- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
-
IT café
Remélem nem bánjátok, hogy megnyitom a Mass Effect 3 topikját. Már régóta tudjuk, hogy a játék trilógiának készül, de a mai napon ezt a BioWare hivatalosan is bejelentette. Legalábbis az egyik technikai designerük, Christina Norman szólta el magát a Twitter-en. Ugyanis nemrég egy érdekes megjegyzést olvashattunk a blogjában:
Új hozzászólás Aktív témák
-
leviske
veterán
(#11297) nanorambo: Én csak azt írtam, hogy a végén a gyerek erről beszél.
(#11298) -KP-: Drága Péterem! Az egy dolog, hogy hatezer óra multi mellett nemigen kell megerőltetnie magát az embernek, hogy a szintézis, mint lehetőség előjöjjön, de akik csak a sztoriszálat vitték végig a játékban és ráadásul teszem azt a EXC DLC előtt, azoknak igen is szorgosan meg kellett ragadni minden lehetőséget, hogy felkészültségi pontokat szerezzenek, miután nagyjából 6000 vagy 8000 pont körül lehetett előcsalni (ugye felezi a játék a valós pontszámot, ha nem multizik az ember). Erre értettem a szorgosat.
Arra meg, hogy melyiket lehet folytatni annyit tudok válaszolni, hogy eddigi játékai során a BioWare olyan dologban még nem adott választási lehetőséget, ami komolyan befolyásolná a folytatások sztoriját. Ala ME2 Collector Base, DA2 mage vs templar, stb. De még az ilyen téren hype-olt CDProjekt se húzott tovább következményeket a következő részre a Witcher 2-ben, hiszen mindenképp ugyanott lyukadunk ki a játék végére.
A synthesis meg nem azt jelenti, hogy egységesül a gondolkodás, hiszen még a játékban is onnantól kezdik a geth-eket "fajként" kezelni, mikor a "mi" helyét átveszi az "én". Emellett, ha végre előveszik a dark energy témát (és mi a fenéért ne tennék, elvégre fel lett építve a játékban), akkor onnantól valahol tökmindegy, hogy pandorai szimbiózisban él az összes faj vagy sem.
(#11299) Zoli133: Van két új faj, melyek közül az egyik vélhetőleg ténylegesen evolúciós szempontból új belépő lesz. Ez előrevetíti, hogy egy egész komoly időmennyiséget fogunk ugrani. (Pár ezer év minimum.) Addigra bármit választottunk, egy lecsengett dolog lesz. Innentől csak annyi a dolguk, hogy nem szerepeltetnek a játékban robotokat (ahogy a ME1-ben a gethek kivételével sikerült) és máris fel se merül a jogos kérdés, hogy most mégis mik az előzmények.
Félreértés ne essék, én is nagyon örülnék, ha komoly következményei lennének a folytatásra nézve annak, hogy mit választottunk, de valahogy elképzelhetetlennek tartom, mert mint írtad is, nem fogják kizárni a rajongótábor 2/3-át. Egyszerűbb az egészet nagy volumenben ignorálni és esetleg egy beszélgetést felvenni 3x, amiben megkülönböztetik a 3 befejezés folytatását.
-
válasz tiv83us #8911 üzenetére
Én ma kezdtem újra az ME3-at (nem játszottam még az új DLC-kkel) és nekem is feltűnt, hogy megszólal a "serve us" effekt, mielőtt Anderson megtalálja a rádiót. Bár nem tudom, hogy akkor is hallanám-e, ha nem lenne telepítve az EC DLC.
De ebbe is bele lehetne magyarázni, hogy talán akkor is csak "kábítanak".[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Zoli133
őstag
válasz leviske #11302 üzenetére
Ha több ezer év eletlik akkor nem csak egy faj halad az evolúcióban hanem mind, tehát a legtöbb fajnak változnia kellene valamilyen szinten, amit nem hiszem, hogy meglépnek. Tehát részemről ez a nagy ugrás is sántítana. Pláne, hogy milyen karaktert építhetsz majd, talán a második könyvben volt egy rövid megjegyzés, hogy egyre inkább hasonlítanak az emberek egymásra és homogenizálódnak amely folyamat a többi fajon már látszik. (Persze jó kifogás arra miért van olyan kevés különböző turian/hanar/salarian/etc modell megrajzolva)
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
leviske
veterán
válasz Zoli133 #11304 üzenetére
Pár ezer év evolúciósan valójában inkább szociális és technológiai jellegű. Amennyit ennyi idő alatt indokolt változni, azt kénytelenek is lesznek minden fajon végbevinni, mert új motorra kerül az egész.
u.i.: A játékban több másfajú is lekezelően utal arra, hogy "ti emberek ugyanolyannak tűntök mind". Szóval nem hiszem, hogy ilyen téren nagy eltérésre számíthatnánk. Nyilván egy játékban a lényegesebb szereplők számítanak, azok vannak megkülönböztetve a többitől. (Liara szemöldök, Aria arc, Mordin "fül", Wrex sebhely, Garrus sebhely/szemcsi a második résztől, Tali lila szín, stb), hiszen a valóságban is a számunkra lényeges emberek jellemzőit figyeljük csak meg.
[ Szerkesztve ]
-
WayneGace
őstag
válasz Zoli133 #11304 üzenetére
Még a hím és nőstény egyedek megjelenése sem ment 3 rész alatt. Emberek kivételével, mindig ugyanazok voltak. Amikor meg nem, akkor nem mutattak arcot. Szóval van még hova fejlődni. Mint írtam korábban, a döntéseink is csak akkor játszanak szerepet, ha akarják. Egyébként simán ignorálják. Ugye rachni példát mondtam. Miért is van 3. részben, ha én kiirtottam az egyben? Ja, megmagyarázzák két mondatban. Ha meg megmentettem, akkor ugyanaz a küldetés, ugyanúgy jelen vannak, ugyanúgy harcolok ellenük, csak az a két mondat másképp hangzik el.
BestSecret invitációt privátban adok.
-
-KP-
addikt
válasz leviske #11302 üzenetére
kb. 4x toltam végig eddig a single részt. minden dlc-vel. extended cut nélkül kétszer.
"Emellett, ha végre előveszik a dark energy témát (és mi a fenéért ne tennék, elvégre fel lett építve a játékban), akkor onnantól valahol tökmindegy, hogy pandorai szimbiózisban él az összes faj vagy sem."
Ezt már írtam fentebb. A történetíró aki többek közt a dark energy szálat is kitalálta, a harmadik rész előtt elment a biowaretől. ezért volt eleve kukázva az egész a harmadik részből, valószínű az idő rövidsége mellett ez volt a másik ok, ami miatt olyan lett a single player sztorija, amilyen. gyakorlatilag utolsó pillanatban kellett beugrót találni a helyére. mivel ( ha jól tudom ) személyes konfliktus miatt távozott, visszatérése elég valószerűtlen. szóval a dark energy szál megjelenésére nagyon nem vennék mérget
-
leviske
veterán
válasz Ryder62 #11307 üzenetére
(#11308) -KP- : Nem kérdőjeleztem meg, hogy hányszor toltad ki, hanem csak jeleztem, hogy multi mellett tényleg nem volt nehéz, de anélkül nagyon is szorgosnak kellett lenni. Még talán most sem annyira könnyű összeszedni a multis 100% és plusz pontok nélkül, pedig az EXC nagyon lecsökkentette a határt.
Karpyshyn meg már a második rész során sem volt vezető író. A könyveken Ő molyolt, de pl már a képregények is Walters nevéhez fűződnek. Szóval az egy dolog, hogy az általa épített univerzumról van szó és nélküle mondjuk ez a golemes dolog is elég veszélyesen hangzik, de ettől még a trilógia legsikeresebb darabjának a megalkotásában már "csak" részt vett.
Emellett az Ő zárása sokkal kevésbé lett volna logikus, pláne az első részben mutatott reaper-arroganciához viszonyítva. Szvsz Walters-ék elég ügyesen fogták meg ezt a "gépek vs élők" témát a quarian/geth konfliktusra alapozva.A félkészültségnek meg szerintem inkább két dolog lehet az oka:
1. Már 2011-ben kiakarták adni, alig egy évvel a második részt követően. És elvileg csak a multi miatt tolódott pár hónapot. Nyilván ennyi idő alatt nem lehet több "szülőbolygót" is "lélekkel" felépíteni.
2. Stúdiócsere volt. Lehet mondani bármit (ugyanaz az író, stb), akkor is meglátszik a játékon, mert a DA2-n is meglátszott, hogy kevesebb időt ölt bele és új csapat, új filozófiával készítette. Egyszerűen a részleteket nem tudták átemelni, amiket Edmonton az előző két részbe belepakolt. -
Mustármag
őstag
Sziasztok
Kérdés, az alapjátékot van értelme Digital Deluxe Edition Upgrade-nek alá vetni?
Úgy működik mint a Battlefield3-nál hogy minden DLC-t meg kapok? -
S1M0N
senior tag
válasz Mustármag #11310 üzenetére
Bár már válaszoltak, azért leírom.
Ha elolvasod az Upgrade leírását, akkor láthatod, hogy miket tartalmaz.
Lényegében a gyűjtői kiadás bónuszait veheted meg, amiben a következők vannak:
- 70 oldalas digitális Art book
- Digitális képregény (Invasion első része)
- Litográfia (szintén digitális, de ez egyértelmű)
- Robotkutya
- Ruha Shepardnek
- From Ashes DLC
- Soundtrack--------
Amúgy én megvettem, bár anno Collectors Editiont vásároltam, azonban olyan problémám lett, hogy az új gépemre feltelepítve a játékot néhány digitális tartalom nem működött, a játék indításakor a DLC-k ellenőrzésekor mindig kírta, hogy:
Bár szerencsére nálam csak a "Collector's Edition Online Pass Entitlement"-et írta hosszú ideje.
Az EA munkatársai sem tudtak segíteni, így most megvettem ezt a pakkot, és működik minden.
Szóval most pár DLC 2X van meg...
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz WayneGace #11317 üzenetére
Hát nem tudom. Most legutóbb direkt hurcoltam magammal, már csak azért is, hátha megkapom a dark channelt (meg is lett ), de egyetlen egy helyszínen alakított tényleg érdekeset, az pedig Thessia és az azt követő Normandy-s jelenetek. A többi küldetés alatt még James is érdekesebb, pedig kifejezetten egy "pain in the ass" karakter ő is.
De ez csak az én véleményem. Külön megjegyzem, hogy a ME2-t mostanság frissen újrajátszva ilyen téren a 2 messze felülmúlja a 3. részt, pedig pont attól voltak elájulva Hudson-ék, hogy mennyivel mélyebb karaktereket sikerült összerakni.
-
Borzasztó amúgy ez a 3. rész így >=1 év szünet után végigjátszva ME1->ME2->ME3
Az első kettő sem volt tökéletes, és első végigjátszáskor az ME3-nak is elnéztem a sok bugot, mondván siettek vele, de talán majd javítják a legdurvább hülyeségeket, maga a story pedig azért nem akad el és nem fagy ki a motor 5 percenként, tehát játszható és a lényeg megvan.
Most viszont, hogy nincs már bennem a kíváncsiság, ami régen hajtott és másra terelte a figyelmem, így a játék minden percében azt érzem, hogy egy félig kész BETA-val játszok: dialógusok közben össze-vissza tekergőző fejek, nem létező korlátokra görnyedő, vagy épp gyakorlatilag teljesen mereven egy helyben odafagyott emberek, és még sorolhatnánk hosszasan (meg is történ már régen, csak megjelenés utáni végigjátszáskor nekem elfértek a periférián, most viszont nem tudok észrevétlenül elnézni mellettük).
Jó, az ME2-ben is kitömött karaktermodellek álltak az Afterlife felső szintjén, és még pár helyen, de itt a mozgalmas terek közepén is. Egyszerűen ezen a játékon még dolgozni kellett volna. Átnézni és finomítani minden scrip-elt jelenet lefutását és befejezni az ilyen "odabodtam a placeholder-t, majd később leanimálom rendesen" dolgokat. És szomorú, hogy ezek egy részét a megjelenés után sem pótolták,mert egy dolog, ha kapkodni kell a megjelenési dátum miatt, egy sürgető kiadó mellett, és egy másik, ha utána is szarnak az egészre. Az ilyen apróságokhoz elég lett volna pár nem túl fontos ember, nem kellett volna hozzá a nagy agytröszt, akit már más project foglalkoztat.
Mindegy, az EC utáni DLC-k miatt még befejezem a végigjátszást, de így hogy tegnap vettem végre egy új VGA-t, így most már tényleg ez lesz a végleges ME trilógia végigjátszásom. Búcsút veszek a 2013 előtti játékoktól, és ha mégis előveszek majd később egy-egy klasszikust, abba az ME 1-3 (vagy épp DA1-2) már nem fér majd bele (ami ezen a listán marad az marad, az kb. a Half-Life 2 és a Dreamfall / The Longest Journey).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ryder62
őstag
válasz janos666 #11320 üzenetére
Azon fönn akadni hogy szobrok állnak a pályán kívül meg hogy nem létező korlátra görnyednek elég "csak azért is kössünk bele" szagú.
Nálam se tekergő fejek, sem láthatatlan korlátra görnyedő npc-k nem voltak.
És most hogy van új VGA-d húzol egy vonalat hogy 2013 előtti játékok sohasem?
Sosem szeretted a ME3-t amit megértek hisz mindenkinek más jön be. Csak mindig ugyan ezt olvasni már fárasztó.
Ha meg már felhoztad a HL2-t abban nem zavar a papír fák a pálya szélén meg a sprite bokrok?
-
válasz Ryder62 #11321 üzenetére
Először engem sem zavart, mert még jobban a fő történeti szálra tudtam koncentrálni (izgultam mi lesz a vége, stb). Most viszont, hogy már csak a teljesség igényéért játszom végig, és épp ezért jobban figyelek az apró részletekre is, így már nem csak feltűnik, de zavaró is. És az előző ME részekhez relatívan szólva értem ezt, nem csak önmagában állva.
Nem mondtam, hogy nem szeretem az ME3-at. Sőt, a fórumozóknak szerintem ki százaléka szereti annyira az ME szériát, ha beleértjük az ME3-at és főleg annak utolsó pár percét is (tehát tényleg, mint egy komplett egész) mint én. Csak most megjegyeztem a fentieket, és azt hogy így visszagondolva a komplett szériára, talán mégsem lesz nálam egy ténylegesen örök klasszikus. A maga éveiben jó volt, de globális viszonylatban azért nem akkora örök klasszikus.
Ez csak annyit próbált kifejezni, hogy ha már az újabb játékokból is nyugodtan válogathatok, akkor már végleg értelmetlenné válik a szememben egy régi Bioware játék újrajátszása. Úgymond "kijátszottam már belőlük a szart is". És amint kimondhattam ezt, akkora tettem még mellé, hogy sajnos így visszagondolva tényleg csak a maga idejük nagyjainak tartom őket, nem örök klasszikusoknak. De szerintem ez sem szitkozódás.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
KubanitoS
veterán
válasz janos666 #11320 üzenetére
Ugyan a mai napig nem sikerült erőt venni magamon egy második ME3 végigjátszásra (a DLC-k miatt azért lassan aktuális lesz), de a tekergő fejekre tisztán emlékszem, mint nagyobb hibára.
Az meg, hogy veszel egy új videokártyát és ezért már nem is fogsz játszani régi játékokkal elég nagy butaság.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
válasz KubanitoS #11324 üzenetére
Látom félreérthető lett az a rész. Ha eleve nem tudnék újabb játékokkal élvezhető beállításokkal és stabil 60fps-el játszani, akkor jobban terítéken lenne egy régebbi játék újbóli elővétele, mint így. De ez csak egy megerősítés, nem kiváltó indok abban, hogy úgy érzem továbblépek ezeken az Xbox360/PS3 érás Bioware játékokon.
Igazából mikor nyár végén elkezdtem az ME1-et, akkor is azt mondtam, hogy utoljára. (És megjegyzésül, akkor még nem tudtam mikor veszek új VGA-t) Most az ME3 kiváltotta érzések (tele van zavaró ocsmány bugokkal) csak rátették erre a pontot.
De mindezekkel együtt is szép emlékekként búcsúzok én ezektől. Csak azért mégis búcsúzok.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nanorambo
őstag
válasz janos666 #11320 üzenetére
Nekem a második rész a kedvencem, de abban jóval több bugot láttam, mint a harmadik részben. Fedezékbe vonulok és beragadok, kavicsokba beakadok, kiforduló fejek dialógusok közben, kiforduló karok, törzsek dialógusok közben (kicsit élményromboló, amikor a nagy epic beszédek közben, kifordult törzzsel áll a csávó )
Fegyverek textúrája eltűnik stb. Az ME3-ban kevesebbel találkoztam, ennek ellenére még is úgy érzem, hogy a Mass Effect 3 a leggyengébb rész. -
Ryder62
őstag
válasz nanorambo #11326 üzenetére
Azok a beragadós bugok valóban bosszantóak a 2-ben.
Nekem ugyan nem volt kifordulás meg hasonlók, de volt olyan hogy egy karakter hiányzott egy átvezetőben, vagy rossz helyen állt, vagy egymásba lógtak. Vagy nem jelent meg valami hologram így a kamera a semmit mutatta, de volt olyan is hogy Shep hasbeszélő volt egy átvezetőben. Nem mozgott a szája beszéd közben.
Vagy mikor Miranda nem jelent meg a Cerberus állomáson ott ahol a TIM-el kell beszélni. -
Kellett nekem szidni az ME3-at. Ma egy balesetben elvesztek a mentéseim.
Nem is tudom elővegyem-e a régebbi (>=1 évvel ezelőttről archivált, nem idén őszi) ME2 mentésem, átnézzem egy editorral, ami átmegy ME3-ba és megint nekilássak, vagy se.
A DC után nem játszottam egyik DLC-vel sem, de elment tőle a kedvem.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
Ryder62
őstag
Az eleinte Elder Scrolls és Fallout modok tárházaként elhíresült nexus lapcsalád egyre ütemesebben fejlődött az utóbbi időben.
Így létrejött a Mass Effect 3 Nexus is.
-
-
KubanitoS
veterán
Félév lezárva, vizsgák meg majd csak jövőre, szóval úgy döntöttem nekifutok a sorozatnak még egyszer. Az első résszel játszva tűnt fel, hogy eddig mennyi minden kimaradt. Az előző végigjátszásom is abban a hiszemben toltam, hogy gyakorlatilag kimaxoltam a küldetéseket, erre most lazán volt eddig 5-6 olyan mellékküldetés, amelyről eddig még nem is hallottam, na meg egy pár eddig ismeretlen bolygófelszín. Érdemes kicsit jobban szétnézni a Citadelen.
Amúgy meg az tűnt még fel, hogy az első résznek még mai szemmel is remek grafikája van. Raktam is fel pár képet, ha valakit érdekel. Igen, szeretek Makózni.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Zoli133
őstag
válasz KubanitoS #11339 üzenetére
Én első végigjátszásra a Citadel végignézésével kezdtem, no nem tudatosan, csak nem találtam a normandyhoz vezető liftet vagy 2 órát bolyongtam, mellégküldetéseket csináltam pluszba. Ja igen ekkor elegem is lett a liftezésekből.
(#11340) S1M0N: Én az újabb járműre szavazok, sokat szenvedtem a 6kerekű irányítása miatt, amúgy is ez jutott eszembe: [link] Mikor azt hinnéd tudod irányítani..
[ Szerkesztve ]
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
KubanitoS
veterán
Az első részben a legjobb amúgy az inventory rendszer is szerintem és a Makot is nagyon kedvelem személy szerint. Egész jó szabadságérzet-fílingje van, hogy le lehet szállni a különféle bolygókra kutakodni. Az ME2 és ME3 ebből a szempontból eléggé lebutítottak. A Hammerhead is csak egy kis árkádos lövöldének került bele a játékba, igazából marhára értelmetlen szerintem.
Amúgy a Mako irányítása szerintem lazán megszokható, csak ésszel kell csinálni. Az első részben eddig eddig eltöltött 70-80 óra alatt még nem sikerült vulkánba esnem vele.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
S1M0N
senior tag
válasz Zoli133 #11343 üzenetére
Ja, ez már jobb...
A Hammerhead-ben az volt idegesítő, hogy minden szartól felrobbant, és lehetett újrakezdeni egy adott pályarészt...
(#11344) KubanitoSÉn is szerettem felfedezni a bolygókat (habár eléggé kopár volt a legtöbb), és jó volt azzal szórakozni, hogy Makoval a legmagasabb és legmeredekebb hegyekre is fel lehetett mászni egy kis ügyeskedéssel.
[ Szerkesztve ]
-
-
KubanitoS
veterán
Na meg ha már itt tartunk a Citadel egyértelműen az első részben a legjobb. Fel nem tudom fogni, miért nem lehetett ugyanebben a formában átmenteni minimális átalakításokkal pl. a reaper támadás áldozatainak felállított emlékmű stb. Helyette kapunk egy hihetetlen durván lebutított valami, ahol az összes boltnak Shepard a reklámhangja.
v_tomy: Onnan van, de marhára felesleges volt ezért pénzt kiadnom, nem ér sokat az egész DLC.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
S1M0N
senior tag
válasz KubanitoS #11347 üzenetére
Ja, Shepard szépen átverte egy kis árengedményért a boltosokat...
Igen, a Citadelt eléggé "lekicsinyítették", bár igazából engem nem nagyon zavar, az már inkább, hogy nem olyan nagy az egybefüggő bejárható terület, mint az első részben, bár ott meg azt sem tudtam néha, hogy hol voltam és hol nem...
[ Szerkesztve ]
-
Ryder62
őstag
Szvsz a ME1 legidegesítőbb része pont az inventory rész. Eladásnál, vásárlásnál nincsenek kategorizálva a dolgok, meg állandóan betelik aztán mehet az omni gél gyártása nagyüzemben.
Makó meg jópofa de minden főmissionban szerepel így az amúgyis sablonos, copy paste bolygókra már le sem szállok mert egyrészt U-N-A-L-M-A-S másrészt meg nincs kedvem 90%-os kapaszkodón fölszenvednem magam pár kavicsért.
A Citadel meg jó a ME1-ben, viszont ugyan olyan jó a ME2-ben, ME3-ban. Nem kell ugyan azokat a helyszíneket vissza hozni.
Fogadok hogy a köv ME-ben ugyan úgy benne lesz a Citadel Omega páros. Behozhatnának új hubokat is végre.
-
d3lete
aktív tag
Sziasztok!
Me3 játszható online? Xboxon toltam és eszméletlenül bejött. Pc-n van -e? Valamint játszanak-e vele?