-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Goblin12 #17639 üzenetére
Értem én az elgondolást, de 230 dollárért akarsz karácsonyfát csinálni magadból?
Szerintem ez baromi röhejes, vegyél jó minőségű lámpákat, hidd el, annak is van fényereje. Ha már ennyire rajta vagy ezen a minőségi világításon, akkor ITT nézz szét. Vehetsz kínai utánzatot is töredékéért, az is jól világít, de ha ennyire el vagy eresztve anyagilag és minőséget akarsz, akkor ajánlom a Lupine márkát. -
Runner_fxr
Ármester
válasz brownus #17700 üzenetére
1,5 milláért kicsit húzós, szép szép, de azért na.
dqdb: Single speed-nek egyedül városi használatban látom az értelmét, ahol nincsenek túl nagy emelkedők. hegyi kerékpárnál egy rossz vicc, tökmindegy milyen erős vagy, az energiád akkor is elpocsékolja, fölöslegesen szenvedsz vele. Ez maximum divat, semmi több.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én nem szóltam le a sportteljesítményt, de ettől még nem látom értelmét a single speed-nek a hegyekben. Inkább amolyan divat dolognak látom ezt. Tény, hogy érdekes látványt nyújt egy single speed xc monti és az is igaz, hogy egy csomó meghibásodó alkatrész, meg ugye súly is lekerül róla. Ezeket lehet előnynek mondani, meg belemagyarázni mindent, de amikor ott egy bazi nagy emelkedő amin fel kell mászni, akkor csak jobb, váltani az optimális fokozatba és feltekerni, mint szenvedni egy nem oda illő áttétellel, de persze mindenki olyan bringát épít magának amilyet csak szeretne, engem ez nem zavar.
-
Runner_fxr
Ármester
Az összes ilyen autó márka neve alatt futó kerékpárt el kell felejteni. Az igazat megvallva én még szépet, jót ezek közül nem is láttam. Az hagyján, hogy kb 3-4 szer annyi pénzt kérnek el érte, mint amit az alkatrészei indokolnának, nem is jók. Én nem vitatom, hogy egy Bmw, Mercedes vagy Porsche kiváló autókat tud készíteni, de kerékpár váz tervezéshez nem sok közük van, ez meg is látszik a kerékpárjaikon.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Valkűr #17780 üzenetére
Ez úgy van, hogy vannak a gagyibb kerékpár gyártók, akik simán kiválasztanak egy taiwani katalógusból vázakat, majd legyártatják és csak felmatricázzák, meg vannak az igényesebb kerékpárgyártók, akik veszik a fáradtságot és saját vázakat terveznek, amiket szintén taiwan-on gyártanak le, de az nagyon nem mindegy, hogy a vázat egy precíz német kerékpárgyártó tervezte vagy a taiwaniak. Az autógyártók pedig valószínű szintén maguk próbálják megtervezi a kerékpárvázaikat, amik még bizakodásra adnának okot, de a végeredmény láthatjuk, hogy milyen. Szóval mindenki maradjon a kaptafánál, autógyártó ne akarjon kerékpárgyártó is lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Természetesen mindenki arra költi a pénzét amire akarja, de a fentebb linkelt bmw kerékpárért 400 ezer olyan szinten pofátlan ár, hogy az nem mindennapi. Azt a színvonalat, új kerékpárban, max 150 ezerért megkapod. Ha valaki ennek ellenére kifizet érte még 250-et a bmw logo miatt, hát tegye, csak ne nagyon hangoztassa kerékpárosok között, hogy mennyiért vette, mert mindenki körberöhögi.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gizmo94 #17790 üzenetére
Az megint más kategória, akinek fali dísznek kell, vagy tényleg annyi pénze van, hogy nem számít és márka sznobságból megveszi. Bár aki szeret kerékpározni és ért is hozzá, annak tökmindegy mennyi a pénze, nem lehet alternatíva egy Bmw kerékpár. A Bmw-t egyébként én is kedvelem mint autómárkát.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eddie1978 #17815 üzenetére
Biztos megéreznéd a különbséget, kérdés, hogy erre hobbi szinten van e szükséged? Nyilván minél könnyebb egy kerékpár annál nagyobb élvezet hajtani, ez igaz a montikra is, de van egy bizonyos szint ami már elegndő élményt nyújt egy átlag, igényes bringásnak, persze ha van pénz, megteheted, te tudod.
Nem vagyok nagy országúti spíler, de úgy gondolom ez érdekelheti azt aki országútit akarna venni, szerintem jó áron van.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz konci79 #18106 üzenetére
A jó minőség és ez a kerékpár igen távol áll egymástól, persze azért nem tesco szint, de nagyon alap gép, működni fog, de sokat ne várj tőle, bár az is igaz, hogy ha egész évben télen-nyáron akarod hajtani, nem is érdemes túl drága bringában gondolkozni, mert kár lenne érte. Azt a gagyi dinamós világítást én levenném róla és valami értelmes, aksis lámpát tennék rá. Ha nem lesznek nagy emelkedők ott ahol használni fogod, akkor a 3 sebességes agyváltó is elegendő lesz.
70k nagyjából az új kerékpárok belépő szintje, sok kompromisszummal, de már egy vállalható minőséggel. Az agyváltó városi használatra ideális megoldás, tartós és igénytelen, az is biztos, hogy ha valami minőségibb gyártótól akarnál agyváltós trekkinget, azt nem úsznád meg 70-ből se, pláne nem 55-ből. Ennyiért végül is megérheti.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz konci79 #18119 üzenetére
Mint mondtam agyváltóst minőségibb gyártótól nem kapsz ennyiért, 80-ért se, azok 100 felett kezdődnek.
Ezt tudnám javasolni, de ez 97900 ft, viszont itt aluváz van, egy nagyon primitív, de legalább rugós villa, agydinamós világítás, ami már hatásfokban is tűrhető és nem fogja vissza úgy a kereket mint a hagyományos dinamó. Viszont ez láncváltós. Annyi előnye van, hogy ha túrázni mennél vele, ahol vannak emelkedők is, ez oda is jó lesz, ellenben a 3 sebességes agyváltóssal. Persze vannak komolyabb agyváltósok is, 7-8 fokozattal, de azok már jóval 100 felett vannak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz konci79 #18122 üzenetére
Igen az az akciós ára a tavalyinak, hát ha még van belőle, azt érdemes lehet megvenni annyiért.
Egyébként az agyváltóson is rozsdásodhat a lánc, tehát karbantartani azt is kell, tisztítást, olajozást az is igényel, az mondjuk tény, hogy maga az agyváltó egy zárt szerkezet, ahova kosz nagyon nehezen tud bejutni, meg ugye maga a lánc és fogaskerék is hosszabb életű, mivel nincs a láncváltás, ami plusz terhelést jelent.batagy: Péládul: Bergamont Horizon N7
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #18126 üzenetére
Igen. Egy legenda bőrébe bújtam.
batagy: Egy Bergamont kerékpárt nem lehet egy lapon említeni egy Median kerékpárral.
A váz tervezés, megépítés, kerekek, teleszkóp, lámpák, külső gumik, minden tekintetben egy jobb, minőségibb kerékpár. Nos, hogy mi a drága, egyéni preferencia kérdése, akinek a számítógép a legfontosabb, lehet nem tartja drágának a 300 ezres gépet, míg akinek csak f@szbúkra kell a gép, elmebeteg dolognak tartja. Kerékpárnál is hasonló a helyzet, aki csak a kocsmába járásra használja, nyilván hülyének nézi azt aki több száz ezerért vesz, aki meg versenyekre jár, meg minden szabadidejét a hegyekbe tölti, annak lehet az akciósan 700 ezerért megvett kerékpár is remek vételnek számít.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz konci79 #18132 üzenetére
2 féle rendszerű hátsó agyat használnak jelenleg, a menetest és a kazettásat. A menetes az olcsóbb, ezeket 7 fokozatig használják. 8 fokozattól már kazettás rendszert használnak, ez minőségibb és tartósabb megoldás, viszont értelemszerűen drágább is.
Én lehet a gepidát választanám, ha kapsz még 77 ezerért, de ha csak 98-ért lesz, akkor inkább az a Median.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz konci79 #18136 üzenetére
Amiket te néztél, azok menetesek, 8 fokozattól használnak kazettásat.
00KID: Ha nem a tescoban vetted, e felől annyira nem kell aggódni, van benne zsír, de azért egy nyári szezon után újra zsíroztatnám. Amúgy használat függő, hogy milyen gyakran kell ezt megejteni, van akinél 2 évente is elég, de aki egész évben hajtja, akár évente többször is újra lehet kenni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #18164 üzenetére
A nagyon gagyi kategóriában, igen, előfordul.
Egyébként meg ha valóban agyon van szorítva, az feltűnik, mert amikor megpörgeted, látszik, hogy nem forog olyan simán, hamarabb megáll, nincs benne az, hogy megállás után kicsit visszafelé is fordul.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #18166 üzenetére
Lehet picit túl van lihegve ez a kérdés, erről az jut eszembe, amikor mesélte egy hifi őrült haverom, hogy ő azt is meghallja ha a hangfalkábelben a szálak balról jobbra vagy jobbról balra vannak csavarva.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #18171 üzenetére
Persze, nem azt mondom, hogy ebben nincs igazság, én is rengeteg új kerékkel találkoztam már, amiben szó szerint szorult a tengely és be kellett állítanom, de az azért mégiscsak túlzás, hogy egy 300 ezres kerékszettet úgy ad ki a gyár, hogy túl van húzva a csapágy és szétmegy ha használod. Ennyire nem gondolnám veszélyesnek a helyzetet, de ugyanakkor magam is találkoztam már sok érdekességgel az új kerékpárokban. Engem leginkább a hidraulikus fékek bosszantanak, amik vagy túl vannak töltve, vagy kevés bennük az olaj.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #18175 üzenetére
Hát ha már szét van kopva a csapágy akkor valóban ez van, hogy vagy szorul, vagy lötyög, de ha még jó a csapágy, akkor be lehet lőni szépen. Viszont sokan használják úgy a bringát, hogy lötyögnek a csapágyak, egy idő után hiába hozzák be a szervizbe, hogy húzzuk meg a kónuszt, az már vagy szorulni fog vagy túl laza lesz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz superecneB #18293 üzenetére
Azért a v-fékkel kapcsolatban se legyenek irreális elvárásaid, egyébként egy hátsó bovdenes fék nem tud akkora erővel fékezni mint egy első bovdenes fék. A fékkábel jóval hosszabb, nagyobb nyúlása van, nem lehet vele akkora erőt kifejteni mint egy rövidebb elsővel. A fékhatás gyengülését még okozhatja szennyeződés a felületen. Töröld át zsírtalanítóval a fékező felületet. Esetleg vegyél jobb minőségű bovdenházat, ami merevebb, az is segíthet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz superecneB #18297 üzenetére
Ha hirtelen gyengült akkor elég valószínű, hogy valami szennyeződés került a felnire. Brigéciol teljesen jó, csak miután áttörölted vele, néha szükséges sima vizes rongyal is áttörölni, mert különben nyikoroghat, túlzottan rezonálhat.
-
Runner_fxr
Ármester
Rendeltem ma egy mobius kamerát.
Sony-t akartam venni, de néztem pár teszt videót és meglepett mit tud ez mindössze 15k-ért.
Kíváncsi vagyok rá, pár hét múlva remélhetőleg megérkezik.Itt egy összehasonlító vídeo, a legnagyobb nevek mellett sem vall szégyent szerintem, bár egyértelműen a sony a legjobb.
Ez után a videó után döntöttem el, hogy kell egy ilyen.
Még egy teszt videó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem rossz kis bicaj, ennyiért: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LógaGéza #18324 üzenetére
Szia. Mindenképp a trekkinget/Cross trekkinget ajánlanám, mtb-nak 80% aszfalt mellett inkább csak a hátrányait "élveznéd".
A használt bringa egy nem hozzáértőnek túl nagy lutri, jóval nagyobb az esélye annak, hogy rád sóznak valami leharcolt sz@rt, mint, hogy jó vételt csinálsz, az apróhirdetések hemzsegnek az aránytalanul drága használt bringáktól, egy nem hozzáértő majdnem biztos, hogy belefut egy ilyenbe. Használtat csak akkor ha van hozzáértő ismerősöd, aki elmegy veled és valóban ért hozzá, nem csak azt mondja.
Különben inkább újat vegyél, kb 65-70 ezer az induló ár, ezért egy teljesen alap, acélvázas, merev villás trekkinget kapsz, bár mindennapos használatra, 85 kilós testsúly mellett talán az egyel felette lévő kategóriát lenne érdemes, olyan 90-100 körül.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LógaGéza #18331 üzenetére
Az a baj, hogy kép alapján, teljes bizonyossággal, senki nem tudja megmondani, hogy valóban műszakilag rendben van e a hirdetett használt kerékpár. Persze egy hozzáértő nagyjából látja, ha van jó minőségű fotó, hogy milyen az állapot, de azt nem tudja megmondani, hogy nyúlott e a lánc, lógnak e a csapágyak, mennyire kotyog a teleszkóp stb. Ezt csak személyes találkozó alkalmával, élőben lehet megállapítani. Tehát kérhetsz itt tanácsot, azonban mindenképpen lutri lesz, hogy milyen állapotú használt gépet veszel. Sajnos nagyon sokan felújítás előtt akarják eladni a bringákat. Még ha látszólag rendben is van az ár, ha cserélni kell a láncot, fogaskereket, külső gumikat, esetleg úgy megvan ütve az egyik kerék, hogy cserélni kell, pillanatok alatt annyi pénzt rákölthetsz, hogy ott leszel mint ha újat vettél volna garanciával, vagy akár többe is lehet.
Ezért javasoltam az újat, az tuti jó lesz, garanciát is kapsz rá.Teleszkóptól meg ezen az árszinten ne sokat várj, ezek a villák, amik az ilyen olcsóbb gépekben vannak, nagyon primitív rugós villák, 1-2 év alatt is tönkremehetnek, javítani nem lehet őket, tele vannak műanyag alkatrészekkel belül. Tényleg csak arra jó, hogy picit komfortosabb legyen mint a merev villa, aztán ha elromlik kidobod és veszel bele egy másikat.
Pár éves használt gépekben egy ilyen villa, már kb kuka. Ezzel is számolj.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ezek közül én a Cube-ot választanám. Jelenleg piacvezető gyártó Németországban, nyilván nem véletlenül.
A Cube mindenképpen egy komolyabb név mint a Merida vagy a Kross.Viszont keményebb terepre egyiket se vinném, ezzel a Suntour villával, az cserés, ha komolyabban gondolod ezt a hegyi kerékpározást.
sssent: Reméljük nem akad fent.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem rossz kis gép az a Cube Attention 27.5. Egy jó minőségű hobbi kerékpár, ha raksz bele egy normális villát szerintem el leszel vele jó darabig, aztán idővel úgy is fejleszted majd ha megszereted a terepezést.
Ha 26"-os gépeket nézegetnél, akkor megúsznád viszonylag olcsóbban a villa fejlesztést, mivel van rengeteg a használt piacon is, illetve régebbi modellek, de újak kereskedőknél. Olyan 50-60 körül már nagyon fasza villákat tudnál venni, de ugye itt 650b méretbe kell nézelődnöd, ezek pedig nem olcsók. hasznbált se nagyon van vagy régebbi modell. Legalább egy X-fusion velvet, bár ezt csak külföldről tudod megrendelni. 100 körül lehet, vagy egy ilyen, csak 1/18-ad nyakkal: Rock Shox Revelation 650b
rootkiller: A Merida lehet, hogy régóta jelen van, de világ életében jellegtelen, másoktol koppintott kerékpárokat gyártott, persze nem rossz gépek, de túl vannak kicsit lihegve, pláne Magyarországon, egy Cube szerintem jobb. A Kross akkor már szimpatikusabb nekem mint a Merida, valóban vannak versenyképes modelljeik,
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ezt nem mondtam. A 27.5 nagyon jó választás, szerintem élvezetesebb egy olyan bringát hajtani mint egy 26-ost. 29 is jó lehet, bringázási stílus függvénye. Az kicsit lomhább a technikás pályákon, de van aki szereti, nekem a 29 nem szimpatikus.
Lehet akkor már inkább hozzátennék egy 60-at az Attention-hoz és egy ilyet vennék: [link]
[link]Lóga Géza: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Eddie141 #18407 üzenetére
Én a Stroker Trail fékekre szavaznék, kizárólag 203-as tárcsákkal, de a 224-est is megfontolnám előre, ekkora súly mellett.
A Stinky bírni fogja a zúzást még ilyen súly mellett is, baromi erős váz. Csak megfelelően kemény rugót kell használni a tagba. Levegős tagot még véletlenül se használj. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Eddie141 #18409 üzenetére
450-es rugó? Ne viccelj, én 80kg-os súllyal használtam olyat!
650 legalább. ha csapatod, akkor meg a létező legkeményebb kell, 800 körüli úgy tudom.
Nekem is van egy ismerősöm aki 125 kiló körül van, egyszer kipróbálta a stinky-m akkor 450-es rugó volt rajta, csak attól, hogy ráült a bringára majdnem teljesen összeült a tag.Gondolom marzo 66 rcv-re gondoltál, igen van hozzá adapter, az gyárilag 203-as amúgy. Nekem volt rcv meg rc3 villám, használtam 224-es tárcsával is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz razzorr #18651 üzenetére
A slime csak akkor jó ha apró tüske szúrja ki, sok esetben ugyan úgy leereszt, ha nagyobb lyuk keletkezik a belsőn. Én sosem használtam, olyan sűrűn nem kapok defektet, meg montin nem nagy ügy kicserélni a belsőt, és nem is nehezíteném vele a kerekeket.
Trekkingnél más a helyzet, ott van létjogosultsága, mindenképpen ajánlom, viszont a kevlár szalagot nem annyira, könnyen okozhat maga a szalag is defektet, ha elcsúszik és nem kellően vannak lekerekítve az élei.
A guminyomásra mindig érdemes figyelni ha kevlár szalagot használsz. Defekttűrő külső sem egy életbiztosítás, kicsit meg van erősítve a futófelület, de ettől még simán kaphatsz defektet. Én a slime + defekt tűrű külsőt használnám. Külsőben rubena már van 3500 körül. Ha jobb minőségűt akarsz akkor schwalbe 5-6 ezer/db. Ha csak aszfalton közlekedtek, akkor érdemes valami vékonyabb 32-es szélességű, teljesen sima felületűt választani, ha föld úton is mentek akkor 35-38 körüli szélességgel válasz és olyat aminek a szélén vannak bütykök, hogy kapaszkodjon kanyarodáskor. -
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #18694 üzenetére
Szerintem az is elég lenne ha nyúláshatáron levennéd a láncot és feltennél egy újat, majd ha az is megnyúlt, cseréled sorral együtt. 200 km után cserélgetni, fene tudja, hogy ennek lesz e értelme, én biztos nem szöszölnék ezzel. Mondjuk én mindig sorral együtt cserélem a láncot.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pc-user #18703 üzenetére
Az összes hegesztést nézd át, általában onnan szokott indulni a repedés. Illetve az alsó cső alján illetve oldalt lehetnek horpadások, azokat viszonylag könnyű észrevenni. Ha nem az eredeti a fényezése az már adhat okot a gyanakodásra, hogy javítva volt, ha matrica van rajta valahol azt mindenképpen szedd le, hogy nincs e alatta sérülés, javítás. Olyanok is előfordulhatnak, hogy gyári fényezése van, látszólag minden rendben, de egy ponton kicsit más a fénye, ott is lehet javítás. Ha javítanak egy vázat, az a hegesztés általában megkülönböztethető a gyáritól, ha összehasonlítod a többi hegesztéssel lehet látni a különbséget.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz wxppro #18733 üzenetére
Én írtam, de szervizben dolgozom jó pár éve és elég sűrűn szerelek slime-al ellátott defektes kerekeket, szóval azért látom mennyire hatásos. Én azért nem használom, mert nekem nem éri meg az a plusz súly a kerékbe.
Az, hogy hazáig kibírja egy dolog, én úgy értettem azt, hogy tüske szúrásra jó, hogy azt úgy betömi, hogy nem csak hazáig jó, hanem megoldja a problémát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sssent #19031 üzenetére
Ott nem szabad kerékpárt vásárolni ahol plusz pénz az új kerékpár beállítása, tökmindegy mennyibe került a bringa. Ezenkívül még egy 100km utáni ingyenes ellenőrzésnek, utána állításnak is bele kell férnie ingyenesen.
Minden további karbantartás, beállítás, értelemszerűen fizetős.Viszont azért ne legyenek irreális elvárásaink egy 70 ezres, alap bringától. 10 évig eljárni vele, után állítás nélkül, abszurdum. Még egy sok száz ezres bringa is igényel időnként ellenőrzést, beállítást. Kopó alkatrészek cseréjéről nem is beszélve. Kb minden szezon után el kell vinni egy szervizbe átnézetni, évente max 2 évente csapágyakat újrakenni. Egy 70 ezres bringa váltója, gagyi v fékjei viszonylag könnyen el tudnak állítódni, a probléma nem csak a kereskedőkkel van, hanem a kerékpárokkal kapcsolatban álomvilágban élő vásárlókkal is. Sokan azt hiszik vesznek 70-80 ért egy bringát és most aztán valami nagyon komoly gépet birtokolnak, mert ez már nem teszkós. Közben ha utána számolunk elosztjuk a 70 ezret az elkatrészei számával, magunk is rájöhetünk, hogy filléres alkatrészekből épült kerékpárról beszélgetünk.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #19033 üzenetére
Egy új bringa beállítása nem sok idő, 15-20 perc. Ha dobozból kell kicsomagolni és mondjuk valami trekking amire sárvédőt, meg lámpát is fel kell szerelni, akkor max 30 perc.
Az utóbbi időben még a kónuszokat is átnézem, amióta Lasali kolléga javasolta, előtte bevallom őszintén ezzel annyira nem foglalkoztam új bringa beállításánál. Ha belefér az időbe, nem baromi nagy a hajtás, akkor mindenképpen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #19036 üzenetére
Persze hogy nem egyszerű a képlet, de felesleges azon fennakadni, hogy egy 70 ezres bringán kicsi az árrés, ezért nem állítom be ingyenesen mert nem éri meg, de a másik 200 ezres bringán meg sok az árrés, mert mondjuk konténerrel jött. Meg ott vannak az eladott alkatrészek, ahol szintén van azért árrés, plusz a beszerelés szervizdíja. Ettől függetlenül nem minden esetben aranybánya egy kerékpár üzlet és nem kevés munka van vele, de méltányosnak kell maradni. Mi nem egyszer adtunk úgy kedvezményt, hogy behoztak hozzánk bringát nagyszervízre, átnéztük és annyi sok mindent kellett kicserélni, hogy a tulajnak nem fért bele a keretbe, akkor úgy alakítottuk az árat, hogy beleférjen, nem pedig elhajtottuk. Persze azért nem ráfizetéssel nyilván, volt rajta haszon így is csak nem annyi, összességében kell nézni, utána biztos máskor is visszajön és nálunk vásárol. Másik embernek meg eladod teljes áron, úgy is az a nagyobb része.
Laza küllőkkel nyilván nem szabad kiadni a bringát, valóban előfordul, de szerencsére többnyire jó a gyári fűzés. Olyan is előfordult, hogy a dobozból kivéve, akkora 8-as volt az egyik kerékben, hogy ki se lehetett centírozni, ilyen is lehet, de ez ritka.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #19041 üzenetére
Alpinbike-nál még kicsit olcsóbb: [link]
D.Orion: Hát ezt így képek alapján valóban nem lehet megmondani, hogy megéri e, már újkorában sem számított valami túl jó bringának, kétségeim lennének a hátsó rész merevségével, de ki tudja, élőben kell megnézni, ha nem kell a fél bringát kicserélni, mert úgy le van harcolva, akkor akár meg is érheti 85-ért.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
No azért az évjáratokat ne keverjük össze. Az a Judy egy 90-es évekbeli darab (ami nem mellesleg igen jónak számított akkor), míg a linkelt manitou meg egy jóval újabb. Egyébként én nem átfogólag a manitou-ra gondoltam, hanem konkrétan a radium tagra és a splice villára! Ismerem a manitou termékeit. A 90-es években a lelkem eladtam volna az ördögnek egy Manitou 4 villáért vagy a 2000-es évek elején egy Dorado-ért. Tehát nem a Manitou gyártóval van bajom, hanem arra konkrét két termékre értettem. Azoknál bármelyik hasonló korú Fox termék jobb, vagy bármelyik hasonló korú, középkategóriás RS. Ettől függetlenül nem olyan rosszak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs