Új hozzászólás Aktív témák
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz #56573440 #32 üzenetére
Úgy, hogy az embereknek egy autó kell, nem akarnak kettőt, hármat, akármennyit minden feladatra külön. A svájci bicska is univerzális, mégsem használod minden funkcióját minden héten. Az univerzális távirányítót sem minden eszközhöz.
#34 Hieronymus: Nem csak a csökkenő eladás fogja növelni az árat, hanem a jogszabályok is tolják felfele, a mindenféle vacakkal felcicomázott motorok miatt, a komplikáltabb hajtásokon keresztül.
#52 kriszpontaz: Plusz a logisztika, az elhasználódás mértéke, a különböző autókba való pakkok egymáshoz igazítása, a különböző gyártók pakkjainak összehangolása, ehhez megfelelő szoftver autó oldalon stb. stb. A Renault esetében meg már kiderült, hogy a bérelt/lízingelt akku nem igazán jött be a népnek.
[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Shadowbull #106 üzenetére
Nekem az a gyorsabb gyártani is kérdéses, mivel öntés során elég sok idő kell a hűléshez, nehogy deformálódjon. Vagy utána hegeszteni hozzá a karosszéria többi részét sem olyan egyszerű, ahogy a millió csapot, tüskét egyebet se.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz GhanBuri Ghan #108 üzenetére
Azért nem mindegy, hogy egy kisebb ütközés esetén három elemet kell cserélni, vagy a fél oldalt, mert az egy egység. Hátsó blokk esetén pláne.
#120 cucka: Na pont ott a képen ha a két fő tartó az autó orrában nem sérül, csak a rá rakott vackok, akkor azt jelenleg könnyen tudod cserélni, nem is drága, nem is speciális lemez. Ha viszont az egybe darabon, akkor valóban a fél autót kell cserélni. És itt nem kell ütközés, egy elbaszott kátyú képes lehet akkora pusztításra, hogy a sokelemű rendszert megéri javítani, a Tesla megoldása viszont GTK.
[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
Azok a tartók nem minden balesetben érintettek. És mi sem arról beszélünk, hogy nagy csattanásnál mi van, hanem a kisebb esetekről.
Másik elem, a jelen rendszer tartóit ki lehet húzatni bizonyos sérülés esetén. Egy öntvényt nem. Az öntvény nem deformálódik, az törik. A más jellegű terhelést visel jól. Inkább nyomást, mint húzást. -
Alaaf Pi
aktív tag
válasz GhanBuri Ghan #144 üzenetére
Ott is az egész rész gyűrődőzóna, ha frontális ütközésről van szó. De nem csak olyan baleset létezik, ami szintén képes ott lemezeket tönkre tenni, de nem feltétlen mindet.
-
Alaaf Pi
aktív tag
Kompozit anyagoknál nem feltétlen csak anyagi kérdés volt eddig, mert a műgyantát kipucolni a szálak közül nem feltétlen egyszerű úgy, hogy a szálak ne sérüljenek, a tulajdonságai ne nagyon változzanak.
Műanyagoknál a probléma: PA6, PA6, de hogy mi keveredett még bele, üveggyöngy, szénszál, üvegszál, akármi, azt nem biztos, hogy olyan könnyen meg lehet mondani, és így más PA6 hulladékkal együtt feldolgozni. Valamint ezeket a töltelékeket nagyon macerás kivenni belőle. Vagy a zsírkővel tuningolt POM-ból.
-
Alaaf Pi
aktív tag
A ledarálás és útalapnak használás nem igazán újrahasznosítás. Ez amúgy ezer éve ismert módszer, a NABI buszokra is ez a sors várt selejtezéskor a gyár elmondása szerint is, jó 15 éve, mikor Kaposváron jártam náluk.
Nem mondtam ellent neked, inkább jeleztem, nem kizárólag anyagi kérdés az újrahasznosítás: ott sok múlik azon, mennyire tudod a szálakat és a mátrixot szétválasztani, mennyire roncsolod, rongálod a szálakat e folyamat során.