-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #21746 üzenetére
Teljesen hülyeség ma már ilyet használni. Normális felragasztani nagyon nehéz, és ha defektet kapsz akkor ennyi volt, ráadásul mindig parázok hogy lefordul.
-
válasz -=RelakS=- #21747 üzenetére
az a korlát lapos az sem piskóta, de az elején a deszka élén landol.
no mindegy, ügyes a gyerek meg kell hagyni.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Rottweiler89
aktív tag
Sziasztok!
Valami frankó nyerget tudnátok ajánlani?Üdv: Rottweiler89
-
dqdb
nagyúr
válasz Rottweiler89 #21753 üzenetére
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
senki11
aktív tag
Üdv! Tudnátok ajánlani valami megbízható flip-flop hátsó agyat. Fentebb már írtam, hogy fixi építésén agyalok. Ahhoz kellene valami. Nem lesz vele durvulás, csak sima használat egy első fék társaságában. Régen volt egy kis dirt-street az életemben. Akkor novatec-et használtam nagy megelégedéssel, de a fixi egy picit más kategória. Remélem vannak itt tapasztaltabbak akik tudnak ötleteket adni. Sturmey Archer, Miche ... mi lenne a legidőtállóbb választás? Előre is köszi minden infót!
-
senki11
aktív tag
válasz ---Lasali--- #21757 üzenetére
Igen tudom, de nincs vele tapasztalatom. Mármint a márkával igen, de flip-flop agyat még nem próbáltam a novatectől.
-
válasz Rottweiler89 #21760 üzenetére
bármikor
ha jó nyerget akarsz, vegyél selle italia flite-ot.
azok kiszolgálnak 10 évig biztos.
ilyet ni[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
golyós
őstag
válasz -=RelakS=- #21750 üzenetére
Kormányszárat nem találok sehol?
Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #21730 üzenetére
Egyébként nem biztos hogy csak a hozzá nem értés miatt van így, sokakat nem is érdekli. Nekik a bicikli csak egy használati tárgy amit addig használnak amíg működik, de a karbantartásról már semmi fogalmuk nincs. Majd elviszik szerelőhöz ha már nem működik. Sokszor látom amikor előttem mennek, hogy majdnem szétesik alattuk a bicikli, vagy a lánc már szögletesen megy, mert olajat utoljára a gyárban látott.
Elrettentő példának két képet csináltam: ilyen az, amikor a nemtörődöm ember találkozik a nem pozicionált első váltóval:
és amikor nem cserélnek időben fékbetétet:
Nem, azok nem kopásjelzők benne, eredetileg sima szimpla falú felni volt.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
amióta megvettem a giant-et, ilyen mezt kerestem. 2 évig. vagy 3.
amint kimentem külföldre, másnap felrakta valaki.
ezt a Murphy gyereket nagyon agyonrúgnám.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #21771 üzenetére
Ilyen első váltót hoztak hozzánk is, de az nem volt ilyen idős, jópár éves sis volt. Azt mondta a nő sokáig kerregett valami a biciklibe, aztán elmúlt!!!
-
hNp88
aktív tag
válasz ---Lasali--- #21776 üzenetére
de ezt mégis hogy?
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
anorche1
őstag
Lildlibe vissza a dják a pénzt ha vissza viszem a bicós szemüveget blokkal együtt? Nem vált be, be fúj alatta a szél, meg hosszú távon fáj tőle a szemem. Majd megpróbálom a decás 1500 -asat.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ezek bárhogyan megoldják.. teljesen elállítódik a váltó, nem foglalkozik vele, azt se tudja honnan jön a hang, nem veszi észre évekig hogy valami valamihez hozzáért, majd a rozsdamentes acélt átfűrészeli a lánc..
Volt már olyan hogy meg akartuk mutatni egy lexussal érkező jól öltözött ügyfélnek, hogy a budapesten szervizelt csodálatos kerékpárjában úgy szorul az első agy mikor még a gyorszár sincs ráhúzva hogy feltöri az ujjadon a bőrt ha meg akarod forgatni.. mondjuk neki, forgassa meg a TENGELYT, hogy ő is érezze át a problémát. Mire mit csinál, megfogja az egyik küllőt, "ez az?"
Na ezek után én semmit nem várok el az emberektől, valamint mindenre felkészülök.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz anorche1 #21778 üzenetére
Ruhákat visszaszokták venni. Mindenképp próbáld meg, szerintem a szemüveget is visszaveszik, maximum megmondod, hogy nem illett a fejedre, nem volt jó a mérete.
Amúgy munkavédelmi szemüvegre nem gondoltál? Egészen olcsók, vannak jó kinézetűek, normális az UV védelmük, a torzításuk is jó. Pl Zekler 75.
[ Szerkesztve ]
-
válasz ---Lasali--- #21783 üzenetére
Ebben a szemcsiben van egy kis Mr Anderson-os beütésed
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dqdb
nagyúr
válasz Rottweiler89 #21785 üzenetére
Első lépésként ajánlom az oldal tetején az összefoglaló lenyitását, és ott a nyergekről szóló rész elolvasását:
3.0.6a Milyen nyerget vegyek?
Ez az a kérdés, amire senki nem fog konkrét választ adni. Egyedül csak pár megjegyzést tudunk adni, amire jobb ha odafigyel az ember.
Ha ilyen általánosan, bármiféle konkrétumot nélkülözően teszel fel kérdést nyeregre, akkor hasonlóan konkrét választ fogsz kapni. Nagy általánosságban kijelenthető, hogy a Selle Italia SLR, Selle Italia Flite, Selle SMP, Specialized drágább BG nyergei az embereknek általában bejön kényelemre, de ez semmire sem garancia, mert a kerékpár legszubjektívebb alkatrésze a nyereg. Ajánlhatunk mi széles nyerget, ha kicsi az ülőgumóid távolsága, vagy fordítva, sosem lesz jó, hiába esküszik rá a fél internet, ez egy ilyen műfaj próbálkozni kell. Ha szerencsés vagy, egy olcsó nyereg azonnal bejön. Ha kevésbé vagy szerencsés, akkor az olcsó utáni első drága nyereg fog bejönni. Ha peches vagy, akkor 5-6 nyereg után sem találod meg az igazit.
Lássuk, mitől függ az, kényelmes-e az adott nyereg:
1. ülőgumók távolsága vs. nyereg szélessége
2. mész-e terepre vele vagy országúton használod
3. használsz-e betétes nadrágot, vagy sem
4. rövidebb útra mész általában, vagy hosszabbra
5. síkon tekersz, vagy mész emelkedőkre is
6. a formája a fenekedhez-combjaidhoz illeszkedik-eMitől nem függ, hogy kényelmes-e az adott nyereg:
1. milyen a színe
2. milyen felirat van rajta
3. mekkora az ára
4. szemre tetszik-e a formájaAz ideális megtalálását az is nehezíti, hogy egy nyeregnek nem abban a pillanatban kell kényelmesnek lennie, amikor ráülsz (kivéve, ha napi 3-4 km-t használod a bringát), mert egy extrém puha zselés csoda azonnal bevisz a susnyásba, hanem 50-100 km múlva. Én, amikor a nyergekkel kísérleteztem, akkor összességében több, mint 100, ebből 50 változatosan, tehát terepen és aszfalton egyhuzamban megtett kilométer után mondtam csak véleményt.
Tüzi egy Selle Italia Flite nyerget ajánlott, a kedvelt darabok közé tartozik. Legalább 6-7 különböző kialakítású modell alkotja a sorozatot, modellenként több színnel, szóval ha a színek miatt nem tetszett, akkor lásd 1. pontom (és van hagyományos fekete is belőle biztosan), ha a formája miatt, lásd 4. pontom.
Az olcsóbb nyergek közül talán a DDK Race X5-öt említeném meg az SLR-re hajazó kialakítás miatt (de az ördög itt is a részletekben bújik meg), a felsorolás többi eleme 20e fölötti, a jelentős részük 30-50e között van.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
sanzi89
addikt
Szeretném kikérni a véleményeteket, mert már nem tudom, hogy én vagyok a hülye, de kb minden nap összetűzésbe keveredek adott helyen az autósokkal. Szóval térkép:
A Szerdahelyi útról mennék a Szabolcs útra, ezt jelöli a fekete vonal. A zöld vonal az út melletti bicikliutat, de csak indul a Szerdahelyi útról kb ahonnan berajzoltam, tehát itt kezdődik. A legelső piros pötty forgalmas kereszteződés zebrával, a másik 3 pötty szintén egy forgalmas kereszteződéssel, zebrával, lámpával.
Az útvonalam a fekete vonal szokott lenni, az úton megyek, mivel utána jobbra akarok kanyarodni ne kelljen már arra az 50 méterre felmenni a kerékpárútra - amiről egyébként nem is tudom hogyan lehetne szabályosan visszatárni a Szabolcs útra -, amikor odaérek a 3 piros pöttyhöz az autók már szépen állnak a lámpánál, jobbról elmegyek mellettünk előre, és amikor vált a lámpa kanyarodok jobbra. Azonban 10 alkalomból 9 alkalommal mihelyst meglátnak a tükörben az autók direkt odahúzódnak a padkához, hogy ne tudjak elmenni. Mire ezt szóváteszem, hogy gyakorlatilag semmiben nem akadályozom őket a közlekedésemmel, és mi a picsáért nem lehet békén hagyni egymást, az a válasz, hogy menjek fel a bringaútra.
Namost ezzel két problémám is volna. Oké, rendben van, ott kell közlekedni, ott a bringaút, de teljesen értelmetlen felmenni 50 méterre, hogy aztán átverekedjem magam a lámpás kereszteződésen, főleg, hogyha nem zavarok senkit. A másik, hogy felmegyek a bringaútra. Átmegyek az első piros pöttyön, nekem van elsőbbségem mert a zebra mellett ott fut a bringaút is. Elérek a lámpás kereszteződéshez. Itt az lenne a logikus, hogy elkanyarodok jobbra, átmegyek a zebrán és egy alkalmas pillanatban kipattanok az útra. Ezzel annyi a gond, hogy a kékkel jelölt pontba van téve egy bazi nagy korlát, kb másfél méter magas és annyira közel van rakva az út széli beton kerítéshez, hogy frankón nem fér el a kormány szélessége. A gyalogosok behúzott hassal slisszolnak el, én a bringát alig bírom átverekedni a helyen, ezért ki is szoktam hagyni, tehát megyek a zebrán egyenesen. Ott utána jobbra a következő lámpánál, de itt megint meg vagyok lőve, mert a Szabolcs út egyik oldaláról nem tudok átmenni a másik oldalára, mert nincs zebra. Mivel nagyon forgalmas kereszteződés ezért nem is szeretem az ilyen mutatványokat, állandó a forgalom.
Kérdésem: Mégis merre menjek?[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dqdb
nagyúr
válasz sanzi89 #21787 üzenetére
Fekete út, szabályos vagy arrafelé, a kormányt ráhúzó autóson sóhajts egyet, és állj meg mögötte. Nekem is van hasonló részlet, ott a bringaút és az út párhuzamosan fut 200 méternyit (köztük villamossín), de onnantól kezdve az út elkanyarodik, így nem kérdéses, hogy errefelé nem a bringaútra hajtok be (a kanyarnál nincsen kereszteződés, a villamossínen nem lehet szabályosan átmenni). Most lusta vagyok KRESZ-t nézni, egyszer direkt megnéztem ezt a szituációt, és abból nekem az jött le, hogy szabályos így.
Ha annyira utolsó pillanatban vágott be eléd, hogy ferdén áll, akkor kerüld meg balról, ami egyáltalán nem szabályos, de nem is veszélyes álló sor esetén (majdnem két autó szélességű egyirányú utcában tekerek, intéssel kiengedem az autóst elém egy mellékutcából, aki ezt úgy hálálja meg, hogy 100 méterrel arrébb a lámpához a sor végére beállva ráhúzza a kormányt az általam használt aszfaltsávra, mivel jobbra nem lehet ott kanyarodni, ezért a haladási irányhoz képest 30 fokkal elfordulva megállásban a szándékosságot nehéz félreérteni, én megkerültem balról: hülyék vannak és lesznek mindkét oldalon).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
syberia
veterán
válasz sanzi89 #21787 üzenetére
Kérdésem: Mégis merre menjek?
Tanulj meg repülni és akkor nem leszel senkinek sem útban.
Szerintem csomó helyen a vicc kategóriába sorolható a kerékpárútnak nevezett képződmény, a se eleje se vége típusúak is szép számban erősítik a kulturált közlekedést.
Ha nem tudsz jó kerülőutat akkor inkább féltsék az autósok a tükreiket!
[link]https://howbad.info/
-
sssent
senior tag
válasz sanzi89 #21787 üzenetére
Ne tedd szóvá, szerintem az az egyetlen hibád. A torlaszoló autós jó eséllyel arra számít, hogy mész egyenesen, és majd kerülgethet ki újra 50m-rel később, miközben ott a túloldalon a kerékpárút, vagyis szabály szerint tényleg semmi keresnivalód ott. Nem mondom, hogy igaza van, de megértem. Ha az autózók el tudnak üldögélni szép sorban a lámpánál, akkor mi is. Biciklivel gyorsan haladni nem jog. Ezen téveszme nyomán szoktak egyesek 30-al járdázni, piroslámpázni, behajtani tilosba hajtani is, mert kinek fáj az...
(#21788) dqdb:
Szerintem itt nem szabályos, mivel lenne lehetősége rá- majd letérni a kerékpárútról. Hogy ez 50m-ért ellentmond minden józan logikának, az más kérdés. -
Cathfaern
nagyúr
Nem tudom előjött-e azóta, de belefutottam az Aegon biciklis biztosításába, és jelentősen átírták a szabályzatot ahhoz képest, mint ami pár éve tárgyalva volt a topicban. És pozitív értelemben írták át, sokkal életszerűbb és vállalhatóbb lett. Azért pár dologra így is figyelni kell (Szabályzat):
1. Csak bicikli működéséhez szükséges dolgokért fizet (váz, nyereg, váltók, stb.), tehát lámpa, km óra, csomagtartó (v. kosár) és arra rögzített táska (!) vagy annak tartalma (!) nem biztosított (gyerekülés korlátozott mértékben biztosított)
2. Mindenről számla vagy garancialevél (fantázianévvel és alvásszámmal) kell! Amiről nincs számla, azért nem fizetnek. Amennyiben valamilyen alkatrész értékesebbre lett cserélve, arról is kell számla, mert egyébként az alapfelszereltséget veszik figyelembe. Kell számla a lakatról is, amivel le lett rögzítve! Az az ha valaki használt biciklit vett, és nem kérte el az eredeti tulajdonostól a számlát, akkor nem fizet! Amennyiben meg van a bicikli eredeti számlája, de mondjuk a kerekek ki lett cserélve és arról nincs számla (pl. mert használt), akkor csak az eredeti kerekek értéke alapján fizet.
3. Rendőrségi feljelentés nélkül nem fizet (ez mondjuk természetes)
4. Betörés esetén csak akkor fizet, ha zárt helyiségből lett ellopva (zárt helyiségnek olyan helyiség számít, ahova csak valamiféle károkozással vagy zár feltöréssel lehet bejutni. Szóval értelemszerűen ha van egy kerti bódéd aminek van egy zárt ajtaja, de az ablakon gond nélkül be lehet mászni, az nem számít zárt helyiségnek! Részletesebben lásd a szabályzatot, lábjegyzetben elég jól le van írva), illetve a helyiségbe való behatolás zárható ablakon / ajtón keresztül történt, vagy legalábbis az 3m-nél magasabban van a járószinthez képest. Ugyanez igaz erkélyről ellopás esetén is, ha 3m-nél alacsonyabban van az erkély, akkor nem fizet! (szóval első emelet erkélyéről ellopott rögzítetlen bicikli esetén nem fizet). Mivel ez sokakat érinthet: átlagos lakótelepi pincerekesz sem számít lezárt helyiségnek, mivel csak dróthálóval határolt (ha rendes fala van, és külön zárható ajtaja, akkor már igen).
5. Szabadtéri lopás esetén (tehát amikor a tárolási hely nem teljesíti a az előző pontban leírtakat, azaz első emeleti erkély szabadtérnek számít) csak akkor fizet, ha a bicikli fix, emberi erővel elmozdíthatatlan tárgyhoz lett rögzítve. Tehát ha egy könnyen (emberi erővel) kidönthető fához rögzíted, és onnan ellopják, akkor nem fizet. Ha nem U lakattal, vagy lánc-lakat kombóval van rögzítve, akkor maximum 50ezer Ft-ig fizet. Csak akkor fizet ha 10 óránál rövidebb ideig történt a szabadtéri tárolás, illetve ha az nappal történt! Tehát sem akkor nem fizet, ha 12 órás munkaidőben dolgozol (és szabadtéren zárod le a biciklit), sem akkor ha mondjuk éjjel elugrasz a haverodhoz és a házuk előtt lezárod! (hiába tartózkodsz ott csak 1-2 óráig)
6. Rablás esetén mindenképp fizet, függetlenül attól, hogy le volt-e rögzítve a kerékpár. Viszont rabláshoz az kell, hogy az eltulajdonító fizikai erőszakot alkalmazzon a bicikli tulajdonosával szemben (tehát ha bent vagy a boltban, kint a kerékpárod rögzítetlenül, észreveszed hogy valaki épp le akar lépni vele, de mire kiérsz már elteker, akkor nem fizet!)
7. Baleset esetén nem fizet súlyosan ittas állapot esetén (min. 2,51 ezrelék véralkohol), illetve ittas kerékpározás (min 0,5 ezrelék véralkohol) esetén akkor, ha azzal más szabályszegés is összekapcsolódik (azaz ha pl. ittál egy kicsit, majd járdán biciklizel, és a járdára felhajtó autós elüt, akkor nem fizet, mivel a járdán biciklizéssel közlekedési szabályt szegtél)
8. Biztosítási összeg függ a bicikli korától, illetve felhasználásától. Munkára használt bicikli esetén vásárlástól számított 2. évtől (azaz pl. biciklis futár), egyéb használat esetén 5. évtől évi 7% avulással számolnak. Versenyzésre is használt kerékpár esetén évi 10% (megjegyzem ez teljesen reális, mivel lényegében egy újonnan vett bicikli a boltból való kihozás pillanatában már úgyis csak kb. a 70-80%-át éri a vételárnak)Félreértések elkerülése végett nem vagyok aegonnál érdekelt Csak sokakat érinthet, illetve időnként amúgy is felbukkanó kérdés. Továbbiakban a fenti összefoglalóért nem vállalok felelősséget, biztosítás szempontjából az a hatályos ami az aegon szabályzatában szerepel!
-
razzorr
őstag
válasz sanzi89 #21787 üzenetére
Átérzem a helyzetedet. Sajnos az utóbbi években olyan szinten torzult el a kresz, hogy sokszor azt érzem,hogy farkastörvények uralkodnak inkább az utakon. Az győz,akinek nagyobb az autója és egója,valamint aki pofátlanabb és gyorsabb.
A kis autókat nem tisztelik a nagy autósok, a gyalogosok les.arnak mindenkit, a bicikliseket is utálja a nagy átlag. És érdekes módona bringásoktól várja el mindenki,hogy maradéktalanul betartsa a szabályokat. Ez pedig egy baromi nagy vicc, főleg itt Debrecenben, Kósa-isztánban.
Sokat közlekedek autóval, meg persze bringával is, és egyiknél sem érzem magam biztonságban, mert tele vannak az utak idióta önjelölt versenyzőkkel, akik rád se bagóznak. Én bringázás közben is felidegesítem magam, de már csak akkor,ha tényleg feszül a húr.
A tanácsom az,hogy hagyd őket a francba, max beszólsz neki, vagy beijeszted,hogy nekimész[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz sssent #21790 üzenetére
Behajtani tilos ... régen is, ma is simán behajtok bringával ilyen utcába. Másrészről ha autóval vagyok, nem érdekel, ha egyirányú utcában szemből jön bringás, jó eséllyel elférünk.
Vagy csak én vagyok olyan hülye, hogy ha keskeny az út (nem feltétlenül egyirányú), és autó jön, akkor félreállok, hadd menjen?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Cathfaern #21791 üzenetére
Mivel ez sokakat érinthet: átlagos lakótelepi pincerekesz sem számít lezárt helyiségnek, mivel csak dróthálóval határolt (ha rendes fala van, és külön zárható ajtaja, akkor már igen).
Ezt a részt nem tudom értelmezni, bár gondolom, az már zárt helységnek tekinthető, hogy ha a dróthálós pinceajtó egy zárt ajtó mögött található. Értem ez alatt azt, hogy a pincék folyosóját egy zárható ajtón át lehet elérni.
Vagy nem számít, mert az egész háznak van hozzá kulcsa? Mert ugye ez esetben akár a bejárati ajtót is nézhetnénk, ami zárt, bár ott ugye telefonon azt engednek fel, akit akarnak.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sanzi89 #21787 üzenetére
Én úgy szoktam meghálálni a köcsögöknek ha direkt rámhúzzák az autót, hogy leszállok, tolva beállok elé és addig nem ülök vissza amíg az előttem álló el nem indul. Lassan szállok fel, lassan indulok el, ha nagyon ordibál kifele, akkor egy egyezményes jelzéssel tudatom vele, hogy magának köszönheti.
Motorosokkal is rendszeresen csinálják ezt. Elképesztően görény dolog. Ha ő nem haladhat, akkor senki más se...
Láttam már pizzafutárt aki egy ilyen autós miatt bukott. Aztán még az autósnak állt feljebb, kiszállt, ordítozott, de olyan fejelést kapott bukósisakkal, hogy rögtön visszaült és feltekerte az ablakot.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Stauffenberg #21795 üzenetére
Azért a kanyarodó autós nem feltétlen kibszásdiból csinálja, hanem mert pl sávot szeretne váltani. Abból lehetnek ilyen szép videók
Persze, út szélén a sávváltás az út széle felé viszonylag valószínűtlen
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
#48525824
törölt tag
válasz Stauffenberg #21795 üzenetére
tegnap rámhívták a zsarukat, mert az indexelni nemtudó, belső sávból jobbra kanyarodó kisteheres paraszt miután beszólt, beálltam elé, bringa elé lebasz, táskából ulakat elő... aztán már nem is volt nagy a pofája
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz -=RelakS=- #21796 üzenetére
Természetesen nem is azokról beszéltem akik sávot váltanának. Amerre én járok naponta, ott is van egy kereszteződés ahol az útpadkára rántja rá az autót mindig valami idióta amikor meglátja, hogy szeretnék előre csorogni. Na mivel hely az bőven szokott lenni, ezért eléggé látványosan kell művelni, nem elég csak éppen egy kicsit kitenni az autó orrát.
-
fpeter07
veterán
válasz sanzi89 #21787 üzenetére
Azért nem veszélytelen dolog ez az álló kocsisor kerülés. Tegnap pl. balról elslisszantam, de utána kanyarodó sávba próbáltam átmenni a jobb oldalra, és későn vettem észre (pontosabban hallottam meg) a hátulról jövő autót. Szóval minimum legyen még két oldalt is egy-egy szemed.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #21794 üzenetére
Az általam látott lakótelepi pinceajtók nagy része még ilyen kulcsokat használt: [link]. Ami nem számít biztonsági zárnak, ezért lényegében olyan, mint ha nem lenne lezárva az ajtó. Elvileg ha rendes zár van rajta, akkor már zárt helyiségnek nyilvánul, az nem számít, hogy hányan férnek hozzá. Gyakorlatilag én rákérdeznék a biztosítónál megkötés előtt.
Lépcsőház ugyancsak érdekes témakör. Szabályzat nem tiltja egyértelműen (legalábbis én nem találtam ezzel kapcsolatos tiltást), de szerintem az is erősen szürke zóna abban az értelemben, hogy könnyen találhatnak olyan indoklást amivel kizárhatják. Szóval erre is célszerű rákérdezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...