-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
samujózsi
tag
válasz bringasisti #142901 üzenetére
52, de tavaly még simán tekertem 38 fokban.
Egy tippem van: a szokott 14-15km/h átlag helyett most 21km/h körül volt a Strava szerint a kompig. Lehet, hogy túlzásba vittem a tekerést (értsd: túlbecsültem a teljesítőképességem... így másfél órával érkezés után már kezd múlni a zombi állapotom)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz parkr #142902 üzenetére
Háztól-házig kereken 50 volt. Nagyjából 38-tól váltottam élőhalottra.
(#142903) 6030D : volt nálam másfél liter, plusz út közben vettem egy fél literes zero kólát, ebből hazahoztam úgy fél litert. Szóval némi kiszáradás akár esélyes is lehetne, de a szokásostól eltérően most nem estem neki a vízcsapnak, hogy kiszárítsam... egyáltalán nem érzem kiszáradva magam.
-----------------------------------------------
Kicsit egészen más: strava-n hogy lehet annyira publikussá tenni egy utat, hogy azt tényleg bárki láthassa? Nekem alapvetően privát minden adatom és hiába állítom be, hogy bárki ("Everyone") láthassa, ha nem vagyok bejelentkezve, akkor folyton azt mondja, hogy regisztráljak, kövessem az illetőt.... Megvan: a profilomat publikussá kell tenni.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
pittlaren
csendes tag
válasz Hasaggymeg #142878 üzenetére
A Ghost bicajpmon is kuplungos Deore van, szerintem egyáltalán nem rontja a váltás minőségét, ellenkezőleg, sokkal feszesebb a dolog. Nem utolsó sorban, lefeléken sokkal kevésbé csattog a lánc, szóval én remek dolognak tartom. Hátránya a gyorsabb lánckopás, illetve úgy tudom, hogy a gyári _ajánlás_ szerint kapcsolt állapotban, a rögzített pozihoz képest +/- max. egy fokozatot ajánlott eltérni.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #142894 üzenetére
Hát ha nem rosszabb vele a váltás,akkor mi a szerepe? ...vagyis miért lehet egyáltalán kikapcsolni?Érted itt az ellentmondást? Talán pont triálboj-nak tört le minap a pöcök...már nem emléxem,de itt írta valaki.
3060D...versenyben biztos számít,de ez a vízigény sem lehet 1forma.Tegnapelőtt volt Keszi-NHH-Keszi 4+ óra alatt szűk 2,5L folyadékkal,de ájulás nem környékezett,nejem 55 kilójával ugyanennyi alatt megivott volna ötöt.
Runner...na még csak az hiányozna nekem egy 20 éves hormonszintje,még lecserélném a zasszonyt a végén.
pittlaren...tehát a kérdés továbbra is marad,miért nem elég egy erősebb rugó?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pittlaren
csendes tag
válasz Hasaggymeg #142909 üzenetére
_szerintem_ azért, mert pusztán egy erősebb rugó nem biztosítaná minden fokozatban azt a láncfeszességet, amit a kuplungolás révén nyerünk. Legalábbis a +/- egy fokozat limitből erre következtetek.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #142909 üzenetére
Ez a folyadék téma fura dolog, a haverom egy körön megiszik 5-6 litret, a haverinám max 500ml-t és mindketten elvannak, soha nem volt bajuk emiatt. Én meg max 2 litret 50km-n, ha hideg van kevesebbet, egyszer gondoltam kipróbálom milyen sokat inni és lenyomtam 5-6 litret, hát... durván ömlött rólam a víz, ezért még jobban szomjaztam, aztán még jobban izzadtam, a végén meg kb. a halálomon voltam, olyan rosszul lettem. Gondolom a sót is pótolnom kellett volna, de akkor még fogalmam sem volt erről és a brutális izzadás úgyis baromira kellemetlen volt, ezen a só sem segített volna.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pittlaren #142910 üzenetére
Ez a +/- 1 fokozat az mit is jelent valójában,hogy bekapcsolva inkább csak 1 váltás le,1 fel ajánlott? Vagyis ne nagyon kelljen a kanálnak előre-hátra mozogni?
jjeahh...tény,hogy egy ilyen menet után (100km/1000 szint) még másnap is többet iszok a szokásosnál,vagyis érzem a kumulálódott vízhiányt,de a menet alatt sokkal kisebb súlyú nejem által megivott folyadék nagyjából felét igénylem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kecsotam
tag
Sziasztok!
Pár hónapja eldöntöttem, hogy szeretnék egy új bringát és elkezdtek foglalkoztatni a Fatbike-ok.
Nem vagyok nagy bringás, annyira, hogy most éppen pár éve egy kerékpárom sincs. Csak ha már ígyis úgyis vennék egy montit, akkor ilyet Fat-et vennék. Nagyon szeretek túrázni, innen is jött az ötlet, hogy ezzel itt a Bács megyei homoktengereken is eltudnék lenni. Viszont azért pár hetente biztosan áttekernénk valamelyik szomszéd városba is bicóúton. Persze tudom, hogy nem erre van kitalálva, de gondolom azért ellehet vele kerekezni aszfalton is.
Mivel én is ilyen 100K-150K-t költenék rá marad a kezdő kategória, vagy egy kicsit komolyabb használtan.
Konkrétan találtam is újonnan egy Capriolo Mammut-ot 100.000-ért vadi újonnan. Viszont most lenne egy használt Torpado Tatanka is kb ugyanezen az áron.Nyilván a második bringa sokkal erősebb, de az ugye használt, több tulajon átment, ki tudja, hogy mit kapott.
Nagyon szépen megköszönném ha leírnátok a véleményeteket és segítenétek egy picit.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #142909 üzenetére
Azért lehet kikapcsolni, hogy könnyen ki tudd venni a kereket, vagy szerelni a láncot, vagy visszatenni az utóbbit, ha éppen szükség lenne rá. A kuplung lényege az, hogy nem engedi a láncnak, hogy hirtelen "lazuljon", azaz hogy a láncfeszítő hirtelen előre lendüljön - ez a hirtelen lazulás az egyik oka a lánc leesésének, és hogy a láncvillát alul-felül verheti. Egy olyan feszes rugó, mint amilyen erős a kuplung, már kényelmetlen lenne váltásnál.
-
Fall-N
veterán
válasz Kecsotam #142913 üzenetére
Hát nem tudom, nekem annyira nem jönnek be a fat bike-ok, de homokon tényleg jó lehet. Viszont a betonon és az aszfalton készülj fel a traktorgumi hangra. 😃 Én is Bács megyei vagyok, itt is látni pár ilyen "szörnyet".
Viszont a Capriolo sajnos elég gyenge felszereltségű alkatrész ügyileg. A másik használt bringánál meg az állapottól függ, hogy érdemes-e megvenni. Az is lehet, hogy kapsz egy pénztemetőt, amire rá kell költeni sok tízezret. Ez élőben derül ki csak.
Wombath: SRAM erősebb rugókat használ és mégsem mondhatni rájuk, hogy nem váltanak jól. Egyébként érthető a kuplung dolog Shimano vonalon, mert ha megnézi az ember akkor a testbikeon a legtöbb ember mindig a gyenge rugót említi meg a Shimanoknál, mint hátrányt.
[ Szerkesztve ]
-
pittlaren
csendes tag
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Kecsotam #142913 üzenetére
Szia! A fatbike-os csapatban többen használták már Tatankát, komolyabb távon, terepen is. Milyen felszereltséggel lenne a szóban forgó példány?
Sajnos új bringát 100k-ért csak erős korlátozásokkal kapsz, fatre pedig külön érvényes ez, mert sok alkatrész drágább hozzá (normális külső pl 20 per darabtól indul). Ez alapján a Tatanka, bár lutri, jobbnak tűnik, de azért azt mindenképp mondom, hogy komolyabb használatra 200k körül indulnak a fatek, használtan.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Wombath #142914 üzenetére
Még mindig nem értem.Tehát kikapcsolva is fékezi a hirtelen előrelengést?Mert akkor kafa.Ha bekapcsolva túl nehéz a váltás,akkor már megint érthetetlen miért nem lehet simán csak erősebb mint a Sramnak,hisz az kuplung nélkül sem csapkod és a váltás is rendben van.Egy kis országunkra pláne jellemző változatos le-fel terepen teljesen életszerűtlen leszállni és kapcsolgatni,amit még aztán esetleg el is felejtheted.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #142918 üzenetére
Én meg úgy vagyok vele, hogy +1 alkatrész, ami el tud romolni. Ezért is szimpatikusabb nekem is a SRAM megoldása, meg amúgy sem árt az erős rugó egy váltóba.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #142918 üzenetére
Nem kell kikapcsolni, csak ha szerelés van. Nekem van kuplungos és kuplung nélküli xt váltóm is, nincs különbség a váltásban, de az előbbi nem zörög úgy lefelé.
-
pittlaren
csendes tag
válasz Kecsotam #142913 üzenetére
A fatbike - hasonlatosan a gravel/cyclocross bicajokhoz - elég szűk réteget céloz, ráadásul az említett három közül, pont a fat-ek kívánják a legtöbb kompromisszumot a 7köznapi használat során. Elég rétegbicaj, az ára / elterjedtsége is ezt tükrözi, elég egy random webshop kínálatát megnézni, mennyi XC, fully, outi, és mennyi fat van készleten. Esetleg kompromisszum gyanánt érdemes lenne a "+'-os kerékméret felé egy kitérőt tenned, egy 27,5+ XC bicaj is elég duci hatást kelt, nem mellesleg aszfalton sem kell trombózist kapni az erőlködéstől. Költséghatékonyabb megoldás, mert a +-os ducigumik ára azért nem vetekszik ezeknek a traktorgumiknak az árával, és ezzel, főleg egy használt fat esetében mindenképpen érdemes számolni.
[ Szerkesztve ]
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #142919 üzenetére
Csak ne lenne olyan pofátlanul drága.
Wombath...akkor ez a +/-1 ajánlott váltás bekapcsolt feszítővel nem igaz?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #142923 üzenetére
Nem tudom, mi ez a +/- 1 dolog. Váltani ugyanúgy vált többet egyszerre mindkét rendszer.
-
pittlaren
csendes tag
válasz Hasaggymeg #142923 üzenetére
Váltani vált, hosszabb távon nem célszerű úgy használni _tudomásom szerint_. Velem is több ízben előfordult, hogy elfeledkeztem erről, de gyakorlati hátrányát még nem tapasztaltam.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ennek majd ha időm engedi utána olvasok,mert kissé ellentmondásos,de pl. a terepen folyton bekapcsolt állapot,normális váltásteljsítménnyel,melyet a könnyebb,kevésbé koptató váltás/működés érdekében aszfalton kikqpcsolsz már sokkal szimpatikusabb,értelmezhetőbb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
coolpet
senior tag
Én is szeternék valami bicóút figyelőt de telefonra.
Visszanézném hol milyen volt a teljesítményem.
A telón két alkalmazás van, az MI Fit, és a Samsung Healt, ami tud biciklizést elemezni.
Esetleg valami ötlet?
MI band 2-m van, meg samu S8-am. Ebből kell gazdálkodni. -
Ákkk
addikt
válasz pittlaren #142925 üzenetére
Én mindig bekepcsolva tartom. Picit nehezebb váltani erősebben kell nyomni a válltókart de nem vészes.
1 probléma amikor terheléskor felfele a 3 legnagyobb fogaskerékre váltasz így feszesen nem mindig tudja teljesen a fogaskerék síkjába vinni a láncvezetőkanalat ez miatt picit zörögnek vezetőgörgők.
De ezt is ki lehet kerülni ha van első váltó akkor azzal helyre lehet rántani.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
-
Somatom
veterán
Azt nem tudom. Toltam egy boostot a pedelec -nek és huss, fennt voltam. Mivel felhívtátok a figyelmemet a tészta fontosságára, ezért egy helyi étteremben befaltam egy harcsapaprikást túróscsuszával. Közben néztem, ahogy bokáig érő nyelvvel felérnek azok, akiket fölfelé megelőztem. Aztán legurultam.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem olyan vészes.
(#142930) Zsohi ...hú,ez nagyon komoly! A hajtómű viszont 1értelműen csere-érett.
(#142933) Somatom...remélem az erdőben gurultál le Lajos Forrás felé.Ott mikor utoljára voltam bizony elkelt volna a 4"-os gumi is,mert olyan kövekkel volt helyenként megszórva mint az öklöm.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Somatom
veterán
válasz samujózsi #142936 üzenetére
Platán panzió. Amúgy rendben van a konyhájuk, de a harcsa sztem nem volt 100 -as. Az a baj, hogy az éttermek általában nem fogott, hanem tenyésztett harcsát használnak. Azokat meg etetik. Ha a harcsa nem vadászik, akkor elzsírosodik a húsa, ami nem fincsi. Igazán jó paprikást csak fogott harcsából lehet készíteni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
-
inifini
tag
válasz Napfénysüti #142940 üzenetére
Nem, vagy egy kombi Mazda6 tetején, vagy autóban szállítom, attól függ, mennyi hely van belül 😉
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #142935 üzenetére
Igazából három lányt fuvaroztam fel, akik vmi jurta sátras táborozásra mentek Dobogókőre. Így készültek a képek a Kalos hátulján a bringáról. Útközben vmi szakadékba mentek túrázni. Annak a parkolójában hagytam az autót, onnan "tekertem" föl (igazából akkuteszt volt). A parkolóban volt egy tábla, hogy ez a Pilisi Parkerdő és csomó áthúzott ábra volt rajta. Az egyik biciklit ábrázolt. Szóval, nem mentem be az erdőbe.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Sped
aktív tag
válasz jjeahh #142911 üzenetére
Érdekes ez, én se iszok sokat.
80 km-es körön (3,5 óra) viszek magammal egy tele 7 decis kulacsot, de amikor 35 km-nél megállok friss vizet venni benzinkútnál, a kulacs fele még megvan, de ihatatlan meleg ezért azt magamra meg a földre locsolom. Mire újra elindulok, megiszok 3-4 deci vizet a többi a kulacsba de annak a nagy részét meg hazaviszem. Ha nagyon meleg van, akkor kb. fél literrel több fogy, de akkor is a vége felé, úgy 2,5-3 óránál esik jól a folyadék addig csak azért iszok mert tudom hogy kéne. Hazaérve se vagyok igazán szomjas, és semmi bajom nincs. Na gondolom ez majd 10 év múlva nem így lesz. De rendesen tempót megyek, hegyet mászok, tehát nem lötyögős a tempó. Most tervezem feltolni a távot 110 km-re, már megvan az útvonal, csak eddig az időjárás nem volt közreműködő vagy pont más dolgom volt (nekem csak a hétvége jöhet szóba, home office-ból lelkiismeret furdalásom lenne elmenni 4 órát tekerni napközben, még akkor is, ha utólag ledolgoznám... ). Itt valszeg kétszer állok meg mert minek két kulacs, úgyis felmelegszik mindegyikben a lé mire meginnám.IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
xy.zsolt
őstag
Én Jaat féle sókeveréket szoktam nagy melegben hosszabb távon inni...akár 36 fokban is gond nélkül tekertem izmosan. Idén valamiért ez elmaradt, látszik is az eredménye....33 fok felett már agyoncsap a meleg....a tiszta víz nekem nem elég sajna. Szóval egy próbát szerintem másnak is megérhet
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Sped
aktív tag
válasz xy.zsolt #142946 üzenetére
Én 2-3 zselét eszek közben, amit itt ajánlott valaki Decathlonból. Nagyon finom és miután elfogyasztom, rá kb. 10 percre érzem, hogy adja a löketet. Gondolom ebbe megvan minden, ami ilyenkor kell a szervezetnek. Sokkal jobban bevált, mint az energiaszeletek, amiket rágni kell.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Tidradio td-h3 rádiót keresek!