Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
A kínai eladási adatokhoz szerintem nagyon is. Ha ott labdába akarnak rúgni, lépniük kellett. Ebből a 422k db 2023Q1-es adatból azt hiszem 140k db a kínai piacon eladott mennyiség.
"A nagy hatótávú Model Y például az árvágás hatására 31 százalékkal lett olcsóbb Amerikában, míg Magyarországon a Model 3 ára 2-3 millió, a Model Y ára pedig több mint 5 millió forinttal is csökkent az E-cars.hu információi szerint.
Az árak csökkentésére az apadó kereslet nyomán lehet szüksége Elon Musk cégének, amely jelentős változást hoz a vállalat eddigi stratégiájába. A Teslák iránt eddig ugyanis nagyobb volt a kereslet, mint a kínálat, így a drága árcédula sem szabott gátat a terjeszkedésnek. A Kínában tapasztalt keresletcsökkenés, amely átmenetileg gyárbezáráshoz is vezetett, új kihívásként jelent meg az elektromosautó-gyártó cég horizontján, és mint látható, ez ellen bármit hajlandó bevetni.
Főleg azután látványos az árcsökkentés, hogy a Tesla részvényárfolyama tavaly története legrosszabb szereplését hozta, éves szinten járt 72 százalékos mínuszban is.
Ennek nagyon örültek a shortolók, kevésbé a nagybefektetők: az előbbiek 15 milliárd dollár körüli pluszt hoztak maguknak össze, az utóbbiak 40 százalék feletti bukást voltak kénytelenek elkönyvelni.
Elemzők a kínai leárazás kapcsán, amelyre múlt héten került sor, a kereslet élénkülését prognosztizálták, amely a helyi vetélytársakra – mint a piacvezető BYD – is nyomást helyezhet, ám árverseny kialakulásához is vezethet a legnagyobb villanyautó-piacon. Hasonló a helyzet Európában, noha a múlt hónapban a legkeresettebb elektromos autó Németországban még a Tesla Model 3 volt, és Model Y volt a második helyen, ám a Volkswagen már ott lohol az amerikai cég nyomában."
"A Tesla nem is tudja
És az utolsó fontos kitétel mielőtt az adatokra térünk, hogy számos olyan extra van, amit a Teslába rendelni sem lehet, így teljesen reális az a szcenárió is, hogy csökkentheti az amerikai gyártó az árakat akármeddig, mindig lesznek olyanok akik eleve kizárják őket a listáról, mivel ők csak mátrix-LED, vagy lézer lámpás autót akarnak venni, esetleg kizárólag olyan kocsi jöhet szóba nekik, aminél az extralistán szerepel a HUD (head-up dispaly), vagy az Android Auto / Apple Carplay.
A Teslánál jelenleg nem lehet tetszés szerint kombinálni az akkuméreteket a meghajtással, azaz a kisakkus változatok mind hátsókerekesek, a nagyakkusak pedig összkerekesek. Számos márkánál azonban rugalmasabb ez a rendszer, így aki mindenképpen a maximális hatótávot akarja, annak érdemes megnéznie a nagyobb akku + kétkerékhajtás változatokat a márka árlistáján.
Frissítés: És egy fontos részlet ami kimaradt. A Tesla október óta ultrahangos szenzorok („parkolóradar”) nélkül szállítja autóit, amelyek funkcióját a Vision kamerarendszer veszi majd át, de egyelőre nem elérhető ez a szolgáltatás. Amerikában már javában tesztelik a megoldást, de hogy ez mennyire fog jól működni, és mikor érkezik, azt majd meglátjuk… Addig is elég ciki, hogy így jönnek ki az autók, ezért a potenciális vásárlóknak ezt érdemes tudniuk"[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HBO Max & OD topic
- Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Milyen TV-t vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Gaming notebook topik
- Motoros topic
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen