- SkyShowtime
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Hálózati / IP kamera
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Windows 10
- Windows 11
- Facebook és Messenger
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz krisztianAMG #44774 üzenetére
Egy Dirt bringára minek a lock? Azzal úgy is inkább csak ugratni, meg lefelé jönni jó, az felfelé tekerésekre, meg túrázásra eléggé alkalmatlan megoldás lesz. Ezt azért jobb ha tudod. Lehet inkább egy sima XC montit kéne venned.
Egyébként a DJ3-as még nem profi villa, profi villa nincs 200 euro körül, inkább 600-tól.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #44780 üzenetére
Egy fog húzásnál valószínűleg kellemetlenebb lesz, de azért messze nem olyan gáz mint egy térd szalag műtét. A felépülés is sokkal gyorsabb. Munkatársamnak volt meniscus sérülése, halogatta aztán egy rossz mozdulatnál a berepedt meniscus arrébb csúszott, úgy hogy hajlítva maradt a térde, nem tudta kinyújtani a lábát. Akkor már nem volt mellébeszélés, műteni kellett, egy jókora darabot ki is kellett venni a meniscus-ból. Hamar felépült belőle. Szerintem ne halogasd, még ha tünetmentes lennél akkor megérteném, na de így, hogy fáj is, te tudod, de én inkább keresnék egy jó orvost és megcsináltatnám. Nem vagyok orvos, de szerintem biztos nem tesz jót a térdednek egy berepedt porcgyűrű. Egyébként nekem is van, csak épp nem okoz tüneteket mert olyan helyen van és kis mértékű, az orvos is mondta, hogy nem mindig kell műteni, attól függ hol helyezkedik el és milyen mértékű. De gondolom neked nem véletlenül javasolták a műtétet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #44811 üzenetére
Ez tapered villa, egyértelműen látszik.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz razzorr #44852 üzenetére
Szerintem ésszerűbb döntés venni egy lánc nyúlásmérőt, már 1000 ft-ért is kapható. Időnként ellenőrizni és amikor lenyúlt egyből cserélni, kb 3000km-el számolhatsz, ennyit szokott bírni egy lánc. Ez esetben nagyjából 3 láncot elhasználhatsz egy fogaskeréksoron, és kb 3 sort elhasználsz mire elkopik a hajtómű tányérod.
Ha viszont addig hajtod míg szét nem hullik, akkor 1 lánccal hazavághatod az egész hajtást. Egy tesco bike szintű vacaknál még valahol érthető, fillérekből felújítod, de egy "komolyabb" bringánál már elég nagy pazarlásnak és tudatlanságnak mondanám.Normi01: Azért itt van némi photoshop is, de elég brutál a comb. Persze tele is van anyaggal a Fritzz!
Because: Szerintem Tom Platz-nál a mai napig nincs durvább láb:
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz BoC1ka #44875 üzenetére
Én nem javaslom ezt a módosítást, ha 650b kerékre vágysz, akkor erre a méretre tervezett váz kell. Bár az igaz, hogy vannak típusok amibe azért belemegy. Szerintem jobban jársz ha eladod a 26"-os bicót és veszel egy gyárilag 27,5"-öst.
Kondi, cross fit, box, bicaj? Ennek mi az értelme amúgy? Mi ezzel a célod? Normálisan egyikre se marad időd. Egyébként ez a cross fit nagy divatját éli az utóbbi pár évben, véleményem szerint eléggé egy ízületgyilkos sport, pláne ha valaki ezzel kezdi az edzést.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz BoC1ka #44879 üzenetére
Azért kérdeztem, hogy mi a célod, mert heti 6 edzéssel túl sok izmot nem fogsz tudni felszedni, ha hobbi szinten nyomod, ez már szerintem túlzás. Többet kéne pihenni, amennyiben valóban komolyan veszed ezeket az edzéseket és nem túl nagy pihenőidőkkel csinálod. Itt már az étrendnek is komolyan rendbe kell lenni.
Súlyzós edzéshez van némi közöm, csináltam sok évet, épp ezért mondom, hogy amit láttam ebből a cross fit-ből az nekem ízület gyilkosnak tűnik, ehhez tényleg nem elég a 15 perc bemelegítés.
Klasszikus súlyzós edzéshez viszont elegendő tud lenni 15-20 perc.
Amennyiben csinálsz bemelegítő sorozatokat is könnyű súllyal. Ne érts félre nem akarom leszólni az edzésedet, az jó dolog ha valaki szorgalmas és csinálja, csak az a tapasztalatom, hogy aki mindent akar egyszerre az semmit se csinál jól. -
Runner_fxr
Ármester
válasz vendingo #44991 üzenetére
Én azt mondom, hogy ne a teló döntsön. Azt vedd amelyik összességében jobban tetszik, illetve jobb alkatrészekkel van szerelve. Persze egy kerékpárnak fontos eleme a villa, de jelen esetben mindkét villa kiválóan fog működni. A Manitou szervizháttere nem valami jó Magyarországon, ha nincs megbízható szervizes ismerősöd, aki bevállalja a karbantartását, vagy te magad nem tudod megcsinálni, akkor is ott a lehetőséged, hogy eladd a villát. Biztos lesz aki lecsap rá, mivel jó villa. Szerintem kb egy szinten lehet a reba-val.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bandus #45283 üzenetére
Lefelé váltásnál van egy hangosabb kattanás, ez normális. Felfelé váltásnál elvileg ha kattanásig nyomod a váltókart, fel kell kapnia a láncot a nagytányérra egyből, ha úgy kell nyomva tartani, vagy kicsit túl kel nyomni, akkor nem elég feszes a bovden, vagy az első váltó helyzete nem megfelelő, pl túl magasan van, vagy nem párhuzamos a lánctányérral a terelő. Ha úgy érzed valami nem oké, hozd be és be tudjuk állítani rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz spanglee001 #45783 üzenetére
Sajnos nem fog tetszeni amit mondok, de ezt a bringát nem lett volna szabad megvenned! Tulajdonképpen vettél 16-17 kiló használhatatlan vasat 38 ezeré. Ehhez a "tárcsafékhez" semmilyen fékbebtétet sehol nem fogsz kapni ha elkopik, valami ismeretlen kínai vacak. Annyit sem ér mint egy olcsóbb v-fék. Az, hogy "össztelós" még tovább ront a helyzeten. Úgy kb 60-70 ezer környékén kezdődnek az alap acélvázas merev villás trekkingek, vagy esetleg az ilyen decathlonos alap montik. Ennyit legalább el kellett volna költened. A javaslatom, ezt a borzalmat add el amilyen gyorsan csak tudod és vegyél egy normálisabb bringát. Nem kell több száz ezret elkölteni, de egy nike airmax áránál azért kicsit többet. Úgy 60-70k között kezdődik a vállalható belépő kategória újban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz spanglee001 #45790 üzenetére
majd amikor zsinórban a 3. kerékpárszervíz hajt el a fenébe ezzel a bringával, vagy esetleg úgy vállalja hogy nem reklamálhatsz ha nem lesz jó akkor talán elhiszed, hogy nem csináltál most jó üzletet. Tanulópénznek jó volt.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz spanglee001 #45798 üzenetére
Semmi gond, ne érts félre senki nem kinevetni akar, csak rávilágítani a tényre, hogy ilyen kerékpárnak látszó tárgyakat nem szabad megvenni. Akkor sem ha csak ismerkedni akarsz a kerékpározással, ezzel az ipari hulladékkal csak annyira mész, hogy megutálod a bringázást és visszaülsz a gép elé. PC-s ként nyilván tudod mit érdemnes megvenni számítógép alkatrészből és mit nem, pl ha játszani akar valaki. Na, ez ugyan az, csak bringázásra levetítve, amit vettél az tipikusan az amit nem szabad megvenni, mert kerékpározásra alkalmatlan. 10-ért se érdemes megvenni nem hogy 20-ért. 60-70k, ennyi ha újat akarsz. Kezdőként meg inkább újat javaslok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz spanglee001 #45803 üzenetére
Nekem is volt pár évem amikor sokat ültem a gép előtt, valóban nem egészséges, érdemes valamit sportolnod. A kerékpározás jó választás, csak kell hozzá egy megbízható sport szer is, a mostani bicód sajnos nem az.
Nem kell 300k-t kerékpárra költened, sokan azt hiszik, hogy van a gagyi tesco bike 30-é után meg a több száz ezres. Ez nem így van! Van elfogadható minőség a kettő között is, emberi áron.Azért érdeklődtek annyian azért az utánzatért, mert sokan nem értenek a kerékpárokhoz. Csak annyit láttak, hogy hú teleszkópos elöl hátul meg tárcsafékes, holott ennyi pénzért egy épkézláb telós villát nem tudsz venni.
Esetleg egy db normálisabb tárcsaféket kapsz ennyiért tárcsával.
Ne legyél abban biztos, hogy nem fogsz bukni rajta. Aki ért hozzá annak ingyen se kéne, de szó szerint.
Szervizelésre a gatyád rámegy és jó se lesz soha.300k-ból tudsz venni egy jó vga-t is meg egy jó bringát is.
Ebben nyugodtan kérj segítséget itt is akár, sokan fognak segíteni, hogy legközelebb ne hozz ilyen rossz döntéseket. -
Runner_fxr
Ármester
válasz spanglee001 #45834 üzenetére
A többiek már nagyjából válaszoltak is neked erre a kérdésre. Valóban fölösleges idő és pénz pocsékolás erre költeni. Egy kerékpár lelke a váz, ha ez megfelelő minőségű és az igényeidnek megfelel, akkor érdemes egy bringát fejleszteni. A te esetedben már itt el is vérzik a projekt, mert az a váz szó szerint egy halom használhatatlan vaskupac. Láttam már olyat is, hogy semmilyen szabványos villával és kormányszárral nem volt kompatibilis az a kínai csoda. Egyszerűen minden szabályt felrúgnak és összetákolnak valami trágyát. Szabadulj meg tőle, ne akarj magadnak még több problémát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Tegnap rávettem a barátnőm is, hogy jöjjön velem egy kis kört (40km) Normafa, HHH.
Eddig az edzettsége miatt nem tudtunk a hegyen együtt tekerni, mert ő nem bírja úgy az emelkedőket.
Böngésztem az aprót és baromi olcsón ráakadtam egy elektromos montira, egyszerűbb felszereltségű, bár a célnak megfelel. Az elektromos rendszere viszont baromira meglepett, nagyon erős, 5 fokozatban állítható, az aksi (468Wh), van visszatöltő funkció, olyasmi érzés mintha egy erősebb agydinamó bekapcsolna hátul és még jól is jön mert a lejtőkön nem kell annyit fékezni, nem gyorsul úgy be. 40km vegyesen erdő, aszfalt, sok emelkedővel és az aksi még 70%-on volt amikor hazaértünk.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Real Ghoost #45915 üzenetére
A baromi olcsó az tényleg az, aznap csaptam le rá ahogy felkerült a hirdetés. Másnap már fent se lett volna.
Kerékpár árában kaptam meg, az elektromos rendszer nagyjából grátisz volt.
Egyébként szerintem 300-400k körül érhet. Ennél lényegesen olcsóbban jutottam hozzá.
Volt már egy ennél sokkal komolyabb felszereltségű Ghost ebike-om, annak az elektromos rendszere kutya f@sza ehhez képest, mind erőben, mind hatótávban ez sokkal jobb.Itt értünk fel normafára, kb 6km folyamatos elég meredek emelkedő, az aksin szinte meg se látszott, hogy merült volna valamit, úgy 95%-os volt a töltöttsége. Ugyan ez a manőver a Ghost ebike-val majdnem felére leszívta az aksit. Szóval vannak különbségek. Egyébként szerintem ma már nem elérhetetlen a minőségi ebike, kezdenek beszivárogni a Magyar használt piacra. Külföldön rengeteget adnak el. Normafán is 3 elektromos bicajt láttam tegnap. Persze itt is mint a többi használt hirdetésnél vannak jó vételek, meg vannak túl árazott bringák.
Reméljük baleset mentes lesz, a barátnőm még csak most kezdett el montizni, de nagyon ügyes volt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz atok666 #45917 üzenetére
20-21kg körül van. Tekerés közben ezt egyáltalán nem érzed, még kikapcsolt motorral sem vészes ha nem emelkedőn kell tekerni. A súlyelosztása is jó, menet közben olyan mint bármilyen mezei monti. Az elektromos rendszer kb 8kg-os súlyt jelent pluszba.
Amikor fel kell cipelni egy lépcsőn, vagy valahol átemelni, na ott érzed a súlyát. Ilyenkor mindig én cipelem, nem a barátnőm.Tothgera30: Ja ja, maxi-tól van. Te is szemeztél vele?
Köszi, barátnőm imádja! Nagyon jó volt, hogy együtt tudtunk menni, amúgy esélye se lett volna, maximum egy laza aszfaltos túrára tudnám rávenni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #45920 üzenetére
Integrált hajtás helyett szerintem egy normálisabb villát fog kapni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #45920 üzenetére
A pedált már kicseréltem egy normálisabbra, az nagyon gagyi volt, meg kapott egy xlc pro sl kormányszárat, eredetileg egy állítható volt rajta, ami már kotyogott jobbra-balra. Illetve raktam rá egy kényelmesebb bergamont nyerget, bár színben elüt. Volt rajta egy szép fehér zöld nyereg, ami nagyon jól állt a bringának, de iszonyú kemény, kényelmetlen. Majd még nézek rá valami kényelmes, de szép fehér nyerget. Talán valami smp-t. Még annyi hiba volt, hogy a hátsó féktárcsánál az egyik csavar helyén a menet meg volt szakítva. Egy hosszabb csavart akart beletekerni valami idióta és kiszedte a menetet. Beletekertem egy rövidebb csavart és menetrögzítővel rögzítettem. Ha 5 csavar fogja a tárcsát és a 6. meg benne van, szerintem azzal nem lesz gond. Gondoltam rá, hogy metszek bele egy új menetet, de szerintem jó lesz így.
Amúgy a felszereltsége bőven jó, pláne arra a light túrázós felhasználásra. A fékek harapnak, váltás precíz, egyedül a villa szúrja a szemem, bár az a revox-ban is. Sajnos az én ebike-om szállítása csúszik, mert a bosch nem tud elég nyon kijelzőt szállítani, július végén érkezik.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #45933 üzenetére
Attól függ mire szeretnéd használni? Alapvetően egy kiváló minőségű váz. Úgy emlékszem 150mm a rugóútja. Ez manapság egy keményebb All mountain kategóriának felel meg. A mozgása biztos, hogy kiváló. Hátránya, hogy mai mércével már kicsit nehéz és pedálozásra eléggé bemozdul. Érdemes egy lockolható levegős taggal összerakni. Levegős villával. Manapság is használható AM bicó építhető belőle. 15-16kg körüli súllyal.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #45948 üzenetére
Biztos, hogy bírni fogja a vandálkodást, ezzel a vázzal elég keményeket lehet ugrálni. A monarch 4.2 is jó lesz bele, ha 200 vagy 216mm-es szemtávú. Viszont az xc32 egy vicc. Ezt remélem te sem gondoltad komolyan. Ez egy xc villa, köze nincs a vandálkodáshoz, azonkívül meg a 100mm rugóút miatt a geot úgy elcseszi, hogy az nem viccel. Azzal a villával meggyalázod ezt a vázat. Inkább nézz valami használt fox36-ot, vagy marzo 55 vagy 66-ot.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #45954 üzenetére
Én már izzadtam amikor a barátnőm még mosolyogva tekert utánam. Persze aztán ő is elfáradt, mert tekerni azért kell. Egy elektromos bringa sem csak a lébecolásról szól.
Amikor ennyire áron alul kínálnak egy bringát ott sokat nem lehet tökölni, aki kapja marja.
Engem is bosszantott az a csavar menet, úgy vettem észre, hogy az egyik csavar ki volt tekeredve. Amióta menetrögzítővel megragasztottam a helyén maradt. Mivel igencsak akciósan vettem, túl tudok lendülni ezen a kis problémán.Rottweiler89: Persze, hogy bírja. Ez egy zúzós váz. Alapszabály, hogy össztelós vázba kisebb rugóutas villát nem teszünk mint amennyi a hátsó rugóút, jelen esetben 150mm. Dupla vállast természetesen fogad, 1/18-ad a fejcső. Ettől függetlenül én nem ajánlom. 200mm rugóút már túlzás. Egy 180mm-es marzo 66 lenne a max amit beletennék, de inkább valami könnyebb, levegős villát néznék. Fox36 float, Rock Shox Revelation, Rosck Shox Pike (Új) bár itt 1/18-ad nem biztos hogy van, Marzo 55, 66, 350.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #45984 üzenetére
Szerintem van itt egy kis fogalom zavar. A coiler matic azért nem downhill váz. 150mm az egy all mountain, lazább enduro kategória. A rock shox boxxer, meg úgy általában a mai dupla vállas villák 200mm rugóúttal rendelkeznek. 150mm-es vázba 200mm-es dupla vállast rakni felesleges. Ha ilyen igényeid vannak, tehát downhill kerékpárt szeretnél építeni, akkor ne coiler matic vázra építkezz hanem mondjuk ha kona-nál maradsz akkor stab supreme, stab primo, operator stb. Ezek 200mm rugóúttal rendelkező downhill vázak, ezekbe való a dupla vállas boxxer és társai. A coiler maticnak akkor van értelme ha egy zúzós de még tekerhető bringát szeretnél építeni. Ha beleraksz egy dög nehéz DH villát azzal agyonvágod az egész projektet. A coiler matic-ot könnyű all mountain vagy enduronak van értelme építeni, szimpla vállas 150-160mm-es levegős villával, levegős taggal. remélem most már kicsit tisztább a kép.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz spanglee001 #45993 üzenetére
A minőségi teleszkópokat ne is hasonlítsd a mostani utánzatodhoz, ég és föld. Ha rendesen be van állítva a súlyodhoz akkor nem koppan le. Egy komolyabb villán állíthatod a keménységet a befelé mozgást és a visszautat is.
Hátsó telónál ugyan így, viszont kisebb túrákra, meg városi bringázásra ez nem is szempont, mert eleve nem mtb-ban gondolkodnék, pláne nem fully mtb-ban. Ezek a bringák komoly terepezésre valók, erdőbe. Ha 50%-ban legalább nem ez a felhasználási terület, akkor másfelé érdemes kacsingatni. Egy minőségibb cross trekkinget ajánlok esetleg egy merev vázas 29"-et.
Ha nem vagy nehezebb 80-85 kilónál akkor erre a felhasználásra amit írtál, egy alap suntour villa is megteszi. Ha nehezebb vagy akkor valami minőségibb, levegő rugózású kéne.
[link]
[link]
Nagyjából ez az árkategória bőven megteszi. Ez csak egy példa, rengeteg egyéb jó márka is van.
Ebben az árkategóriában alap villák vannak, ezt utólag tudod cserélni komolyabbra ha a felhasználás megköveteli.
Egyébként a lock-nak ebben a kategóriában nem sok szerepe van, inkább parasztvakítás jellegű.
Hosszabb rugóutas villáknál és fully mtb-nál már valóban van szerepe.
A hidraulikus fékek jobban adagolhatóak mint a mechanikusak, nem kell utána állítani ahogy kopik a fékbetét.
Én inkább ezt javaslom, mechanikusban elég kevés van ami jó is.
Télen is lehet bicajozni, én nem szoktam, de csak azért mert túl kényelmes vagyok. Egyébként ruházat kérdése, ha télen is akarsz bicajozni akkor megfelelő öltözékre is költeni kell. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #46003 üzenetére
Személyesen nem próbáltam, de DH arcok között népszerű pedál. Biztos, hogy nem lesz vele gond, pláne ha hétköznapibb felhasználásra lesz. Hátránya annyi, hogy kicsit nehéz. Nem a könnyebb pedálok közé tartozik.
Fél kiló a pár. Ennél lényegesen könnyebb, de minőségi taposó pedálok is vannak. Viszont ha az elpusztíthatatlanság a cél és nem számít a plusz súlya, akkor vedd meg bátran. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #46005 üzenetére
Nekem ilyen xlc pedálom volt: [link]
Ez például 285g. Nem rossz minőség, nagyon pofásan néz ki, de valószínüleg nem éri el a Saint minőségét. A tapadásával nem voltam megelégedve.
Van még sok féle ami könnyebb, de ezek árban is húzósak: Acros Titan
Exustar
NC 17
Még biztos van pár könnyebb változat.
Persze ha nem vagy súlymániás, akkor tökmindegy. Ár-értékben jó a Saint. -
-
Runner_fxr
Ármester
válasz entropy #46033 üzenetére
Szerintem működni fog az alivio első váltóval, de valószínű egy slx-el jobb, precízebb lenne a váltás minősége, pontosabban be lehet állítani.
TaaT: Átlag felhasználásra jó az alivio, de sokat nem érdemes várni tőle, egy slx sokkal jobb, ez tény.
(#46038) spanglee001: Az a gond, hogy elképzelhető a vázad nem lesz kompatibilis egy normálisabb villával, egyéb alkatrészekkel. Ne ragaszkodj ahhoz az utánzathoz, pláne ha komolyabb összegeket szánnál bicóra, feketén-fehéren el lett mondva, hogy arra egy fillért sem érdemes költeni. Rakd fel az apróra, mondjuk az olx-re, ott tele van nem hozzáértővel, talán egy 20-at ad érte más, te meg megszabadultál attól a borzalomtól és tiszta lappal indulhatsz.
(#46048) Rottweiler89: Szerintem lehet azért még találni bele való villát. Rock Shox revelation 150mm-es tökéletes lenne. Könnyű, levegős rendszerű. Biztos akad 1/18-ad nyakkal. Illetve Fox 36 float-ból is találsz még szerintem vékonyabb nyakkal.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #46058 üzenetére
Mielőtt dobálózunk a lehúzás szavakkal, gondolj kicsit bele. Boltot üzemeltetni, alkalmazottakat fizetni nem ugyan az mint egy webshop-ot üzemeltetni. Nem tud az ár ugyan annyi lenni, ha ez neked probléma akkor rendeld meg a webshopból. Ezen kívül hiába nézed az euro-s árakat, ezek a bicók taiwanról jönnek. Ott meg dollárban kell fizetni, nem euroban. Nem tudom figyelted e a dollár árfolyam változásokat? Az se tett jót az itthoni ft áraknak. Ettől függetlenül megértem, hogy lehúzásnak érzed, mivel nem értesz a kerékpárbolt üzemeltetéshez, nem vagy tisztában annak költségeivel.
LordAxwell: Szia, ha enduro kell akkor enduro-t kell venni, mert ez nem az. Ettől függetlenül nagyon fasza bringák a Mondraker-ek. Kezdő fully montinak ez bőven jó amit kinéztél. Itt a váz a lényeg, a forward geometriát és a zero suspensiont kell itt megfizetni, nem az alkatrészeket. De amúgy ezek az alkatrészek is bőven kiszolgálnak. Bár én inkább a foxy-t vagy a dune-t venném, de azok jóval többe kerülnek.
350 körül már használtan is lehet jó gépeket kifogni, de ezzel a mondrakerrel se jársz rosszul. Új bringa feeling azért más mint a használt. Használthoz, pláne ebben a kategóriába, nagyon jól kell érteni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LordAxwell #46063 üzenetére
Itthoni terepekre 140mm-nél nagyobb rugóút már szerintem túlzás. A Mondrakernek a hátsó rugózását amúgy is többnek érzed mint amennyi, nem mintha a 120mm kevés lenne 27,5-ös kerékkel. később meg tehetsz bele egy nagyobb villát, ez a váz elbír egy 140mm-es telót is, az meg már untig elég idehaza. maximum még egy útállítós nyeregcsövet kell bele tenni.
Az a speckó már nagyon régi, inkább az a Mondraker újonnan, ezeket a használt zúzós gépeket nagyon át kell nézni. 3 kilót biztos nem adnék azért.(#46064) Because: Ha kíváncsi vagy, nem csak a kerékpár szerelő munkából élek. De ettől függetlenül akkor sem látsz a dolgok mögé, nem leányálom a hazai kerékpár biznisz, ha azt hiszed, baromira tévedsz. De ha szerinted ekkora aranybánya miért nem vágsz bele?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #46066 üzenetére
Jól gondold meg, mert ha esetleg később lesz, azt a tőkét könnyen bele is bukhatod. Nekem eszembe nem jutna saját kerékpárboltot nyitnom Magyarországon, maximum egy kis műhelyt, nagyon alacsony rezsivel. De ha bringákat akarsz árulni, akkor nem elég egy kis pince, akkor már nagyban kell gondolkozni. Akkor jönnek csak a gondok, nagy beruházások, nagy bukfencek, de sok sikert! Persze van akinek jól megy, de az nem sok.
LordAxwell: Azzal a Mondrakerrel nem lőhetsz mellé az biztos, jó tuning alap is. 350-ért maximum kelly's meg CTM van újonnan fullyban, az meg a Mondraker büdös lába nyomába nem ér.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #46070 üzenetére
Az biztos, hogy jobban fogod látni ha a saját bőrödön tapasztalod. A kisvállalkozóknak nem egy leányálom ma Magyarországon, bármelyik üzletágat is nézzük. Ez alól a kerékpár biznisz sem kivétel. Nem elsődleges célja a kereskedőknek a lehúzás, inkább az életben maradás. Persze sok szorgalommal, nagyon jó üzleti tervel és megfelelő tőkével lehetsz sikeres, de az rengeteg munka és kapcsolati rendszer is kell hozzá. Az sem árt ha jól beszélsz Angolul és Németül.
gergo5991: Azt most ne várd tőlem, hogy számszerűen leírjam itt a fórumon, hogy mi mennyi.
Legyen elég annyi, hogy ez változó, attól függ, hogy nagykertől vásárolsz vagy te vagy a forgalmazó. Ha te hozod be az országba, értelemszerűen többet keresel a terméken, mert a nagyker is te vagy. Ha ezt kiskerben adod el az akár jó üzlet is lehet, csak ugye azzal is számolni kell, hogy ha te vagy a forgalmazó is, akkor elég nagy mennyiségeket tudsz csak venni. Nagyon sok pénzt kell beletenned, különben szóba sem állnak veled komolyabb gyártók.
Ha nem tudod eladni, akkor meg egy csomó pénz benne áll. Ha meg egy nagykertől vásárolsz akkor kisebb a hasznod, de nincs is akkora kockázatod, mert annyit veszel amennyit akarsz, nem áll benne annyi pénzed.
Az áfát meg értelemszerűen akkor fizeted amikor a kiskerben eladod a terméket.
Miért ne engedhetné meg a kedvezményt? Ha nem viszik el szezonban, akkor kénytelen akciózni. Bizományos készlet is elképzelhető, de ha te vagy a forgalmazó akkor olyan szóba se jöhet, előre ki kell fizetni dollárban, ha kerékpárokat veszel.LordAxwell: Az egy jó kis bicó, szerintem tetszeni fog. A Mondtaker sok tesztet nyert már a vázaival.
Rottweiler89: Lyrik esetleg, de a Totem már túlzás, 180mm már sok abba a vázba. 160mm fölé nem mennék. A totem meg baromi nehéz azokkal a 40-es tuskó méretű becsúszókkal. Én egy Revelation-t vagy egy Fox F32 150mm-es verziót tudnék leginkább elképzelni abban a vázban.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #46090 üzenetére
Ennek az a magyarázata, hogy amikor elad a nagyker egy nagyobb mennyiséget egy boltnak akkor cserébe garantálja is az árrést. Azaz nem engedi, hogy a többi kisebb bolt alacsonyabb áron adja. Ez csak szezonra vonatkozik, az új modellekre, később már mindenki kedve szerint akciózik. De egyéb termékeknél is vannak ajánlott kiskerárak, nem adhatod akármennyiért.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #46090 üzenetére
De mondok még egy példát is. Te vagy mondjuk az egyik kerékpár márkának a hazai forgalmazója, de van kisker üzleted is és vásárolnak tőled még kerékpárboltok nagykeráron bringákat, mert ők is szeretnék értékesíteni azt a márkát. Ilyenkor hogy nézne az ki ha te olcsóbban adnád a bringákat mint az ajánlott kisker ár? A többi bolt jogosan mondaná, hogy elmész a pics@ba, senki nem fog tőlünk venni, mert nálad olcsóbb. Aztán a nyakukon marad az áru. Ők nem tudnak olcsóbbak lenni, mert eleve nagykertől vették, ha még olcsóbbak lennének, nem lenne hasznuk. Ezért is vannak egységes árak az új modellekre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz RichieTri #46160 üzenetére
Lehet. Sejtem mit csinalhattak azzal a fekkel. Fellazitottak a fekkaron a legtelenito csavart aztan a levegos rendszer kinyomott egy kis olajat. Ez gyorsmegoldasnak szerviz hijjan jo, hogy ne fogjon be a fek, es lehessen tekerni, de ezt nem neveznem legtelenitesnek. Ilyenkor tipikus hiba hogy utana meg tul puha lesz a fek. Ehhez at kellett volna nyomni friss fekolajat a rendszeren.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #46115 üzenetére
Azért a legtöbb boltban bele lehet alkudni valami kis ajándékot, ha mondjuk nem egy alap bicót vesz az ember, vagy esetleg 2 bringa vásárlása esetén biztos engednek. De én is azt gondolom, hogy lehet motiválni a vásárlást extra szolgáltatással, vagy valami ajándékkal. Most nálunk is van ajándék sisak vagy napszemüveg bergamont bringák mellé.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46203 üzenetére
Köszönöm a bizalmat!
Szerintem az a hajtómű bőven alkalmas egy All mountain felhasználásra. Nekem anno a kona stinkym egy 3 tányéros truvativ firex hajtóművel volt összerakva. Az ennél még egyszerűbb. Ugráltam vele 1,5-2 méteres letörést, meg 15 méter hosszú ugrások is voltak. Kb 75 kiló voltam akkor. Működött, nem volt vele gond. Egy coiler matic ennél szerényebb gép (15 centi rugóút nem 18 mint a stinky), gondolom nem akarsz ilyeneket repkedni vele, bár szerintem bírná. Egy 15 centi rugóutas gépre szerintem nem kell láncvezető, ezt tekerhető gépnek érdemes megépíteni, ehhez pedig kéne az első váltó. Én anno a stinky-t is kezdetleges enduronak építettem (szimpla vállas villával, 3 tányéros hajtóművel). Bár akkor még nem annyira volt elterjedt ez a kategória, sokan furán is néztek rám, de én fel is akartam vele tekerni a hegyre, meg le is zúzni. Ez többé kevésbé sikerült is, de azért elég nehéz volt a bicó, kb 18kg.
A kerékpár építés jó poén, én is csináltam. Viszont érdemes azon is elgondolkozni, hogy talán jobban járnál ha kompletten vennél egyet? Lássuk be, a coiler matic már nem mai darab. Mai szemmel nézve nehéz, pedálozásra eléggé bemozdul, bár kétségtelenül masszív és szép mozgású váz. Figyelembe véve azt az összeget amit rá akarsz fordítani. Első teló legalább egy 100-as, ezen kívül még 180-at szánnál rá, az 280, ehhez hozzávesszük a coiler matic váz árát a monarch taggal az még plusz kb 80-90. Az nagyjából 360k. Ezen az áron már van azért választék, ha használt piacot végig nézed. Sokkal modernebb, könnyebb bicód is lehetne ezen az áron. Ha később eladnád a coilert, örülhetsz ha a befektetett pénz felét visszakapod.
E helyett mondjuk nézd meg ezt 3 kilóért: [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #46212 üzenetére
Bár nem vagyok túl tapasztalt az országútizásban, amennyit én mentem ilyennel, úgy vettem észre ha nem túl jó minőségű az út akkor 23 alá nem érdemes menni. Tükör aszfaltra jó a 20-as gumi, de itthon ilyen kevés van.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46214 üzenetére
Megértem, mert valóban jó dolog bicajt építeni. Mindenképpen lockolható tag szükséges, hogy jól tekerhető legyen aszfalton. Azért én elgondolkodnék azon is, hogy egy másik vázra építkeznék. Hátul csak gyors záras agyat fogad a coiler, illetve e fejcső is 1/18-ad. Komolyabb villát is nehezebb már találni ilyen nyakkal.
A truvativ hajtóműhöz a hozzávaló gxp csapágyat kell beszerezni, ha nem adják a hajtóműhöz. Egyébként ha nem ragaszkodsz a truvához, egy új deore vagy slx hajtómű is simán jó. Amiből lehet vegyél újat.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46214 üzenetére
Milyen magas vagy és mekkora az a coiler váz?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz spanglee001 #46249 üzenetére
Ez már abszolút nem rossz bringa. Bár ez a fajta Scott felfüggesztés állítólag nem túl hatékony, nekem nem volt hozzá szerencsém csak olvastam róla. Persze nyilván nem gagyi, ez már egy jó bringa.
Szórakozásra, hobbi hegyikerékpározáshoz nem rossz gép, de azért ez nem egy kifejezetten zúzós bringa.
Azt mindenképpen el kell döntened, hogy hol szeretnéd leginkább használni, mert ha sokat mennél aszfalton, meg nem vinnéd komoly terepre, akkor nem kell neked össztelós, elég a merev vázas monti vagy cross trekking is. Illetve a váz méretre is figyelj.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46264 üzenetére
A méret jó lesz. Hajtóműből én is inkább shimano-t ajánlok mint a truvát. Deore, SLX, XT. Attól függ mennyit szánsz rá.
Hajtóműből nem vennék használtat.(#46267) gergo5991): Épp ez az, hogy azt nem légtelenítették, légteleníteni csak úgy lehet ha friss olajat nyomnak át a rendszeren. Egy ilyen művelet kb 2500ft fékenként.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46308 üzenetére
Teljesen jó, kiváló minőségű. Esetleg 2 tányéros kivitelben is jó lehet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46372 üzenetére
Én egy 40-30-22-es, 3 tányérost javaslok. Az egy f@szság, hogy ha terepezel akkor 2 tányéros kell. Edzettség és kerékpározási stílus függvénye. Nekem a 40-es nagytányér mindenhol elfért csapatás közben, 140mm-es fully montin. Nekem ez jobban bejött mint a 2 tányéros. Sokkal jobb az áttétel átfogása, sehol nem éreztem problémát.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46382 üzenetére
2 tányéros hajtóművet én egy Enduro bicajra tennék, akkor ha nagyon csapatósra venném a figurát. 160-170mm rugóút mellett.
Majd ha elkészült a bringa, mérj egy súlyt. Kíváncsi leszek az össztömegére, mit lehet ebből a vázból kihozni. Bár erre a felhasználásra inkább egy merev 29"-et építenék.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Roni2011 #46406 üzenetére
Ezekben az olcsó suntour villákban nem tudsz cserélni semmit. Működik ameddig működik, aztán kidobod a kukába ha már nagyon szétkopott. Merevségről itt nem beszélhetünk. Bár ha jól be van állítva a fék, a tárcsába sincs 8-as, akkor azért a gagyi suntour villa sem tud annyit tekeredni, hogy minden kanyarban beleérjen a tárcsa. Nézd meg, hogy jól be van e állítva a féked, ha van 8-as a tárcsába akkor szedd ki belőle. Ha olyan villát szeretnél ami garantáltan ellenáll a csavarodásnak, akkor legalább egy 15mm-es átütős villa kéne. Ugyan ez a jelenség hátul is jelentkezhet ha ott is gyorszáras, nem pedig 12mm-es agyat fogad a vázad.
40 rugóért csak használt jöhet szóba, esetleg valami régi rs pike, de az ki tudja milyen állapotban van.
80-100k még használtan is egy valamire való villa. -
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #46425 üzenetére
Azért a marzo dj3 más kategória. Függ attól is, hogy mennyit használod, de évenként 1 karbantartás ajánlott.
Én meg vagyok elégedve egyébként az alap suntour-al is, ha túrázgatásra használja az ember, évekig működőképes lehet. Nem kell tőle csodákat várni, de azért használható.
Nyilván nem érdemes vele vadulni, de nem is arra való. Régebben gagyibbak voltak, a mostani alap suntour-ok már jobbak kicsit.(#46428) Roni2011: Attól, hogy új egy tárcsa, még lehet benne 8-as. Egyébként egy 1 milliós csúcs montin is csilingelhet néha a tárcsa, azért ilyenek előfordulhatnak bármilyen tárcsafékes bringán. Ha nagyon sűrűn, minden nagyobb kanyarban hangja van, akkor meg kell nézni a beállításokat. Egy új deore fék azért elég bika, csavargatja az rendesen a suntourt. Oda kéne egy jobb villa. Nem ilyen fékerőre van tervezve egy alap teló.
Egy reba teljesen jó választás, nem létszükség az átütő tengely se, csak azért írtam, hogy ha tényleg nagy elvárásaid vannak a merevséget illetően, akkor nem árt.
Használt villa mindig riziko, nagyon meg kell nézni, lehetőleg a legjobb ha még bringában van, meg tudod nézni kotyog e. A becsúszókon úgy is látszik ha kopott, amennyiben nem volt szervizelve, ez előfordulhat.
Alaposan át kell nézni, hogy nincs e hajszál repedés valahol. De még ekkor se látsz bele a belsejébe. Ha versenyeztek vele, akkor lehet, hogy már van benne mit cserélni. Egy alap villa szerviz általában 7-10k. Ez annyit jelent, hogy szétszedik, kipucolják, megkenik teleszkóp zsírral belülről és feltöltik friss olajjal. Viszont ha ereszti az olajat, akkor már szimmering is kell, az meg plusz költség stb. Inkább adj kicsit többet érte, de próbálj meg újat venni, vannak egész jó áron, új, kerékpárból bontott villák.
Új hozzászólás Aktív témák
- SkyShowtime
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Formula-1
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Hálózati / IP kamera
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Női városi bringa (Sierra City)
- Nike Air Force-1 Photon Dust (ÚJ)
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs