Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    "Musk szerint már annyira nehéz időket él a Tesla, hogy a korábbi elveket felrúgva reklámozni kezdik az autóikat – erre eddig nem volt példa."

    Szokásos Hargitai csúsztatás.
    Szerencsére van egy szupertitkos felvétel az elő közvetítésről, amiből a kiválasztottak megtudhatják valójában mi történt [link]

    Kevin: van egy csomó fejlesztés, amiről az emberek többsége nem is hallott, pedig remek dolgok. Egyik tesla ellenes befektető is még 2016-os dolgokkat kampányol.
    Musk: hm, hát ja. Azt terjesztik, hogy szuper drága a tesla. Pedig tesla olcsóbb, mint az amcsi átlag autó ár.... valóban van sok képesség, amiről nem tudnak az emberek...bár sokan követik a fiókokat és tájékozódnak... a reklámozás olyan, mintha annak prédikálnának, akik már megtértek... van abban valami, hogy terjesszék az ismereteket... de tudod mit? Csinálunk egy kis reklámot és meglátjuk mi lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    a befektetői meeting után egy részletes interjút is adott a cnbc-nek [link]

  • azbest

    félisten

    válasz Ezekiell #91 üzenetére

    szerencsére van aki jobban tudja hogyan kell céget vezetni, technológiai fejesztéseket csinálni és píszínek lenni minden áron, mert tilos ma már őszintén megmondani a hülyéknek, hogy hülyék. Helyette inkább különlegesek és speciálisak meg egyediek a helyes kifejezések újnyelven.

    Kb megtudthattad a véleményét arról, hogy az öncenzúra és kussolás helyett, ha az egyenes beszéd némi pénzvesztéssel büntetett, akkor "ám legyen". Neki futja rá, hogy ne kelljen meghunyászkodnia.

    De persze nem derült ki, hogy te mire gondolsz, mert direkt triggernek írtad az üres komentedet, hogy majd a reakciókba köthess bele ;)

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Ezekiell #93 üzenetére

    X országban miket tiltanak milyen csoporttól:
    Az az álláspontja, hogy azt cenzúrázzák, amit a törvény kimond. Ha nem tetszik, hogy mit lehet vagy nem lehet kitenni, akkor tessenek a tövényeken változtatni / rendszert váltani. Ez az állampolgárog feladata/felelőssége. Minden országban a helyi törvények szerint kell minden vállalkozásnak működnie. Megy az álsiralom azért is, hogy mi van tiltva meg azért is hogy mi nincs másik országban. Nem a mi országunk, nem a mi törvényeink.

    WFH, ez valóban eléggé so-so téma. Nagyban függ, hogy melyik cégnél mi a munka. Fizikai munkánál nehéz lesz wfh. A management meg ha cseszik helyszínre menni, csak vakon osztja az észt, az valóban okozhat feszültséget a cégnél.

    Szellemi munkakörben pedig a céges módszertanoktól is függ, mi jó.
    Nekem pl a bejárás alapból érthetetlen fogalom a munkám miatt. Vagy irodából vagy otthonról dolgozok egy másik városban lévő csapattal, az ügyfeleink pedig 5 országból vannak. Az itteni irodánál meg az van kikötve, hogy akkor lesz asztalod, ha rendszeresen bejársz, mert nem akarunk üres asztalokkal bővülni. Egy dologban vagyok biztos: az nem működik meetingeken, hogy fele ember egy szobában, másik fele meg egyénileg online. Vagy mindenki benn van vagy mindenki külön becsatlakozik külön légtérből. A vegyes felállás nem képes működni az emberek és a technika / emberek technika használati képessége miatt.

    Amúgy meg ez a cégük belügye. 3 millió jelentkező pár ezer helyre eddig azt mutajta, hogy van, akinek megfelelnek a feltételei. Ha a beszállítóinak minősége romlott a home officetól, akkor pedig kritizálhatja rendszert. De egyikőnkre sem kötelező az ő véleménye, mert nem neki dolgozunk, a saját főnökünkkel kell erről megállapodni.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz #56573440 #105 üzenetére

    szvsz ez is olyan, hogy amíg garis / biztosított, addig az nem az ügyfél gondja elsősorban.
    Ha meg már nem garis, hanem 3rd party szervizes, akkor meg beindul a kokkolás, heggesztés, darabolás, ahogy manapság is megy más autóknál.

    Ha jól emlékszem, végül külön modul lett a hátsó lökhárító gyűrődési zónája.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Ezekiell #116 üzenetére

    wikipédia adományos alapítványi hobbi, megtehetik, hogy 3 évig le legyenek tilva mert beleállnak a politikába. 2017-2020 közt.

    A vállalkozás pedig pénzből él, nem politikából. Itthon minden rendben, hogy törökországban akarsz más példójával rendszert váltani?

    A wfh kapcsán nem számít nekem a véleményed, ahogy muské sem, mert egyik sem befolyásolja a munkámat. Ha te képtelen vagy mások véleménye mellett elmenni anélkül, hogy meg akarnád téríteni, az a te bajod. Engem az zavar, amikor hazugságot és butaságot terjesztetek, hogy térítsétek a gyűlölet klubba az embereket.
    Btw, írtam hogy feszültséget okoz a cégnél a kétekezi melós és a wfh managerek ellentéte. Néha ki kéne tekinteni a vörös köd mögül.

    #117 Geller72
    igen, úgy tűnik jellemzően jobban állja az idők vasfogát a teslák. Más gyártóknál lehet más. A karosszéria anyaga és az akkuk, motorok felépítése, kezelése is számít tartósságnál. Itt a töréskárokra utalásra reagáltam inkább.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Shadowbull #131 üzenetére

    Nem működik. A háttérben valaki elkezd mindig motyogni. Elkezdenek párhuzamosan egymással beszélgetni. Egyre halkabban beszélgetnek. És még visszhangzik is, ha nem idelális a technika. Mindig elfelejtik, hogy jelentkezzenek, a távol lévők jelentkezését nem veszik észre, mikor belelovallják magukat a mondókába. Ha a nagy vezér beszédet mond és mindenki hallgatja, az működik.

    Ha mindenki egyesével van online, akkor működik a jelentkezés és nincs hangzavar.
    Ha mindenki személyesen van, akkor működik a párhuzamos pusmogás és motyogás.

    Amkor olyan csapatban dolgoztam, ahol fele csapat személyesen, fele távolról volt, akkor úgy működött, hogy a wework irodaházban minden személyesen jelenlévő beült külön kis fülkébe és ők is online csatlakoztak be. Váltottuk egymást hetente, hogy ki van személyesen és ki van távolról online. De erre máshol általában nincs elég ilyen fülke.

    #134 blackrulz:
    az érdekel, hogy van -e autó. Amíg tart a gari, addig a gyári megoldásokat kell tartani, vagy bukta. A biztosító is gyári megoldásokat céloz, mert a kókány értékrontó. Ha gtk, akkor is egy garis autó értékesebb, mint egy öreg, gari nélküli. A régi autónál úgy gtk a biztosított autó, hogy abból nem veszel másik autót szerintem, hanem buksz rajta. Ezért lehet kókány javítást választol. De valóban kicsit összemostam, hogy törés vagy más hiba miatt gtk. Törésnél a gyártói megoldás alapból jó eséllyel gtk új kocsinál is, csak lehet anyagilag kevésbé bukta, bár lehet ez is országfüggő. De valóban tévedhetek ebben.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Geller72 #155 üzenetére

    volt erről is szó a befektetői előadáson:
    minden autógyártó folyton variál az árakkal. Csak más márkáknál nem veszed észre, mert a dealership árait nézed. De az, hogy a dealer mennyiért kapja a kocsikat, az folyton változik. Plusz az usában botrányos amit a dealershipek műveltek a benzines kocsikkal, amikor több tízezer dolcsi felárat tettek rá a listaárakra, mert megtehették.

    Usában a vásárló támogatást úgy akarták belőni, hogy a tesla ne essen bele, mert van egy-két ellenérdekelt vezető a törvényhozásban. Volt is pofára esés, amikor bevitték a határ alá az árakat, mert bőven belefér a marginba. És később azok a teslák is bekerültek, amiket eredetileg rossz kategóriába sorolt a törvényhozás. Kínában is van ártól függő vásárló támogatás, ott is ahhoz igazodtak.

    Pár évig nem volt támogatás teslára, mert a régi mennyiséghatárosat már réges régen elérték, más gyártó csak most jut oda.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Geller72 #160 üzenetére

    Azért ez nem biztos. Eddig a kereslet még mindig magasabb volt, mint a kínálat. Az ár finom mozgatásával azt tudják szabályozni, hogy mekkora a várólista. Ideális esetben kb annyit gyártanak, amennyit meg akarnak venni. Ha kicsit emelnek, kicsit rövidül a várólisa. Ha kevesen várnak, akkor kicsit lehet olcsósítani.

    Volt mindenféle kavarás a decemberi és januári számokkal kapcsolatban konteós ellendrukkerektől. Szimplán a hajózás és az ünnepek, gyárfelújítások is bejátszanak abba, hogy mekkora a különbség a legyártott és már kiszállított közt. A többi gyártónál a dealshipnek átadott autókat már eladottnak számítják be általában.

    Azt meg pláne ne feledjük, hogy más gyártóknál sokszor nem nyereséges az e-autó gyártás. A ford féle 100% ráfizetés durva :D Kínaiaknál is határeset a nyereségesség, ha tisztán elektromost néznek.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Geller72 #165 üzenetére

    azért nem kell félteni a teslát kínában. Egyik vlogger, aki régebben kínában élt és akkoriban az ottani életről forgatott ismeretterjesztő videókat és bemutatta, hogy az import autók méregdrágák ott. A hazai gyártású licenszeltek hitvány minőségűek, más anyagból és más minőségben készülnek. A hamisítvány autók meg a legalja. [link]

    Na ehhez képest a belföldi telsa legalább olyan minőségű, mint bármelyik nyugati párja. Lehet jönnek fel a kínai márkák is, de valsz sokan még mindig inkább nyugati kocsit vesznek hasonló áron, s a tesla nem import áron megy náluk ráadásul.

    Nem nagyon jut el hozzánk, de a feltörekvő kínai márkák autói ki vannak tiltva sok zárt parkolóból kínában, mert sok öngyulladásos eset volt velük és sok alapvető biztonsági problémát látnak velük. [link] [link]

    Egyébként szintén az ő videóikból merítve, kínában nulla, nuku, zero karbantartást csinál az átlagember az autóján. Szóval simán kirohad alóluk a hagyományos autó hamar. Volt sztorijuk, hogy sosem cserélnek olajat. Az elektromos megváltás nekik, mert szinte gondozásmentes.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Shadowbull #173 üzenetére

    az internet elbírja a notórius hazudozókat, hajrá.
    Ezt már januárban megbeszéltük. Minden autót eladtak, nem állnak milliószámra eldugva a sikátorokban. Minden autót eladnak, amit gyártanak. Az autókat profittal adják el.
    A tesla pedig minőségben teljesen pariban van bármelyik másik márkával. Más szempontból sokkal tartósabb, mint az acélkasznisok egy része.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Shadowbull #175 üzenetére

    viszlát kiscsillag.

    szerk, egyet letiltok és megjelenik a klónja.. remek.. a topic meg szinte üresnek látszik...

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Noukoum #220 üzenetére

    ez validnak tűnő grafikonos gyűjtés, igaz? Forrás és részletek [link] usa

    A 2 év magaslatát simán magyarázhatja a beszerzési lánc drágulása, szvsz. Más cégek meg képtelenek voltak szállítani, fordról (egyes dealershipek) voltak usában hírek hogy 5-10-20 ezer dolláros felárat kértek vagy törlik a rendelést például. Lassan visszatér a normális szintre (inflációval olcsóbb). Máshol meg azért sír a média, mert a master plan mégsem hozott fillérekért még autót :D

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Dare2Live #264 üzenetére

    szvsz, amikor újrafelhasználhatatlanságról beszélnek, akkor az anyagi kérdés. Lapátként persze nem lehet, mert sérült strukturálisan. Ledarálva, más területen töltelék vagy nyersanyagnak felhasználva jó lehetne. Amíg olcsóbb szűz, finomított anyaígokat venni valami gyártásához, addig azt használják.

    A műanyagoknál volt látványos bukta, bár valsz nem közismert. Nyomták a szelektív gyűjtős és újrahasznosítós szöveget. Valójában az így gyűjtött műanyag nagy része kínába hajózott, ahol az akkori nagy ipari robbanás miatt a használt műanyagra is nagy igény volt nyersanyagként. Ahogy ez megszűnt (nekik is olcsóbb új műanyagot gyártani elegendő mennyiségben), úgy tiltották ki kínából a nyugati szemétbeszállítást. Manapság ezért a műanyagot főleg hőerőművekben égetik el, ahol a szűrőrendszer fogja meg a káros kibocsátást. Egyszerűen nem éri meg anyagilag drága újrahasznosított műanyagot venni a frissen készült helyett az esetek többségében.

    Akkuk kapcsán azért más a helyzet, mert még sokáig/mindig(?) drágább lesz a kis sűrűségben elődorduló anyagokat kinyerni új forrásból. Helyette a használt akkuból valsz gazdaságosabb is. Csak még nincs olyan mennyiségű használt, hulladék akku, hogy nagyban menjen ez a gyártás. De pl a tesla amcsi lithium gyára az akkuból nyert darát is fel tudja használni.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Alaaf Pi #269 üzenetére

    ott a félreértés közöttünk, hogy én nem ugyanolyan nyersanyaggá, hasonló célokra való felhasználásra gondoltam. Két éve is cikkeztek, hogy ledarálják a lapátokat és a rostos cucc mehet például betonozásba. [link] A régi lapátokkal gondolom nem tudnak mást.

    Ha jól értem az újdonság az, hogy olyan anyagból csinálhatják az újakat, amelyekből tippre vegyxszerrel fel tudják oldani a műanyag tartalmat.

Új hozzászólás Aktív témák