Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz Johnny_vT #158143 üzenetére

    Csak a fogyit nézik de már fordulóban a trend ahogy nézem az eladási statisztikákat. Kezdenek rájönni, hogy a sok behozott romdízelre a gatyáját is ráköltheti és ha nem újként veszi soha nem autózza ki a többletfenntartási költségeit egy ilyen autónak.

    #nincsbennetarcsi

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz Johnny_vT #158143 üzenetére

    Na igen, a benzinest én is visszasírom a hideg reggeleken. De valami meleget már fújhat ez is 1 km után, mert múltkor, mikor 1-es fokozatra korlátoztam a fűtést vacogtam a kocsiban még 6-7 kilométer után is, ülésfűtés okozta lávaeffekttől függetlenül. :D. Ha pedig automatán van a fűtés, akkor már az utca végén jobban érzem magam. Párásodni szerencsére nem nagyon akar ez a vas, ha van is, akkor gyorsan leszárítja.

    Én 2*25 km-t megyek napi szinten (ingázás dugó nélkül), illetve hétvégente azért belemászik néhány 100 km pálya. Egy 1.6-1.8-as benzinhez képest nem sokat fogok üzemanyagon, viszont egy hasonló teljesítményű benyás motorhoz viszonyítva érezhetően kevesebbet fogyaszt. Mondjuk nálam nem volt megkötés az olajkályha, csak egy lehetséges opcióként volt a listán.

    (#158148) joamilestoné: Tippre azt mondanám, hogy jó, bár nem vagyok szerelő. 5 fok körüli hőmérsékletnél beáll 5-10 km alatt fűtés mellett, csak 0 fok alatt hosszabbodik meg érezhetően a melegedési idő.

    [ Szerkesztve ]

  • Xero

    nagyúr

    válasz Johnny_vT #158143 üzenetére

    Megyek egy évben legalább 30 de van, hogy 50e km-t.
    Na most az öreg 2L-es automata dízel elketyeg 6.5-ös átlaggal.

    A fogyasztás 2 nem releváns, ott 100km-t 90 tempomattal mentem a kísérlet miatt. :N

    Ha hasonló méretű, erejű benzines kellene belőle, az alaphangon 2L-el többet kérne. Ez legyen akkor évente 230-400e Ft difi. Nem nagyon van olyan betegágy, ami ezt kitermelné, ha pedig igen, akkor nagyon nagy romot sikerült vásárolni.

    Én úgy számoltam, ha eldurrantom a turbót és mind a négy befecskendező is felújításra szorul, akkor is még megúszhatom 400 alatt. De ez azért nagyon worst case scenario és egyelőre semmi jel nem utal rá, hogy letérdelnének, ha pedig mégis, akkor max tovább megtartom és kiautózom az árát bőséggel.

    Sokkal jobban fáztam az automatától, nem véletlenül az első számla amit a kötegből kitúrtam vásárláskor, az a váltóolaj és szűrő csere volt, és hamarosan én is lecserélem nem véletlenül. :DDD

    Webasto témához:
    Én is töröm a fejemet rajta, hogy berakatok egyet, de jelenleg is 90%-ban mélygarázsban állok, és a jövőben is így lesz. Ott nem tudom mennyire ildomos, ha minden reggel fél órát pöfög.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák