-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mindennapi 100asunkat add meg nekünk ó Urunk
Sajnos egy rokonnal való füredi kocsmázás lerontotta az átlagsebességet, de sebajどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
evo87
őstag
Fogaskoszorúnak (kazettás agy) szabad ütnie valamennyire? Kotyogni nem kotyog az agyon, szorosan rajta van, de láthatóan üt.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Solad
őstag
Tetszenek ezek a régi Peugeot acélvázas vasak retro dura-ace-szel, lehet rá is kérdezek a méretre.
Amúgy csak számomra érdekes a hármas hajtómű és rövid kanalas váltó kombó?
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Iráni bicaj? Tudsz élni
Pár napja beszéltem szerelő srácokkal Veszprémben. Az egyikük szedett szét jópár dura-ace agyat, amik már a 30as éveiket koptatták, és azt mondja, hogy egyiknek sem volt semmi baja, hibátlan karcmentesek belülről...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Solad
őstag
Iráni? Ezt most nem értem
Igen, magam is biztos vagyon benne hogy össze vannak rakva ezek a cuccok rendesen. De van már 30 éves a Dura-ace vonal? azt hittem újabb. Bele kell vetnem magam kissé a bringatörténelembe mert felkeltetted az érdeklődésem
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
superecneB
őstag
Tudtok webshopot ahol kapni v-fék tüskét?
-
syberia
veterán
A lánckerekeken nem teljesen egy síkban vannak a fogak kialakítva, ezért nekem is úgy tűnt hogy nyolcas van benne, de mivel hibátlanul működik és nem vertem neki semminek, nem foglalkozom vele.
(#22658) Tüzi nem csodálom, a minőségi alkatrészek örökké élnek
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Toomy
senior tag
válasz Szakbarbár #22657 üzenetére
Pedig én azoknak köszönhetem ahol most tartok. Na meg persze annak, hogy kerestem a nálam erősebbek társaságát.
A múlt héten pl. volt alkalmam a Popovics Gergely alias Pogi szélárnyékában menni miközben résztáv edzést tartott. A 38-as 40-as átlag tempó is már elég durva, de amikor bedurrantotta a reaktorokat és elindult 45-50 -el... Hát igen csak vicsorogtam én is, hiába voltam mögötte. Néha előrementem, de csak feltartottam, mert max. 10 mp után már jött is vissza elém. De hát az ilyenek építenek.
Meg is nyerte a srác a Tour de Velence 130-as távját. -
evo87
őstag
válasz syberia #22661 üzenetére
Nekem is azt mondták a kerékpáros boltban, hogy így jó a cucc. Meg nyilván ugye a váltást segítő bemarások miatt is tűnhet úgy, mintha ütne, csak gondoltam itt is megkérdem, mégis csak rengeteg tapasztalat halmozódik itt a fórumon.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
válasz syberia #22661 üzenetére
Akkor akart betörni a shimano a piacra... kénytelenek voltak kiváló cuccokat csinálni...
Most meg már nem érdekükacdc fanoknak kötelező, mindenki másnak ajánlott
(#22659) Solad:
Utolsó képet nézd meg, ott az iráni zászló
Amúgy 1974től, vagy 75től van dura-ace ha jól tudom, a 7100-as sorszámmal kezdődött.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Krisz79
őstag
válasz Tothgera30 #22625 üzenetére
Én is zárat hajkurászok. ...
A gondom,hogy hogy tudnám hurcolászni magammal.
Megbizható legyen és árban elérhető.http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
Tothgera30
Ármester
válasz Krisz79 #22665 üzenetére
Hasonlót dobj össze mint én. Könnyű, kis helyen elér, elég nehéz levágni és szerintem hozzá se kezdenek. Árban best/buy, mert ilyen áron csak gagyit veszel.
#22659 Solad: Az a Pug bőven 80-as évekbeli gép, tippem szerint, eleje-közepe. Az én KTM-em volt 91-es, és az már Exage Sport LX volt, mint az átlag 90"-esek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
válasz Tothgera30 #22668 üzenetére
Nekem ilyen kellene
Sok-sok biciklitolvaj bidámbidám... Vajon kineveznének tiszteletbeli tolvajkergetőnek?どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Szakbarbár
aktív tag
Na jó, de nemrég azt mondtad, hogy abbahagyod a napi 100-as köröket és a hosszabb távokat, mert a teljesítmény rovására megy.
A versenyzés engem konkrétan hidegen hagy, jobban szeretek túrázni járni. Néha 1-2 fizetős teljesítménytúrára vállalkozok, de inkább csak a környéken barangolok. Mondjuk tényleg jó lenne nálam gyorsabbakkal menni, hogy fejlődjek de nem ismerek senkit a környéken. Így marad a szólózás. De legalább nem szólhatnak meg, hogy csak a szélárnyékban lazsálok.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Cathfaern
nagyúr
Ha jól rémlik páran a topicból küldtek már biciklit csomagként, ezzel kapcsolatban valaki tudna pár részletet mondani?
- Futárral vagy postán érdemes feladni?
- Költségek terén kb. mire kell számítani?
- Honnan lehet akkora dobozt szerezni amibe belefér egy bicikli?Linkelt valaki pár SS/fixi-t korábban a topicban, és most megint nagyon rámjött az SS építhetnék... de próbálom megállni
-
superecneB
őstag
Fullyhoz tudtok ajánlani csomagtartót? Ami nem olyan drága mint a Thule-féle?
-
-=RelakS=-
veterán
-
concret_hp
addikt
van egy cateye velo 8 km órám, ami sokat állt és most nem mutat semmit, nem kezd el mérni. 1x már volt ilyen, akkor valaki nyomott rajta valmit és elkezdett mérni, ill. 1x máskor meg magától elkezdett ménrni egy idő után, de most nem. szóvla mit kell vele csinálni, hogy feléledjen? (resetelve is lett, mert elemcsere is volt)
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Mewryck
tag
válasz Goblin12 #22646 üzenetére
újként arra gondoltam,hogy első tulaj vagy,hivatalos bolti vásárlás,mert ez igy a bolt sara...el lehet csalni a dolgokat,de ugyis előjön a turpisság,idő kérdése...(ha új állapotában rendesen beálltották volna,valószinűleg már akkor előjött volna a probléma)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Krisz79
őstag
válasz concret_hp #22675 üzenetére
hozáállitottad a kerék méretét?
Reset után Nekem be kellett állítanom.
Azzal indul az órám.[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
Mewryck
tag
válasz Rottweiler89 #22650 üzenetére
milyen agy van benne hátul?így elsőre kazettásnak néz ki
shimano,kmc (z50,z51) alap láncai 7-8 sebességes rendszerekhez megfelelőek
hajtóműből nem muszáj suntourt venned,elég alap ami a bringán van,egy dologban különbözik a többi alap hajtóműtől:aluból van a kar,ami fontos lenne egy új karnál:hajtókarhossz(belső oldalon általában fel van tüntetve,vagy leméred tengelyközéptől tengelyközépig),lánctányérok fogszámai,hajtómű süllyesztése...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
gonger
senior tag
Sziasztok! Csepel Royal *** SS-emen hajtás közben kattog/ropog valami. Ha laza tempót megyek vele, akkor nem is hallani, de gyorsításnál, vagy ha kiállok a nyeregből indulásnál, akkor megvan a hang. Kb 1,5 hónapja lett összerakva, párszáz km -t mentem vele. Áthúztuk a csavarokat, a hajtás környékén amit lehetett, centíroztattam a hátsó kereket, mert kicsit lazábbak voltak a küllők, valamit javult, de szerintem egyáltalán nem kéne ilyen hangokat hallanom.
Nem egyértelmű, hogy honnan jön, egyszer a monoblokktól, máskor pedig a hátsó agytól hallom.
Színezett KMC lánc van rajta, tudom ez nem a legjobb...ez adhat ilyen hangot szerintetek? -
Krisz79
őstag
válasz concret_hp #22681 üzenetére
Én épp tegnap tettem át az új bringámra.
Reggel indulok,nem mért.
Majd melóhelyen net, majd google.
26" x 2.1. ,beállítottam es működik!http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
ha már itt tartunk, van bolt itthon, akik tudnak look oedált szerelni? (szétszedni)
mert valami buzi kulcs kell hozzá(#22683) gonger:
az egy dolog, hogy nincs kotyogása, de lehet, hogy a csapágy száraz, vagy ilyesmi, és azért ropog terhelés alatt.
ilyen idegesítő ropogó-recsegő hangja van, főleg amikor nagy lánctányéron tekersz, nem?[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Tomi_Sci
őstag
válasz concret_hp #22685 üzenetére
A sok 0 helyére megy a kerék kerülete mm-ben. Általában.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
gonger
senior tag
aham..erre nem gondoltam.Igen, elég idegesítő a hang, inkább ropogásra hasonlít, valószínűleg nem esik szét alattam, csak nem tudom, hogy hosszú távon mit ártok neki..
Leginkább gyorsításnál, kiállásnál hallani, amikor a jobb oldali pedál átlendül a felső függőleges pontból és elindul lefelé (remélem érthető). SS 42/16-os a gép, annyira nem is nagy a lánctányér -
Because
őstag
egész jó kis video, itt legalább kihasználják az ösztelót: [link]
-
Dirtyz
őstag
Sziasztok!
Autó tetején szoktam a bicajt szállítani, olyan tartóval, ami az első villát fogja, a kerék helyén.
Cseréltem bicajt, a másikon átütő tengely van, nem tud valaki olyan tartót, ami ehhez is jó?Védd a fákat, egyél hódot!
-
bubodoki77
csendes tag
Ma Solymárról jöttem be Zuglóba dolgozni, majdnem 30 km lett. Első tervem, hogy átvágok az erdőn Kerekhegy felé, de addig is sok mászás volt, ami teljesen kinyírt, így inkább legurultam a Mátyás Királyra, majd onnan Hidegkúti út stb. Tudja valaki, hogy Kerekhegynél át lehet-e menni az erdőn bringával? Cél lenne kikerülni a Hidegkúti utat, bár hajnalban még nincsenek sokan, délután hazafelé már lesznek. Ha az erdő nem járható, akkor a másik ötletem, hogy csak a Máriaremetei útig megyek a Hidegkúti úton, onnan Temető utca, Templom utca, Patakhegyi út, Jánosbogár u, Máriahegy dűlő, Kocsis Sándor utcán jövök. Ez utóbbit ismeri valaki, be lehet vállalni? Az útvonal minőségére gondolok, mert ha jól sejtem ebben is van erdő.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz gonger #22689 üzenetére
Nekem a régi országutim csinálja ezt mikor az ékes középrész nyöszörgéssel kezdi jelezni, hogy eleget mentem már vele és ideje lenne karbantartani (nem nehéz leharcolni, elavult szar technika). Tavaly alig 200 km alatt gyilkoltam meg egyet, mert aki összerakta nem kente meg rendesen az alkatrészeket.
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz madmike #22581 üzenetére
most nézem, hogy erre senki nem írta a választ, amit én fogok. ugyan szentkuti jól mondta, 3. ker közepén Filánál is van, plusz van még egy rakás másik. azonban. a nagynyomásút és a bringamosást együtt én úgy elfelejteném, ahogy van.
Jorus ##22669
úgy-úgy, ez volt az
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
válasz bubodoki77 #22693 üzenetére
Szia!
Bringával szerintem ez a leggyorsabb és forgalom szempontjából a legjobb választás.
Egyébként ha a kerékpárt ingázásra használod akkor ebben az esetben célszerű egy könnyű országúti vagy fitness kerékpárt beszerezni a dombok miatt. Nem csak a - 1-2 perc miatt, hanem érzésre felfelé sokkal jobb egy könnyebb bringa, mint egy nehéz mountainbike. Nem kell a milliós kategóriára gondolni, már egy 10 kg-os országútinál is hatalmas különbség van komfortban mint egy 16kg-os mtb-on.
undefined
-
bubodoki77
csendes tag
válasz ludsimon #22696 üzenetére
Köszi! Nagyjából erre mentem, csak előtte még próbálkoztam a hegyen átjutni. Amúgy egy Trek 7.2-es gépem van, szóval nem MTB. Igazából a reggeli órákban nem is volt probléma a Hüvösvölgyin, csak azért kerülném el, mert hazafelé már kissé többen lesznek.
Másik irányban meg a 10-es elég necces, mellette egy darabig el tudtam jönni, de mindenhol munkagépek vannak, az utak botrányosak, múlt héten volt egy combos sárdagasztásban részem. A Solymárvölgyi út elég rossz, de járható, utána viszont a régi vasúti nyomvonal baromi rossz, főleg esőben/utána.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ludsimon #22696 üzenetére
+1
Nálam is nagy megkönnyebbülés volt, mikor 2 éve egy 15 kg-os kölcsön MTB-t lecseréltem egy 10,5 kilós országútira. Részben a keskeny, alacsony gördülési ellenállású gumik, részben meg a jelentősen könnyebb össztömeg teljesen más élményt nyújt, főleg emelkedőn kaptatva.
Mondjuk a hosszú emelkedők most sem a kedvenceim, többet kéne edzeni. De az imént leírtaknak alaposan ellentmond, hogy most akarok átváltani cross-trekkingre, amit kinéztem alsó hangon 13,5 kg. De muszáj lesz, mert nyáron tervezünk több napos, kempingezős túrákat. Megy rá majd csomagtartó és egyebek.
-
sssent
senior tag
válasz Stauffenberg #22698 üzenetére
Szerintem bringát csak az könnyítsen, akin magán sincs kg-okban mérhető felesleg. Ha van, azt a nehéz bringán küzdve gyorsabb lesz leadni, és azután lesz igazán érdemes a bringát is fogyókúrára fogni.
Csomagos túránál is célravezetőbb előbb (inkább) a csomagon könnyíteni, már csak a perecbe hajtogatás/kettétörés elkerülése végett is.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sssent #22699 üzenetére
Elméletben egyetértek, és gramm mániával tényleg nem értek egyet. De míg -5kg-ot lehet venni biciklinél 30-50k Ft-ért is, addig emberi testnél ez nem működik így. Továbbá akkor is könnyebb lesz tekerni a -5kg-os biciklit, ha valaki 100kg, meg akkor is könnyebb lesz ha ezt leadja 80kg-ra. Szóval nem kidobott pénz. De ez tényleg csak ezen a vonalon igaz (16kg-os tanyabike vs. 10kg-os modern SS vagy outi/trekking), annak nincs értelme hogy 200g-os külső vagy 250g-os... (de nem is erről volt szó)
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
- DJI Air 2s drón 4 portos töltő, 2 portos autós töltő, tűzálló akkumulátor-táska