Új hozzászólás Aktív témák
-
Fritz Teufel
addikt
A BYD legkésőbb 2 éven belül előzi a Teslát, erre még fogadnék is. Egyenlőre csak a BYD...
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
herion
tag
Nyilván ehhez az is hozzájárult, hogy kezd kikopni az a vásárlóréteg akik kiadnak 20-25 milliót egy elektromos autóra.
Akik akarták azok már megvették és nem fogják évente lecserélni. Az átlagember számára meg nem piacképes egy 20 millás autó.Who Let The Dogs Out?
-
-
mepet
addikt
Emlekszem mikor valaki megkerdezte nyilvanosan muskot, hogy miert ajanlja a tesla reszvenyt vetelre. Erre azt mondta, hogy nem ajanlja. Most akkor az megis miert problema, ha valaki elad? Ez a figura egyre tenyerbemaszobb...
-
kriszpontaz
veterán
Az is irreálisan magas és semmi nem indokolja. A benzineseknek nem felfelé kellett volna kúszni a nemrég még felső-közép kategóriás vagy 20+ milliós árak felé, hanem az elektromosoknak sem szabadna ennyibe sem kerülnie. Főleg hogy alkatrészben, hajtásláncban sokkal egyszerűbbek. Vicc az egész autópiac, és az is az, hogy még így is képesek az emberek a 20 millás autókat sorban kihozni a szalonból mintha muszáj lenne és tapsolnak a dupla árhoz. Főleg hogy a minőségük meg megy a béka segge alá.
[ Szerkesztve ]
-
Z_A_P
addikt
Azert ez komoly
Kerdezes nelkul frissit."Tesla owners and lessors are uniquely at the mercy of the maker of their cars, and Tesla imposes software updates without consent whenever their vehicle is connected to Wi-Fi,”
OK
-
nubreed
veterán
válasz kriszpontaz #6 üzenetére
Miért, a telefonokkal, meg úgy kb. minden más kütyüvel, ruházattal és meg lehetne sorolni nem ugyanez van? És a pénztárcánkkal szavazunk és amíg lesz vevő a sok szarra jó drágán, addig jó drágán is fogják adni.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
mepet
addikt
válasz kriszpontaz #6 üzenetére
+1. Az elektromos auto forradalomtol a leginkabb azt vartam, hogy a benzineseknel joval olcsobban aruljak az elektromosokat... Ezt most nem a teslara ertem konkretan, nem varnam el, hogy olyan kocsik legyenek olcsobbak egy golfnal, amik 3 masodperc alatt vannak 100-on... De az melysegesen felhaborit, hogy egy e-golf meg mindig dragabb, mint egy golf...
-
Feketelaszlo
senior tag
Az ilyen létszámstopokból szokott kikerekedni, hogy minden részleg elkezdi alvállalkozók meg munkaerő kölcsönzők - vagy ami a legrosszabb: tanácsadó cégek - felé kiszervezni a munkát.
-
#52931072
törölt tag
Igen, kicsit messze került attól, aki wolowitz mellett mosogat az ingyenkonyhán.
Amellett sikerült nekik a villanyautókhoz drágítani a benzineseket, gratula burzsvágenéknek is egyébként.
Most egyébként a kenyértől az autóig mindenki almáékat másolja, fele darabszám, árrés ami csak belefér. Miközben ugyanannyit zabálnak és több a szervízköltség mint egy 20 éves roncsé.[ Szerkesztve ]
-
kukulec
őstag
válasz Shadowbull #12 üzenetére
nem kerülne az annyiba, ha nem minden áron sportautó teljesítményt és olyan hatótávot szeretnénk, amire egyelőre még nem ideális ez a technika.
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
kukulec
őstag
válasz Shadowbull #14 üzenetére
városi, elővárosi közlekedésre minek tesla
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
mepet
addikt
válasz Shadowbull #12 üzenetére
Legyszives ne szemelyeskedj. Ha mas a velemenyed, esetleg oszd meg...
-
mepet
addikt
válasz Shadowbull #17 üzenetére
Megkerdojelezted az ismereteimet anelkul, hogy barmifele velemenyt fogalmaztal volna meg. Ez az en szememben tartalmatlan szemelyeskedes.
-
i400
senior tag
Tesla HQ-ban is lesznek Gyuribácsis plakátok
-
őstag
válasz kriszpontaz #6 üzenetére
+1
Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #14 üzenetére
De. Én. meg még sokan. A napi rutinhoz konkrétan fszág lenne egy 800 km-es hatótávval rendelkező batár cucc. ha 0-100 érdekel felülök a motorra. Arra hogy a napi 10km-es kört letoljam ovi meg társai fele egy 500e méretű 150km hatótávúra hazudott olcsó valami is pont elég lenne. Városba rohangászni teljesen fölösleges a malomkerekeken guruló kéttonnás bármi, főleg ha drága is. A dacia spring már egy egészen értelmes irányba mozdult a 6 milla körüli árral, de még mindig nem az amit keresek...
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz kriszpontaz #6 üzenetére
Az indokolja, hogy a covid miatt
- ellátási lánc problémák miatt a gyártói kapacitás csökkent
- szintén a covid miatt több pénz maradt a zsebben, ezért a piaci igény növekedettNa erre az autógyártók elkezdtek pofátlanul árat emelni, mert megtehették. Utóbbi 1-2 évben rekord profitokat sikerült összehozni.
Na ezeknek a jó időknek van most vége. A gazdaság mindenhol döglődik, kevesebb a pénz a zsebben és iszonyat magasok a kamatok.
2 éve egy autókereskedő minden, de tényleg minden autót napokon belül el tudott adni. Most elmész a telepük mellett, és azt látod, hogy csurig tele a placc új autókkal.Szóval a jó évek után most jön a fekete leves a teljes autóiparnak. Nem csak a Teslának, hanem mindenkinek.
-
Geller72
veterán
A mesterséges drágulás előtt, ami nem is olyan régen volt, mondjuk egy éve, állami támogatással 12.5 milláért kaptál egy újat. Anélkül volt 15. Ha lenne kifejezetten erre dedikált pénzem, akkor én biztosan elektromosat vennék. Musk meg egy igazi faszkalap. A Twittert is sikerül(t) tönkretennie. Ha az meg a tesla bekefszik, mindjárt kisebb lesz a mellénye..
-
mepet
addikt
válasz Shadowbull #19 üzenetére
Ez a velemenyem. Azert osztottam meg. Esetleg tegy te is igy, oszd meg a velenyed. Az nem jarja, hogy erveles helyett mas velemenyet probaljuk elhitelteleniteni.
Ez Elon Musk tempoja. Emlekszem, mikor a barlangban ragadt gyermekek mentesevel kapcsolatban baromsagokat allitott, es a mentes egyik hose batorkodott ezt kozolni vele, akkor erveles helyett lepedofilozta... -
Geller72
veterán
Arról nem beszélve, hogy mondjuk 2018-ban egy Benyás vitara 3.875.000.- Ft volt. Most egy zsákutca "lágy" hybrid scross 12 milla..egy vicc. Majdnem vettem egy pici új Ignist, utoljára megnéztem, valami 3.5 milla volt. Gondoltam, szaladgálni jó lesz, mégiscsak egy kis fogyis, de új autó.. Nézd meg, hogy most mennyibe kerül. Jáááj. . Letettem róla. 7 milla a fapad. Érted? Egy ignis.
-
cucka
addikt
Előbb-utóbb be fog következni. Ha máshogy nem, hát úgy, hogy halandó ember nem fog tudni benzines autót venni .
A fő költség az elektromos autónál az akkumulátor. Az, hogy 3 vagy 6 másodperc alatt gyorsul, hát nyilván kell rá jobb fék meg futómű, aztán kalap.
A 3 másodperc gyorsulás azért kellett a Teslának, hogy beszéljenek róla. Az emberek felkapják rá a fejüket. Kívánatossá tegyék. Ha belegondolsz, marketing szempontból zseniális húzás.
-
Geller72
veterán
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #26 üzenetére
Attól lesz valami univerzális, hogy az év 99%-ában overkill, és mocsok drága, de évente kétszer akár megspórolhatsz vele egy -az árkülönbözethez képest- filléres kisbuszbérlést? Értem. Ez esetben valóban igazad van, a nagyhatótávú elektromos autók nagyvárosi vásárlása valóban egy univerzális megoldás. Valamint a kisautópiac lemészárlása a vásárlók igényeinek változása volt. Már minden világos
-
"...Az elektromos auto forradalomtol a leginkabb azt vartam, hogy a benzineseknel joval olcsobban aruljak az elektromosokat...."
Ez be fog következni. A csökkenő belsőégésű motorral szerelt járműeladás emelni fogja az árat. A növekvő akkumulátor gyártás mellett csökkenek az árak. Ráadásul egyre több pénzt tudnak a kutatás - fejlesztésbe betolni. Ami jelentősen csökkentheti az akkumulátorok árát.
Már úton van a következő generáció, a nátrium ionos megoldás.
Újból felmerült az útközben cserélhető akkumulátorok ötlete. Két perc alatt cserélik a járműben és lehet tovább haladni. Csak az elhasznált energiát kell fizetni.
Felmerült a hibrid megoldás ötlete. Forgalmas úton a az útból használhatna fel energiát a mozgásra és töltésre.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
kriszpontaz
veterán
Aztán szépen elkezdték az állami támogatással megemelni az autók árát és vehetted meg ugyanannyiért vagy drágábban mint normál esetben lehetett volna. Mert ugye az a tiszta hasznon, a paraszt meg úgyis kifizeti a többit.
#24 cucka: igen tudom, hogy a Covidra kenik az egészet, és nem akarják a rekord profitot elengedni mint minden más cég aki beleélte magát hogy ez így is marad. Rájuk is fér mind a kereskedőkre, mind pedig a gyártókra hogy arccal tompítsák az esést a magas lóról. -
Armandus
junior tag
válasz Hieronymus #34 üzenetére
Már úton van a következő generáció, a nátrium ionos megoldás.
Az elmúlt 20-30 évben hányszor hallottuk már hogy "jön a következő generációs aksi". Nem szeretnék addig fél lábon állni amíg tényleg megjön a következő generáció amit aztán tömegtermelésbe lehet engedni."A világ olyanná alakul, amilyenné a fiatalságot nevelik." Jókai Mór
-
Geller72
veterán
válasz kriszpontaz #35 üzenetére
Teljesen egyetértek. Tőzsdézgetek... Az egyik rv tulaj elkottyantotta, hogy most éppen azért volt xar a legutóbbi negyedévük, mert betáraztak alapanyagokból és most meg jókora esés van a nyersanyagpiacon...de érdekes módon ezt te, ha bemész egy kiskerbe, valahogy nem érzed. Ja, hogy a profit.. És bammeg, mindenhol, minden termékben tetten érhető. És valahogy nálunk a legjobban. Ezért sem csökken az infláció.. Sorolhatnám..olaj..amikor 150 usd volt a brent, 360-ért tankoltunk a kúton. Most a fele az olaj és a duplája majdnem a nafta. Ja, hogy a finomítók extra profitra tettek szert? Nem gond... Olyan termékeknek is többszöröse lett az ára, amit semmi nem indokolt..mert a bekerülési költsége még alacsonyabb is lett..mégis 3x annyit kérnek el tőled a kasszánál..
-
kriszpontaz
veterán
Így van aztán megy a sírás hogy válság van meg lassan csődközeli állapot....a Tesla meg csodálkozik hogy egy kínai autógyártó le fogja körözni....és természetesen ők sem szentangyalok mert igazítják az áraikat a többi autógyártóhoz, de legalább okosan ellavíroznak, és van konkurencia aki letapossa az árakat.
#37 Armandus : erre nem kell sokat várni: [link]
-
Geller72
veterán
..De gondolom, te sem hiszed azt, hogy ha majd a hatótávod a mostani négyszerese lesz, akkor kisebb akkut raknak be és ezáltal olcsóbb lesz a bekerülési költsége a kocsinak? . Megmarad a hatótáv-pénisz..meg az ár..megfejelve az új fjúcsör okozta magasabb árképzéssel. . Nem azt fogja mondani a kereskedő, hogy itt van ez a kocsi 300 km hatótávval, de lényegesen kisebb akkuval, ami miatt lényegesen olcsóbban adná az autót..de nem ám. . Erre akár mérget is vehetünk. Azt fogja mondani, hogy nesze, itt van 1200 km hatótáv, mert neked ez köllött, igaz 20 milla helyett már 25-ért. .
-
Jelenleg a Sol E10X autó, a VW kínai partnercége forgalmaz nátrium ionos akkumulátorral autókat.
Ez évben lesz elérhető a második generáció, ami 25%-al még mindig elmarad térfogat arányos kapacitásban a Li akkuk mögött, de jóval olcsóbbak.
Néhány éven belül előzni fognak.Ez már nem üres igéret, a jármű megvásárolható Kínában.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Armandus
junior tag
-
herion
tag
Nézd, én csak a környezetemből indulok ki.
Családban és az ismerősök között is sokan felültek az elektromos autó hájp vonatra, és megvették mert megtehették. Ők kivétel nélkül mind jómódúak , abszolút nem átlagemberek. Azt is tudom, hogy csak azért vették meg mert trend ezt diktálta. Mert ugye a benzines crossover mindegyiknél ott fityeg a garázsban, az elektromos mellett
Ha nekem is lenne rá felesleges pénzem, akkor vennék én is egyet, mert sokszor hajtok egy Nissan LEAF-et és tetszik. Viszont rendszeresen tapasztalom az előnyei mellett korlátait, és amit nyújtani tud hatótávban az egyelőre nekem luxus kategóriának számít azért a pénzért, amibe jelenleg újonnan kerül egy-egy modell.Who Let The Dogs Out?
-
Shadowbull
addikt
válasz #56573440 #32 üzenetére
"de évente kétszer akár megspórolhatsz vele egy -az árkülönbözethez képest- filléres kisbuszbérlést?"
Nem béreltél még autót ugye. Egyébként meg igen, az emberek szeretik ha az autójuk lefedi az igényeiket.
A kisautó piac soha sem volt túl acélos, alacsony jövedelmezőség, nagy verseny, alacsony kereslet.... Az új emissziós normák ki is csinálták. Nem is lesz megint normális kínálat, csak ha feltalálnak valami nagyon olcsó akkut. Talán majd a szilárdtest akkuk ha lesznek. 10-15 év múlva.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #34 üzenetére
"Újból felmerült az útközben cserélhető akkumulátorok ötlete. Két perc alatt cserélik a járműben és lehet tovább haladni. Csak az elhasznált energiát kell fizetni."
Teljesen halott elképzelés. Meg az is foldbe fog állni vele aki most nagyon nyomja. (NIO pl.)
Egyél hozzá kenyeret!
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Lenovo LOQ Gamer 15 FHD IPS 144Hz G-Sync i7-13620H 16GB 512GB Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
- Ritkaság! ASUS X75VD laptop (17,4/i5-G3/8GB/512SSD/Nvidia) - 1 év garancia
- Konzolok és tartozékaik felvásárlása azonnali készpénz fizetéssel!
- Konzolok és tartozékaik felvásárlása azonnali készpénz fizetéssel!
- Konzolok és tartozékaik felvásárlása azonnali készpénz fizetéssel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen