-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
HI!
nekm egyertelmu volt, hogy azt akarod tudni, hogy kivard-e a tavkorlato, v. a idokorlat a kerdes, ezrt is irtam a mod-ot, nekem ebbol a tesztbol ill. ebbol a reszbol:
"A 90-es évek elején végeztem egy részletes és aprólékos tesztet a kenőolaj elhasználódásának felmérésére, az olajcsere-periódus konkrét meghatározására. A tesztben közel százautós flotta kenőolaját gyűjtöttük, pontosan feljegyezve az olaj minőségét, típusát, az autó üzemeletetési körülményeit, futásteljesítményét és még pár fontosnak vélt apróságot. Az elhasználódott olaj mért dielektromos állandója alapján határoztuk meg a kenőolaj állapotát, esetleges tartalékait. Ez egy egyszerű módszer, de pontosabb, mint hinnénk. Az olaj elhasználódásakor az olajba kerülő, az olaj dielektromos állandóját befolyásoló kopadékok és kémiai elemek pontos képet adnak az olaj elhasználódásáról. A dielektromos állandónak nincs köze a kenőolaj minőségéhez, teljesítményszintjéhez vagy kenőképességéhez, azonban megváltozásakor már az olaj egyéb, a kenésben fontos szerephez jutó alkotói is degradálódnak. Így a dielektromos állandó változása egy jó indikációja a folyamatnak, az olaj elhasználódásának.A teszt nagyon érdekes eredményt hozott. Azon járművek, ahol kevés hidegindítással, sok kilométert mentek folyamatosan még rendelkeztek a csereperiódus (általában tízezer km) végén majdnem 40% tartalékkal, függetlenül attól, hogy milyen terhet szállítottak és mekkora sebességgel üzemeltek, tehát autópályán vagy másodrendű utakon mentek. A rövid távokon, sok hidegindítással üzemelő autók kenőolaja pedig majdnem elérték a kritikus, 95%-os elhasználódást.
A kenőolaj elhasználódása elsősorban kémiai jellegű volt, bázikussága csökkent, bizonyos adalékai kimerültek. Egyes esetekben még habosodás is megfigyelhető volt. Egyszerű módszerrel ellenőrizve – kalibrált furaton átfolyatva - az olajok viszkozitása szinte nem változott.
Korunk kenőanyagainak nem a mechanikai terhelés, a nyírás és nyomás a legnagyobb ellensége, hanem az iszaposodás, a kémiai tulajdonságok változása, a savasodás és a hamuképződés."
nekem egyertelmu ebbol, hogy a varosi hasznalatban mar 1 evnel vege az olajnak, mert nem azt mondja, hogy mindig 10Mm, hanem "csereperiódus (általában tízezer km)" ezert en at olvasom mki, hogy varosi otoknal az 1 ev v. 10Mmudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
őstag
Sziasztok nem ismertek olyan embert aki Olaszból hoz be autót?
Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!
-
-
-
neduddki
nagyúr
válasz bitpork #17454 üzenetére
HI!
en nrmalisan hasznalom a prefixumot: - )
az ezerkm az nem si, hanem mod: publikus
monghyuk felrugdonam azokat a magasn kelzetteket, akik kilohusszal kozlkednek, mert a sok marha nem tugya, hogy a kilo az ezer:- (((udv
neduddki
mod: aero.: logika? ez a normalis hasznalt a jelleg ervenyben levo szabajjok szerint... sajnalom, ha ez Nked nem logikus:- (
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
Rendben, megértettem a logikát. Már csak azt nem értem hogy miért is nem alkalmazkodik ehhez az összes autógyártó
De tényleg miért nem pikométerben adod meg?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
neduddki
nagyúr
válasz bitpork #17460 üzenetére
HI!
MIert veri at Tudatosan az majd az osszes motorolaj garto a vasarlokat? lasd: ACEA idokolat szabajozas
udv
neduddki
mod: "De tényleg miért nem pikométerben adod meg?" mert az ember altalaban az 1-1000es skalat tugya erlmezni, ezer hosztak letre prefimok rendszeret: Mernoki fizika 1 felev:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
őstag
Sziasztok!
159 es Alfát keresek!
Elvárások karc mentes megkímélt,törés mentes állapot kevés KM-rel
tudtok nekem ebben segíteni?Köszönöm!
Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!
-
neduddki
nagyúr
válasz tomcsi23 #17462 üzenetére
HI!
:- )))
udv
neduddki
mod: bitpork: most jutoto eszembe: mert az emberek butak, lasd meg a kilo-t is rosszul hasznalaj es ezt kb a 1kg=100dag /deka=10/ vonodik le
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
SZATA
senior tag
válasz neduddki #17452 üzenetére
Megkövezem magamat. Mégsem ezt a cikket olvastam, hanem az előbb linkelt hasonló címűt szintén a TC-ről. Gyanús volt, hogy amiket idézel nem ismerősek ezután rájöttem miért.
Köszi, így valóban segítség volt a cikk.Én értettem ezt a Mm-t meg logikus is, de furcsa és utána kell gondolni az hány Km, mert ahhoz vagyunk szokva.
-
1F2X5
csendes tag
Holnap indulunk horvátba. Lesz egy 2008-s 1.6 focus is szépen megpakolva 4személlyes. Pálya átlag 140-160.
Kíváncsi leszek a fogyira.28-ig külföldön vagyok. Ritkán/nem leszek net közelben.
-
neduddki
nagyúr
-
Laraxior
titán
Attól, hogy erős, még az is megy 50-el Jó lesz az hidd el Én már csak tudom a frissjogsimmal
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
őstag
-
-
válasz LaptopSystem #17477 üzenetére
Fogadjunk nem jársz sűrűn Szeged felé...de ha meglesz az új 159, akkor nyugodtan szólhatsz , mert ha arra járok én is megtapiznám, megszagolnám...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
őstag
-
1F2X5
csendes tag
válasz LaptopSystem #17483 üzenetére
Töröttel mi lesz?
28-ig külföldön vagyok. Ritkán/nem leszek net közelben.
-
őstag
-
1F2X5
csendes tag
válasz LaptopSystem #17485 üzenetére
Buktál vele?
28-ig külföldön vagyok. Ritkán/nem leszek net közelben.
-
Zewa
senior tag
Sokszor kerül itt a topicban említésre hogy "lomha! Vedd erösebb motorral!" Ellentábor meg mondja hogy a 26lovas Trabcsákkal is lehetett közlekedni...
Havonta pár száz km-re vezetek egy Berlingo-t 1.4 (75ps) főúton. Tegnap és ma is ezt tettem..Hát Juj! Még mindig képes meglepni. Itt Pécs környékén elég dimbes-dombós a terep és néhol már azon gondolkoztam hogy kiszállok és feltolom. Emellett 100as temponal 7 litert megköveteli, normal stilusban. Hiába a ráfutás, az előzés=imádkozás.
Egyszóval aki hasonló gyenge vasban gondolkodik; Ne! Fújj!"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
-
Laraxior
titán
válasz bitpork #17488 üzenetére
+1
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
neduddki
nagyúr
válasz LaptopSystem #17485 üzenetére
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Rick4
félisten
Nem, de egynek jó lehet. Lehet hogy törött volt, de mind ilyen. Törésmentes, rétegmérővel is szép végeredményt produkáló autóból ennyiért talán Marutit lehet venni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Zewa
senior tag
válasz bitpork #17488 üzenetére
Ez csacskaság... Múlt héten volt szerencsém egy Astra GTC OPC-hez. 1998ccm turnyo benga. Optimalizt elektronikával ~260 lo. Kifejezetten az "élet" kategoriába sorolnám.
Én nem az élvezetre gondoltam most csak arra hogy egy kevéske erő legyen hogy egy nagyobb domb tetejére érve ne 3.-ban legyen a váltó. =D
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Emlékeim szerint 1500 ccm ből is kihozható 800LE turbóval meg minden xarral. De az igazi ha önerős a gép. Szeretem én a turbót, de nem rajongok érte. Ha nem csóró magyar lennék akkor benya 3 liter feletti, de inkább vényóc lenne. Mea culpa.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Zewa
senior tag
válasz hobizoli #17496 üzenetére
Régi vicc de mindig felderít;
-Apu! Mi az a nyomaték?
- ????
-Jah, bocs. Elfeljtettem hogy Hondád van. =DDPs.: Eszem a turnyót preferálja de hol van a hangja egy jó kis hosszú löketű amcsi V8khoz képest?
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- További aktív témák...