Új hozzászólás Aktív témák

  • Geller72

    veterán

    válasz Noukoum #162 üzenetére

    A kínai eladási adatokhoz szerintem nagyon is. Ha ott labdába akarnak rúgni, lépniük kellett. Ebből a 422k db 2023Q1-es adatból azt hiszem 140k db a kínai piacon eladott mennyiség.

    "A nagy hatótávú Model Y például az árvágás hatására 31 százalékkal lett olcsóbb Amerikában, míg Magyarországon a Model 3 ára 2-3 millió, a Model Y ára pedig több mint 5 millió forinttal is csökkent az E-cars.hu információi szerint.
    Az árak csökkentésére az apadó kereslet nyomán lehet szüksége Elon Musk cégének, amely jelentős változást hoz a vállalat eddigi stratégiájába. A Teslák iránt eddig ugyanis nagyobb volt a kereslet, mint a kínálat, így a drága árcédula sem szabott gátat a terjeszkedésnek. A Kínában tapasztalt keresletcsökkenés, amely átmenetileg gyárbezáráshoz is vezetett, új kihívásként jelent meg az elektromosautó-gyártó cég horizontján, és mint látható, ez ellen bármit hajlandó bevetni.
    Főleg azután látványos az árcsökkentés, hogy a Tesla részvényárfolyama tavaly története legrosszabb szereplését hozta, éves szinten járt 72 százalékos mínuszban is.
    Ennek nagyon örültek a shortolók, kevésbé a nagybefektetők: az előbbiek 15 milliárd dollár körüli pluszt hoztak maguknak össze, az utóbbiak 40 százalék feletti bukást voltak kénytelenek elkönyvelni.
    Elemzők a kínai leárazás kapcsán, amelyre múlt héten került sor, a kereslet élénkülését prognosztizálták, amely a helyi vetélytársakra – mint a piacvezető BYD – is nyomást helyezhet, ám árverseny kialakulásához is vezethet a legnagyobb villanyautó-piacon. Hasonló a helyzet Európában, noha a múlt hónapban a legkeresettebb elektromos autó Németországban még a Tesla Model 3 volt, és Model Y volt a második helyen, ám a Volkswagen már ott lohol az amerikai cég nyomában."


    "A Tesla nem is tudja
    És az utolsó fontos kitétel mielőtt az adatokra térünk, hogy számos olyan extra van, amit a Teslába rendelni sem lehet, így teljesen reális az a szcenárió is, hogy csökkentheti az amerikai gyártó az árakat akármeddig, mindig lesznek olyanok akik eleve kizárják őket a listáról, mivel ők csak mátrix-LED, vagy lézer lámpás autót akarnak venni, esetleg kizárólag olyan kocsi jöhet szóba nekik, aminél az extralistán szerepel a HUD (head-up dispaly), vagy az Android Auto / Apple Carplay.
    A Teslánál jelenleg nem lehet tetszés szerint kombinálni az akkuméreteket a meghajtással, azaz a kisakkus változatok mind hátsókerekesek, a nagyakkusak pedig összkerekesek. Számos márkánál azonban rugalmasabb ez a rendszer, így aki mindenképpen a maximális hatótávot akarja, annak érdemes megnéznie a nagyobb akku + kétkerékhajtás változatokat a márka árlistáján.
    Frissítés: És egy fontos részlet ami kimaradt. A Tesla október óta ultrahangos szenzorok („parkolóradar”) nélkül szállítja autóit, amelyek funkcióját a Vision kamerarendszer veszi majd át, de egyelőre nem elérhető ez a szolgáltatás. Amerikában már javában tesztelik a megoldást, de hogy ez mennyire fog jól működni, és mikor érkezik, azt majd meglátjuk… Addig is elég ciki, hogy így jönnek ki az autók, ezért a potenciális vásárlóknak ezt érdemes tudniuk"

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák