Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz JoolsNOS #33500 üzenetére

    Nálunk az 1,4-es (1339) motorral a kocsi átlagban 4,9 - 5,1 . Ezek jellemzően 20-25 km-es utakból, de néha van közte 1-1 hosszabb szinte megszakítás nélküli főleg főút (90-100). Ez a fedcomp adat. Erre kb. 0,3-0,4 jön rá, a kis csalás miatt, tehát 5,3-5,4-et simán lehet vele hozni.
    Kb. 10 km az a távolság, ami után folyamatos üzemnél (állandó 50 vagy állandó 90) visszaáll a dúsítás (automata szívató), tehát a 10 km alatti utak zömmel 6,5 - 7 literes átlagot hoznak, minden efölött már 5 vagy akár alatti. Egy a lényeg, hogy mivel nincs benne vízhőfokmérő, és a kis kék led kb. 40-50°C-nál már kialszik, ezért a kialvás után sem üzemmeleg még, vagyis még nem érdemes taposni.
    Pillanatnyi fogyasztást ne kérdezz, mert azt nem mutatja (legalábbis nálunk), viszont meleg motorral nullázás után kicsit megkínozva 1-2 km-re bőven 9-10-re jött az átlag (de ez nem reális).
    A hidegen fogyasztás akkor zavaró, ha főleg az első néhány km araszolós, városi lámpázós, dugós, meg-megállós. Ha viszont elindul vele a garázsból ember, és onnantól tud haladni lassítás- gyorsítás nélkül akkor arányosan a nagyobb kezdeti fogyasztás is eloszlik a megtett km-re. Vagyis nem lesz olyan szembetűnő.
    Inkább úgy jellemezném, hogy amennyivel 10 km vagy rövidebb úton többet fogyaszt, mint egy hasonlóan motorizált kisautó, annyival viszont melegen hosszabb távon meg kevesebbet.
    Érdemes ismerni a motor karakterisztikáját, elég lapos a nyomatékgörbéje, de 2800-nál már megvan a nyomatékmaximum. 1500 és 2000 között már megy, de inkább 2000-től érdemes taposni jobban, és 3500-ig húzatva bőven jó. Alacsony fordulaton nem érdemes taposni, és pörgetni sem, bár ha sietni kell, 4-5000 körül még gyorsul szinte bármelyikben.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák