-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sssent #22699 üzenetére
Mi számít feleslegnek? Én például testtömeg indexet nézve a normál kategóriába tartozom (annak a felső szegletébe). Mondjuk én nem fogyókúrára használom a kerékpárt, csak szeretem hajtani, jó kikapcsolódás.
Zsírtömegből van mit leadni, de erre inkább a futást választom a párommal együtt. Ő régebb óta kocog, bringázni is szoktunk együtt, de neki egy kosárkás, városi bringája van, azzal nem lehet komolyabban csapatni. Így közös edzésnek marad a futás a szigeten, míg a bringázást csak módjával, továbbra is kocakerékpáros módban, hogy ne terheljem túl a lábam. (Ezért is akarom a cross-trekkinget, mert kényelmesebb a geometriája, nem kell görnyedni rajta.)
"Csomagos túránál is célravezetőbb előbb (inkább) a csomagon könnyíteni, már csak a perecbe hajtogatás/kettétörés elkerülése végett is."
Ezt kifejthetnéd bővebben. Egy cross-trekkinget akarok megpakolni, nem egy országútit, de azt sem rogyásig. Gondolom a gyártónak van egy ajánlása a terhelhetőségre. Amit kinéztem gép (valamelyik Bergamont Helix), annak van csomagtartós-túrázós verziója is.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Cathfaern #22672 üzenetére
Postán, MPL futár kivisz. 3500ft-ból megáll, és szét sem kell szedni, dobozba sem kell rakni, csak szivaccsal tekerd be a sérülékeny részeket. De na nagyon parázol, akkor postán lehet venni dobozt, szivacs bele, váz és társai, elfordított kormánnyal, kiszedett pedállal, illetve gyors kötözővel rögzítsd hozzá a kiszedett első kereket. Azután mint szivacs, egy kevés kartonlapot tehetsz mellé, és nem is fog sérülni.
#22679 gonger: Ha gyárilag lett összerakva, nézd át, mert láttam már olyan Royal-t amit nem zsíroztak be, főleg monoblok részen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
kacsyx
aktív tag
válasz gergo5991 #22616 üzenetére
A bicajra erősítést nem ajánlom, nem használ a telefonnak, ha a nap süti a kijelzőjét. Nekem a karomra van csatolva egy egyszerű Kalenji karpánttal, és nyáron ha a tűző nap rásüt, felforrósodik, leállítja magát. Ilyenkor belső oldalára fordítom át a karomnak, ott nem éri úgy a nap. Bicajra erősítve nem tudod védeni tőle.
Egyébként Runtastic-ot használok, nekem ez vált be leginkább. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #22700 üzenetére
Grammokból lesznek a kilók.
Elhízott ember valóban képtelen az optimális testsúlyához képest elérhető legnagyobb teljesítményre.
De a vékony meg a dagadt ember alatt is jobban megy a könnyű bicikli.
Szétsarkítom: Ha könnyű vagy ektomorf alkattal akkor neked jobban kijár a könnyű bicikli mint egy endomorf alkatnak?
És akkor még lehetne egy könyv erejéig részletezni hogy egy könnyű biciklit mennyiben más irányítani, mozgatni, kezelni, fékezni, gyorsítani stb.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz ---Lasali--- #22704 üzenetére
Én sem komáltam ezt a gramm mániát, addig amíg ki nem próbáltam múltkor egy Speckó Venge Expert-et. Persze más is közrejátszott gondolom, de megtekerted és olyan érzés volt mintha semmi nem tartana vissza, még úgy is hogy nem montihoz vagyok szokva, hanem egy 12-13 kiló körüli régi országútihoz.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz HollyBoni #22705 üzenetére
Ezért van az, hogy felültetnek egy carbon országútira valakit és azt a bringát Ő megfogja venni idővel.. Mindenesetre nekem bevált a régi országúti, egy időben leakartam cserélni carbonra de aztán meggondoltam magam és még egy évig kitart. 11kg a bringa, de ár/érték arányban elég jó cucc.
-
deicide
veterán
válasz Stauffenberg #22701 üzenetére
BMI-re ne adj, nekem 25,9-et ír, az már túlsúly, de nem gondolom magam annak.
Nem tudja, miből tevődik össze a testsúlyod, izomból, vagy zsírból.---Lasali---: szerintem úgy gondolják, hogy 200g ide vagy oda egy adott ember adott edzettségi állapotában nem számít túl sokat, ha nem versenyzőről beszélünk. A jelenlegi 9kg-os bringámat ha lecserélem 7.5kg körülire, mennyit lehetne gyorsulni?
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #22706 üzenetére
Hát ez a bringa 1.2 millió újonnan, szóval egyhamar nem fogom megvenni, de nagyon hiányzik. Nagyon durva élmény volt, én eddig úgy gondoltam hogy a bringa nem számít sokat de most nagyon megváltozott a véleményem. Iszonyat merev, nagyon könnyű, teljesen elnyeli az úthibákat, meg ugye Dura Ace váltás és a többi dolog is tökéletes rajta. Én nagyon nagyon meglepődtem az első kigyorsításnál.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz HollyBoni #22705 üzenetére
Én sem igazán értem ezt a grammániát. Egyedül a keréken, annak is a külső részén (felni, gumi) látom értelmét, ott tényleg nem mindegy, hogy mekkora tömeget kell kell felgyorsítani.
De ha mondjuk a kormányszár-kormány-nyeregcsövön sok pénzért megspórolok párszáz grammot, de ha tekerés előtt iszok egy pohár vizet, vagy eszek valamit, egyből ugyanott vagyok (vagy akkor inkább lefogyok 1-2 kg-t, aztán több tízezer forintot megspórolok).
Persze aki versenyez, az egész más.
Meg azért az se jó összehasonlítás, ha valaki leírja, hogy a nehéz montiról a könnyebb országútira átülve menyivel könnyebb tekerni. Ott a súly a legutolsó, ami miatt könnyebbnek érzi a tekerést. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz deicide #22707 üzenetére
A testépítő haverom a BMI szerint túlsúlyos. Annyira én sem adok rá, de azt is írtam, hogy zsírtömegből van mit ledolgoznom, ezt nem tagadom. Az utóbbi 1-2 évben hanyagoltam a sportot, munkám is (főleg) ücsörgős lett, meg kijutott bőven a kocsmázásokból, köztük egy-egy jó zaba valamelyik menő talponállóban... jól fel is szaladt a pocak. De nálam nem is szempont a sportos testalkat, megelégszem azzal ha egészséges határokon belül vagyok. Csak a mostani állapot olyan, melyen javítanom kell, egyszerűen zavar.
Korábban úgy szaladgáltam airsoft-on egész nap az erdőben, hegynek fel, hegynek le, a felszerelésem összesen 12-15 kg volt és nem alattam gurult, cipelni kellett. Na most már a felénél kidőlnék.
Kerékpár gramm mánia: Azért hozzátenném, hogy én nem grammokról beszéltem, hanem közel 5 kg lefaragásáról. Az a kölcsön kapott MTB nem volt optimális városi szaladgálásra, bár az országúti sem annyira (főleg a geometria miatt), de azt értékelem, hogy a lomha MTB-hez képest kecsesen suhan. Könnyebben felkaptatok egy-egy emelkedőn vele. Még rövid emelkedőkön is meghálálja magát. Mikor először jártam az Árpád hídon az új vassal, akkor teljesen meglepődtem, hogy még alig melegedtem bele a mókuskerekezésbe és már fent is voltam, korábban meg még ott gyötrődtem ennyi idő alatt a közepénél.
15-16 kg és 9-10 kg között nagy a különbség. Ez nem gramm mánia, hanem két teljesen különböző dimenzió, két teljesen különböző területre.
-
razzorr
őstag
Na beszereztem egy Zekler 55-ös szemcsit. 75-ös nem volt a boltban, de ez jobb is egyébként. 2300 pénz volt, tartozék törlőkendős szütyő, állítható a szár hossza, szöge is. Néhány képet linkelek,aki esetleg ilyen akar venni.
Én sárgát vettem, eddig kényelmes, nagyon minimálisan torzít csak, szépen és tisztán lehet látni vele, és ami nem egy utolsó dolog, az az, hogy nem esik le az orromról, bukkanókban sem.
A szára nem egy atom stabil valami, de mit várunk ennyi pénzért
[link]
[link]
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
-
Solad
őstag
válasz Szakbarbár #22713 üzenetére
Naptej? Életemben nem volt még olyan rajtam
Simán a bringásmez hátsó zsebébe teszem a telót.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
madmike
őstag
válasz hoffman_ #22695 üzenetére
Tisztában vagyok vele, hogy a csapágyakat nem szabad magasnyomásúval veretni, csak a vázat szeretném lemosni. Vidéki gyerek vagyok, természetes számomra, hogy ott van a kertben a slag, aztán azzal lemosom a bringát, de itt Bp-n nem legathatom le a 6.-ról
Olyan helyet meg főleg nem tudok ahol lehetne slagolni."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
sssent
senior tag
válasz Stauffenberg #22701 üzenetére
"Ezt kifejthetnéd bővebben. (...)"
Van amelyik megad max. terhelhetőséget, de ez nem jelent garanciát rá, hogy ilyen súly mellett nem fognak mondjuk 8-asok beleugrálni a kerékbe minden nagyobb bukkanón. A pár napos csomagos túrázásnál súlyosbító körülmény, hogy az ember jellemzően csak hátsó csomagtartót használ. Egy 70 kg-os ember 20 kg csomaggal hátul sokkal jobban szét tudja verni a hátsó kereket, mint egy 90 kg-os (kerékpározni tudó) ember csomag nélkül. A terhelhetőség pedig utóbbira vonatkozik. Túrabringa alá erős, sokküllős kerekeket célszerű tenni, az lehet nehéz, viszont a gardróbszekrényt nem kéne felgumipókozni hátra.
A cross bringákat szükség esetén fel lehet szerelni mindennel (az enyém is ilyen), és sok gyártó árulja is ugyanazt az alapgépet csupaszon cross-ként, és felszerelve trekkingként. Viszont ha megnézel egy rendes túragépet, az nem teljesen azonos alapokra épül a cross-okkal. Nem ismerem a Bergamont bringáit, de ha már említetted, a Horizon pl. már első ránézésre teljesen más alapokon van, mint a Helix. Csomagtartós Helix-et én így hirtelen nem látok, ami egyébként nekem szimpatikus is. Mármint, hogy nem ugyanarra a gépre akasztanak egy csomagtartót és árulják trekkingként.
-
madmike
őstag
-
ludsimon
veterán
válasz Stauffenberg #22701 üzenetére
"Mi számít feleslegnek?"
Attól függ mi a célod.
A testtömegindex nem ad pontos adatot, a testzsírszázalék viszont igen.Ha 12-15% között vagy nagyon elégedett lehetsz, azt mondják itt a 'legegészségesebb' az ember és ők élnek a legtovább akik ezen zónán belül vannak.
Viszont versenyzés szempontjából sokaktól hallottam, hogy 11%? Olyan dagadt vagy?
Verseny szempontjából 4-9% között a legjobb attól függően hegyimenő vagy, vagy sprinter.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ludsimon #22719 üzenetére
Egyáltalán nem akarok versenyszerűen kerékpározni. Egy-egy nem túl nehéz versenyen talán elindulnék, de ott a végigcsinálás lenne a célom, nem a dobogós helyezés. A testzsírszázalékot is csak az egészséges tartományba akarom vissza edzeni és szinten tartani. Szerencsére nem vagyok hízékony, átlagos vagyok ezen a téren... ami feljött, az azért jött mert nem mozogtam eleget, meg kevésbé tartottam féken a kalória bevitelt.
(#22717) sssent: Az nem is az én műfajom, hogy felpakolom a fél ruhatárat. Három napi váltás ruha, budipapír, fogkefe, flakon tusfürdő, sátor, hálózsák és csókolom. Hátizsákos túrán is voltam már nem egyszer és olyankor annyival volt több a cipelni való, hogy a 3 napra való élelmet és ivóvizet is vinni kellett. Ez mondjuk egy Balaton kerülésnél kiváltható egy bankkártyával.
Nem komplett lakókocsit akarok a csomagtartóba gyömöszölni.
A kerekekre vonatkozó tippet megfogadom, nem akadály beszerezni egy erősebb teherbírású párost amit felszerelek az ilyen túrák idejére.
-
razzorr
őstag
Bringás filmet, ki mit tud ajánlani?!
Tegnap megnéztem a the flying scotsman-t, ma meg lehet megnézem a hegyek poklát
Ahogy keresgetek, nincs olyan sok movie ebben a kategóriában.[ Szerkesztve ]
-
King Unique
titán
Üdv!
Nemrég kellett suliba bringára teljesítménymérőt terveznem, de kivitelezése házilagosan elég macerás, a jobb gyári megoldások meg több 100k környékén mozognak.
Első körben most csak egy sima sebességmérőt szeretnék kipróbálni, abból melyiket érdemes venni
Láttam 3 ezres vezetékes tescós vackokat, hivatalos szaküzletekben van Sigma is, illetve vezeték nélkülit érdemes inkább venni? Olyan kéne, aminek normális a kijelzőmérete és könnyen leolvashatóak róla az adatok, ne kelljen sokat állítgatni, esetleg már pedálfordulatot, kalória felhasználást is tud mérni.jó a téma összefoglaló
-
gergo5991
őstag
Szerintetek, most vagyok 18 éves-lassan 19, lehet belőlem versenyszerü biciklista? Szponzorokkal meg mindenféle támogatással, nekem annyi lenne a dolgom, hogy jó helyezést érjek el versenyeken?
Mindig is szerettem/szeretek biciklizni, nagyobb túrákon sose az járt a fejemben, mikor fordulunk vissza, hanem hogy még meddig mehetünk el, szóval a mentalitás megvan, már csak az nem tudom, a szervezetem mire képest, de én hiszek magamban, és szerintem simán lehetne belőlem valaki, hol lehetne ebbe az egészbe bele vágni? Ha nem is jönne össze, meg amilyen a sok ember, hogy álmodozzon csak bolond gyerek, legalább elmondhassam, hogy megpróbáltam. -
imyourfriend
őstag
-
gergo5991
őstag
válasz lsebestyen #22729 üzenetére
az a baj, hogy Szlovákiában. Már rég megtettem volna, ha tudnék szlovákul
-
superecneB
őstag
De jó hogy ennyi fajta menettel gyártanak féktüskéket és véletlenül sem jó az egyik a másikhoz...
-
nauro
aktív tag
Sziasztok!
Mostanában kimennénk haverokkal Semmeringre a bike parkba belenyalni a downhill szépségeibe. Ott bérelnénk bringát, védőfelszerelést. Az lenne a kérdésem, hogy jártatok e már ott? Láttuk, hogy van lehetőség félnapos oktatás szerűségre. Van ennek értelme, vagy elég ha a legkönnyebb pálya szakaszon magunk próbálkozunk. Szerintetek?
Köszi -
Feketelaszlo
senior tag
válasz gergo5991 #22727 üzenetére
Valamilyen szinten még elképzelhető, ez csak rajtad áll. A profik többségét már 5-10 éves kortól ilyesmire neveli a család meg edzők, de mindig vannak későn érő típusok. Legjobb, ha kipróbálod magad pár amatőr versenyen vagy kismaratonon, abból még nem lehet baj - aztán meglátod belülről is, hogy mennyire vonz a dolog. Edz tervszerűen, keress magadnak egy megfelelő helyet és időpontot, és hajrá!
(#22724) razzorr: Le Vélo c. francia vígjáték, meg volt pár éve egy nagyon jó francia-kanadai animáció is Belleville-i randevú címen, bár ez csak érintőlegesen kapcsolódik a kerékpárhoz (s ha nem bírod az elvont animációkat, lehet, hogy nem is fog tetszeni). Valamint volt pár említésre méltó dokumentarista próbálkozás is: Észak Pokla és a L'ultimo Chilometro. Utóbbit sajnos még én sem láttam, de nagyon jókat mondanak róla.
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
válasz Feketelaszlo #22734 üzenetére
És van még a fék nélkül, ami segített divatba hozni fék nélküli fixizést.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Solad
őstag
válasz gergo5991 #22727 üzenetére
Nem szeretnélek elkeseríteni, de nagyon el vagy már késve. olyan 10-12 évvel
Egy erős középkategóriás versenyző még lehetsz, ha mentálisan és fizikálisan átlagon felüli vagy, de profi karrierről ne álmodj. Nincs esélyed behozni a szervezet sokévi adaptációját, izomzat, idegrendszer és csontrendszer megfelelő alakulását amin a gyerekkoruk óta versenyszerű sportra edzők keresztülmentek.
Szlovákián belül hol laksz?
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
King Unique
titán
# 22726-ra vki, tudom nem a szokványos "milyen bringát vegyek, hol bringázzak" kérdés, de azért mégis vki
-
gergo5991
őstag
Hát igen, gyerekkorban dől el minden, ha az anyagi helyzet megengedi. Mint a legtöbb ember, átlagos/alatti családból származok, Csak arra volt/van pénz, ami szükséges volt, aztán a gyerek meg elhanyagolva a picsába, aztán meg napi 12 órás gyári melóba küldeni a gyereket iskola elvégzés után, dolgozzon 18 éves korátol nyugdijas koráig, legyen belőle alkoholista, azt semmit ne érjen el az életben, mert csak a pénzről szól az élet. Ha meg nem akar menni dolgozni, mehet az utcára, mert saját álmai/vágyai nem lehetnek, hogy utazgat világotlát vagy esetleg máshogy élje az életet, egyszóval kisemmizik.
Bocs, ez nagyon nem illik ide, de hát szúrja már egy ideje a csőrömet.
-
Solad
őstag
válasz gergo5991 #22738 üzenetére
Jobb kinn mint benn.
Nem muszáj ezt az életet választanod, a lehetőség mindig adott úgy gondolom. Csak nem a profi portkarrier lesz az ami a tied, de ha igazán akarsz, akkor ki tudsz törni a mókuskerékből, ebben biztos vagyok.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
-
Cyberpunk
félisten
Országútira tükör mennyire elborult ötlet?
Because: Into the wild jó film mivel a valóság írta mondjuk a srác ráfaragott végül.
[ Szerkesztve ]
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
Cyberpunk
félisten
válasz lsebestyen #22743 üzenetére
Ilyesmire gondoltam [link].
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
ígyvanferi
addikt
válasz lsebestyen #22743 üzenetére
Múltkoriban elfeküdtem a nyakam, nem fordult semerre, biciklin vagy hang alapján tájékozódtam vagy, ahol szükséges volt megálltam és törzsből fordultam. Na akkor épp jól jött volna, de ez ugye egyszeri alkalom volt.
-
HollyBoni
veterán
válasz Cyberpunk #22742 üzenetére
Miért ne? Ha neked szükséged van rá hajrá, az hogy másik mit gondol mikor meglát azt meg le kell sz*rni.
Egy ilyen vázra szerelhető nekem is jól jönne párszor.
(#22747) Cyberpunk : Igen, pont a szar utaknál nagyon jól jönne. Én mindig agybadugóssal zenéthallgatok szóval nem is hallom a kocsit, ha meg látok egy kátyút nem kell hátranézni hogy jön e valami és ki tudom e kerülni vagy nem, csak rálesek a tükörre.
[ Szerkesztve ]
-
Cyberpunk
félisten
válasz ígyvanferi #22745 üzenetére
A hanggal az a baj, hogy a menetszél elnyomja, akkor hallom meg, mikor már ott van a nyakamban. Küzdök a szar utakkal, tudom figyelem megosztás. Motoron evidens a tükör, itt miért gáz?
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
ludsimon
veterán
válasz gergo5991 #22727 üzenetére
18-19 éves vagy, mit sportoltál eddig és milyen szinten, mikor kezdted a sportolást?
Túra nem éppen versenyzés. Nagyon sok fiatal (hasonló korosztályúak, akik 9-10 éves korukban kezdték) szeretne profi lenni, de itthon nagyon nagy hátszél kell, hogy el tudj helyezkedni profi csapatban és még fizetést is kapj.
Körülbelül fél millió emberből jó, ha 1-2 ember kerül profi szintre és még az se biztos kap fizetést lásd az egyedüli magyar pro csapat, az Utensilnord gárdája nem kap egy fillért sem és úgy versenyeznek meglett felnőtt emberek..Na nem elvenni akartam a kedved, 18-19 évesen még lehet belőled jó verenyző és nem feltétlen kell profinak lenned ahhoz, hogy versenyezz.
undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Okos Otthon / Smart Home
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Formula-1
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Milyen routert?
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...