Új hozzászólás Aktív témák

  • imibogyo

    veterán

    válasz Inhouse #67625 üzenetére

    A mérés nélküli akármi rákötését nem javaslom.
    Persze. Sügér vagyok, de nem ennyire. :DDD Írtam is, hogy mindent mérni fogok. Már csak egy apró bibi van, jelenleg nem férek hozzá a Renault szervizprogramjához, így most nem tudom a bekötéseket átnézni, fejből pedig nem tudom őket, hogy mikre is lenne érdemes rámérnem még egyszer (mármint melyik lábakra pontosan).

    Az a háromlábú izé egyébként kiesik, mert csak egy RF fogadó-erősítő egység és a távirányító jelét küldi csak tovább a központ felé, szóval relével nem vezérelhető (már ha jól értem a működését). Azt már kiderítettem, hogy az egyik láb kapja meg a "gyújtás előtti" +12V-ot a másik láb a GND, a harmadik pedig az RF jelkábel. De hozzáférni esélytelen, ki kellene kapnom a teljes műszerfal borítást (a kábelét meg ugye nem tudom melyik a központnál a fentebbi okok miatt).

    Renaultoknál (meg sok másiknál) nem is a nyitás/zárással szokott annyira gond lenni, hanem az immo résszel.
    Igen. Innen eszkalálódott az egész (nem hiába vannak úton a kütyük és az új távirányítók, transzponderek is). A központi cseréje csak egy mellékvágánya a sztorinak, hogy ha már mókolok, akkor jó lenne ha úgy működne a központi mint a Picassomban, vagyis egyrészt jól, másrészt kellő távolságból... :DDD

    Nem passzív immo chip van, hanem a távirányító paneljának része (1 chip csinálja mindkettőt) és a tekercse szokott megszakadni, leesni...
    A Twingo-é nem tudom, hogy passzív vagy aktív, mert a távirányító panelén megy oda "vezeték", de ebben a pillanatban próbáltam ki és ha kiveszem az elemet, akkor is tudja indítani a kulcs az autót (az más kérdés, hogy elemmel és elem nélkül is van hogy csak 5-15 ki-be dugdosás után képes erre, olyan nehezen olvassa már be a transzpondereket. Az egyik távirányítóm ráadásul teljesen meghalt pár hete. Egyébként ilyen a távirányítóm belseje:

    Az volt az eredeti elgondolás, hogy a kulcsmásoló kütyüvel készítek 2-3 ugyanolyan kódot tartalmazó transzpondert és körberagasztom vele az olvasó gyűrűt, a gyári távokból kiveszem az elemeket és ezzel "kiiktatom" a gyári központit, az új központi vezérlővel és távirányítókkal pedig vezérlem a központit (és ha meg tudom oldani, akkor a riasztót is). Itt tartok tehát most.

    Riasztó nélkül tudok élni egy 20 éves autóban, de ha nem tudom beindítani, akkor nem sokra megyek vele. Röviden, ha a kulcsmásolás, vagy pontosabban a transzponder klónozás sikerülne, akkor nekem már most is megfelelne az egész úgy, ahogy van. Ha jobbá tudom tenni, örülök neki, ha nem, akkor sem halok bele. Viszont az ilyen eszmefuttatásoktól és tanácsoktól legalább okosabb leszek, még ha nem is kezdem elölről az egészet.

    Ha meg lesz a kulcs/immo tanító, majd jelezd, hogy mit sikerült vele csinálni! Érdekel.
    Ez igazából csak egy "kulcsmásoló" (transzponder olvasó/író) cuccos (12.000 Ft volt külföldről). Az OBD porton keresztül immo okosításra képes (és az UCH-n keresztül visszafelé a gyári gyűrűn keresztül kulcstanítására képes eszköz kereten kívül volt (30-40.000 Ft)). Sokat egyébként sem akartam rászánni, mert 15-20.000 Ft-ért már készítenek új kulcsot RF kódolással együtt, vagyis egy normálisabb kütyü árából, amit jó eséllyel 5-10 évente egyszer használnék van két új kulcsom, ami már biztos kiszolgálja a 20 éves autóm hátralévő idejét.

    Az a baj, hogy a legtöbb kütyü nem kezeli a Twingo-mat (Sagem Safir 2) kompatibilitás szintjén. Szinte az összes eszköz amit találtam a ph2-es Twingoktól kezdve tudja őket kezelni csak. Van még a Renolink kütyü, ami ismeri a 1998-2002 közötti Twingo-kat immo és kulcskezelés szintjén is, de ez is 28.000 Ft és ha eladom a Twingot nem tudom lesz-e megint Renault a családban, akkor meg kidobott pénz.

    De ha tudok valamit úgyis szólok majd itt, persze. Sajnos már 2 hónapja úton vannak a cuccok. Rengeteg külföldi rendelésem késik. Masszív rendelgető vagyok, de ilyen még soha sem volt. 15-20 rendelésem van már 2 hónapon felül. Az is igaz, hogy másik 20 meg rendben megérkezett az elmúlt egy-két hónapban.

Új hozzászólás Aktív témák