-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
nagyúr
-
Chabee
tag
válasz X Factor #130964 üzenetére
Szia!
Nem vagy indiszkrét, Triban 500. Jókat olvastam róla, így belevágtam. Kicsit kalandos volt, mert ezt a típust kivezetik, és így nem lesz többet elérhető, mert koncepciót vált a Decathlon. Az utódja meg 145eFt lesz, majd valamikor. Névcserék is lesznek, stb. Szóval kb az utolsó újat sikerült elhoznom, ami még nem volt lefoglalva.
[ Szerkesztve ]
Igazat mondani könnyű, csak elhitetni nehéz!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz X Factor #131047 üzenetére
Tényleg ki kéne próbálnod egy könnyebb bringát. Koca bringások jellemzően összemossák a pilóta súlyát a kerékpár súlyával. A koca bringást nem feltétlenül úgy kell érteni, hogy keveset teker, hanem nincs tapasztalata a modernebb, komolyabb kerékpárokkal kapcsolatban. Sok embertől hallottam, hogy minek a könnyebb bringa, fogyok 10 kilót aztán kész. Ez sajnos nagyon nem így működik. A valóság az, hogy a könnyebb bringát teljesen más érzés használni, sokkal jobban gyorsul, játékosabb az irányítása. Arról nem is beszélve, hogy a könnyebb alkatrészek sok esetben merevebbek is a nehezebb társainál, mert prémium anyagból vannak. Ami megint csak növeli a hajtáshatékonyságot. 200g-al könnyebb külsőn megérzed, hogy jobban gyorsul a bringa. A kerék környékén súlyt csökkenteni a leginkább érzékelhető, de az összsúly is jelentősen befolyásolja a kerékpározási élményt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz X Factor #131227 üzenetére
De csak akkor állhat el ha nem használja, hanem úgy dobozban, eredeti csomagolásban visszaküldi. Összeszerelve, használtan senki nem fogja neki visszavenni, ebben biztos lehetsz!
G@ben: Szerintem is túlliheged ezt a kérdést. Alap kerékpártól ne várj profi geo-t. Az az árkategória amit nézegetsz a koca kerékpárosoknak készül. Ehhez mérten alakítják ki a geo-t is, tehát inkább túrázósabb mint sportos, mert erre van igény. Ennyire akkor van értelme belemenni, ha legalább 2000 euro-t terveznél elkölteni, és komolyabb terepen csapatnád. Annyi a lényeg, hogy a testmagasságodhoz megfelelő méretű vázat vedd meg, ez pedig az M méret. nevesebb márka kb bármelyik mtb kerékpárja jó lesz. A 29"-es nyilván kicsit más érzés mint egy 27,5". De ha hozzászoksz a 29"-hez, sokkal jobban fogod szeretni. XC-ben nem kérdés, hogy a 29" jobb. Azért is érzed furának mert kicsit rugalmasabb, a 29"-es váz villa nagyobb erőkart jelent, jobban tekeredik minden, rugalmasabb a kerék is. Csak a közép és felső kategóriás 29"-ek tudnak merevek lenni. De a te felhasználásodhoz ez kb mindegy is. Trekking felhasználáshoz keresel mtb kerékpárt, nem arra, hogy 50-60-al szlalomozz a fák között az erdőben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz X Factor #131691 üzenetére
Minden gyártónak vannak általában jól sikerült modelljei is, meg az, hogy valami szar vagy jó, nézőpont kérdése is. Aki a full gagyi, tesco bicikli vagy valami 30 éves őskövület után ül át egy decathlonosra, annak nyilván szuper jó lesz, kb bármelyik, de aki egy minőségi, kicsit régebbi gépről, annak már kevésbé.
Nyilván nem vagyok kerékpár tesztelő, újságíró, nem ülök rá és tesztelem az összes létező kerékpárt. Kerékpár szerelő vagyok és amit a munkám során látok, arról tudok beszélni.
A Decathlon esetében rengeteg ócska vázzal találkoztam már. Most nem részletezem, mert már jó párszor leírtam itt. Ezek tények, tehát az előítéletem nem alaptalan. Ettől még a Triban 500 lehet egy jó bringa.
De egyébként nem csak a Decathlonnal kapcsolatban voltak rossz tapasztalataim, a Gepida esetében is láttam már érdekességeket, ráadásul nem csak az alap bringáik esetében.
Azt nem mondom, hogy a Decathlon vagy Gepida márkákat mindenképpen kerülni kell, felhasználás függő is, de minden esetre érdemes alaposan körültekintően vásárolni. Míg egy minőségi márka esetében ezzel nem kell számolni, minden esetben a kategóriának megfelelően, minőségi vázakat kapunk. Mindenki eldöntheti, hogy rámegy a tutira, kicsit magasabb áron, vagy próbálkozik egy olcsóbb termékkel, ami vagy jó vagy nem. -
Don.Corleone
aktív tag
válasz X Factor #133288 üzenetére
Köszönöm! Ha emlékezetem nem csal, még te ajánlottad. Körbe futottam a piacot és más ajánlás nem is jött, illetve utána olvastam ennek a készüléknek, hát több mint szuper. A strava-al is kommunikál, szóval tökély. Remélem az összehangolás nem lesz gond, hallottam hogy a vezeték nélkülivel néha el lehet szórakozni, bár lehet csak gyatra volt a termék, kitudja.
-
Don.Corleone
aktív tag
válasz X Factor #133343 üzenetére
Azt hittem van külön érzékelő a kerékre, de aztán beugrott hogy ez GPS-es. Meg is érkezett a mai nap, még tesztelni nem volt időm. Viszont maga a gépezet, átláthatósága, funkciói nagyon pazar. Egy valami kicsit kérdéses, a kerék átmérő.. itt van valami táblázat, vagy te pl. hogyan adtad meg a kerékméretet? Ezek a kerekem adatai: Reparto Corse AT470 700C 622x17, 2-14H F/V. Maga a program alapból 211 cm-t ír.. de hogy ezt hogy gondolja ez nekem rejtély. :/
-
nmate91
tag
válasz X Factor #130823 üzenetére
Szia!
Így egy hónap után van egyéb tapasztalatod a géppel?
Tervben van nálam egy RC520 vásárlás, pár review megvett. Tesztnapon próbálom majd ki.Eredetileg cross-trekking volt a cél, de drágák, régi alkatrészekkel (láttam itt is volt téma) és inkább dobtam az ötletet.
Szintén nehéz bringáktól jövök: Rockrider 520, acélvázas outi amim volt és egy szintén acélvázas városi ss tulaj vagyok jelenleg (ez marad is rövid távra a városi utakon meg az utcán otthagyni).
Szimpatikus igazából, a súly nem lenne para nekem szerintem. Ill. a decathlonos bringákat elégnek érzem az én felhasználási szokásaimhoz. A kis pd-m520-ammal használnám - ez gyanítom sokaknak barbárság, de én tökre szeretem ezt a pedáltSzóval érdekel bármi, ami előjött azóta
-
nmate91
tag
válasz X Factor #134122 üzenetére
Kipróbáltam.
Nekem is fura volt az áttét, de abszolút megtaláltam azt a kényelmes utazótempót ilyen 23-25 között, amivel nagy erőlködés nélkül tudtam hosszabb szakaszon is haladni.
A nyereg nem rossz, kicsit jobbnak képzeltem a reviewk alapján.Na a méreg. M-est jobban éreztem, jobb volt mászni, jobban tudtam gyorsítani. Az L-esnél mintha tök máshogy lett volna a súlypontom, viszont az lehet hosszabb távon kényelmes lenne. Viszont nagyon kicsinek éreztem magamat rajta. Hiába a felsőtestem fogalmazzunk úgy, hogy áramvonalas.
Van Ryselre nem éreztem úgy rá, de ott az M-es tuti elég lenne. Meg abból a +30-ból inkább egy kényelmes cipőt vennék még...
Kross Vento 3.0 sem tűnt rossznak, mondjuk Van Rysel helyett inkább azt vinném, 105-ös ide vagy oda.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz X Factor #135015 üzenetére
Kösz a beszámolót! Városban és aszfalton amúgy nálam sem lenne gond, úgy érzem ott simán meg tudnám szokni, de terepen, ahol kb. méterenként változhatnak a körülmények és gyakran fogok satuféket, meg nagyon sokszor rakom le a lábam, nem tudom hogy lehetne megszokni és egyáltalán van-e értelme, túlságosan veszélyesnek érzem. Valszeg van, mert a komolyabb xc-sek nagyja tényleg spd-vel teker, bár abban már kételkedek, hogy ez mindenkinek való.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Dudi08
tag
válasz X Factor #135850 üzenetére
Bár én messze nem vagyok rutinos, de én is ezt a C3-at használom. Most kicsit bután túl hamar olajoztam újra egy áttörlés után (~100-150km) és már 40km után kezdett feketedni a lánc.
Előtte normális mennyiséggel tiszta volt a láncom. A tél folyamán a görgőn is már ezt használtam és nem is csapkodta szét az olajat. Kopásról nem tudok nyilatkozni, annyit még nem használtam a kerékpárt. -
xy.zsolt
őstag
válasz X Factor #135850 üzenetére
Én használom 6 hete...írtam róla itt a napokban a forumon...eddig nagyon bevált. Én itthon vettem TŐLÜK és kaptam rá 15% kedvezményt (az akciós árból). Kinti webshopokból a rosebike-ot ajánlom....ott 9.95 - 14Eur az ára. Ha biztosra mész akkor a 120ml-est vedd, sokkal jobban megéri.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
6030D
Ármester
válasz X Factor #136027 üzenetére
Passz, majd Runner megszakérti, én annyit találtam, hogy 2017-es és az Alpinbike-nál is lehet venni 1,1 millióért.
Ez viszont tetszik: bringa megállja a helyét akár gravel vagy cyclocross/cross felhasználásban is
Azt megnézném, ahogy rohangálnak fel vele a lépcsőn, meg átugrálják a palánkot.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz X Factor #137049 üzenetére
Lassan majd cserélnem kell az enyémet (nem annyira az a néhány horpadás,mint a sz@rráizzadt és mosott,foszló belső tarkó és homlokrész,meg pántok miatt),de most is ez a kis,fejhez álló,taréj nélküli tetszik a legjobban.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz X Factor #137061 üzenetére
nem tudom a felnik adatait,amiket írtál, de 98%,hogy ha felmész az ebike oldalára, és találomra választasz egy legolcsóbb duplafalú felnit, az veri a mostaniakat.
de ha kicsit feljebb mész árban, akkor nehéz sem lesz,odaát most linkeltek Stans országúti (inkább gravel....öö... MURVA) felnit 15e/áron, ami valami 385 g?..
De hogy összezavarjalak, szerintem csak akkor fűzess,ha valami különös okod van rá. az agyak oké,hogy megvannak, de valszeg azok sem akkora eresztések. használt kerékszettek meg mint a tenger... épp ebben a 40-50es kategóriában, ha nem tárcsás kell.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
dellfanboy
senior tag
válasz X Factor #137061 üzenetére
szomoruan hallom ezt a nyolcas dolgot a kerekkel, mert en meloba jarasra hasznalok egy riverside 100-ast [asszem ez volt a legolcsobb modell] es hasonlo tunetem van mint neked, bar a felni tok mas..
szinten javitani tok draga meg minek, viszont azt szomoruan hallom hogy a dragabb gepeknel is fenall ez a hiba, azt hiszem kovetkezo drotszamaram nem a decathlon-tol lesz...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz X Factor #138445 üzenetére
Nekem is ilyen műtétem volt,csak nem genetikailag keletkezett az üreg,hanem extrém terheléstől mikor 20km/h-val leszálltam a kerékpárról.Nem saját,hanem un. szervtelenített csontot kaptam a porcfelszín alá...na meg egy nagy vasat,néhány bazi csavarral.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz X Factor #139585 üzenetére
Az. Elindultam Solymárra, de az utat amin menni szoktam, széttúrták, a Bécsi úton meg már inkább a belváros felé fordultam, úgyhogy a Szabadság híd érintésével most épp a Városligetben ülök :)
És szinte egész úton káromkodtam magamban, hol a hülye biciklisek, hol a hülye autósok miatt. ;)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Somatom
veterán
válasz X Factor #142349 üzenetére
Pont ezért nem akartam vonóhorgost. Meg azért, mert zűrös hozzáférni a csomagtartóhoz. A vonóhorgos tartókhoz külön rendszám igényelhető. Holnap kiderül, hogy az enyémen takarja-e a bringa a rendszámot. Szemmérték alapján nem, de ha mégis, akkor majd alakítok a tartón.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jjeahh
nagyúr
válasz X Factor #142781 üzenetére
Értem, köszi!
ZolkoW: ezek szerint ha jobban akarok fejlődni, akkor minden nap kell, amikor normál kajával nem viszek be eleget? Olyan hatalmas reményeim mondjuk nincsenek, csak régóta agyalok, hogy ki kéne próbálni és ez a myprotein nem drága, így adta magát, hogy berendeljek egyet.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Kecsotam
tag
válasz X Factor #145685 üzenetére
Jajj bocsi, hidraulikusok a fékek a Sirmiumon.
Igen én is arra gondoltam, hogy biztos nem középen van, de míg régen lehetett játszani a jobb és bal csavarral, hogy hova kerüljön, addig ezzel a gyorsfelfogatóval, mintha nem lehetne már annyira. Vagy csak én nem vagyok elég ügyes.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz X Factor #146353 üzenetére
Sajnos itthon ez egy elfeledett dolog, mert az utak is sok helyen siralmas állapotban vannak, így sosem lesz prioritás egy normális biciklis úthálózat. Mutatóban szoktak vidéken is pár km-t építeni uniós pénzből, hogy lehessen miből mutyizni. Persze Pesten meg lehet remény egyszer a fejlesztésre, mert ez is lehet motiváció a szavazásra.
Itt Baján most két darab szökőkút épül, de a legtöbb út katasztrófa amilyen állapotban van. Bicikli utacskák vannak a forgalmasabb részeken, de nem összefüggőek. Szóval itt sem az utak a prioritások sajnos. Máshol sem jobb gondolom a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz X Factor #150180 üzenetére
Sokszor én érzem magam hülyének, amikor a tök üres úton vagy kereszteződésben is megállok a pirosnál és a többiek meg úgy húznak el mellettem mintha nem is lenne ott lámpa.
Pl itt: [link] a Rákóczi hídnál van egy 1,5-2 perces piros a bringásoknak, közben autók alig-alig jönnek.
Oké, hogy itt tényleg veszélytelen az átkelés, de akkor sem megyek át a piroson.
Azért egy statisztikára kíváncsi lennék, hogy ha odaállnánk mondjuk a Margit hídhoz a 4-6 megállóhoz hány gyalogos-kerékpáros-autós menne át a piroson.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Somatom
veterán
válasz X Factor #152593 üzenetére
Tetszik ez a Lezyne kollekció. Sztem jó az ár/érték arány. Nincs ennek a márkának vmi hazai forgalmazója, boltja?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KERKO
csendes tag
válasz X Factor #155984 üzenetére
A láncot ajánlott le venni, nekem egy 10 sebességes shimano hg láncom van, stiftes, már 4x le meg fel tettem, de még sose cseréltem szemet benne, és nyúzom is, és eddig még sosem volt probléma vele. Viszont hamarosan patentszemre váltok, mert az egyszerűbb számomra.
Szóval: vagy egy biciklis üzletben nézz egy lánctisztítót egy ehhez hasonlót: [link]
Vagy pedig ami időigényesebb, de eredményesebb (11:40-től kezdődik a lényeg): [link]
Vagy ahogy eddig én csináltam: Vedd le a láncot, egyik végét gyorskötözővel, kötéllel, vagy bármivel rögzítsd egy olyan helyre ahol teljeshosszban se ér le a földre, wd40-el, vagy bármi mással ami zsírtalanító hatású menj rá és valami ronggyal húzd át jó párszor, utána láncszemenkét fordítsd teljesen el az egyik irányba, töröld le a koszt, majd a másik irányba ismételd le, ezt csináld végig mind a 110(kb) szemmel.
Utána keress valami madzagot ami bemegy a láncszemek közé, és szemenként szedd ki a dzsuvát.
Ahogy említettem is legutóbb így csináltam, időigényes, de szép fémtiszta lett, ami kb tartott egy fél óráig, de azóta se ropog a lánc.A videó lényege nyers fordításban, ha esetleg valakit érdekelne:
-Áztasd a láncot 8 órán át benzinben, ez a nagyobb zsíros maradványokat eltávolítja.
-Áztad 2 órán át bármilyen zsírtalani hatású szerben.
-Áztasd megint 2 órán át denaturált szeszben
Mindegyik anyagból annyi kell, hogy ellepje a láncot, értelemszerűen a 12 óra áztatás után a láncot félre kell tenni száradni.
És elvileg így fémtisztára fogja tisztítani.
Majd beszerzem ezeket a hozzávalókat, és megnézem, hogy hogyan müködik.[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz X Factor #165331 üzenetére
Ezek tulajdonképpen országúti groupsetes egyenes kormányos gépek.
Mind jó lehet a célra, a Giant kiemelkedik a 105 groupsettel (Sora-105 az két szint ugrás felfelé) , de az árával is. A Canyonnak meg nagyon szép a piros színe
Bármelyiket veszitek szeretni fogja, a Riverside 500 után kb mintha egy jó Swiftből átülne egy új 3-as Bmw-be. Van még efelett bőven, de ez is nagy előrelépés lesz. -
arcitec
addikt
válasz X Factor #165764 üzenetére
Ezt neked kell eldönteni, ott vannak vélemények , még elég részletes is. Egyébként véleményem szerint a Thule a legjobb minőség és megbízgartósági szempontokból, de persze az drágább. Vagy 4-5 éve kb ennyiért vettem Thule 3-ast kifutó darabként.
Ha minden igaz abból a 4-es úgy 140eft körül van de ha azt veszed , az tuti örök darab .[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz X Factor #167420 üzenetére
Ha csak a nyeregnél fáj akkor szinte biztosan a nyereg a gond. Gyárilag elég keskeny nyergeket szoktak felrakni outira, lehet neked szélesebb kell.
(#167421) manager2220 Bőven, az viszont kötelező, mert a pedál tengely acél szokott lenni (esetleg titán ), a hajtókar meg alu. Ha más nincs akár egy kis motorolaj is megteszi.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz X Factor #167420 üzenetére
Ha kizárólag hátsód fáj kétlem bájkfitting kellene,oda csak egy jobb nyereg kell.Keress tesztelhető nyergeket (Selle Italia,SMP stb.) és keresd meg azt a formát/méretet ami neked fexik. Amúgy asszonyos 200 km-es kör után (~15km/h átlaggal 13+ óra) nem csoda,hogy fáj a hátsód.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg