-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #199786 üzenetére
Ja, nem ártana interaktív térkép, mindenkinél gps és élőben mutatni ki hol tart. Mint a carpathian mtb epic-en. Ez így kicsit vérszegény. Medve nem lesz, de kíváncsi vagyok hányszor támadnak rájuk a pásztorkutyák, elég durva lenne, ha 10 kutya berohanna közéjük
.
Trek, Cannondale, Specialized, vagy Giant: oké, de ezek nem 1300 eurós gépek. A Trek és a Speci mondjuk tényleg a Cube féle gyorszáras elvnél ragadt abban a kategóriában is, de a Cannondale Trail, Ghost Nirvana már boost.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Astery
senior tag
válasz
Hasaggymeg #199789 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #199794 üzenetére
Grr, pont így jártam én is már többször, a Szellő tetőn legutóbbi komoly támadáskor voltak vagy 20-an
. Nagyon durva és pár ilyen után annyira be lehet sz*rni, hogy elmegy a kedved a terepezéstől.
Jönnek felénk is a versenyzők ha jól tudom, egyik évben szembejöttek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #199800 üzenetére
Az volt a legszarabb, amikor ilyen sokan támadtak, hogy ha elölről védem magam, hátulról akkor is támadnak, szal teljesen körbevesznek. Teljesen sík ideg vagy és úgy érzed onnan soha nem fogsz kiszabadulni, neked annyi. Nagyon-nagyon sokáig ott lehet vesztegelni, amíg valahogy kiszabadulsz, ha egyáltalán sikerül
. Nekünk eddig szerencsénk volt, de az is igaz, hogy már az összes haverom panaszkodik, hogy idén még nem is igazán montiztak, mert nincs akivel, senki nem mer már terepezni. Tegnap olyan helyre tekertem ki, ahol tudtam, hogy nincs nyáj (kb. az egyetlen olyan domb a környéken), erre amikor kiérek, belról is rohannak a kutyák, jobbról is rohannak, én meg menekülök vissza a faluba
. Két nyáj fogadott, tippre 30-35 kutyával. El lehet képzelni mi történhet, ha nem menekülök el.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Beri
addikt
válasz
Hasaggymeg #199797 üzenetére
Ha a velotech 500-at tud, az is majdnem a duplája a másiknak (de amúgy az XP-G a specifikáció szerint 493 lument tud, abból van bent 2). Amit linkeltem, az meg hétezerért 2xXML-T6, ugyanúgy 2x18650-nel. Az ilyesmi nem szigmabuszterháromszázat reggelizik, arra is kevés neki. Az olyanokkal csak a foga közül piszkálja ki a maradékot
Nem kell félni a cree-től, az "európai" gyártók is azzal szerelik a lámpáikat, ha fényerőt akarnak 200 euró alatt. Ezeknek az olcsó lámpáknak csak az a bajuk, hogy nincs tisztességes állítható, masszív tartójuk, mint a 200+ eurósoknak, de ez mindenre igaz, mindegy, milyen logó van rajta.[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz
Hasaggymeg #199816 üzenetére
Meg kell válogatni, hogy mit veszel kínából, de amit ők huszondollárért adnak, azt nyugati gyártó 100-ért se fogja. Lámpás topicban szinte csak és kizárólag kínai lámpát fognak ajánlani, ha megkérdezed őket, nem véletlenül.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Major Lion
senior tag
válasz
Hasaggymeg #199743 üzenetére
És jók a színek is, de azt hiszem az idei lila Nuroad Pro volt a legvagányabb eddig,
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Alg
veterán
válasz
Hasaggymeg #199817 üzenetére
Azaz, kónuszos.
Aztán ha már ott voltam, gondoltam szétszedem és megcsinálom a zsírozást is. A kerámia csapágyak egy műanyag keretben vannek benne, szóval nem kell félni hogy szétgurul.[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #199822 üzenetére
Köszönöm szépen.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Hasaggymeg #199786 üzenetére
Nekem nem 80 hanem 300/400 km után kell egy picit feszíteni.
2 év után a bovdenvégből is vágtam.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Toobee
veterán
válasz
Hasaggymeg #199843 üzenetére
Ha nem jön ki rázásra, a tengelyével simán ki lehet piszkálni.
https://barbieripnk.hu/
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Hasaggymeg #199858 üzenetére
Nem rossz! Akkor aki kicsit több mint 2500€-t rászán egy kerékszettre, az már 0g-os kerékkel is járhat
Méghogy pénzzel nem lehet mindent megoldani. -
#75376384
törölt tag
válasz
Hasaggymeg #199874 üzenetére
Szerintem tökéletesen osszefoglaltad. Mivel alapból nincs valami sok bringaut Magyarországon így kb az összes frissen átadottól azt várják el, hogy ezen a legprofibbtól kezdve a “naponta kétszer belvárosban három km-t tekerő munkába járónak” gyerekkel együtt is hasonló élményt nyújtson. A gond ott kezdődik amikor utóbbi az újságíró egy híres újságnál és önmagából (illetve a fenti “teljesítménybol”) vezeti le az átlagbringás fogalmát
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #199854 üzenetére
Az az igazság, hogy pár éve nem hogy kutya és medve, hanem egyáltalán nyáj sem volt egy sem, a nyájak helye a havasokban volt (1500m+ hegyek), a közelben véletlenül sem botlottál egybe sem. Az volt a hagyomány, hogy Szent György-napján áprilisban kiterelték őket a havasokba, október elsején meg jöttek haza, ott éltek egész évben a hegyekben. Akkor itt lejjebb még tehéncsordák voltak és kaszállók, a csordákkal meg általában nincs egy kutya sem. Sajnos a tehén falun már nem divat, mindenki juhászkodik és a közbirtokosság kiadja nekük az összes dombot-mezőt a lakott területek közelében is, így már minden zsúfolásig tele van kutyával és nyájjal, az emberek meg már sehol nincsenek biztonságban.
Más: ma lett egy "defektem", itthon felpumpáltam a gumikat 2.5 bar-ra, erre az első leeresztett 1.7 barra és látom, hogy egy helyen nyomja ki a tejet. Na mondom lesz*rom, elmentem tekerni és azóta nem vesztett semmit a nyomásból, ugyanúgy 1.7 baron van. Nagyon kell a tubelessnek a kerék pörgése, különben nem tömít.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Major Lion
senior tag
válasz
Hasaggymeg #199874 üzenetére
Hm, lengyeleknél rengeteg bringaút megy keresztül ilyen olyan természet védelmi területeken, EuroVelo is és az eurovelo utak jó része falvakon megy keresztül, mert olyan sok van belőlük hogy nem tudod elkerülni
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
RexpecT
addikt
válasz
Hasaggymeg #199906 üzenetére
3-4 naponta tekerek, szóval nem állt sokáig, Talán az nem tesz neki jót, hogy autómosóban szoktam mosni heti rendszerességgel, olyankor a kerekek is kapnak. Amúgy Schwalbe Doc Blue.
jjeahh:
-
szimpláncsak
tag
válasz
Hasaggymeg #199927 üzenetére
Én sem :D Innen Miskolcról kicsit több szervezést igényel. Ugyanez a bajom a Balatonátússzással is. Az ország másik feléből foglalsz szállást, aztán meg szar idő van és halasztják kB. Minden évben
.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #199927 üzenetére
Hát látod. Fertő-tó kerülésen is csak kétszer voltam, pedig itt van 3 km-re.
-
szimpláncsak
tag
válasz
Hasaggymeg #199931 üzenetére
Volt egy haverom aki úgy úszta át, hogy minden második biztosító csónaknál megállt
-
Major Lion
senior tag
válasz
Hasaggymeg #199924 üzenetére
Ez a része nem fontos most számomra, szakembereknek kellene kerékpárutat építettni es nem nyugdijasoknak meg üdülő embereknek. A hollandoknal nagy libsiség van mégis tökösek voltak es vegig vittek olyan fejleszteseket amikkel az autosokat akkoriban magukra haragitottak de ma már ők se mennének vissza azokba az állapotokba. Az élhető varosok voltak a cél es nem a politikai haszonszerzés.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
rétisün
veterán
válasz
Hasaggymeg #199949 üzenetére
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #199949 üzenetére
Én úgy érteném hogy a mostani trakingemből ami 7 sebes, átraknám agyastól. Vajon be tudná fogadni? A kerék átmérő okés azt tudom.
-
sherlock82
senior tag
válasz
Hasaggymeg #199952 üzenetére
Megnézem lehet e .
és köszönöm neked is arcitec
Iphone 8, Mizuno Wave Rider 25, Garmin Instinct 2
-
polonic
félisten
válasz
Hasaggymeg #199980 üzenetére
Bocs, ha tudatlan vagyok. De a W értéket hogy számolja ki?
Vagy van erre eszköz a bicajon? -
szimpláncsak
tag
válasz
Hasaggymeg #199980 üzenetére
Ez 3 éve volt :) Strava montira szerintem hülyeségeket számol. Jó az 160w-nak is.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Hasaggymeg #199980 üzenetére
25 km/órával minimális szintel...kötve hiszem.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #199988 üzenetére
Ezt használom én is.
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #199990 üzenetére
Mtb-re is drotperemes kulsot rak a cube?
Nuroadon az volt a g-one-bol. (Vegfelhasznalonak nincs is csak hajtogathato)
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #199990 üzenetére
Jó pár Schwalbe elhasználása után bennem már kialakult egy kép róluk és bár nem hibátlanok, én nagyon szeretem őket. Eddig szerintem úgy nagy általánosságban:
Pro:
- hóban, sárban tökéletesen kiszámíthatóak és elég jól tapadnak
- nincs szélességben szórás, mint a többi márkánál, ha láttál pl. egy 2.25" gumit, az összeset láttad, mert mind egyforma széles
- a Snakeskin gumikkal soha! nem volt defektem, pedig az első gumiban 8000km van
- az oldalfaluknak van tartása alacsony nyomáson is
Kontra:
- a fapados gumik (Rapid Rob, Tough Tom stb) anyagkeveréke sz*r
- száraz, poros terepen nem remekelnek
- nehéz felrakni
- tubelessként fél év után apró foltokban áteresztik a tejet és foltosodnak. trialboj szerint a Maxxis Forekaster is ilyen, szerencsére csak esztétikai hiba, semmi problémát nem okoz
- a Performance gumik sziklás terepre nem jók, könnyű őket kivágni Snakeskin védelem nélkül, szal sziklás terepre Snakeskin EVO kellÉn is szeretnék kipróbálni hosszabb távon valamilyen Continentalt, de sajnos nincs könnyű 2.2" agresszív xc gumijuk és a Cross King, ami hátra jó lenne, állítólag poros terepen még jobban csúszik, mint a Schwalbe xc gumik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #199990 üzenetére
Nekünk szerintem tök felesleges a könnyű gumit választani, nem vagyunk versenyzők, fontosabb a tartósság. Legalábbis számomra. Tegnap láttam hogy kidobtak idén egy új agresszív mintázatú gumit, ami pont jjeahh-nak való, bár nem túl könnyűek.
Amúgy én most egy aszfaltozós szetten gondolkodok mint a big apple vagy valami hasonló.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
Hasaggymeg #199980 üzenetére
Bringázni 8 órán át eleve combos
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #200012 üzenetére
Feladtam. Nem variálok már, jó lesz a kazettás 7 es. Marad a Tx500 agy elől hátul, a váltó remélem használható..aztán tekerés
Talán majd eccer uj bicó. Köszönöm szépen mindenkinek a segítségét.
(de legalább kicsit beleástam magam, már nem vagyok annyire járatlan a témában)[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz
Hasaggymeg #200109 üzenetére
"megfizettetve borsosan ennek árát azzal aki úgy dönt ő márpedig minden jót akar kerékpárjára."
hát igen, esetemben gyorszáras bringa + 500 euro --> átütőtengelyes bringa
na jó, az eggyel magasabb felszereltség (105 --> ultgra) miatt is ennyivel több
még szerencse, hogy nem lehet kapni (a drágábbat
), meg pénzem sincs most erre ennyi. na de csak vigyék el a Treket
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #200120 üzenetére
Ja, mert agresszív xc gumi kategóriában ez az egyetlen aminek vállalható a súlya, meg a Forekaster. Utóbbim már van, de sárban vacak, szal...
. Csak kopjon el a Nobby, akkor kipróbálom, kivéve ha addig valaki megveszi és jól lehúzza
.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gabro0
őstag
válasz
Hasaggymeg #199706 üzenetére
[This component is subject to an embargo until 31.08.21]
Új országúti shimi komponensek augusztus 31-én?
-
6030D
Ármester
-
válasz
Hasaggymeg #200200 üzenetére
ja, csak a 2020-as árak első megjelenésekor (2019 augusztusban) 330 alatt volt egy euró, most meg 350 felett van - és akkor az alapanyagok meg az ellátási lánc drágulása még nincs az egyenletben
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
zsocy
őstag
válasz
Hasaggymeg #200200 üzenetére
A kerékszetten simán spórilhattak 400g-ot, de ezek az árak tényleg durvák. Az outikról meg ne is beszéljünk, ott már lassan örülj ha millió alatt megáll.
És az igazi vicc hogy így sem lehet kapni semmit :)f4lcon, azért ebben vastagon benne van hogy a gyártók megérezték az extra profit varázsát, és mert megtehetik...
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Hasaggymeg #200229 üzenetére
Küllőfeszesség mérő nélkül ez lutri.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #200229 üzenetére
Nincs két egyforma kerék, ezért a küllők meghúzására is nehéz látatlanban tanácsot adni. Érezni kell, hogy hol mennyit húzunk vagy lazítunk. Illetve függ a felni állapotától is. Érdemes kis lépésekben haladni, de a nagyon laza küllőkön lehet egyszerre többet is húzni. Olyan is előfordulhat, hogy vissza kell lazítani az egész kereket és újra húzni mindent.
A küllő feszesség mérő szerintem nem létszükség, ezt érezni kell, hogy mennyit enged. Feszesség mérő esetleg nagyon profi új kerék fűzésekor kellhet, de tapasztalt mester anélkül is tökéletesre húzza a küllőket, aki tapasztalatlan, nem érzi, ott a feszesség mérő sem fog segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Hasaggymeg #200238 üzenetére
Az a régi kerekeknél volt.
A szaki amikor ellenőrizte a kerekeimet mutatta hogy, más volt a feszesség a tárcsa felőli oldalon és más a hajtás felőlin és ue. az első keréknél. Egy mostani átlag szaki megtudja állapítja hogy, az egyik oldalt 8 Nm a másikon pedig 10/11 Nm a feszítés, mérés nélkül?
És ez változik attól függően hány küllős a kerék.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #200280 üzenetére
Ezzel inkább csak rá akarok mutatni arra, hogy működik manapság a gyártás. Nem gondoljátok, hogy egy gyárban, ahonnan ki kell tolni naponta több ezer bringát, olyan emberek dolgoznak a soron, akik 20 éve bringát szerelnek. A végén persze lehetne valaki, aki beállítja, de az bringánként több óra, ha ilyen szinten csinálja valaki, arra pedig nem lesz ember. Az, hogy az árba belefér-e a plusz 5-10e Ft egy ilyen bringánál a gyárnak, az megint az 1 euros autóalkatrész téma: ugyanannyit adnak el, ha benne van, meg ha nincs, 100e db után az 100e euro plusz profit.
Nem kell csodálkozni, minden iparban ez van, ahol tömeggyártás van. Más kérdés, hogy mondjuk a bringát ha szaküzletből veszi az ember, akkor ott ezt meg kellene (illene?) csinálniuk, csak megint ott van, hogy örül, ha tud versenyezni a webshopos bringák áraival, nem még az alkalmazottnak fél/egy napi lóvéját ajándékba odaadni. Szóval érdekes kérdés ez, én úgy vagyok vele, hogy aki bringát vesz, és érdekli az elköltött pénze (legyen az 100e ft vagy 1 milla), az számolja bele az ilyen beállítást egy lelkiismeretes szerelőnél, ha a legjobbat akarja kapni a pénzéért, és azt hosszú távon élvezni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
xy.zsolt
őstag
válasz
Hasaggymeg #200280 üzenetére
A nagyság átka. Csak elérte összeszerelésben a deka színvonalát a Canyon.....ja nem, a dekának legalább van bolthálózata
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
válasz
Hasaggymeg #200312 üzenetére
jó ideje... ez say törvénye egyszerűsített formában. a kínálat megteremti a keresletet. ~200+ éves, többségében (főleg hosszú távon) elfogadott elv.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Zanik
addikt
válasz
Hasaggymeg #200312 üzenetére
De a gravel-ezés létezett a specifikus gravel bringák előtt is, max nem volt ipari szinten kiszolgálva. Nyilván hogy ekkorát szóljon ahhoz bőven kellett marketing is, a kérdés csak az, hogy megmarad, vagy ugyanúgy perifériára szorul mint a fatbike. Szerintem amúgy megmarad, még ha kevésbé is lesz ennyire előtérben.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
Hasaggymeg #200357 üzenetére
Tudom, de napi 7-8 helyen lakatolom a bringáimat, így talán kevésbé kívánatos a söpredéknek(tolvajoknak).
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #200373 üzenetére
Na azt hagyták ki a szervizben
anno triaboj pressfit csapágyából és azért ázott be állandóan. Por-sár-vízvédő szerepe van, gumigyűrűk is vannak a csapágy és a műanyag cső között.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #200423 üzenetére
De mi az a rello?
-
6030D
Ármester
-
Barokk
csendes tag
válasz
Hasaggymeg #200454 üzenetére
Köszi
"még ha keretsztbe is áll a lánc.
"
Áhh...akkor emiatt volt az az érzésem, hogy valami nem stimmel a képen!
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Új akkumulátortechnológiát hoz a OnePlus
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Sorozatok
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bestbuy játékok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- További aktív témák...