Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Szada85 #265374 üzenetére

    Eltelt némi idö, ideje egy újabb adag tragikomédiának...

    Maszek szervizbe leadtam az autót szerdán, a srác jelezte, hogy pénteken, legkésöbb szombaton hív, hogy mit lát. A napok teltek, kedden délután rácsörögtem, hogy ugyan szóban nem mondta ki, hogy melyik hét péntekje/szombatja, de van-e valami infó, hebegés-habogás, másnap reggel menjek be, és elmondja.
    Kb ezt:
    "Tekintve, hogy minden szóba jöhetö dolgot kicseréltek a SEAT-nál, így neki sincs sok tippje, mivel mechanikailag a cserék alapján rendben kell lennie a motornak ezért vagy elektromos, vagy vezérlést érintö tippje lenne, egy vezérléscsere sem olcsó, meg egy ECU sem, legvégsö esetben szétborítaná a motort, és töviröl hegyire átnézne mindent. Ö azt javasolja (ugyanúgy, ahogy a SEAT is), hogy használjam az autót tovább, amíg nem lesz nagyobb baja/check engine/bármi kézzel fogható, és akkor újra ránéz majd..."

    Ugye ez a legjobb megoldás, mindkét szerviz felteszi a kezét, járjak tovább az autóval, de ha bármi baja lesz, ök mossák kezeiket... Róka-róka... :DDD

    A slusszpoén, hogy a hibatárolót a SEAT visszaadás elött törölte, azóta viszont az autó ismét eltárolta a P21F700-es hibakódot, tehát kimondhatjuk, hogy a másfél hónapos szeánsz alatt egyetlen hibát nem sikerült megoldaniuk, és az új lambda&PCV szelep sem oldotta meg a kiváltó okot...dabzs-dabzs.

    Azok után, hogy a szagértök csödöt vallottak úgy éreztem ideje a homeopátiás iránynak, mielött a Majnába gurítom.

    Mivel az elsödleges utánaolvasás/videók alapján nekem a kokszosodás volt a gyanúsított, valamint a SEAT is elsö akciónak ezt találta a rendszerükben a hibakódra (amiröl ugye ahogy írtam, egyszercsak átugrottak az "injektorcserére"), ezért erre próbáltam keresni valami cuccot. Alapvetöen szkeptikus vagyok ezekkel az adalékokkal szemben, pár videót megnézve bár ígéretesnek tünt a cucc, jobb híján adtam neki egy esélyt.

    Vettem két flaska Liqui Moly "Injector-Cleaning" szörpöt kipróbálni, hogy egyáltalán hoz-e valamilyen változást a hibajelenségben..

    Tegnapra elfogyott az elsö tank benya+3dl LM, belement a második flaska LM és egy újabb telitank. A hosszú hétvégén mentünk az autóval ~700km-t.
    Az eredmény pedig megdöbbentöen bíztató, meleg motornál az erös rángások/gyújtáskimaradások már nem érezhetök, az OBD pedig alapjáraton ketyegve a korábbi 20-50-15-10 és növekvö kimaradásszámok helyett ma hazaérve, és járva hagyva 2-5-3-4-et mutatott a 4 hengerben, és nem nöttek tovább, érezhetöen simábban is járt a motor...

    Nyilván korai lenne még pezsgöt bontani, ezt a tankot kijárom belöle, illetve lehet még kap 1-2 flakon kezelést, aztán jöhet az újabb verdikt.

    Közben átgondolom valami amazonos endoszkópot berendelni, jó lenne belelesni a szívósorba/HF csatornába, mert egyre erösebb a gyanú(m), hogy a SEAT-nál az általuk elmondottakkal ellenkezöleg b*sztak a srácok megnézni/kitisztítatni a szívósort/szelepeket, és besz*rok, ha tényleg "csak" ennyi lenne/lesz a baja... :((( :U

    Annak már utánanéztem, hogy "diózás" idekint 500-800€ között van, lehet ez otthonra marad majd, ha addig megmarad az autó.

Új hozzászólás Aktív témák