Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
A kínai eladási adatokhoz szerintem nagyon is. Ha ott labdába akarnak rúgni, lépniük kellett. Ebből a 422k db 2023Q1-es adatból azt hiszem 140k db a kínai piacon eladott mennyiség.
"A nagy hatótávú Model Y például az árvágás hatására 31 százalékkal lett olcsóbb Amerikában, míg Magyarországon a Model 3 ára 2-3 millió, a Model Y ára pedig több mint 5 millió forinttal is csökkent az E-cars.hu információi szerint.
Az árak csökkentésére az apadó kereslet nyomán lehet szüksége Elon Musk cégének, amely jelentős változást hoz a vállalat eddigi stratégiájába. A Teslák iránt eddig ugyanis nagyobb volt a kereslet, mint a kínálat, így a drága árcédula sem szabott gátat a terjeszkedésnek. A Kínában tapasztalt keresletcsökkenés, amely átmenetileg gyárbezáráshoz is vezetett, új kihívásként jelent meg az elektromosautó-gyártó cég horizontján, és mint látható, ez ellen bármit hajlandó bevetni.
Főleg azután látványos az árcsökkentés, hogy a Tesla részvényárfolyama tavaly története legrosszabb szereplését hozta, éves szinten járt 72 százalékos mínuszban is.
Ennek nagyon örültek a shortolók, kevésbé a nagybefektetők: az előbbiek 15 milliárd dollár körüli pluszt hoztak maguknak össze, az utóbbiak 40 százalék feletti bukást voltak kénytelenek elkönyvelni.
Elemzők a kínai leárazás kapcsán, amelyre múlt héten került sor, a kereslet élénkülését prognosztizálták, amely a helyi vetélytársakra – mint a piacvezető BYD – is nyomást helyezhet, ám árverseny kialakulásához is vezethet a legnagyobb villanyautó-piacon. Hasonló a helyzet Európában, noha a múlt hónapban a legkeresettebb elektromos autó Németországban még a Tesla Model 3 volt, és Model Y volt a második helyen, ám a Volkswagen már ott lohol az amerikai cég nyomában."
"A Tesla nem is tudja
És az utolsó fontos kitétel mielőtt az adatokra térünk, hogy számos olyan extra van, amit a Teslába rendelni sem lehet, így teljesen reális az a szcenárió is, hogy csökkentheti az amerikai gyártó az árakat akármeddig, mindig lesznek olyanok akik eleve kizárják őket a listáról, mivel ők csak mátrix-LED, vagy lézer lámpás autót akarnak venni, esetleg kizárólag olyan kocsi jöhet szóba nekik, aminél az extralistán szerepel a HUD (head-up dispaly), vagy az Android Auto / Apple Carplay.
A Teslánál jelenleg nem lehet tetszés szerint kombinálni az akkuméreteket a meghajtással, azaz a kisakkus változatok mind hátsókerekesek, a nagyakkusak pedig összkerekesek. Számos márkánál azonban rugalmasabb ez a rendszer, így aki mindenképpen a maximális hatótávot akarja, annak érdemes megnéznie a nagyobb akku + kétkerékhajtás változatokat a márka árlistáján.
Frissítés: És egy fontos részlet ami kimaradt. A Tesla október óta ultrahangos szenzorok („parkolóradar”) nélkül szállítja autóit, amelyek funkcióját a Vision kamerarendszer veszi majd át, de egyelőre nem elérhető ez a szolgáltatás. Amerikában már javában tesztelik a megoldást, de hogy ez mennyire fog jól működni, és mikor érkezik, azt majd meglátjuk… Addig is elég ciki, hogy így jönnek ki az autók, ezért a potenciális vásárlóknak ezt érdemes tudniuk"[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Vicces az ilyet a legnagyobb szemellenzos Musk fantol olvasni
Én szegyellnem, ha az identitasom jó részét egy nettó szociopata iránti rajongás tenné ki, de hát nem vagyunk egyformák...
Az meg külön poén, hogy neked mindenki hater, aki nem ész nélkül ajnarozza Muskot, hanem mondjuk még méri említeni a folyamatos hazugsagait.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cucka
addikt
Ja hogy Kínában. Igen, ott jelenleg hatalmas szarban van az autópiac.
Egyrészt gazdasági nehézségek ott is vannak, kevesebb a vevő. Másrészt új környezetvédelmi követelményeket vezetnek be, szóval a kereskedők ott ülnek a hatalmas készleten, amit nem tudnak eladni, és a többsége nem felel meg az új normáknak.A kínaiak nem akarnak olyan autót venni, ami 2 hónap múlva már nem teljesíti az aktuális normát, a kereskedőknek meg áll benne a pénze, és 2 hónap múlva ami maradt az 100% veszteség, szóval nem lennék most a helyükben.
Ja és ami még érdekes, hogy Kínában is elektrifikálnak, és hát az európai gyártók igazából belső égésű modellekben erősek ott. A kínaiak elektromos autóból egyre inkább a hazai brandeket veszik. Szóval előbb-utóbb probléma lesz mindenkinek.
A lényeg, hogy Európában sem a VW, sem a BMW nem csökkent árat. Meg igazából senki.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
ez validnak tűnő grafikonos gyűjtés, igaz? Forrás és részletek [link] usa
A 2 év magaslatát simán magyarázhatja a beszerzési lánc drágulása, szvsz. Más cégek meg képtelenek voltak szállítani, fordról (egyes dealershipek) voltak usában hírek hogy 5-10-20 ezer dolláros felárat kértek vagy törlik a rendelést például. Lassan visszatér a normális szintre (inflációval olcsóbb). Máshol meg azért sír a média, mert a master plan mégsem hozott fillérekért még autót
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER