- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- ASUS routerek
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
- Linux kezdőknek
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Amíg ma műszakiztatták a kocsimat, beültem több Volvóba, Mercibe és Kiába (egy épületben van a három márkakereskedés).
Nagyon-nagyon meggyőző élőben is az XC40. Méretre két fiatal felnőttnek éppen jó, egy XC60 vagy XC90 nekem már túl nagy, városban élhetetlenek. Beültem a V40-be is emlékezetet frissíteni, de érezni, hogy nem tegnap óta van a piacon.. persze ettől még biztos jó autó annak, aki most kezdené a Volvózást és ebben az alsóközepes, 6-7M forintos kategóriába nézeget. Kb. két hét múlva lesz a kereskedésben benzines XC40, T4-es motorral (190LE), megbeszéltem a kereskedővel, hogy majd visszamegyek azt kipróbálni.
Most konfiguráltam egy T4 AWD Momentumot, extrákkal nem elszállva lett 13,8M forint..Volt a szalonban egy új A osztályos Mercedes. Azért ezt is elfogadnám, bár nem éreztem olyan otthonosan magamat benne, mint bármelyik Volvóban, de még mindig ez volt számomra a legemészthetőbb az összes Merci közül (beleértve az S osztályt is). Mondjuk ha ezt a Volvó szintjére konfigurálom, akkor drágábbra jön ki, pedig csak egy A osztályról beszélünk, könyörgöm..
A Kiák meg.. nem tudom pontosan, hogy milyen felszereltségű volt a kiállított Sportage (elvileg LX Navi), de az ajtókönyöklő is kemény műanyag volt benne! Most neten nézegettem fotókat, elvileg nem az összesben ilyen, de ez akkor is gáz.. A Stinger az viszont odabasz továbbra is.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Chereiose
addikt
1,3 millió körül van valamilyen élhető benzines kocsi, ami turbótól mentes? Fiatot és Suzukit kivéve mondjuk. Kisebb autóra gondoltam (ferdehátú), vagy akár sedanra.
-
őstag
válasz szőröscica #162852 üzenetére
Az új V60 elvileg júliustól lesz a kereskedésekben, de most csak a csúcs benzines és a dízel jön első körben, kisebb benzineseket majd csak hónapokkal később lehet rendelni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #162855 üzenetére
Lesz T8 és eggyel gyengébb is
-
slett27
addikt
válasz zoo8800 #162856 üzenetére
Turbo nagy odafigyelést igényel úgy hallottam, bár ezt nem tudom miben merül ki ? Olajcserét így is úgy is megcsinálom 10e-enként. What else ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
vzsryl
nagyúr
válasz slett27 #162860 üzenetére
Ugyanolyan odafigyelést igényel, mint a szívó, csak még jobban kell rá vigyázni. A legfontosabb, hogy nem szabad nyomni hidegen, de én pl. a szívó benzineset sem nyomom 2500-as fordulat fölé, amíg nem áll be a víz 90°C-ra, illetve nem engedem 3000 fölé, amíg nem megyek legalább 10 percet a 90°C-os vízzel, mivel az olaj később melegszik fel az üzemi hőmérsékletre, mint a víz. Nem muszáj ezt így betartani, de ha betartod, azzal ártani nem ártasz.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rellif
senior tag
válasz molnarpeter #162858 üzenetére
Vegyes használatra kellene.
Sharan/Alhambra/Galaxy már nem fér bele,hogy 10 év alatti legyen de ne legyen 2M-től jelentősen drágább.
Ford S Max lenne az igazi,de gondolom ezeket nem érdemes benzinesbe nézegetni. -
-
Laraxior
titán
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
-
rellif
senior tag
válasz molnarpeter #162864 üzenetére
Hétköznap városban 7-10 km, hétvégenként 100-200 km ill. nyáron 1 alkalommal 2000 km.
-
rbalint88
addikt
válasz vzsryl #162861 üzenetére
Ez az x fordulat fole nem forgatom nem feltetlenul helytallo dolog. Pl nekem 2-300m emelkedon kell indulnom, ha munkaba megyek, akkor azt vegig egyesben kene 2500-on, ha a splasht hasznalom, hogy ne oljem igazan a motort? 2500-rol alapjaratra esik vissza a fordulat, attol biztos jobban kopik, hogy ott szenved 1000 korul, mint ha kihuzatom ovatosan 3500-ig...
-
őstag
válasz kisza25 #162863 üzenetére
5 millió forint felett ne legyen már luxus elvárni, hogy az ajtó könyöklő részére tegyenek egy kis szivacsos textilt vagy legalább habosított, puha műanyagot. Elvileg a Sportage a Vitara felett áll minőségben, ahol ez belefért a büdzsébe, de még egy Swiftben vagy Balenoban is alap.
Lehet, hogy sokaknak ez nem számít, de azok még nem vezettek hosszú távon ilyen könyökgyilkos kocsit."Less but better" - Dieter Rams
-
Johnny_vT
senior tag
válasz rbalint88 #162869 üzenetére
Nekem is ez a dilemmám, bár csak kisebb léptékben.
Emelős parkolóhely mélygarázsban, a kocsi orral lefelé áll. Reggeli indítás után mindenképp egyből 3000 vagy magasabb fordulat kell, hogy óvatosan kitoljam a gépet a helyről. Aztán meg utána a felhajtó. Nemsokára másik autót üdvözlünk a családban, addigra el akarom cserélni egy olyan helyre a mostanit, ahova nem orral le, hanem orral fel kell állni, mert úgy elég csak legurulni.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
vzsryl
nagyúr
válasz rbalint88 #162869 üzenetére
Egyértelmű, hogy vannak helyzetek amikor ügyeskedni kell, és inkább kicsit meg kell pörgetni a motort.
Egyszerűen csak megpróbáltam konkretizálni a dolgot, hogy könnyebben megértse a kérdező.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz xEon1337 #162870 üzenetére
azért fura, mert a kia carens 5,1M volt és abban az egész könyöklő (középső is)+ kormány+váltó+kézifék bőrös
mondjuk azt észrevettem, hogy neked ez fétised én speciel sose könyöklök az autóban, mert általában 3-9-nél fogom a kormányt, ami közben nem lehet könyökölni
nagyon rossz minőségű képekEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
őstag
Ja, amúgy két hete átvette faterom az Astra K 1.4T-t, de mivel már régebben voltam tesztvezetésen ilyen kocsival, ezért amíg nincs bejáratva, nem kérem kölcsön, mert felesleges.
Az átadással kapcsolatban azért volt 1-2 furcsaság.
Megértem, hogy kb. 3 hétig kint állt a szabadban, amíg oda nem vitték a kereskedésbe és nem kapott rendszámot, éppen akkoriban volt ez a szaharai homokos eső.. le is mosták a kocsit, de hogy?! A üvegek és a gumikéderek találkozásánál állt a vörös por, amit tényleg nem egyszerű letakarítani (saját kocsinál tapasztaltam), de basszus, oldják meg, ha kell, apró kis ecsettek, mikroszálassal, stb.
Az ablaktörlő gumikat is szépen beszínezte barnára ez a mocsok eső. Annyi lett volna a megoldás, hogy párat spriccelnek pl. az Autoglym gumi-/műanyagápolóból egy mikroszálasra és végighúzzák rajta, de nem.. hagyták úgy.
Aztán sajnos már csak otthon vettük észre normális fénynél, hogy a hátsó lökhárítón a csomagtartó ajtó közelében van két helyen is 1-1 centis mélyebb karc a fényezésen, mint amikor a fehér védőfóliát trehány módon kezdik el a sarkánál felszedni a lehúzáshoz, ha egyáltalán volt ott védófólia. Ezért nem ment vissza faterom, mert úgy van vele, hogy pár hónap múlva úgy is oda lesz baszva valami egy figyelmetlenebb bepakoláskor, de akkor is..Csak nekem vannak nagy elvárásaim?
"Less but better" - Dieter Rams
-
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #162874 üzenetére
Suzuki átvételnél jobb volt a helyzet. Pont a homokos eső utáni napokban vettük át. Relatív tűrhetően le volt mosva, vízkőnyomok látszódtak csak egy-két helyen (leginkább krómozáson), homok nem maradt. Viszont a műanyag lámpabúrákon látszódott, hogy nem a hajszálkarcok elkerülése volt a legfontosabb a ?szárazra?törésnél, erős fényben, vagy lámpával nézve, megfelelő szögből látszódott, hogy hajszálkarccal tele van a műanyag felület. A fényezésen két helyen volt egy tűhegynyi, illetve egy fél milliméter hosszúságú enyhe karc, de azt helyben kézzel kipolírozták.
Persze a tank kb. üres volt itt is, de szerencsére a szalon mellett van benzinkút is. Gondolom a gyártósorról is majdnem üres tankkal jön le és nem akarnak kocsikázni vele benzinkútra (ha már nem a szalon autója). Legalábbis ez alapján megérteném.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz BigBlackDog #162878 üzenetére
Azt hiszem, valami biztonsagi eloiras is van, ami miatt minimalis uzemanyaggal tarolhatjak csak oket.
Amugy vettunk mar par uj autot, de eszunkbe nem jutott karcokat keresgelni rajtuk. Ki a fenet erdekli, ket het utan ugyis lesz rajta valahol.
[ Szerkesztve ]
-
válasz máyköl #162876 üzenetére
Előírás miatt nem lehet bennük több üzemanyag, ezt már egysze átbeszéltük itt szerintem, ugye szállítás miatt is, az a minimális az3rt van benne, hogy mozgatni lehesen
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Nekunk itt sok az 5 millio. Mashol nem. Itt a doglott kutya sirja.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
nagyúr
válasz szőröscica #162879 üzenetére
Kb így voltam én is vele tavaly mikor átvettem a szalonban az autót. Örültem hogy új az autó, nem is nézegettem ezerrel hogy hol van esetleg karc rajta.
Més que un club!
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #162879 üzenetére
Speditőrök azt szokták kérni, hogy negyed alatt legyen a tank. Na most a Merci pl. szegénységjelző felett adja át az autókat Kifogyni csak egyszer sikerült, de akkor is a célpont konkrétan a benzinkút mellett volt, nem lett gond. Változó, mennyi van bennük, plusz nem szabad elfelejteni, hogy a legtöbb autó 50 km alatt már nem tippel hatótávot.
[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz vzsryl #162861 üzenetére
Köszi ! Végül is a sima 90LE-s benzines lesz. Nem merek venni Turbos benzinest. Hogy miért ? Mert 11 évig nem én használtam az autót. Majd ha újat veszek, akkor. Kíváncsi lennék hányan vannak azzal tisztában amit leírtál és hogy úgy is használják.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
leslieke
Jómunkásember
válasz molnarpeter #162886 üzenetére
Az enyém elég jól megtippelte a múltkor. 1 liter se maradt a tankban és az utolsó 1-2 kilométeren mutatta, hogy már "csak" 0 km-t tudok menni az autóval.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
Kickass
őstag
válasz slett27 #162888 üzenetére
Kb. két keresztkérdéssel megtudhatod magad is, hogy használta, sőt ha próbakörön ő vezet.
Nyilván ez kereskedésben nem játszik, de magánszemély tulajok ritkán tartják fejben, mások szerint hogy kellene vezetni, rutinból fog menni.Meg ugye azért az is megvan, hogy nem csak turbóst lehet szétgyilkolni? Mennyivel lesz jobb, ha kiderül 1000km-en egy liter olajat fogyaszt a kocsi, de kiszűrni ugyanúgy nehéz?
-
zoo8800
veterán
válasz gzbotii #162885 üzenetére
Az olasz autós topikba sokat írtam a típusról.
Dinamika: 120 lóhoz képest elég jó, "lelkes" a motor, szerethető a karaktere és a hangja, de azért ekkora ménestől nem kell csodát várni. Az autobahn führer überlimókat nem ezzel fogod kitúrni a belső sávból, de elég az ereje, hogy kényelmesen előzz vele országúton.
Kényelem: elég szubjektív, az ülése szerintem kényelmes, a futóműve kicsit zötyögős.
Fogyasztás: ahogy rúgod neki. 7,5-8 literrel eljár vegyesben.
Nyűgök: vannak, ld. olasz autós topik
Zajszigetelés: A futómű szerintem hangosabb az átlagnál. Motorzaj alig van, nem ez dominál. Kivéve gyorsításkor, akkor szépen felemeli a hangját, ezt pl. pont szeretem benne.rip and tear, until it is done
-
gzbotii
veterán
válasz zoo8800 #162893 üzenetére
Zajszigetlés eléggé negatív akkor - ritkán használom érdemben a kocsit, de akkor 6-9 óra vezetés, és nem úgy akarok kiszállni egy kocsiból, mint akinek kocsmai verekedésben lerúgták a veséit.
Jelenleg a C Vectra felé kacsingatok, de az meg úgy néz ki kívül, mint egy felborult kompWhen every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz gzbotii #162894 üzenetére
Ha kényelem és biztonság kell, akkor nézhetsz Volvo-kat is. Az S60 korai példányai már hasonló árban vannak, igaz ennyi pénzért alaposan meg kell nézni mit vesz az ember. Más kérdés, hogy a szervizelése más árkategória, mint a Vectráé.
Másik téma:
Ismerőseim most nézegetnek első autót. Szintén itt élnek németben, így hozzá nem értőként kapásból a VAG termékein kezdtek gondolkodni és ki is néztek egy Seat Ibizát 3 hengeres ezres motorral (azt most nem vágom, hogy MPI vagy TSI amit ők néztek).
Mindenképp új autót akarnak max 13-15 ezer euróért az Ibiza-Polo-Fiesta méretű kisautó kategóriában. Én viszont baromira majrézok a kis háromhengerestől és szívem szerint lebeszélném őket róla. Főleg városban, rövid utakra használnák, meg évi 1-2-szer haza Magyarországra.
Mik a tapasztalataitok ezzel a motorcsaláddal? Van-e amit szívesebben ajánlanátok nekik?[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
zoo8800
veterán
válasz gzbotii #162894 üzenetére
A zajkomfort elég szubjektív dolog, dB mérő nélkül nehéz jól megítélni.
Amikor pár éve sokat mentem céges kocsikkal, akkor mindig öröm volt visszaülni a saját Bravoba. Nemrég vettem egy G7-est, az jóval halkabb a Bravonál. Anyám E12 Crorllája eléggé egyben van, de autópályán üvölt a motor, az a zaj elnyom mindent. Annál a Bravo is sokkal jobb.
A Bravo árában biztos van halkabb kocsi is, ha ez fontos szempont.rip and tear, until it is done
-
slett27
addikt
válasz Kickass #162891 üzenetére
Ez igaz. Kereskedés amúgy. Hmm...az a trükk nem tudom mennyire helytálló amikor is olaj evészetnél a kipufogó végét ellenőrzöd, ha vastagon van rajta a feketés-kékes korom akkor eszi az olajat ha "száraz" tapintású és minimálisan szürke kormos akkor nem.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Johnny_vT
senior tag
válasz molnarpeter #162897 üzenetére
Ahogy írtam első autó. Hibriddel az a probléma, hogy a házuk előtt az utcán tudják csak parkolni. A munkahelyre nem kérdeztem rá, de szerintem ott sincs töltő hozzá. A Yaris viszont alapból csillagos ötös gondolat
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Note-os lett a 2024-es Moto G Stylus
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- Kupon kunyeráló
- Mobil flották
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen