-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #253915 üzenetére
Biztos volt olyan piac is, de pl. a mobile.de-n amiket én nézegetek ott is inkább az a trend figyelhetö meg, amit bandus írt, a Fl-es Cupra 300-ak ára (márkakerböl) tavaly Q4-ben 27-28e € körül voltak, vagy feljebb, mostanra lejjebb kúsztak 23-26e€ közötti sávba.
7R Variantoknál is látok 1-3000€ közötti csökkenést.Nyilván ennyiböl még nem lehet/szabad komplett trendet meghatározni, de emellett a saját Cuprám sem ment még el, és csak elvétve akad "normális" érdeklödö. (Nem beleszámolva a neppereket persze, ök böszen ostromolnak 13-14000€-s árakkal... )
-
Szada85
aktív tag
válasz Puma K #254380 üzenetére
Szerintem erre a legegyszerübb lenne egy "márkaspecifikus" fórumon, Google kereséssel utána olvasni, van/volt annyira népszerü az E39, hogy valószínü már többen is végigjárták, kikísérleteztek módokat.
Én másik márkával (Opel) csak ezt megerösíteni tudom, ennél is komplett leírások vannak, melyik modell nyerge, tárcsája egyszerü plug&play.Komolyabb belenyúlásnál már kellhet új nyeregtartó-konzol, illetve valószínü a fékmunkahenger is combosabb a nagyobb méretü fékeknél, így nagy eséllyel azt is érdemes cserélni.
A legegyszerübb szerintem megnézni neten, hogy a nagyobb motoros E39-ek (540ipl.) fékje nagyobb-e, ha igen, az az irány lehet a legköltséghatékonyabb út.A felnit meg annak fényében fogod látni, hogy mekkora a nyereg/tárcsa méret. A GSi-men pl. elöre a gyári 256mm-es tárcsás fék helyett felment a 284mm-es Calibra Turbo szett, de a 15"-os gyári kerék még éppen passzentosan, de felmegy. A számok megmondják.
-
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #254826 üzenetére
Tini koromban pár évig volt egy Citroen AX 1.1-esünk, az a kis bódét az 54 lóval kimondottan fickósan mozgatta (akkoriban), városba szlalomozni ideális volt, én szerettem.
Egyedül a Haribo futómü helyett lehetett volna bele valami keményebb cucc, cserébe a Demszky-pogácsa tesztet is zokszó nélkül teljesítette az autó.
-
Szada85
aktív tag
Amit fontos hozzávenni adaléknak, hogy a Tesla "haszonkulcsa" az autóin brutális (20-25% körülit olvastam, ha jól emlékszem, javítsatok ki, ha tévedek), míg a többi márkának nincs ekkora rajta, így adott esetben simán dobhatja még mindig a Tesla lejjebb az árát anélkül, hogy veszteséges lenne, amivel azért még oda lehet(ne) verni a piacnak.
Ugye Kínában már meg is lépte a Tesla, erre Nio, Xpeng is "kénytelen" volt, hogy tartani tudja a versenyt, csak a második két cég ha jól olvastam így már veszteséges az autóin...
Plusz nem szabad elfelejteni, hogy a cég egyéb termékei is szépen növekednek attól, mert az autós "ág" a legismertebb.
-
Szada85
aktív tag
Pár napig hajthattam egy új Leon FR-t 5 ajtóval, 1.5-ös eTSI 150 lovas berregövel...hengerlekapcsolás, vitorlázás, S/S minden csodát bevet a fogyasztás- és környezetvédelem céljából..
Kezdjük a fogyival, úgyis az a fontos:
"Ovijárat"-os 8km-es etapot 9,3 - 10,1 liter között abszolvált.
Pályázós (140-160km/h közötti utazós, párszor 180km/h-ig elengedett) szakasz végén 7,6 liter lett.A benyomás elég felemás lett, a forma, üléspozíció, elsö sor kényelme, futómü sportos hangolása, a holttérfigyelö jelzés ötletes elhelyezése az ajtók hangulatviágításába rejtve tetszett, a gombtalan középkonzol kezelhetösége, rekacióideje, a virtuális müszerfal konfigolhatóságának hiánya nem igazán (lehet idövel megszokja persze az ember), a motor pedig felemás benyomást keltett.
A pályázás közbeni gázelvételre vitorlázás (motorfék ilyenkor nem volt), majd emiatt pici fékre lépve ismét beinduló és (ergya hangon) felbögö motor, az ezt követö apró rántással rendesen zavart..
Nem tudom ezek állíthatóak-e, vagy ez konstans ilyen, de jó érzés volt visszaülni az ehhez képest butának ható elöd Cuprába. -
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #255002 üzenetére
Nem lenne alapvetöen ezzel gond, csak akkor ne úgy legyenek már eladva, mint a jövö megmentöi, a spórolás bajnokai.
Értem, hogy a katalógusadat 5,8-at ír fogyinak, de 6,1-ig akkor sikerült levinnem, amikor ilyen városon kívüli 90-es szakaszokon szélárnyékban andalogtunk libasorban, csak simogatva a gázpedált.@BBD:
Nem tudom jobban leírni, elvettem a gázt (gondolva a motorfékre), erre lekapcsolt a motor, vitorlázás miatt nem lassult az autó (max amit rekuperálással tudna, de nem volt érezhetö), emiatt picit ráleheltem a fékre, hogy lassuljunk, erre bekapcsolt a motor, akkor volt egy apró rántás, felpörgött fordulatra, majd beütött a motorfék, és ott ismét "rántott" egyet...
Ugyanezt városban is eljátszotta 50-60km/h körül, ami pl. lámpához gurulva megint a fenti akciósorozatot eredményezte. Biztos rá lehet szokni, hogy ügyesebben kezelje az ember, de magát a vezetést számomra eléggé "zavarta". -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #255052 üzenetére
Egy 2 literes Cupra abból a Leonból még érdekes lehet, de az erösen túl van a racionális kereten, bár ahogy a minap olvastam ott is vannak még "gyermekbetegségek".
Sebaj, idén talán talpraáll a GSi-m, azzal még bármikor lehet rendeset autózni majd.
-
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #255059 üzenetére
Bevallom a fokozatot nem figyeltem, de tippre a váltó marad ugyanott, ahol leállítás elött volt, legalábbis a fordulat hasonló tartományba ugrott fel amikor a fékre léptem, emiatt is gondolnám, hogy egyazon sebességben maradt a technika.
Nem zárható ki, hogy a magamfajta "oldschool" technikához szokott falábú user error volt, és idövel rá lehetne érezni a mikéntjére, így friss elsö élménynek azért nem volt jó.
@Qru:
A GSi-re láttam már Euro1 és Euro2 besorolást is, "szabályozott katalizátoros" az biztos, elvileg zöld umweltplakettet kaphat (még). -
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #255316 üzenetére
Az internet terjedésével gyakorlatilag szinte minden csoport lábáztató lett, alig akad egy-egy kivétel sajnos. Kérdésekre is jön 6-8 kioktatás, és legjobb esetben 1, max. 2 válasz/tapasztalat....
Néha mikor kedvem akad beleállok ezekbe, legutóbb Opeles csoportban ment kis észosztás a Lexmaul és dBilas szívósorról/pillangósorról, hogy fabatkát sem ér, nem hoz semmit, megkérdeztem a srácot, hogy esetleg saját tapasztalat, vagy van mérés róla?
(Azért nem holmi startupról beszélünk, hanem évtizedek óta munkálkodó, és elismert, fennmaradt cégekröl.)
" Nem tudom milyen engem Le beszeltek rola olyanok akik hasznaltak nem ezt hanem egy masik markat.."Mikor mutattam neki a saját eredményeimet gyári és Lexmaul szívósorral, akkor meg annyit kaptam válasznak, hogy "remek szerencses vagy ".
Nyilván nem mindig süllyed le az ember a szintjükre, de néha muszáj legalább a kérdezönek "hasznos" válaszokkal segíteni, az csak grátisz ha az ilyen docenseket közben megcáfolod..
-
Szada85
aktív tag
Wow, eljutott oda az "AUTÓS" topik, hogy ikonikus, valamint szenvedéllyel készített mérnöki remekek "zúgó szarok"...
Topik zárható...
-
Szada85
aktív tag
Ha az utolsó bekezdésnek lehet hinni, akkor vajon 2035 után mennyi idö fog eltelni, míg elkezdik a vellanyautókat boszorkányüldözni?
"Ez azért különösen fontos, mert a Nemzetközi Energiaügynökség egy 2019-es tanulmányában is rámutatott arra, hogy amikor egy elektromos autót és egy belsőégésű motorral hajtott járművet teljes élettartamában vizsgálunk, könnyen kiderül, a tisztának látott villanytechnológia előnye közel sem olyan nagy az üvegházhatású gázok kibocsátott mennyiségét mérve, mint ahogy az a köztudatban él. Annyira nem, hogy a gyártási szennyezés olyan magas lehet egy fosszilis energiahordozókra erősen támaszkodó országban (hagyományosan ilyen például Kína, de ide sorolhatjuk akár Németországot is), hogy az előny akár el is párologhat."
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz 6030D #256957 üzenetére
Az egész annyira teátrálisan van elöadva, hogy már csak ezen is bukhat az egész.
A tölcsérnek is teljesen vékony csöre van alul, azon ilyen svunggal szerintem nem folyna így le a cucc, mint ahogy a flakonból (egyébként bartendereket megszégyenítö magasságból is magabiztosan) önti bele.
Utána pici füst, ijedten legyezem, ráfújok kettöt, füst megszünik... -
Szada85
aktív tag
Hangulatvilágításos hütörács, elöl teljesen keresztbefutó "menetfény" után érkezik a világító embléma: [TC cikk link]
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #256976 üzenetére
Aftermarketben szerintem bármikor, pont a héten jött mögöttem a pályán egy elsö generációs A5 elöl világító emblémával, szóval megint "a gyártók futnak a trend után".
Én azon mosolygok a mai a világban, hogy pár éve, az elsö(-második) F&F után még nyilvános kövezés járt a kamu beömlökért, kamu kipufogóért, hogy minden is világított az autón, és mára mindez "presztízsmárkák" alap velejárója lett/lesz. (hányós szmájli)
-
Szada85
aktív tag
válasz simonjoe #259335 üzenetére
Annyival árnyalnám a képet, hogy ugyan az osztrák-német részeken gyakrabban látni rendörautót, attól még ugyanúgy szobanövények, mint otthon.
Nem egyszer látom, hogy a német járör szeme láttára szegnek szabályt az autósok (záróvonal, sávváltás, parkolás, várakozás, gyorshajtás, stb.) azok mégis krúzolnak tovább..
6+ éve, mióta német területen élve közlekedünk, az elején a 3. hónapban állítottak meg még a GSi-mmel, azóta egyszer sem, pedig leautóztunk 200-250 ezer km-t, keresztbe kasul HU-DE tengelyen.
-
Szada85
aktív tag
válasz szőröscica #260686 üzenetére
A morál maga szerintem szinte minden országban romlik, csak a mértéke más.
Pl. otthonról nyugatra látogatva nem feltétlen tünik fel rövidebb idö alatt, de pl. napi szinten közlekedve a német A3-mas autópályán itt is látni problémát böven.
Reggel jellemzöen dugig van mind a 3 sáv, és itt is ~6-8m-rel egymás mögött vonatoznak az autók, és mégis szó nélkül kidobja pl. a középsö sávban haladó a balra indexet, és áteröszakolja magát a másik sávba, ha van ott helye, ha nincs.
Emiatt ugye megfékezi magát a belsö sávban haladó, amitöl máris lassul a sor, emiatt valamivel hátrébb meg lesz a következö mókus aki a belsö sávból ugrik jobbra a középsöbe így, hiszen az jobban halad, emiatt a középsöben haladó fog fékezni... és máris kész a fantomdugó, amit olyan gyakran emlegetnek a pályán...Erre tényleg csak a korábban bitmalac által emlegetett módszer van, ténlyeg totál kikapcsolod a dolgot, andalogsz a saját sávodban, és odaérsz, amikor odaérsz... próbálom én is egyre gyakrabban ezt gyakorolni...
Focvis: Grat, fasza a járgány!
-
Szada85
aktív tag
Azért sajnos (és ez könnyen lehet, hogy betudható annak, ahogy hígul fel a kétkezi munkákhoz hasonlóan az autószerelés is, egyrészt az újabb generációs fiatalokkal, valamint a keletröl idetelepülö, de fejben még a keleti szokásokat magukkal hozó szakikkal) itt nyugaton sem fenékig tejfel, pont holnap adhatom le a Cuprát (3 hét várakozás után) javításra, majd ha sikerrel zárul a kaland megírom a sztorit...
De azért az, amikor én "hobbicsavarozóként" jobban képben vagyok a probléma lehetséges okaival és megoldásaival, mint a márkaszerviz tanácsadója, akkor azért jogos lehet a szemöldökráncolás.
-
Szada85
aktív tag
válasz Peter.70 #262779 üzenetére
Szerintem ez máshol is ugyanígy jelen van, ahogy ez az egoista individualizmus terjed.
A német kisvárosban, ahol most lakunk:
- 2-3 utcával odébb lakók teszik le a mi társasházunk elött az autójukat, nem egy autó hetekig nem is mozdul,
- a szemben lakó kertesházas tini is sportot üz belöle, hogy a kis 125-ös motorját a lehetö leghelypazarlóbb módon támasztja le, hogy ezzel is egy helyet "blokkoljon" (pedig garázsuk, garázs elött autónak hely, és lenne ott a motornak is böven helye, de az ugye túl normális lenne),
- kb. minden második kertesházas, annak ellenére, hogy garázs van, több autónyi beálló van, mégis az utcán áll kint, a garázs/beálló meg üresen tátong.
Egyik szomszéd nénit kérdeztük már, szívesen kivennénk bérbe az üres garázst+beállót, de nem, mert "évente kétszer jönnek az Onokák, és akkor hova fognak állni"... amikor jönnek, ugyanúgy az utcán állnak meg egyébként...Emiatt pedig én is kénytelen vagyok más háza elé (szabályos, felfestett közterületi parkolóhely btw.) állni, mert nem marad egyszerüen hely elöttünk.
-
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #262690 üzenetére
Saga#2:
Tegnap délután levittem az autót a szervizbe, ugye abban maradtunk 3 hete, hogy azért kell 3 hetet várni, mert most van az elsö "két összefüggö napnyi" szabad slotjuk, hogy a valószínü diózást meg tudják csinálni.
Ehhez képest hebegés-habogás, "hát elöször csak belekukkantanak, és meglátják, mi lehet a baj", aztán annak függvényében:
- ha nem találnak semmit, visszaadják az autót és menjek vele, amíg rosszabb lesz (ugye ez kopogásos égésnél sok jót nem jelentene a motor egészségére nézve),
- ha tényleg csak diózni kell, akkor nekiesnek, és holnapra készen lehet,
- ha valami mást találnak, és komponens kell, akkor rendelik, viszont új idöpontot kell majd nézni.Itt vérnyomásommal együtt én is megemelkedtem a székben, mert nem erröl volt szó, hogy most 3 hét után nekiállnak nézelödni, aztán majd lesz valami, konkrét javításra vittem az autót...
Ma jött a telefon, a nagynyomású injektorból 1 erösen, 1 második alig észlelhetöen "becsepeg", úgyhogy 4 új injektor kell bele.
Raktáron nincs, 5-6 munkanap kb. a szállítás. Idöpontot addig nem tud adni, amíg nincs biztosan ott a cucc, így elöreláthatólag 2-3 hét múlvára lesz, de "addig vigyem el az autót, mehetek vele"...
A végösszeget le sem írom, még én is emésztem... -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #262809 üzenetére
Két sor befecsi van, a szívósorban lévö alacsony nyomású Bosch darabja 55€ lenne, ez van raktáron mindenhol, a nagynyomású direkt-befecsik darabja ~200€ körül van.
Neten már az összes "online-áruház"-nál utánakérdeztem, sehol nincs raktáron, rendelni tudnak, de nem tudják mennyi idö, 4-5 hetet mondtak saccra...Elvileg az enyémhez ez kell: Bosch - 0 261 500 645.
Most megyek vissza hozzájuk, aztán 1v1 leboxoljuk, nem igazán vágyok heteket várni megint..
@Qru:
Kerek 160 ezer km. Idekint vegyesen tankoltam 95E5 és 102-es Aralt, otthon járva csak 100-ast kapott. -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #262821 üzenetére
Megnéztem a linket, rákerestem az itteni webshopokban, viszont valamiért a 261 500 001H-t csak VW/Audi/Skoda márkákra hozzá, mint releváns komponenst.
Bárhova adom be a Cupra kódját/motortípusát, csak azt hozza "hivatalosnak", amit mutattam. Néztem a Bar-Tek-nél racsing befecsiket, de az 1000€-s ár feleslegesen sok egy széria motorra. Viszont fasza cuccaik vannak, pl. a fröccsöntött olajteknö helyett kapni náluk fém olajteknöt egészen korrekt áron.Saga#3:
Ma meló után beugrottam a szervizbe idöpontot egyeztetni, illetve átbeszélni a helyzetet. Meglepö módon így, hogy nem tudtak telefonon lerázni máris sokkal nyitottabbak lettek a kaland folytatására, a spricnik megrendelve (136€ maga a spricni, plusz az apróságok a beépítéshez), jövö kedden letámaszthatom náluk az autót, és amint megérkeznek a befecsik, besúvasztják a jövö heti programba az autót.Az egyetlen "zavaró" dolog a történetben (nyilván a szerviz dörzsöli a tenyerét), hogy így a befecsik ki-beszerelését kétszer lehet kifizetni, hiszen raktáron nem volt, most összerakták az autót és visszaadták, jövö héten pedig ismét megejtik ezt a müveletet.
Ez kétszer "hivatalosan" 4,5 óra, azaz 9x~120€ munkadíj. Ravasz-ravasz. -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #262879 üzenetére
Elvileg Bar-Tek-éknél "csak" 100€ körül van, bár annál csak annyit írnak, hogy "fém", nem pedig "alamónium", mint az Aliexpressen.
Saga#4:
Tegnap este még kíváncsiságból ránéztem a Dashcam felvételeire, ugyanis a szervizvezetö szerint "kivették, tesztelték, majd visszaszerelték az injektorokat", amire a renccer ~4,5 órát ad ki "szintidönek".Ehhez képest a felvételek szerint:
- 8:34-kor álltak be vele az emelöre, majd 9:02-ig semmi nem történik a motortérben (az autó gyújtáson volt, így a kamera végig rögzített), utána 9:02-kor két perc matatás, utána 9:22-kor két percig felvétel hogy sétálgatnak az autó elött, majd utána 9:48-kor újabb videó, amin ismét semmi nem történik a motortérben.- 9:56-kor pedig kezdödik a videó, amin már ki is állnak a szervizböl, leparkolnak arra a helyre az autóval, ahol én délután átvettem, sem próbakör, sem egyéb nem történt a kettö között.
Ezek szerint az autó összesen ~1ó 20percet töltött a szerelöálláson, és ebböl -ha azt feltételezem, hogy amikor a kamera nem vett, akkor végig gözerövel "dolgoztak" a motortérben, akkor kerekítve 50-60 percnyi "munkavégzés" történhetett.
Nem vagyok expert, de megfogalmazódik bennem pár kérdés:
- 1 óra idö elegendö 4db (a szívósor alatt megbúvó) injektor kiszedésére, tesztelésére, és visszaszerelésére? (nem tartom kizártnak természetesen, bár eldugva a szívósor alatti HF részen van, elég gumi kéz kellhet hozzá).
- Ha 1 óra munkával sikerült teljesíteni a feladatot, akkor miért van 4,5 óra a rendszerben, amit a sz.vezetö 3x el is ismételt az árajánlat mutatása közben? Illetve a jövö heti csere során is 4,5 órával számolnak, tehát nem hasraütés... (gyanítom itt az lesz a "fedösztori", hogy 3 Jóska dolgozott 1,5 órát az autón, ammeg így 4,5 óra...Jövö héten a sztori folytatódik..
-
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #262908 üzenetére
Saga#5:
(bocs, ha unjátok, kicsit talán terápiás jelleggel is írom ki magamból..)A múlt heti rövid szemle (18-a) után Hans megrendelte az injektorokat, a helyszíni nyomásgyakorlásra kedden reggel leraktam az autót, kérdeztem Hans-t, hogy látja-e a rendszerben a spricnik státuszát, válasz: "Igen, itt vannak, nézem is, 19-én megérkeztek". Tehát az 5napos becsült idö 1 nap (se) volt, sebaj újabb hetet dekkolt az autó...
"Csütörtökig hívnak, hogy belefér-e az autó a heti programba, ennyit tud igérni"..Meglepetésre tegnap (szerda) délben telefon, "kész az autó, volt egy kis lyuk (4-5 óra) a szervizben, így megcsinálták gyorsba, spricnik bent, a fönök nagy kört ment az autóval, nincs több hiba, tökéletes az autó". Pechjükre ezt hangpostára mondták.
14:07-kor ott voltam az autóért, kifizettem a két látogatás összesen ~2000€-s díját, ismét elhangzott, hogy az autó hibamentes, mehetünk nyaralni vele.Beülve láttam, hogy a "nagy" próbakör 9km volt, már itt kétely támadt bennem, hogy ennyi alatt nem lett meleg a technika...
Hazaértem, olaj 100 fok felett kellemesen bemelegedve, ház elött alapjáraton továbbra is remegés. Aqrvaanyját. OBDEleven rádug, "Élö-adat", az összes hengerben váltakozó mennyiségben, de növekvö számban gyújtáskimaradás...Le se löttem az autót se az appot, uzsgyi vissza a szervizbe, az ügyintézö már nincs bent (15:07-kor), így kikérettem a szervizvezetöt, mutatom neki a dolgot, beül, nyomogatja a gázt: "Hát Ö nem érez rendellenes remegést, egy alap vibráció mindig van, a 4 hengeresek ilyenek". Mutatom neki az OBD11-et, "Áhh, az ilyen software-eket Ö kétkedve fogadja"...
Kihívta a másodvezetöt, kihoztak két saját laptopot, rádugták, hümmögnek, "Ök nem látnak semmit"... Kérdezem, hogy "ha élö-adatot néznek, akkor sem?" Erre nem jött válasz.
Eltelik 5 perc, hirtelen mégis látják, mert mindhárom vezetö és egy szerelö állja körbe az autót, és nagyon nagy a tanácstalanság, vitatkoznak, nézik a laptopokat, meg az eddig számlákat, nem adja ki a matek...
10 perc múlva jön a legfelsö vezetö, hogy "oké, látják a hibát, nem tudják mi okozhatja, de innentöl ök átveszik a javítást, ne aggódjak semmin"- mondja.
Kérdeztem, hogy "akkor most a nagy hévvel kicserélt 4 injektor mégsem volt rossz, ha a probléma még mindig fennáll?" - "Hát, nem tudják, azok is lehettek rosszak, ott tudnám hagyni az autót, akkor nekiesnek, és rendbe rakják"...Mivel így elöbb-utóbb átégetném a dugókat, így természetesen nincs kedvem gyújtáshibás autóval járkálni, plusz jelen pillanatban a kiköhögött "2 mille" ablakon kidobott pénznek érzödik, szóval hajrá fiúk.
Ma délelött jött a telefon, hogy (kb. lövésük nincs mi lehet) nekiállnak, kicserélnek elsönek 1db MPI injektort is, megnézik, hogy abban a hengerben javul-e a dolog, és utána értesítenek, illetve "a csere után a fönök 2 napig az autóval fog járni alapos tesztelés címszóval, szóval csak akkor adják oda, ha tényleg jó" (cöhh-cöhh, hallottuk már).
Itt áll a történet, az autó lassan 6 hete "nem használható", kicserélte(tte)k 4 nagynyomású injektort ami nem oldotta meg a dolgot, folytatódik a LEGO-zás, innentöl mondjuk egy centet nem szeretnék a továbbiakban a történetért fizetni, de izgatottan várom a jövö szerdát...
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #263815 üzenetére
De egy sokat futott, ezer éve importált használt autónál mennyire van “alapja” (a tulaj kapzsiságán túl) az EUR/USD/HUF arányoknak?
Ez színtiszta “mánia”, madárkeresés érzésre.to all:
Köszi a biztatást, meglátjuk mi sül ki a sztoriból. Azon kívül, hogy ahhoz a szervizhez nem tervezem a továbbiakban vinni az autót.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #263774 üzenetére
Saga#6:
Nos, a szerda eltelt, hívás nem jött, így pénteken én csörögtem rájuk, kontakt annyit tudott kibökni, hogy nem érkezett meg még a befecsi, így legkorábban hétfö-kedd körül tud majd hívni...
Vicces amúgy, a nagynyomású direkt befecsi, ami sehol nincs készleten az 1 nap alatt megjött hozzájuk, a kisnyomású (szívósor) befecsi, ami meg minden webshopban 2-3 napra szállítanak arra várunk kettö hetet. #Hihetö.
Legkésöbb kedden telefon (bár a személyes megjelenést is meggondolom), és némiképp türelmet vesztve megkérdem, hogy hogy tervezik ezt belátható idön belül rendezni, vagy mit tudnak felajánlani az átmeneti idöre. (Ha már eddig maguktól ez nem jutott eszükbe.)
-
Szada85
aktív tag
válasz macilaci78 #264982 üzenetére
Azt nem írta, hogy hol, és milyen állapotban rakta le a vasat.
-
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #264842 üzenetére
Kálvária#7:
Újabb hét várakozás után ma délután jött a telefon, felemás hírekkel.
Jürgen a "jó" hírrel kezdett, az elözöleg kicsengetett 2k€-s számlát törlik, és elindítják a visszautalást, mivel az a kör nem oldotta meg a hibát (legalább ezt így beismerték), így ezt átvállalják, az új direkt-injektorok maradnak az autóban "grátisz", bár bajuk a régieknek se volt ugye igazából. #jujjdejó.
Aztán felvettük a sz*póálarcot, hirtelen megállapították, és kicserélték mindkét lambdaszondát, illetve valami "Ölstandsensort", és a dús keverék hiba megszünt, kérdésemre, hogy az olajszenzor miként tudja a keverrékképzést befolyásolni két hümmögés után nem tudott válaszolni, "ezt látja a rendszerben"...
Ez a buli tart most ~1200€-nál, ezt már fizetni "kell(ene)" majd, ha oda jut a buli.
Próbakör után az alapjárati gyujtáskimaradás továbbra is fennáll, és félig ki is mondta, hogy kb. tanácstalanok, viszont az autó továbbra sem jó.-Mértek kompressziót, mind a 4 hengerben 10-11 bar között van, hurrá.
-Mértek kipufogógázt, összetételt, minden érték hibátlan. Hurrá.
-Endoszkóppal benéztek minden hengerben, semmi rendellenest nem látnak. Hurrá.Ezután megkérdezte Jürgen tölem, hogy "akkor most hogyan tovább?", amire némiképp kiakadtam, hogy ezt miért én mondjam meg, nem vagyok szerelö (még ha valamennyire értek is hozzá), azért vittem oda az autót, hogy javítsák meg.
Sikerült odáig elterelni a beszélgetést, hogy részükröl két "opció" van a csöben:
1. Random kicserélni a motorvezérlöt, hátha jobb lesz. Mivel ezt az autóhoz kódolják, ezért visszaküldeni nincs mód, cserébe 6-700€ nettó. Drága játéknak érzem.
2. Másik tippjük, hogy talán a szelep/szelepfészek nem zár jól, viszont hogy ezt "megnézzék", az gyakorlatilag komplett motorszétszedés (vezérlés, fej le és akkor majd eldöl). Ezt még drágább játéknak érzem.
Szóba került, hogy holnap kontaktálják a SEAT központját, akiknek van elvileg valami technikai support részlegük, hátha tudnak valami bíztatót mondani.
Tippre ebböl holnap személyes vizit lesz, ugyanis nem egészen értem, hogy ha a kompresszió rendben van, akkor miért lenne rossz a szelep, ami miatt az egész motort szét akarnák szedni, aztán vagy látnak valamit, vagy nem.
Erre árat mondani sem mert Jürgen, de tippre többezer €-s mókáról beszélnénk, ehhez föleg nincs kedvem. -
Szada85
aktív tag
válasz Reggie0 #265125 üzenetére
Nekem az egész sztori több sebböl vérzik, többek között ez is, hogy minden érték rendben van, de szerintük a szelep nem zár jól, rég volt már az egyetemi idöszak de azért hobbicsavarozóként még "értek" annyira hozzá, hogy nekem se álljon össze a kép.
A teszt ECU-ra is rákérdezek, mert számomra is hihetetlen, hogy nincs egy univerzális, akárhányszor flash-elhetö ECU-juk ilyen esetre, illetve megkérdem, hogy ha ezt is cseréljük (mint az injektorokat), de az sem hoz javulást, akkor ugye annál is jár a teljes visszatérítés??#265126Integrale:
Erre én is rá fogok kérdezni ma személyesn, mert telefonban csak a kompressziót említette, de az egész telefonos beszélgetések elég felszínes, lerázós szagúak.#265106Qru:
Ez is érdekes téma, másfél hete azzal raktuk le a telefont, hogy cserélnek 1db szívósor-injektort, aztán megnézzük, erre tegnapra már két lambda meg egy olajszenzor is cserélve lett, amiröl elözetesen nem is egyeztettünk (Ez a móka is már 1200-300€-nál jár).. Majd most ismét random cseréjünk vezérlöt, vagy bontsuk szét az egész motort.Számomra is "kísérleti nyúl" érzete van, amibe alapvetöen bele is mennék, ök ezen is "tanulnak" a jövöre nézve, nekem lenne a végén (remélhetöleg) egy jó autóm, win-win, de a végén ne nekem kelljen a szerviz mókázás/kísérletezés "árát" zsebböl fizetnem, plusz szükségem lenne az autóra, így ha adnak addig egy csereautót grátisz, az is jól esne, erre is rá fogok ma kérdezni, föleg mivel nem látszik a kaland vége jelenleg...
#265128kisza25:
Nem emlékszem, hogy írtam-e már, de mivel a diagnózis után 3 héttel késöbbre kaptam az elsö idöpontot, így azt már a legelsö szervizes idöpont elött magam cseréltem a 4 gyertyát és a 4 trafót, már csak futásteljesítmény (160k) miatt is. Önmagában a motor fickósabb lett, de a gyújtáskimaradás azzal is jelen volt. -
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #265138 üzenetére
Számomra maga a "probléma" nehezen összerakható, hogy kizárólag "komfort alapjáraton" (~750-780-as fordulaton) jön elö igazán, ha mentem vele közúton, akkor volt 4-5 kimaradás 25km alatt, de ahogy megálltam a meleg autóval, és alapjáraton ketyegett, akkor kb fél perc múlva indult neki a kimaradás, de pl. "Cupra alapjáraton" (~1100-1150) pedig szintén nem tapasztalható egyáltalán.
Ami zavar még, hogy az "elsödlegesen mondott" javítást, a koksztalanítást se nem említik, sem pedig számlán nincs nyoma, így nem tudom, hogy arra egyáltalán ránéztek-e, ha igen, láttak-e valamit, ha láttak valamit akkor csináltak-e valamit vele?
-
Szada85
aktív tag
Az imént beszéltem a szervizzel, lekérte, egy új ECU ára 3226€ bruttó, erre jön még a szerelés, apróságok munkadíja...
Ezt így lutrira cserélni nem lenne móka, úgyhogy azt javasolják, hogy keressek fel egy ECU javítással foglalkozó céget, akik felnyitják a mostanit, és megnézik, minden oké-e, ha nem, akkor javítják helyben. Ezt ök nem intézik/intézhetik, csak a tulaj.
Más ötletük már nincs, feltették a kezüket, ennyi volt a sztori, visszaadják az autót, nem tudják megjavítani, vigyem ahova akarom. (Ezt persze csak szóban sikerült kihúzni belölük, írásban majd délután próbálom rávenni öket.)
Próbakörön ök is sikeresen reprodukálták a hibát, egészen addig semmi tünet nincs, amíg nem lesz üzemmeleg a technika, utána menet közben sem látnak semmit, de megállva alapjáraton hamarosan elkezdödik a tünet. Mondtam neki, hogy oké, én ezt 6 hete és párezer €-val korábban ugyanígy elöadtam, így ez nem nagy kunszt.
Állítása szerint ellenörizték a szívósort/HF csatornákat, kokszosodásnak nyoma nincs, tehát az sem okozhatja. (Kételkedem, szerintem szét kell szedjem magam belenézni).
Benzin szerintük nem lehet, mert annak minden állapotban okoznia kellene a jelenséget.
Kérdésemre elvileg ellenörizték a nyomásvesztést is, délután szeretnék minden mérésröl egyébröl dokumentációt írásban, amit a következö helyen meg tudok majd mutatni.#265155focvis:
ODB11 szerint "Zündaussetzung", az szerény némettudásom szerint gyújtáskimaradás, de ma rádobom magyarul is a kütyüt, meglátjuk akkor mit dob. -
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #265195 üzenetére
Igen, ez most az a helyzet, hogy gyakorlatilag bármi is lehet az oka, el tudom képzelni, hogy már a szerviznek sincs kedve vele "szöszölni", így inkább dobják a témát, így is beleszaladtak a 4 új injektor árával a f*szerdöbe, többre már nem vágynak.
Egyelöre részemröl is tanácstalanság van, felmerült az is, hogy közben meghírdetem így, aztán elviszi valaki projektnek, vagy akinek van specialista/szerelös kontakt, akire ilyen hibakeresést rá lehet bízni, nem tudom még.
Elsönek kijárom a tankot, kap másik nyálat, aztán meglátom lesz-e változás.Az a baj, ahány videót, bejegyzést nézek meg, annyi vélemény, már vez.tengely szabályzástól kezdve dugattyúszoknya-törésig minden ötlet szembejött, ahogy az ilyenkor lenni szokott.
Tényleg a hiba jellege okozza a fejtörést, hogy csak melegen, és csak 7-800-as fordulaton jelentkezik jellemzöen, azon felül csak el-elvétve.
-
Szada85
aktív tag
És Munez:
Dehogynem, azzal kezdtem, már kopottra pörgettem a Google-t, csak a gond, hogy ahány oldal, annyi "megoldása" volt a dolognak:
-A turbós fórumot olvastam én is,
-Volt akinél injektorcsere volt a ludas,
-Volt akinél a gyertyacsere után elmúlt a dolog,
-Volt akinél PCV csere szüntette meg.Tehát gyakorlatilag ezernyi oka lehetett, bár ha lehet hinni a szerviznek, akkor maga a hibakód már náluk sem jött elö. (Meglátjuk ha visszakapom a kocsit).
-
Szada85
aktív tag
válasz Integrale #265223 üzenetére
Ez az utolsó posztom mára, így is tulságosan eltereltem a témát a fogyiról, nem akarok túl sok lenni.
Ami új: összes gyertya/trafó, 4 direktspricni, PCV, mindkét lambda, levegöszürö.
Csekkolva lett: szívósor spricni, szívósor koksz, kipugáz, kompresszió, nyomásvesztés, minden érték rendben. -
Szada85
aktív tag
válasz lazac_ #265235 üzenetére
Ez igaz, viszont én (magamat reálisan nézve) inkább tartom magam hobbicsavarozónak, Csík meg olyan mélységben kente-vágta a dolgokat, ahova sosem fogok felnöni.
Ettöl függetlenül tervben van blogban is megírni a sztorit, hátha másnak is tanulságos lehet/lesz.Helyzetjelentés ettöl függetlenül ma már nem lesz, tartom magam a leírtakhoz.
Jelenleg a DC videókat pörgetem, ami biztos, hogy a két hétnyi ottlét alatt vagy tucatszor mentek próbakörre, és minden alkalommal lepókhálózták a sebességméröt 200-220-ig... nem tudom ez melyik javítási kézikönyvben van benne, de az egyébként is csorbult renoméjukon sem javít...
Érdekesség, hogy a berepüléshez használt pályán oda-vissza van 120-as és 100-as limites szakasz, ahol rendszeresen mérnek a zsokék, és ahol a fiúk rendszeresen 150-180 km/h között villantak át az autóval, szóval a videók mennek mentésre, ha jönne pár héten/hónapon belül levél a kékektöl, némi gyorshajtás miatt...
-
Szada85
aktív tag
válasz TommyX_ #265273 üzenetére
Ha lehet hinni a szerviznek (lehet?), akkor a létezö összes nyomást minden üzemállapotban ellenörizték, a kábeleket is csekkolták nincs-e sérült, rágott darab, dashcamen látni amikor a kipugáz mérés megy a padukon, állításuk szerint "mechanikusan minden rendben van az autón".
Amíg be nem melegszik a motor, addig tényleg tünetmentes is, utána jön elö a "gyújtáskimaradás".
Olyankor menet közben is gyüjt párat az OBD bár menet közben nem érezni rajta persze semmi kirívót.
Mai próbakör végére is, megállok a ház elött, hagyom ketyegni, és egy fél perc múlva jelentkezik elöször, a számláló is pörög, és pl. a kipunál is hallani a köhögést (misfire).Ma felhívtam az ECU-babrálókat, ha elküldöm postán a kiszerelt ECU-t, akkor pár nap alatt lefuttatják az ellenörzést, és ha szükséges a javítást, ha nekik kell kiszerelni, akkor legkorábban június végére tudnak idöpontot adni.
Holnap még megzörgetek egy közeli maszek szervizt, hogy kíván-e a gyomruk efféle kalandot, ha nem, akkor lehet megpingelem Bacsik Garage-et otthon, hogy van-e kedve játszani vele.
-
Szada85
aktív tag
válasz diegho #265343 üzenetére
Még nem, a Seat szerviz egy percet nem kíván(t) többet foglalkozni az autóval, próbáltam kérdezni öket, de mindent elutasítanak, "ök megtették, amit tudtak, nincs több ötlet", tegnapelött hoztam el, jövö szerdára kaptam idöpontot "maszek" szervizbe, ott folytatódik a következö kör.
-
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #265380 üzenetére
Ugyan másik multinál dolgozom, de itt se nézi a kutya se, hogy ki mit hoz be a gyár területére zsebben, táskában... Gondolom mikor a rendszert kidolgozták még nem tartott ott a világ mentálisan, ahol ma..
Pesti gyártelepen is csak kifelé van szúrópróba szerü ellenörzés, az is csak amiatt, mert a leleményes munkatársak közül többen felfedezték az alamónium és réz világpiaci értékét...
-
Szada85
aktív tag
Ma kilátogattunk egy közeli "Klasszik-találkozóra", csak ízelítönek néhány kellemes egység, a teljesség igénye nélkül.
Pár Opel GT:
Integrale "Edizione Finale", japán belpiacos limitált széria (250db)
Meg egy másik Inti:
Egy gyári ( ) Calibra Turbo:
E36 Alpina B3:
És egy E21 Alpina C1 2.3:
Valamint egy cápa Alpina B9 3.5:
Porschéból annyi volt, mint égen a csillag, de ez a Turbo azért a legtöbbeket megállította:
Két patent Ritmo TC:
Relatíve sok eladó vas is volt, mint ez a fincsi 6-os Bimmer:
Egy E30 M3 cabrio, Schnitzer gurigákon:
Meg még két E30 M3:
Majd jött még két E30 M3 (gyaníthatóan egyazon gyüjteményböl)
Az E21 Alpina mellett pedig egy ízlésesen szélesített 2002 pihent az árnyékban:
DDR:
A tucatnyi amcsi vas közül egy Mach1 Mustang:
-
Szada85
aktív tag
válasz bulikavagyok #265724 üzenetére
Azért kellemes feature, hogy "menet közben, mindkét irányba is tud mérni", kíváncsi leszek használva is lesznek-e.
Másrészt az arányokon lenne érdemes változtatni, ha érdemi eredmény lenne a cél:
"..összesen immár 595 darab traffipax működik majd az országban. 30 darab meglehetősen régi, de felújított FÁMA készülék, 365 fixen rögzített sebességmérő és 160 mobil, ARH-készülék." -
Szada85
aktív tag
Ami miatt én csak átpörgetem ezek legtöbbjét az az, hogy annyi csatorna lett "azonos" tartalommal, hogy már egyszerüen nem tudnak újat mutatni, nem szórakoztat, vagy tájékoztat a legtöbbje.
Pl. a linkelt TCR videó 17 percéböl az elsö 10 perc csak anekdota, történelem, száraz hablaty, ami a lötéri kutyát nem érdekli.
Elmondja, hogy mennyire fontos/hasznos a "sperr" egy ilyen erös autónál, majd az utolsó 7 percben gyorsul vele párat, eleve szinte csak a gyorsulásról beszél, tehát azt sem tudjuk meg, hogy lehet-e vele jókat kanyarogni ezzel a "összeollózott szuper csomagos" autóval, ahol igazán kijönne/kijöhetne a sperr elönye pl. -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #265909 üzenetére
Most, hogy a Cupra alólam is kidölt relatíve sokat megyünk feleség 8gen Civicjével, 1.8 szopóbenzin, de bennem is egyre jobban erösödik az érzés, hogy a "mindennapi mászkálásra" igazából hibátlan autó, nincs telequrva elektronyikával, szögegyszerü a motorikus oldal, a 140 lóval pedig "közlekedni" lehet.
Cimbivel múlt héten C36AMG-ket néztük a 202-es sorozatból, az is finom szerkezet, bár nem túl családi, de a 43AMG kombiban pedig nem olyan szép jószág, de el szoktam játszani a gondolattal, hogy a 3.2V6-os Vekker is mennyire király verda volt, hiányzik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen