- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Microsoft Outlook topic
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 10
- Rendszergazda topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- creation: Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #255852 üzenetére
ja, itt most a "random normál kinézetű nadrág" gyűjtőfogalommá silányult verziójára gondolj a farmernak, ne a levi'sre és társaira. de azt nyáron nem nagyon veszem fel, inkább télire van ott a téli softshell futónadrág cseréjeként, nyáron le tudom tekerni azt a 2*25-30 percet utcai rövidgatyában is. póló viszont mindig cserés.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
parandroid
nagyúr
válasz Fall-N #256101 üzenetére
Frankfurtban most az a divat, hogy egy sávból kerékpársáv lesz. Kap full piros festést, sokszor egy betonszegélyt is. A gyalogosok meg visszakapják a járdát. Ha kell, simán bemegyek a városba autóval, csütörtökön is voltam, pont 4 körül, a csúcsban. Állni kell néha, persze, meg nyilván nem egy élményautózás, de nem is volt különösebben stresszes, szóval működik a dolog. Minden nap nem csinálnám, ahogy asszony is biciklivel jár be, ha teheti. Nagyon nem megátalkodott módon, ha hideg van, vagy esik, akkor azért nem. Kb ugyanannyi idő amúgy biciklivel, mint autóval, pedig ő nem tolja neki, 20 alatti átlagokat szokott menni, nagyon kényelmes tempóban (majd az e-bike talán gyorsít rajta, van pár emelkedő közben, ami megfogja).
Másik dolog a parkolás, ugye, van egy rakás p+r, meg parkolóház, utcán megállni teljesen esélytelen a belvárosban, kb mintha lottóznál. Ha nincs céges ingyen hely, akkor meg méregdrága, a 2 eur óránként az teljesen barátságos tarifának számít. Kb havonta egy-két alkalommal kibírható, az éves parkolóbérlet meg nem tudom, mennyi, de az is anyagi csőd lehet. Ehhez képest most az új akcióban 49 eur havonta a teljes németországra szóló bérlet, ami helyi, és helyközi közlekedésre is érvényes, kivéve helyjegyes expressz-vonatok. Szóval ezzel biztos sokan átálltak tömegközlekedésre. Tőlünk be a városba egy kombinált bérlet teljes áron kb 3x ennyi lenne, időben meg sajnos a szerencsétlen átszállások, meg a késések miatt szintén 2-3x annyi, szóval még mindig jobb az autó-bicaj kombó.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #256171 üzenetére
Nem tudom milyent vennék most, de sajnálnám ha ezt elhagynám valahol, nekem tökéletes referenciának és bizonyult a lánccsere időszerűségét illetően úgy korábban a 8 és 10 sebességes rendszeremnél mint most a 11 és 12 sebességesnél.
#256172sz.p....ezt most viccnek szántad?! [link]
#256173stickermajom...nekem itthon és munkahelyemen is van 1-1 ilyen doboz [kép] melyben össze van öntve mandula, kesu és paradió, mogyoró és aszalt cseresznye (ez utóbbi kis pökölt sós mandulával az ehetőség növelése végett ) amiből csipegetek időnként...persze csak csínján mert durván magas ezen olajos magvak kalóriaértéke.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #256175 üzenetére
Akkor vagy kifogtam egy jót, vagy azért tudom a 12s láncaimat is .75-ig engedni mert hamarabb mutatja és az valójában csak 0,5.
Itt sem húzták le.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #256389 üzenetére
De pont ezt írom, nekem ehhez az átlagsebességhez 160-as átlag pulzus jön, szóval van még hova fejlődnöm. Ha pulzus felől nézzük, akkor látható, hogy nem megúszósan csinálom. De még mindig van 8 kiló plusz zsír rajtam, szóval van hova fejlődni. Majd év végére ledolgozom azt is, csak ahhoz vissza kell vennem a tempóból is. De most ez az erősítés jól esik.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #256392 üzenetére
Igen észrevettem. Már néha a nyugalmi pulzusom lemegy 65 körülire, pedig eddig 80 volt az alja. Múltkor rá kellett mérnem felkarossal, mert nem akartam elhinni. De még mindig fluktuál, szóval néha alacsonyabb, néha magasabb. Majd beáll idővel, de ami most fontosabb az az izomzat, hogy bírjam is. ezért gyötröm magam.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #256427 üzenetére
A pulzus nekem csak információ egyelőre. Egy dologra használtam: egy ideig 150 alatt próbáltam tartani és úgy menni. És amúgy ez segített átlendülni azon, hogy bírjam tovább, szóval biztos, hogy idővel újra fogom csinálni, vagy átalakítani a dolgokat. Nekem bejön a tudományos megközelítés, de egyelőre legyen mögöttem elég km ahhoz, hogy elkezdjek azzal foglalkozni, hogyan lehet kicsit jobb. De az is majd az után, hogy letekertem egy 50 km-es túrát, aztán egy 100 km-eset. Az előbbit talán bírnám, az utóbbihoz viszont valószínűleg nagyon más erőnlét és beosztás kell, mint a mostani "tolom"-hoz.
-
nagyúr
válasz Fall-N #256430 üzenetére
lehet gariba visszavett váz, ezeket időnként kéri a gyártó, hogy semmisítsék meg (különben még visszakerül újra forgalomba).
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #256517 üzenetére
Ja, én középsuliban kézbesítettem nyaranként kempinggel, elöl és hátul tele újsággal, a legdombosabb környéken. Reggel volt f.sza volt felmenni Hollandiában is egysebességest használtam, de az a város elég sík volt, plusz a kedvem is jó volt
Pesten szoktam le a bicajozásról, huszoniksz éve kb lehetetlen volt, plusz nyeld a füstöt. Ma már jobb sokkal a helyzet. A bringa majd elválik, egyelőre jó ez a fitnesz monti keverék. Aztán annak függvényében, hogy mi jön majd be, valami gravel szerűség lehet a következő, de az még odébb van, és ahhoz ősszel és jövőre is újra akarnom és bírnom kell.
Reflexx: jobbulást, és azért ha máskor nem, black fridayon lőj már egy másik sisakot, ez még inkább legyen tartalék. Én 18€-s olcsó sisakot használok, de az a hab ha egyszer megrogyik benne, már nem fog ugyanúgy védeni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #256865 üzenetére
A hiányos minőségbiztosítás nem úgy nyilvánul mag, hogy az első amit kipróbálsz eltörik, ugyanakkor elég ha minden 20.-ik xar ahhoz, hogy nyakát szegje valaki vele.
#256871szuszinho...gumicsizmában kocogtál, vagy mi?
#256874szimpláncsak...nem tudom az a 2 karakter mit jelent de azt igen, hogy összesen 5 paraméter kell egyezzen: 1. Belső átmérő 2. Külső átmérő (X x Y) 3. Belső letörési szög 4. Külső letörési szög (ezeket ott látod 36°x45°) és 5. Magasság. Persze lehet variálni, pl. alsó csapágynál a belső letörési szög a villanyakon levő gyűrűjével kell egyezzen, így vehetsz a csapágyhoz valót, vagy gyakran a magasság is eltérhet picit , de mindenképp mínuszban. Ha ráguglizol a teljes paramétersorra amit ott látsz valószínűleg megtalálod a gyártót is.
#256867rétisün...mivel ahhoz ért a mugli legkevésbé a gyártók azon spórolnak, így nem csoda, hogy gyakran már újan cserélni érdemes.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #257321 üzenetére
True story bro, de valakinek ezt is meg kell csinálni. A vele járó stresszről már ne is beszéljünk, és a gép előtt még fizikailag se tudod levezetni a feszkót. De a legjobb, hogy a haveroktól rokonoktól rendszeresen megkapom, hogy "te csak a gép előtt ülsz egész nap". Na ja
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #257321 üzenetére
Egy nem az asztal magasságához való szék szerintem egy hónapon belül kicsinálta a kezemet. Kaptam másik asztalt asszem, és nem sokkal később elmúltak a fájdalmak, az ilyen könyök meg csukló merevítőket letehettem.
Szóval talán még nem is az egér használata a leglényegesebb, hanem hogy milyen bútoron használod, és min ülsz.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #257329 üzenetére
Ez is csak egy meló. Én ebben vagyok jó, más meg másban. Én pl. megőrülnék egy gyárban vagy szalagon, és punci vagyok az extrém sportokhoz, de kellően higgadt tudok maradni egy összeomlás közepén, és meg tudom oldani a problémát. A fizetés jó persze, de ez csak a divatszakma mivolta miatt az, itt is sok a hülye, akit simán le lehetne cserélni egy nem IT-s, de amúgy értelmes emberrel. Te mivel foglalkozol?
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #257336 üzenetére
Volt egy srác junior fejlesztő, ez valamikor 15 éve volt kb. Tipikus kocka, de nagyon ügyes volt, de "csak" junior. A nála magasabbra kvalifikált kollégái sokkal hülyébbek voltak nála. Kérdeztem miért nem akar feljebb lépni, azt mondta, hogy ez még nyugis, nincs felelősség, és elég neki a pénz is. Irigyeltem, nekem ez nem ment.
Kicsit téged is. Rég rájöttem, hogy ha az alap megvan, a pénz max jobb dolgokra elég, de amíg nem vagy multimilliomos, úgyis kell dolgozni. Hány faszt küldtem volna el a francba, de helyette mosoly, hisz ő a "főnök", vagy ügyfél, vagy akárki, és nem rombolhatom le, amit felépítettem. Pedig sokkal "könnyebb" volt, amikor nem volt semmim, de felelősségem se.
Bocs, elkanyarodtam -
őstag
válasz Fall-N #257567 üzenetére
nem mindenki hajlandó fékváltókart meg koskormányt használni, nem véletlen, hogy a gyártók nem cserélik le hatalmas iramban a trekking modelljeiket gravel modellekre.... ha igaz lenne amit írsz, akkor a gyártók követve a keresletet már rég reagáltak volna erre, a gravel nem idei újdonság
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
arcitec
addikt
válasz Fall-N #257567 üzenetére
Az, hogy a többségnél, outi, MTB nem menő a trekking, attól még az egy nagy tévedés amit állítasz. Nagyon látszik, hogy magadból indulsz ki, mi magadra nézve rendben is van,
de nagyon de nagyon nem általánosítanám. Nyugaton meg főleg nem.
U.I: Azé mert akad egy gyártó flexibilis csomival, na ezen jót nevettem de még most is hahaha...[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Fall-N #257578 üzenetére
buta emberek milliói veszik a trekkinget, de te maradj ilyen felvilágosult, hogy gravelt használsz. és nyugodtan hagyd figyelmen kívül az ész érveket, amiket felsorakoztattunk szimpláncsak-kal együtt.
faterom meg, akinek az 1x rendszer overkill, mert nem tud vele felmenni a dombon majd megveszi az elavult triplát. és fogja a "túl magasan" lévő kormányt, mert a dereka már nem engedi, hogy mélyre hajoljon. nem is beszélve az összes trekking eladás nagyobb részét kitevő EasyEntry (mély átlépésű) vázakról, ami szintén nincs se fitnessben se gravelben, viszont a 60+ korosztály előszeretettel vásárolja, mert nem tudja átemelni a lábát a felsővázcsövön (férfiak, nők egyformán). sőt, tovább megyek: nők eleve nem fognak gravelt venni, mert nekik az sport váz, náluk minden túra-város-földút kerékpár női vagy EE vázas lesz.
amellett az "elavult" geometria, amire hivatkozol durva csúsztatás, maximum szerinted van elavulva....
szerintem nyugodtan engedd el ezt a témát, nem értesz hozzá és minél többet írogatsz ez annál jobban kiderül.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
arcitec
addikt
válasz Fall-N #257578 üzenetére
E-szerint nem figyeltél, vagy nem voltál itt-ott . Hinni meg a templomban kell.
Már a gumin bukott hited, mert mára 50-55ös gumik vannak a trekkingen is és a hajtás is modernizálva vagyon, no meg a vázgeometria is. De nyilván akinek MTB-je van az maradjon annál és véleményezze azt. Már elnézést. Azt megértem, hogy sokaknak nem az kell, no meg a sebesség mindenek felett, holott utazni kell és nem száguldani.
Szóval nem kell elbeszélni az mellett amit nem használunk. És bocsi...
Mert a trekking az egy túra gép és nem városi mugliknak való az tény ...#257582Tin: Itt fentebb leírtam, nézz videókat tóra beszámolókat és látni fogod, nem csak az azt hiszem , az azt gondolom az azt hiszem alapján irogatni marhaságokat, mert mostannak az a sikk és ugatni kell a falkával. Tessék lássék: [link] és van belőle sok, csak győzzed nézni...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #257607 üzenetére
Cégnél van egy faszi, 2 méter feletti, eszméletlenül néz ki az égbe emelt ülésen és kormányon. Feleségem magas kolléganője szintén agyonemelt kormánnyal, függőleges derékkal teker. Napi szinten azzal jár melóba. Baj ez? Nem.
Ma melóban nézem a Canyon fully terep bringát, koszos a váz, a lánc rohadt rég lehetett olajozva, áll a kemény zsír a fogakon. Délután tudod ki ült fel rá? Egy 40 körüli tök szolidan kinéző irodai dolgozó nő, tökre meglepődtem. És lefogadom, hogy simán tolja hétvégente terepen.
Nem tudom, miért kell megsértődni azon, hogy XY mivel teker. Mindenki azzal, amije van. Meg a Csepel se ciki, szóval a trekking miért lenne az?
-
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #257607 üzenetére
"Eredeti trekking"
Van ilyen egyáltalán? Ha igen, arra a te definíciód biztos nem illik. Az én trekkingem 3x7-es hajtás volt, 37 mm gumival, az 1,75" nagyjából kijön, de az áttételt már kár volt beletenni. De ha úgy nézzük, az eredeti trekking nem más volt, mint a klasszikus tanyabike (itthon a Túra Csepel). Váltó nélkül, nagyjából használható gumikkal, csomagtartóval, sárvédővel.
Akinek a bicikli napi használatra kell, hosszabb-rövidebb távokra, elsősorban közlekedésre, annak ezek a biciklik teljesen (vagy majdnem teljesen) jók, szóval kár leszólni ezt a kategóriát. Igen, ezek semmire sem jók tökéletesen, a svájci bicska hasonlat jó volt.Inkább arról van szó, hogy akinek a szokásos közlekedés/túrázáshoz képest más igényei is vannak, az előbb-utóbb eljut odáig, hogy a trekking nem megfelelő az ő céljának. Itt a fórumban többnyire olyanok vannak, akikre ez illik rá (vagy olyanok, akik eleve nem közlekedési célra használnak biciklit). Ettől függetlenül ha valaki nem tudja, hogy mire szeretne kerékpárt használni, első körben szinte pont a trekking a megfelelő.
-
őstag
válasz Fall-N #257601 üzenetére
Én csak leírtam, hogy az az általános tendencia, hogy szorul kifelé a trekking a gravel javára.
Én meg leírtam, hogy 1) nem tudod mire alapozni ezt a dolgot, és 2) tévedszaz európai piacon az eladott trekkingek darabszáma az elmúlt 2 év átlagához képest is NÖVEKEDETT. amire én alapozom ezt a kijelentésem: a 2022-es CONEBI riport. a trekking tehát nem szorul ki semminek a kárára, sőt, az állításoddal ellentétben növekszik. És azt is megmondom miért növekszik: azért, mert olyan vevő réteg van jelen a piacon, akiket te az életkorodból és az élethelyzetedből fakadó szűk mintavételezés alapján nem látsz (például az 50-60+ vevők, vagy az összes nő) és nem tudod jól megsaccolni, hogy ezek a vevők mennyi kerékpárt vesznek meg, és milyen összetételben.
bónusz: te azzal jössz, hogy ez itt egy "szakmai" topic. megsúgom, hogy nem, nem az. ez itt egy lelkes amatőrökből álló csoportosulás, akiknek a szakmához nagyon kevés köze van, már ami az értékesítés részét illeti - tisztelet azon pár kivételnek, akik tényleg benne dolgoznak.
az, hogy mit használsz, vagy mit nem, az egyébként lényegtelen. már az első pillanattól kezdve csak azzal a kijelentéseddel foglalkoztam, hogy szerinted a gravel kiszorítja a trekkinget. ez nem igaz, a gravel a montit szorítja ki egyébként, ha kíváncsi vagy a számokra.
engem az sem érdekel, hogy a trekking valóban svájci bicska-e vagy nem (egyébként igen, az) és/vagy van-e olyan felhasználás, amire az a legjobb (van, csomagos túrázás, a nevéből ered)
sokan azért vesznek trekkinget, mert 1) nem tudják mit akarnak és az üzletben ilyenre beszélik rá, mert ezzel a legkisebb a tévedés veszélye 2) tudják mit akarnak, de nem engedhetnek meg maguknak 3-4 cél eszközt, így vesznek egy kompromisszumos megoldást és 3) tényleg a trekking számukra a legjobb megoldás a felhasználást illetően.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Tasunkó
senior tag
válasz Fall-N #257787 üzenetére
Nem értem miért nem halt még ki a régi kerék. Már 10 éve is ez ment, és máig meg kell vizsgálni az alsó szegmensben a fogaskereket, hogy ne olyan legyen. Pedig nagyjából ugyanannyi energia, meg anyag kell mindekttőhöz. Lehet hogy a kínaiak 1980-ban teligyártották egész a föld magjáig az elhagyatott bányákat ezekkel a menetes agyakkal.
Kérek egy számot a jútútú
-
Kiskopika
senior tag
válasz Fall-N #258039 üzenetére
Nagy melegre +1.
Mai körömön 3 esett volt:
1, helyi buszjárat kishijján (itt cm re gondoljatok) lesodort az útról.
2, már bringa úton fiatal csaj velem szembe jön tekintete előre felém és jön nekem át az én oldalamra, 3 szor kiálltottam el magam mire észbe kapott kb 2 méterre előttem húzta vissza
3, a csaj után kb 2 percel szintén szemből a gyerek azt gondolta balra nagyivben a bringa útról befordul a strandra. Itt már állóra kellett vészfékezéssel állnom. Kérdem tőle ez mi volt, azt mondja nem történt baj nem, és megy tovább -
rétisün
veterán
válasz Fall-N #258606 üzenetére
nekem is volt olyan, hogy postával küldtem valamit (a vevő kérte a postát, hogy másnapra megkapja az alkatrészt) és tényleg másnap megkapta, de volt ilyen is:
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz Fall-N #258609 üzenetére
Packeta-t egyszer használtam, nekem nem jön be, hogy csak telefonon/alkalmázasban lehet intézni a feladást (régimódi vagyok, inkább a PC, mint telefon ) de a Foxposttal nekem is csak jó tapasztalataim vannak.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
válasz Fall-N #258606 üzenetére
Korábban nem volt velük nagyobb gondom, a postás kihordó meg az MPL-es srác is tök normális felénk.
Most viszont két csomagom is van amik itt dekkolnak már a helyi elosztóban napok (egy hét) óta. Az alis kis csomag nem is érdekel, az igyen szállításos volt meg nem sürgős.
Na de a németből rendelt új külsőket nagyon vártam mert jelenleg tekerni se tudok, holnap vihettem volna szervizbe a bringát hogy keddre kész legyen és mehessek anyósékhoz a szabim alatt tekerni.
Na ennek lőttek mert így alakult a csomag sorsa:
Fr, 14.07.2023, 09:37The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
.
.
.
Tu, 18.07.2023, 10:56, HungaryThe shipment has arrived in the destination country/destination area.
.
.
.
Arrival for processing 18/07/2023 22:09 Székesfehérvár Logisztikai Depó|Székesfehérvár
13-án rendeltem meg én a dolgokat másnap már a DHL-nél volt a csomag ami 18-án már megérkezett az országba, sőt aznap estére már itt volt Fehérváron. És azóta csak áll...
Ma voltam bent a nagy postán érdeklődni de ott is ugyanezt látták a rendszerbe. Jövő héten meg elutaznék és elvileg más nem is veheti át a csomagom.És mindezt csekély 15 euróért. A DHL elvégezte szépen a dolgát de ez a nyomorult posta...
Ja amúgy anyám a postánál dolgozik már jó sok éve szokott mesélni milyen állapotok vannak ott. Én csodálkozom hogy ez a cég még egyáltalán létezik. Pedig akikkel közvetlen dolgom volt eddig azokkal nem volt baj sose de itt a rendszerben van a probléma.
Més que un club!