Új hozzászólás Aktív témák
-
kukulec
őstag
válasz Shadowbull #12 üzenetére
nem kerülne az annyiba, ha nem minden áron sportautó teljesítményt és olyan hatótávot szeretnénk, amire egyelőre még nem ideális ez a technika.
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
kukulec
őstag
válasz Shadowbull #14 üzenetére
városi, elővárosi közlekedésre minek tesla
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
mepet
addikt
válasz Shadowbull #12 üzenetére
Legyszives ne szemelyeskedj. Ha mas a velemenyed, esetleg oszd meg...
-
mepet
addikt
válasz Shadowbull #17 üzenetére
Megkerdojelezted az ismereteimet anelkul, hogy barmifele velemenyt fogalmaztal volna meg. Ez az en szememben tartalmatlan szemelyeskedes.
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #14 üzenetére
De. Én. meg még sokan. A napi rutinhoz konkrétan fszág lenne egy 800 km-es hatótávval rendelkező batár cucc. ha 0-100 érdekel felülök a motorra. Arra hogy a napi 10km-es kört letoljam ovi meg társai fele egy 500e méretű 150km hatótávúra hazudott olcsó valami is pont elég lenne. Városba rohangászni teljesen fölösleges a malomkerekeken guruló kéttonnás bármi, főleg ha drága is. A dacia spring már egy egészen értelmes irányba mozdult a 6 milla körüli árral, de még mindig nem az amit keresek...
[ Szerkesztve ]
-
mepet
addikt
válasz Shadowbull #19 üzenetére
Ez a velemenyem. Azert osztottam meg. Esetleg tegy te is igy, oszd meg a velenyed. Az nem jarja, hogy erveles helyett mas velemenyet probaljuk elhitelteleniteni.
Ez Elon Musk tempoja. Emlekszem, mikor a barlangban ragadt gyermekek mentesevel kapcsolatban baromsagokat allitott, es a mentes egyik hose batorkodott ezt kozolni vele, akkor erveles helyett lepedofilozta... -
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #26 üzenetére
Attól lesz valami univerzális, hogy az év 99%-ában overkill, és mocsok drága, de évente kétszer akár megspórolhatsz vele egy -az árkülönbözethez képest- filléres kisbuszbérlést? Értem. Ez esetben valóban igazad van, a nagyhatótávú elektromos autók nagyvárosi vásárlása valóban egy univerzális megoldás. Valamint a kisautópiac lemészárlása a vásárlók igényeinek változása volt. Már minden világos
-
kriszpontaz
veterán
válasz Shadowbull #50 üzenetére
Miért lenne halott? Ez lenne az egyetlen értelmes út, hogy ne kelljen fél órákat vagy órákat rostokolni töltéssel, hanem kikapod és kész. Nem lenne alap akku a kocsiban csak az ami az alap rendszereket ellátja (így lehetne olcsóbb), hanem tegyem fel bérelni lehetne, vagy betétdíjas lenne. Cserekor fizetnél a töltésért. Van elektromos motorom, kikapom az akkut, belerakok egy másikat és húzok tovább. Ennél egyszerűbb nincs. Szabvány rendszert kell kidolgozni és kész.
[ Szerkesztve ]
-
Armandus
junior tag
válasz Shadowbull #49 üzenetére
Pedig egy jó kis elektromos hatchback nekem nagyon adná. Amivel valószínű a földön egyedül vagyok.
"A világ olyanná alakul, amilyenné a fiatalságot nevelik." Jókai Mór
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #61 üzenetére
Mondjuk az ET5 elképesztően jól néz ki, szerintem külső-belső dizájnban odaver mindenkinek. De ez az ár abszolut nem versenyképes, Model 3 performance fölé van árazva.
-
válasz Shadowbull #54 üzenetére
" - az autó gyártása sokkal drágább, a cserélhető akku műszaki követelményei miatt.
- kisebb energiaaűrűséget lehet elérni, ez még most nem látszik annyira, de ha elterjednek"
Önmagában a cserélhetőség nem befolyásolja az akkumulátorok védelmi szintjét.
A BMW üzemlátogatáson láttam a fém védőpajzs teknőt, amibe az akkupakk van csomagolva. Csak sínrendszerre és optimális csatlakozóra van szükség. Legfeljebb a hozzáférés kialakítása tűnik problémásnak."- a 800V-os rendszerek terjedésével gyakorlatilag nem lesz jelentős időbeli előnye a cserének. "
Az autónak képesnek kell lennie az egyenáram áramerősségének kihasználására. Az e-Up 4 óra helyett 2 alatt töltődik fel üres cellákból. Hiába 300KW-os a töltőoszlop. Ráadásul az egyeáramért több helyen felárat kérnek.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #49 üzenetére
"Nem béreltél még autót ugye"
Legutóbbi vitos 9 fős volt asszem móka egy hétre 140 kra jött ki. Igen?"Egyébként meg igen, az emberek szeretik ha az autójuk lefedi az igényeiket."
Tehát azt mondod hogy ha az év 99%-ban szar arra amire használod, a maradekban kompromisszumos, akkor végülis tök jól döntöttél.
Értem. Nincs több kérdésem
Tudom miért halt meg a kisautó piac, nem volt kérdés szerintem.
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #77 üzenetére
"Majd legkozelebb probald meg foszezonban ket het nyaralasra, "
Mivel repülünk nyaralni általában de ott is kéne közlekedni... Igen? Most akkor az jön hogy monaco alsón hajnal 3-kor ha nincs hitelkártyám?
"Nem, ezt te mondod."
[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Shadowbull #106 üzenetére
Nekem az a gyorsabb gyártani is kérdéses, mivel öntés során elég sok idő kell a hűléshez, nehogy deformálódjon. Vagy utána hegeszteni hozzá a karosszéria többi részét sem olyan egyszerű, ahogy a millió csapot, tüskét egyebet se.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #110 üzenetére
Meglepően sommás vélemény ahhoz képest, hogy láthatólag halványlila segédfogalmad sincs arról, hogy történik a munkafolyamatok kiosztása a Teslánál.
Az meg, hogy máshogy ez hogyan történik, már elnézést: nálatok se szervezik át a folyamatokat, mert mondjuk valamit éppenséggel máshogy csinálnak más cégeknél. -
Geller72
veterán
válasz Shadowbull #131 üzenetére
"Németországban alig találnak embert"
-Na, vajon miért? ..Mennének oda a melósok, ha van ezer másik ilyen munkakör, ahol sokkal jobban érzik magukat..és másik ezer más ok miatt.. Már a legelején is volt már a német gyárban egy csomó konfliktus ilyenek miatt. Musk ott is arcoskodott, de azért szóltak neki, hogy ez nem amcsi.. . -
azbest
félisten
válasz Shadowbull #131 üzenetére
Nem működik. A háttérben valaki elkezd mindig motyogni. Elkezdenek párhuzamosan egymással beszélgetni. Egyre halkabban beszélgetnek. És még visszhangzik is, ha nem idelális a technika. Mindig elfelejtik, hogy jelentkezzenek, a távol lévők jelentkezését nem veszik észre, mikor belelovallják magukat a mondókába. Ha a nagy vezér beszédet mond és mindenki hallgatja, az működik.
Ha mindenki egyesével van online, akkor működik a jelentkezés és nincs hangzavar.
Ha mindenki személyesen van, akkor működik a párhuzamos pusmogás és motyogás.Amkor olyan csapatban dolgoztam, ahol fele csapat személyesen, fele távolról volt, akkor úgy működött, hogy a wework irodaházban minden személyesen jelenlévő beült külön kis fülkébe és ők is online csatlakoztak be. Váltottuk egymást hetente, hogy ki van személyesen és ki van távolról online. De erre máshol általában nincs elég ilyen fülke.
#134 blackrulz:
az érdekel, hogy van -e autó. Amíg tart a gari, addig a gyári megoldásokat kell tartani, vagy bukta. A biztosító is gyári megoldásokat céloz, mert a kókány értékrontó. Ha gtk, akkor is egy garis autó értékesebb, mint egy öreg, gari nélküli. A régi autónál úgy gtk a biztosított autó, hogy abból nem veszel másik autót szerintem, hanem buksz rajta. Ezért lehet kókány javítást választol. De valóban kicsit összemostam, hogy törés vagy más hiba miatt gtk. Törésnél a gyártói megoldás alapból jó eséllyel gtk új kocsinál is, csak lehet anyagilag kevésbé bukta, bár lehet ez is országfüggő. De valóban tévedhetek ebben.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Shadowbull #132 üzenetére
"Valójában nem nagyon tudjuk felmérni, mert az utcán lévő Teslák túlnyomó része pár éves"
-Viszont amcsiban jónéhány példány van, aminek brutális futásteljesítménye van, abból azért már lehet konzekvenciákat levonni. Akku szinten szerintem nincs velük gond, a többiről nem nyilatkozom, mert nincs infóm róla. Nem mellesleg ~20 éves Priusok szaladgálnak köztünk különösebb gond nélkül. Igaz, azok nem tisztán elektromosak, de az akkupakkjaik meglepően jól bírják, nem beszélve arról, hogy már cellákat is javítanak, nem kell komplett csomagot cserélned.. -
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #130 üzenetére
Szóval nem érted, de megmagyarázod, hogy milyen is az valójában.
Valami középvezető lehetsz -
Geller72
veterán
válasz Shadowbull #147 üzenetére
Azért ezek elég erős számok.
"Az autópiacon jellemzően az év eleje a leggyengébb időszak, a vége pedig a legerősebb, így jó eredménynek mondható, hogy a 2022-es negyedik negyedéves 405 ezres eladási rekordot követően 422 ezer autót adott el a Tesla az elmúlt három hónapban. A Wall Street elemzői előzetesen 420 ezer körüli eredményre számítottak. A 2023 Q1-es adat 36 százalékos növekedést jelent 2022 első negyedévhez képest." -
Geller72
veterán
válasz Shadowbull #153 üzenetére
A kínai piac miatt csökkentettek árat. . És még fognak is.
-
Geller72
veterán
válasz Shadowbull #156 üzenetére
..úgy értettem, a kínai e-autóárak miatt. Bocsi. .
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #173 üzenetére
az internet elbírja a notórius hazudozókat, hajrá.
Ezt már januárban megbeszéltük. Minden autót eladtak, nem állnak milliószámra eldugva a sikátorokban. Minden autót eladnak, amit gyártanak. Az autókat profittal adják el.
A tesla pedig minőségben teljesen pariban van bármelyik másik márkával. Más szempontból sokkal tartósabb, mint az acélkasznisok egy része.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #175 üzenetére
viszlát kiscsillag.
szerk, egyet letiltok és megjelenik a klónja.. remek.. a topic meg szinte üresnek látszik...
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #175 üzenetére
"persze, mert csak annyit gyártanak amennyit megvesznek, de messze nem használják ki a rendelkezésre álló kapacitásokat."
Akkor mért építenek új és új gigafactorykat?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #175 üzenetére
persze, mert csak annyit gyártanak amennyit megvesznek, de messze nem használják ki a rendelkezésre álló kapacitásokat.
Ezt honnan lehet tudni? Mert ránézve az adatokra, ez nem nagyon tűnik ki sehonnan: a linken lévő utolsó adat 2022 Q4, amikor több autót gyártottak, mint bármikor előtte, ill azóta van 2023 Q1 is, még több legyártott autóval.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #193 üzenetére
Ez azért nem olyan nagyon meglepő, tekintve, hogy a Teslának kb. a kezdetektől az volt a stratégiája, hogy elindul felülről, aztán egyre több autót ad el egyre olcsóbban.
DRM is theft
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #196 üzenetére
A tesla részvényára az egy tőzsdei lufi. Az okokat nem az autógyártásnál, hanem a pénzügynél kell keresni.
Konkrétan rengeteg pénzt nyomtattak, ami a tőzsdére került. Aki a Tesla részvényt vett, az jellemzően nem azért vette, mert abban bízott, hogy a tesla 2030-ban hány autót fog gyártani mennyi profittal, hanem azért, mert abban bízott, hogy a részvényét 2 hónap múlva eladja és azon pénzt keres.
-
Cassi
senior tag
válasz Shadowbull #196 üzenetére
Azért a tőzsdei ár elsősorban a jövőről szól. Ha a mostani európai eladásokat nézzük, itt akár 2 éven belül utolérheti a Tesla a Toyotát, ami óriási eredmény lenne ilyen rövid idő alatt. Elaludtak a japánok, talán ők lesznek az e-autózás legnagyobb vesztesei.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #184 üzenetére
A válasz is remek:
2020ban leszállítottak 490.000 autót
2021ben leszállítóttak 900.000 autót
2022ben leszállítóttak 1.300.000 autót
Az idei 2023as évben hasra tippre 1.6millió+ autó a cél.
2024re pedig 2millió+Ezért kellenek az új gyárak, gyárbővítések.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #196 üzenetére
"Tavaly választaniuk kellett a növekedés és a marzsok megtartása között. A növekedést választották. A gond az hogy láthatóan nem volt elég az árcsökkentés, és ettől többet már nem nagyon tudnak engedni, mert nincs miből."
Teslanak tavaly autónként 9680eur volt átlagosan a marzsuk.
Csak viszonyítás képp, hogy mennyire nincs miből: Ehez képest a Toyotanak 1737.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #211 üzenetére
Amit írsz, az a teljes autóiparra igaz, a piac pocsék állapotban van, senki se növekszik.
A Tesla a korábbi magas profit miatt ki tudta mozogni átmenetileg a piaci helyzetet.
Ugyanezt egy VW vagy Hyundai az elektromos autóival nem tudja megcsinálni. De ha a Tesla profitja csökken, akkor előbb-utóbb ők sem fogják tudni. -
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #211 üzenetére
Az idei év az még erős tippelgetés. Engem mindenesetre erősen meglepne ha autónként ne jönne össze a 8000+eur profit és ne gyártanának, szállítanának le 1.6millió autót.
A bizonytalanság inkább profit oldalról van a kérdés, hogy idén elindul e a cybertruck gyártás vagy átcsúszik 2024re.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #216 üzenetére
De jön idén a cybertruck és lehet a roadster is. Ha nem akkor jövőre ugrik az autónkénti profit egy nagyot. Uristen.
A dolog abszurditása, hogy azon vitatkozunk, hogy meglesz per autó 2023ban a 8000+eur profit autónként vagy esetleg nem. Miközben Toyotanak 1700euro.
Közben a szerintem erős konzervatív 1.2->1.6misi+ eladott autóval is marad a ~exponenciális görbén. Bár rékeresve 1.8misi a cél...
Aztán 2025ben megint eshet az autónkénti profit mert jön a 25Ks Tesla. De ahoz még bővíteni kell sokat és vszeg a Mexikóin felűl kell mégegy gigafactory. Vagy kettő. Ezért kell a gyár.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #236 üzenetére
Hát arról pont nem olvasni, hogy az elektromos modelleken gennyesre keresné magát bárki a legacy autógyártók közül.
A toyotáról. A világ 3 legnagyobb autópiaca Kína, Európa és az USA. Ez a világ autó eladásainak 70-80%-a. És mindhárom piacon gőzerővel zajlik az elektrifikáció.
Szóval én értem, hogy ezeken kívül az összes többi piacon nagyon erős a Toyota, de ha ezen a hármon elveszti a pozícióit, akkor nekik kampó van.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #240 üzenetére
Kínában is gőzerővel zajlik az államilag tolt elektrifikáció.
Amerikában nincs ilyen államilag előírt program, de az új autók eladásoknál az elektromosok részarányát 2030-ra ilyen 30-50% körülire prognosztizálják.Adj már egy linket egy nem full dilettánsok által írt cikkre, tényleg kiváncsi vagyok, hogy az európaiak mennyit keresnek az elektromos autóikon? Mert eddig annyit hallok tőled, hogy az összes hírrel ellentétben neked igazad van, mindenki más meg hülye.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #242 üzenetére
wtf. Toyota talán legnagyobb gondja, hogy a nem tiltják be ICE Kínában olyan zakó indul és lesz, hogy a fal adja a másikat. Mert nincs érdemi elektromos autójuk de még platformjuk sem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #246 üzenetére
Akkor legyen 7500. Semmi se változott vele Tesla evvel is a 2. legtöbb profitot realizálja autónként.
Tehát lehet rajta profitot realizálni. Nem is keveset. Tény. Pont."Semmit nem néztek be."
Annyira benézte Toyota, hogy még a CEO is belebukott. De szerinted nem. OK. Nincs több kérdés.
"De, van. Aminek a jelentősége amúgy is sokkal kisebb, mint amit a teslafan sajtó tulajdonít neki."
e-TNGAval soha nem lesz Toyota versenyképes. Végülis nincs jelentősége csak elmehet rajta a kínai piac jelentős része.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
8th
addikt
válasz Shadowbull #232 üzenetére
Szokása.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #250 üzenetére
Akkor legyen 5900$. Semmi se változtat. Pont Tény.
"Öööö, ez hogy jött ki?"
keress rá
"Eddig lehetett, de ez nagyon sok egyedi körülmény eredménye volt, amik változnak, illetve megszünnek."
Én nem látom ezt. Kínában veszett sebességgel fut fel. EUban mi is a végső dátum? 2035?
CEO kb ebbe bukott bele.
"Ezt ki mondja?"
Ezek a platformok nem 4évre készülnek és már készül az új. Innen ez egy bukott platform.
"Vagy nem."
Ez azon múlik Toyota és kb japán brandek mennyire gyorsan reagálnak. Elvileg, láthatóan mindent is mgetesznek aztán majd kiderül.
szerk: [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #252 üzenetére
Onnan indult hogy mennyire nemlehet profitot keresni vele. Lehet. Rekord szinten. Pont.
Pedig nem bonyolult értelmezni. Hogy neked nem megy hát nem megy.
Belebukott.
Toyota gőzerővel készíti az új full elektromos állítólag már versenyképes lesz elektromos platformját. Ha ez nem bukás akkor semmi.
Mi hibásat mondott karotta?
btw nem Karotta volt a hozzá nem értő kokler hanem pl azok akik szerint nem lehet evvel pénzt kereseni. Meg be fog bukni. Közben akkora pofáraesés van a nagy ICE fanoknak, hogy a fal adja a másikat de a legelvakultabb kokler vonal még mindig hajtogatja, hogy nem süllyedünk, nincs semmi látnivaló nincs jelentősége blablabla.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #254 üzenetére
"Egy ideig lehetett."
Akkor szerinted már nem lehet?
"Mármint amit az ujságirók kitalálnak, arra gondolsz?"
Kitalálták. Nem volt nehéz egyértelmű volt, hogy ha ez a piac robban akkor toyota(mazda...) letolt gatyával lesz. És 2023 q1ben ez a legnagyobb piacon Kínában ez valósággá vált 2023Q1re EVk részesedése elérte a 20%ról 25%ra ugrottt és igen ez tipp de ha a trendek folytatódnak lesz ez 35% év végére. Upsz. Japánoknál a kérdés mára már csak annyi, hogy idén mennyi részesedést vesztenek. 1-2%ot vagy meglesz az 3-4% is. Nem kellemes -3-4%amikor össz japánok rendelkeznek 19%al a világ messze legnagyobb piacán. Á nem bukás, nincs jelentősége blablabla."Nem tudom, nem érdekel mit beszél. Elvakult teslafan."
Ilyen alapon ki az a hülye akit érdekel egy ilyen elvakult ice fan véleménye. Miközben tök egyértelmű, hogy fogalmad sincs a témáról ld kínai piacot.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ Lenovo T500 (Core2Duo T9900 3.06GHz, 8GB RAM, 1TB SSD)
- Beszámítás! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel