Új hozzászólás Aktív témák

  • Xero

    nagyúr

    válasz Integrale #161612 üzenetére

    Jogos 206-al nem egy platform, de hajtáslánc, futómű, kezelőszervek kb egy kutya.
    Viszont a 307 megint más platform. A 206 aszem PF1, míg a 307 már PF2. Ezzel szemben a 306 és a Xsara is régebbi platform, de gyakorlatilag ugyan azok a kapcsolók, motorok, minden.

    Igen igazándiból egyedül a hátsó híd tűgörgői rohadhatnak be, de azon túl nem sok kényes pontjuk van. Érdemes nem a zsirzógombos vagy bronz perselyes fos megoldással felújítani (Márkakerek is így csinálták anno, még az RC-ken is. Össze is fosták magukat egy év alatt ismét). Anno nekem Veresegyházon csinálták meg még a hőskorban 120e környékén úgy, hogy jobb lett mint az új és egészen addig jó is volt amíg belém nem jöttek. :DDD Pedig nálam egy foggal még le is volt ültetve és Weitec gátlók voltak bent, szóval kapta az ívet rendesen.
    Még az 1-es (vezérlés felől az első, mert a francia számozás b*zi és 4-nek írja néha :DDD ) henger befecskendezése szeret megkotlani, mert hajlamos beázni az ablakmosónál. Néha ez elviszi a trafósort is.

    A váltó is hajlamos összefosni magát. Nekem 10 év alatt 2 váltó ment a levesbe. Mind a két alkalommal egyik napról a másikra eltűnt pár fokozat, majd teljesen összekócolta a rudazatot is. Kuka, csere.

    Amit még érdemes ezekről tudni, hogy az alap ülések kerülendőek nagyon. Rövid az ülőlap és úgy alapvetően kényelmetlen. Érdemes rámenni a "sport" ülésekre. Ott picivel hosszabb az ülőlap és van némi oldaltartás. Viszont az RC ülések meg már megint nem kényelmesek. Annyira szűkek, hogy kb csak egy női vállszélesség fér el benne normálisan.

    De igazándiból 500 alatt ha odafigyelünk rá, egy kb bolondbiztos relatív kényelmes olcsón fenntartható autó lesz, amivel azért klasszisokkal jobb mint egy Stift vagy Fastra. Engem pl sosem hagyott az út szélén.
    Amikor szétpergett a váltó vasárnap reggel a nyaralás közepén, még hazahúzta a belét a megmaradt 3-as fokozattal közel 400km-en. Sőt amikor szétment egyszer a befecskendező, még akkor is elháromhengerezett 10km-t úgy, hogy a motortatók megúszták.

    Na de ilyen felhasználásra én még mindig valami dízelt vennék, ami gombokból eljár. Jellemzően az ilyen értékű dízelek még nem annyira komplexek, hogy a szervizszámlák az egekben kössenek ki, cserébe 7-8 liter helyett elvannak 5-ből is, ami napi 50-100km esetén azért már érzékelhető, főleg ha 500 van egy autóra összesen.

Új hozzászólás Aktív témák