- HBO Max & OD topic
- Ember helyett robot kellene az űrbe
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Proxmox VE
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Synology routerek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz FireKeeper #142248 üzenetére
Te nem is erőlteted, tudjuk, de ez pont vészmadárkodásnak hangzik pedig
MTB-n azért más.. ott is működik, csak sokkal nagyobb az igénybevétel.
Attól ezek a gyorszárasak szépen működnek. Műszakilag én is jobbnak tartom az átütőt, de 200-300e Ft között ez sajnos még nem jellemző.
Pont ma láttam 250-ért egy szépet apróban, ami átütős vala, mondjuk 56-os vázzal, ami nekem picit nagy, és különben is van már(#142246) evilskati : amit én legkomolyabb akciót tudok, az 2-3 hónapja volt, és lecsúsztam róla, akkor komplett 1x11 Sram hajtással a London Road SL vázas bringa volt 499 GBP. Az durván jó ár... Vázként vettem végül, a legolcsóbban 199 Fontért láttam (299 a normál ára), a normál változatot, ami Planbmokusnak van, az állítólag volt már 149 GBP, 199 a normál ára.
(a szállítás sincs ingyen, de akkor az az 500 Fontos bringa ajtóig jött volna 210e magyar pénzből...)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz FireKeeper #142248 üzenetére
majdnem azt mondtam, hogy évekig de rájöttem, hogy már '98-ban tárcsás vázam volt, szóval bátran mondhatom évtizedekig nem volt baj a tárcsa+gyorszár kombóval, szóval azért ne essünk már hanyatt, ha nincs
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ZolkoW #142252 üzenetére
groupset függő, a belépős gravelek között azért már 300 körül találni átütőset. más kérdés hogy ott a "gravelség" miatt fizeted meg a felárat, ergo kapsz egy terepre is használható országútit szarabb groupsettel mint egy azonos árú országútit.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
jilian
addikt
Hello,
Egy hónap múlva megyünk nyaralni, és a kerékpárokat szeretnénk vinni.
Két monti és egy 18- as gyerek monti.Adott egy Nissan Qashqai (2012)
Milyen tartót érdemes venni?
Csomagtartóra vagy tetőre szerelhető a jobb választás?Nincs vonó horgom....
-
ro_bert17
őstag
Sziasztok! Mostani autómmal számomra a legpraktikusabb bringa szállítási mód az utastérben történő szállítás. Viszont a nyerget minden alkalommal le kell hogy engedjem.
Ez évi pár alkalom. Alu váz, alu nyeregcső, használok hozzá azt a fehér shimano tapadásgátlót, nyomatékkulcsom nincs.Hosszabb távon okozhatok magamnak ezzel valamilyen komolyabb problémát? Gondolok itt a vázra, mert a nyeregcsövet, vagy bilincset kevésbé sajnálom (gondolom amúgy is ezek fáradhatnak el hamarabb).
-
jjeahh
nagyúr
válasz FireKeeper #142248 üzenetére
Nekem 180-as tárcsák vannak gyorszáras kerekeken, semmi baj nincs vele .
Amúgy nekem is tetszik ez a ződ ufó bringa, remélem majd egyszer nekem is lesz cx/gravel-em, gyönyörű Cannondale, Scott, Marin gépeket láttam a helyi boltban is, csorgatom a nyálam...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
samujózsi
tag
Kerék témában megnyugodtam: decathlonban kiállított 0km-es, 300 ezres bringa kereke hullámosabb, mint az enyém. Egyedül a 105-ös szett fékje az, ami lényegesen jobbnak tűnik az enyémnél. De az nagyon sokkal...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
-=RelakS=-
veterán
válasz FireKeeper #142248 üzenetére
Tárcsás vázam van gyorszárral.
Jó, nem az eredeti gyorszárat használom, hanem ilyen kulcsosat, de ezt sem húzom meg bitang módon
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
planbmokus
senior tag
válasz benfolds #142221 üzenetére
Ez a régebbi London Road, nem az SL, ami ZolkoW kollégának van.
Komfort országúti/ commuter geoja van, ami gravelre és aszfaltra is kényelmes. Nem ideges, terepen is használható.X Factor:
A 170-es átlag tényleg kicsit sok, most szokom vissza bringára, az elmúlt két évben kb annyit mentem, mint az elmúlt 3 hónapban... Na meg jó a völgyben lakni, rögtön 3,5 km/80m mászással kezdeni minden kört... Nem is mentem nyélen, de így is lett két PRevilskati:
Szokott lenni BF és XMass Sale is a PlanetX-nél.
Azt döntsd el, hogy komfort vagy verseny országútit akarsz, mert nagyon más tészta a kettő. Én már csak hobbi bringás vagyok, biztos nem szenvednék egy race geo-s gépen. Ha az érzés kell, a London Road egy nagyon jó, multifunkciós gép.[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
planbmokus
senior tag
válasz FireKeeper #142248 üzenetére
Nem akarok vészmadárkodni, de amikor elkezdtem versenyezni DS/4X/DH szakágakban, még nem nagyon volt elterjedve az átütő, kb 50 versenyt nyomhattam le nélkülük. És még mindig élek.
Mellesleg a PlanetX-ben is gyorszár van, 180-as tárcsával..."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
evilskati
aktív tag
válasz planbmokus #142262 üzenetére
Köszönöm szépen a választ mindenkinek!
Körbenézek a környéken, hátha ki lehet valahol próbálni a kettő típust. Versenyezni nem szeretnék egyébként, maratonok szimpatikusabbak, nekem elég ha sikerül legyűrnöm a távot szintidőn belül.
Van mit tekernem szerencsére, csak motoszkál bennem ez az országúti kérdés.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz planbmokus #142263 üzenetére
gondoltam hogy megkapom az ívet a "tárcsám van gyorszárral, soha nem volt vele baj" közösségtől
nem mondtam hogy rossz, csak hogy ha van opció, akkor én inkább az átütő felé tendálnék.evilskati: milyen keretben gondolkozol?
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
ZolkoW
őstag
válasz evilskati #142264 üzenetére
Az enyémet holnap Fehérváron akár ki is próbálhatod
(#142265) FireKeeper : én is jobban örülnék, de ha arra vártam volna, hogy hasonló pénzért legyen átütős, vagy pedig még gyűjtenem kellett volna hozzá, akkor még mindig nem tekerhetném
Különben is tök új nekem ez az egész műfaj, azt sem tudtam (jó, azért 90%-ban biztos voltam) tetszeni fog-e ez az egész.Azt hozzáteszem, hogy pont legutóbbi úton figyeltem meg, hogy ha épp úgy van beállítva a tárcsafék, akkor elindulásnál (kiállva tekerés pár taposás erejéig, nem túl izomból, csak éppen nem váltottam vissza annyit, mint kellett volna) simán beleér a pofába a 160-as is, aztán menet közben már nem. Ez tényleg ilyen, de együttélek vele.
Mondjuk a karbon villánál figyelek is, hogy ne bikázzam meg a gyorszárat, csak fimonan szorítom meg.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ZolkoW #142266 üzenetére
én egyre inkább hajlok felé, hogy bevállalom ezt a Ridewill-es festetlen alu vázat, csak most várnom kell egészen szeptember elejéig a rendeléssel, mert nincs a méretemben. egy olasz fórumon találtam pár képet épített gépekről, meg beszéltem egy sráccal akinek volt arra a vázra épített gépe, és jókat írt róla, szerintem ennyi pénzért (140+20EUR postával) verhetetlen, még úgy is, hogy villát külön kell szerelned hozzá, meg le kell még festetni.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
tacto
aktív tag
válasz FireKeeper #142265 üzenetére
Ez nem közösseg, hosszu evekig nem is volt mas....
-
samujózsi
tag
válasz FireKeeper #142265 üzenetére
Nekem csak hat évig volt tárcsa+gyorszár...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
nagyúr
válasz FireKeeper #142265 üzenetére
Opció lehet csak jelentős felárral. És azért sokan bőven elvannak gyorszárral is a tárcsa mellett.
Més que un club!
-
planbmokus
senior tag
válasz FireKeeper #142265 üzenetére
Félre ne érts, használtam átütőst is(Pike, Talas, Reba, DJ2), tény, hogy egyszerűbb beállítani, a Gravity villáknál az extra merevség is érződött, de pl. a Reba-nál gyikfing előnye volt. Nem volt érezhetően merevebb, mint a gyorszáras, ezt azért merem mondani, mert egymás után használtam QR-est és Bolt-on-ost. Értem én, hogy aki nem bringa mellett nőtt fel, annak könyebb bedugni a csövet, ami a helyére teszik kereket, na de nélküle pont 4 másodperccel több egy kerék ki-be tétele. Szervizesként is dolgoztam, az is tapasztalat, hogy némely átütőst macerásabb szerelni, mint egy gyorszárast...
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
evilskati
aktív tag
válasz FireKeeper #142265 üzenetére
Jelenleg 250k a maximum. Ivana szokta írni, hogy használtan ennyiért már van 105-el szerelt alu+karbon gép. Lehet, hogy kezdésnek abba az irányba indulok el.
(#142266) ZolkoW: Köszönöm a felajánlást, ha most nem is, de lehet, hogy egyszer megkereslek ez ügyben
Nagyon bepörgök és addig fogom tekerni a jelenlegi cross trekkingem míg szét nem esik, akkor könnyebb racionalizálni a döntést Az eddigi legnagyobb távom 118 km volt 5 óra alatt a Kisalföldön. Túl sok szint nincs, de a szél mindig fúj
Egyelőre úgy érzem, hogy a szűk keresztmetszet inkább én vagyok, mint a bicikli, de többen mondják, hogy megérte a váltás országútira, mert nagy a különbség.
Ui.: Néztem, hogy a Planet X London 10 Kg körül van. Egyik ismerőm szerzett nem rég egy régebbi acél Colnago-t, az 8,5 kg. Alig hittem el Valamiért az volt a fejemben, hogy ezek a modern alu vázasak verik súlyban a régebbi technikát, de ezek szerint a csúcskategóriát csak csúcskategóriával lehet érdemben összehasonlítani hiába az eltelt évek.
[ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
válasz evilskati #142273 üzenetére
annyiért mondjuk én is inkább a használtak között nézelődnék, főleg ha "klasszik" országúti kell, tehát elvagy 25-ös külsőkkel és felnifékkel.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
ZolkoW
őstag
válasz evilskati #142273 üzenetére
a súlyáról annyit tudok mondani, hogy most az enyém 10,25Kg, igaz, hogy pedálokkal (+380g), de a gyári Gipiemme-nél sokkal könnyebb kerekekkel (kb -700g). Nyereg, nyeregcső is könnyebb...szóval a 10 kilóhoz bizony még költeni is kell rá. Egyébként nem tudom, mi ilyen nehéz rajta, a montim kevesebb, mint a teló plusz súlyával nehezebb
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
samujózsi
tag
Csak kíváncsiság, nincs ilyen szándékom: Tiagra helyére komplett 105-ös rendszert fel lehet tenni? Ha igen, kb mennyibe kerülhet? (Nagyságrend érdekel)
Váltók, fékek, fékváltó karok és a hátsó fogaskerekek cseréje gondolom, kötelező, más egyéb?[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
FireKeeper
nagyúr
válasz samujózsi #142278 üzenetére
hajtómű, lánc, és régebbi kerékagy esetén új agy is kellhet, ha a 11 sebis 105-öt szeretnél.
X Factor: vagy aliról 110k körül, bár ha megfogja a vám akkor annyira jön ki mint a merlintől
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
samujózsi
tag
válasz FireKeeper #142279 üzenetére
Hm... szóval nagyjából a fél bicikli és elnézve az árakat... gyárilag 105 szettel venni "valamivel" olcsóbb.
Ha abból indulok ki, hogy csak a fékek 30-40000Ft... úgy saccolom, ha tényleg mindent cserélni akarnék, az közel 200 ezer lenne munkadíjjal, mindennel...X Factor: akkor még alul is becsültem, ha a hazai beszerzési lehetőségekkel számolok.
FireKeeper: magamnak? Mikor a váltó beállításával is szervizbe rohanok?
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
FireKeeper
nagyúr
válasz samujózsi #142281 üzenetére
ha magadnak megcsinálod, nulla a munkadíj
amúgy kb youtube videokból autodidakta módon egész jól meg lehet tanulni mindent. jó, néhány szerszám kell, és főleg néhány speciálisabb elég drága tud lenni.
X Factor: ha nem full lezúzott a váltókar, engem lehet pont érdekelne is
amúgy én pont HY RD fékeket néztem ki, mechanikus brifterrel, szerinted érezhető előrelépés ehhez képest a full hidrós rendszer?[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Csokicsibesz #142145 üzenetére
Egy Gerecse maraton? Az nem HHH
-
X Factor
addikt
válasz FireKeeper #142283 üzenetére
Pü ment, fékhatásban nem hiszem, de egy hidróst más érzés huzni, páromnak lett és azóta eléggé fennem rá a fogam, csak horror a 7020-as fékváltókar, boltba meg nem igazán számitjak be a jelenlegi szettet.
Make things work
-
Somatom
veterán
válasz jilian #142256 üzenetére
Nekem egy Fastback Daewoo Kalosom van. Egy hátsó ajtóra szerelhető Thule tartót vettem rá. Elvileg három bringát lehet rá akasztani. Hétvégén lesz a felavatás, akkor kerül rá először egy 22 kilós Merida pedelec. Majd referálok. Egy biztos. Vmi komoly lánc-lakat kombóval fogom a vonóhoroghoz láncolni a bringát, mert egy szikével cirka 10 mp levágni a tartót az autóról.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ivana
Ármester
válasz evilskati #142273 üzenetére
Ha tényleg országútizni kell, akkor nincs szükség hidrós tárcsára, csak plusz súly és macera.
Kb. 150 körül már jók vannak ennyiért főleg campát érdemes, de mostanában szoktam látni jobb shimanokat is (105, ultegra), de azokra valamivel jobban kell figyelni (ellentétben a régi campával a shimano fékváltókar nem igazán szerelhető). Ezek 8kg körüli alu-karbon gépek szoktak lenni.
A tárcsafékes váz, villa alapból nehezebb, mint a patkós. Nyilván magasabb kategóriában kevésbé, pl. Napfénysüti gépe. Ott már az UCI 6.8kg-os szabály miatt sem könnyítenek tovább.
-
IMIIKE1998
őstag
Azzal mit lehet amúgy kezdeni, ha elég a fékerő, de nehéz húzni a fékkart? A gond, hogy 2 ujjas a fékkar, de nekem kicsi kezeim vannak, így muszáj egy ujjal használom, mert csak így érzem biztosnak az irányítást.(V-fék MTB-n.) Valaki egyáltalán tud két ujjal a fékkaron bringázni? Szerintem nagyon instabil.
-
Somatom
veterán
-
-=RelakS=-
veterán
Szerintem olajos lett a felni, mert egyszer csak úgy döntött a fék, hogy nem nagyon fog.
Próbáltam WD40 zsírtalanítóval tisztítani, de nem igazán érzem a hatását. Lehet, hogy ez hagy maga után valamit, ami gyakorlatilag keni a felületet? A vizes alapú Squirt kerékpár tisztítóval áttörölve most elég száraznak tűnik a felni, remélem, lassítani is fog, mint régenItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz planbmokus #142218 üzenetére
Az a rózsaszínű flamingó a kormányodon áll?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #142245 üzenetére
Mindig gépben adok neki 50C°-t meg méregerős mosószert...aztán ha már műanyagot sem ehet nyugodtan a zember,akkor legalább mosóvegyszer legyen egy kevés.😆
firekeeper...pedig sokan használjuk...évek óta...megelégedéssel.Egy teleszkóp,vagy egy váz nem attól a vastagabb tengelytől lesz igazán merev,vagy ellenálló,hisz olyan is van,hogy csak baloldalt tartja mégis szupermerevnek reklámozzák.
robert17...én hetente többször kiveszem,törlöm,visszateszem,hogy ne recsegjen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
planbmokus
senior tag
válasz Hasaggymeg #142294 üzenetére
Nem, a fröccsteraszon lógott
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #142254 üzenetére
Mindig ki kell találni valami újat, hogy legyen miért lecserélni a "régi" technikát. Sok dolognál tényleg jó, hogy fejlesztették. Ilyenek az A-Head villa és kormány a mentes helyett, kazettás agy a racsni helyett, monoblokk a régi kónuszos beütőcsészés helyett, Integrált hajtómű a négyszögletes tengely helyett, mert tényleg merevebbek és könnyebb is szerelni és beállítani őket. De az átütőtengely inkább az extrémebb igénybevételhez jó, így nyilván annak is megvan a maga helye, de szerintem sem kell eldobni a teleszkópot meg a vázat rögtön.
-
6030D
Ármester
kerékpáros nadrág RC 100 - 5000 Ft
Szerintem ugyanaz, mint a régi 500-as gatya, rendeltem is egyet. Igen, szivacsos, kb 3 éve működik a másik is...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr