Új hozzászólás Aktív témák

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz BigBlackDog #158119 üzenetére

    Na ja, én ezért ültem vissza a szülőktől kölcsönkapott 1.5 dCi Clio-ból a jó öreg F Astrába. 11 km a munkába a kora reggeli 0 körüli (néha alatti) hőmérsékletben.

    A Clio-val maxon kellett tolni a hideg levegőt az első 1-2 km-en, hogy egyáltalán a pára le tudjon menni az üvegről, aztán úgy 6-7 km körül kezdett lassan jönni a meleg levegő, hogy a kezeim ne fagyjanak a kormányhoz. Persze azt csak 1-2-es fokozaton szabad járatni, mert azonnal visszahűl :D
    Megjegyzem, álomba illően csodálatos városi zöldhullámot kell elképzelni erre a 11 km-re (20, dugóba érve max 30 perc). A motor kellemes szürke füsttel jelezte minden gyorsításnál, hogy ő sincs oda a használati módért.

    Aztán vissza a csacsi öreg Astrába, amiben a második lámpánál már van meleg és mire a Clio-ban elkezdett leolvadni a kezem, itt már 85-90 fokon volt a víz.

    Persze ilyen rövid "ingázás" semmilyen autónak nem tesz jót, de szvsz ekkora távon egyszerűen hülyeség dízelt venni.

    Valaki elmagyarázná nekem, hogy a magyar autóvásárlók (akár használt akár új) miért vannak annyira oda a dízelekért? Megbűvöli őket a mesébe illő fogyasztás? Nem fogják fel, hogy a pénz nem az üzemanyagon, hanem a szervizen megy el?

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

Új hozzászólás Aktív témák