-
IT café
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz macilaci78 #67349 üzenetére
-
chopin42
őstag
válasz imibogyo #67351 üzenetére
Hmm, kösz, de kb 5mmh2o max-ig kellene, mert nagyon kis nyomást mérnék a gányolt szélcsatornámban. Amit linkeltél, nem rossz, de sajna túlskálázott, valószínű a legkisebb osztást sem érnél el a nyomás.
Kisebben nincs?[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
-
félisten
válasz chopin42 #67355 üzenetére
Hétvégén vettem egy bedugósat, 2k-ért teljesen okés, vagy' 10db ragasztórúddal.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
NEMO1968
őstag
válasz chopin42 #67350 üzenetére
Szevasz!
Digitális is jó lenne?
Az időjárás állomások baroszenzora 0.1 hPa pontossággal működnek.
Igaz,hogy azok a műszerek 800-1600 Hpa között mérnek,de ez szerintem csak softver kérdése,hogy mit állítasz be referenciának.
Ha a normál légköri nyomást állítod be 0-nak,akkor már eltérés mérésére akár jó is lehet.
[link]Az ember az időtől retteg, az idő a piramisoktól.
-
Richard!
addikt
Üdv!
Van nekem egy gépem, melynek neve FosKazán:
Az utóbbi hónapokban elhatároztam, hogy lecserélem a szegény öreg Sharkoon házikót. Ki is választottam egyet a SilentiumPC-től, majd mielőtt megrendelhettem volna, jött a korona vájrusz és egyik napról a másikra munkanélküli lettem, így már nem volt akkora prioritás a csere.
Mivel elsősorban a szellőzés miatt szerettem volna váltani, muszáj volt valamit elkövetni, hogy a Kazánt hűvösebben tartsam. Ha szellőzés, akkor mesh front! Elhatároztam, hogy megcsinálom aprópénzbű a Sharkoon Vaya Mesh-t. A fejemben megvolt már a terv, csak meg kellett valósítani... Ekkor jutott eszembe, hogy a szekrény aljában van 2 db 120 mm-es ventillátorom, amik nyugalmazott tápegységekből származnak.
Egy front venti már adott volt, de úgy gondoltam, azt is lecserélem, ha már ott járok...
Szóval lepattintottam az előlapi panelt, kiszedtem a DVD-író alatt lévő fém porvédő panelokat belülről, a házról és a műanyagokat, a front panelről. Beraktam az egyik ventit, kiékeltem papírral, amit előtte szakszerűen összegumiztam .
Mivel ezek csatlakozó nélküli ventik 2 vezetékkel, szimplán csak összedugtam őket a tápegység egy-egy szabad molex csatlakozójával (feketét a feketébe, pirosat a pirosba).
Nos. A ventik működtek -éljen- (mellesleg halkabbak voltak, mint az az egyetlen gyári ledes csoda ). Már csak a hálót kellett megcsinálni. Természetesen, mint mindenkinek, nekem is a harisnya jutott az eszembe. Sajnos a párom nem hord harisnyát, ezért el kellett mennem a boltba és tök drágán (2.49€-ért), vásároltam egy fekete harisnyát magamnak.
Levágtam belőle egy 20-25 cm-es részt és egyszerűen ráhúztam a front panelre, gyakorlatilag egy dupla harisnya réteget képezve ezzel. 👇Előlap visszapattint, gép bekapcs, aida64 indít és nem hittem a szememnek. 8-10°C-kal kisebb értékeket mutatott, mint a gányolás előtt. Csak ültem, és néztem ezt a csodaszép munkát. Ültem és büszke voltam magamra.
Azóta eltelt már 3 hét és undorítóan jól működik, nagyon imádom!
További képek: [kép] , [kép] , [kép] , [kép] , [kép] , [aida64]Köszönöm, hogy elolvastad!
Most pedig irány munkát keresni!
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
Submarine
senior tag
válasz Richard! #67360 üzenetére
Szép munka!
A másbeállítottságú eladófiú meg azóta zaklat, és nem tudod neki megmagyarázni, hogy te csak kocka vagy!
Esetleg próbáld meg a műanyag peremek alá-fölé begyógyítani a harisnyát.
Nem biztos, hogy kell az amúgy, nálam pl. nincs különösebb por lerakódás egy év alatt sem.
Pedig 3 venti kergeti bent a levegőt, +proci venti +2vga venti.
Valszeg eltaláltad a megfelelő levegőáramoltatási irányt, a gyári szivárványos amúgy is a tápnak fújta a levegőt.
A molexhez szerezzél valami apa csatit, és lehetőleg legyen forrasztva.
Amúgy a piros az 5V:
Működik az sokféleképpen, de inkább jobb a békesség.
Tűzzel-vízzel-árammal-urániummal nem szabad játszani.
Gratula! -
Richard!
addikt
válasz Submarine #67361 üzenetére
Köszönöm, igyekeztem megfelelni a topik követelményeinek.
Szerencsére az eladófiú is normális(nak néz ki ).
Amúgy igen, azóta megtaláltam már a fordulatszabályozós hsz-t.(#67362) cinemazealot: Köszönöm neked is Remélem meghálálja és kiszolgál az idők végezetéig.
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Nem tudom jó topikba írok-e, de az a problémám, hogy van egy Szentkirály KF Sprint rotációs kapa, aminek a blokkjához mint kiderült be van rakodva egy csomó száraz fű. Múltkor dolgoztam vele, leállítás után elkezdett füstölni, akkor láttam meg a sok gazt. Viszont nem tudom hogy kellene kiszedni, sosem szereltem még ilyet, bevallom kicsit félek hozzányúlni. Leszedtem a legfelső burkolati elemet, az alatt ahogy látom a berántó szerkezet van, ha ezt leszedem akkor hozzáférnék a gyomokhoz. 3 csavar fogja, de nem merem leszedni, nehogy utána ne tudjam összerakni.
Szóval ezért kérdezném, hogy mire számítsak, ha kicsavarom azokat a csavarokat és megpróbálnám leszedni?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Sándor -P20-
senior tag
válasz akipapi #67347 üzenetére
Igen a táp is vizezve van hűtve.
Egészen pontosan a kapcsoló elemek hűtőbordái mentek a kukába.
Kettő (azt hiszem) 2mm vastag rézlemezre felfúrtam az eredetileg a bordán levő alkatrészeket, majd erre a lemezre került ha jól emlékszem 4db 6-os rézcső (réz fékcső), amiket összefenekeltem. (bocsi, de tizensok éve építettem a cuccot).
A táp nem teljesen lett vizes, mert a panelban van még jópár alkatrész aminek kell a levegőhűtés.
A venti a táp alá kívülre került, a tápon belülre a venti magasságában (KB a táp doboz középvonalában) pedig egy terelő lemez van, ami a 7V-ról működő venti levegőjét a táp végébe tereli, ahol aztán az alkatrészek között, a terelőlemez felett kiáramló levegő hűteni tud mindent amit nem lehet vízzel hűteni.
Pl trafó, alaplapba forrasztott ellenállások, diódák, kondik, STB... Lényegében minden ami nem volt a két nagy hűtőbordán, de melegedhet.
Annó csináltam egy rakás képet a cuccosról, de lövésem sincs merre lehetnek.
Megpróbálom előkeríteni, és belinkelni ide őket, de nem ígérek semmit.40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.
-
akipapi
tag
-
moleculez
veterán
válasz hentes555 #67364 üzenetére
Ne aggódj, semmi meglepi, vissza is tudod majd rakni. Értesz ehhez is, vedd fel a topik mentalitást aztán...just do it! Ha tényleg remeg a kezed, akkor csinálj egy videót, vagy step-by-step fotókat a műveletről, tudjad minek hogy kéne lenni.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
Samus
addikt
válasz hentes555 #67364 üzenetére
A berántó szerekezet valószínűleg egyben van, a három csavar kiszedésével le tudod emelni a blokk tetejéről, nem fog szétesni. A főtengelyhez egy bordázott csappal csatlakozik (nagyrészt ez a standard), a főtengely végén lévő belül bordázott harangba. Laza illesztés, a bordák viszik át az erőt. Ha már levetted, jól takartsd ki, a külső burkolati elemeket is távolítsd el.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
NEMO1968
őstag
válasz chopin42 #67359 üzenetére
Megmondom őszintén,nem tudom.
Az biztos,hogy Arduinoval működik,de hogy maga a szenzor tartalmazza-e az értékelő áramköröket,azt passzolom,és csak a kijelzéshez kell Arduino esetleg.
Abban sem vagyok biztos,hogy be lehet-e állítani,hogy normál nyomáson 0-át mutasson.
Az biztos,hogy bekapcsoláskor egy alap nyomásértékkel kezd,amit az időjárás állomások ki is jeleznek.(800hPa).
Hogy ez Neked megfelel-e,mert nyomást akarsz mérni,vagy csak eltéréseket számszerűsíteni......
Ha tudsz angolul,sok irodalmat lehet találni róla.Az ember az időtől retteg, az idő a piramisoktól.
-
hentes555
senior tag
Köszönöm a tanácsokat, akkor holnap megpróbálom levenni és a videó is jó ötlet, majd dokumentálom közben. Igazából az a legnagyobb baj, hogy nem az enyém, barátnőm apukájáé, de ő most sajnos nincs olyan állapotban, hogy foglalkozni tudjon vele. Ha a sajátom lenne könnyebben nekiesek. Meg olvastam egyszer, hogy a berántó szerkezet ha szét jön, azt nagy szopás összerakni, ettől tartottam csak hogy nehogy szétessen.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
lemmy71
őstag
válasz hentes555 #67370 üzenetére
Nem vészes összerakni magát a berántót sem, nekem már jó pár gépnél elszakadt a zsinór egyszerű cserélni, de nálad semmi sem fog történni mert egyben veszed le a berántót és azt nem szeded szét. Bár ha már az ember leveszi és kicsit már rojtos a zsinór akkor érdemes azt is cserélni. Mert különben murphy törvénye alapján másnap az első berántásnál elszakad
-
Sándor -P20-
senior tag
válasz chopin42 #67359 üzenetére
Egészen pontosan mit szeretnél mérni?
Ezt alin találtam: [link]
Digitális légnyomás mérést pl tud a telefonom is. (Blackwiev BV6000)
Ezzel szoktam külső / belső légnyomás különbséget mérni.40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.
-
hentes555
senior tag
Tisztelettel jelentem, szétszedtem, még életben van a kapa is meg én is, kirpóbáltam a művelet után.
Viszont ha már itt tartok, le szeretném cserélni a hajtómű és motorolajat. A gond, hogy a hajtóműolaj leeresztő csavarja egy műanyag cucc, aminek a belsejében egy hatszögletű lyuk van. Ezt hogy szedjem ki? Próbáltam volna laposfejű csavarhúzóval, de nincs olyan széles fejű, ami rendesen beleillene úgy, hogy nem forog meg benne.
Másik kérdés, hogy a motorolajnak minden esetben kell lennie valahol alul leeresztő csavarjának? Mert én hiába néztem, nem találtam sehol. Szentkirály KF Sprint típusú."Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
moleculez
veterán
Az a nagyszerű ebben a csoportban, hogy ezt oltás nélkül, mindenféle fellengzés nélkül idekommenteled Te vagy barki más. A kollega nem látott még imbusz kulcsot, nem oltjuk le, lehet amúgy fogász, és abban jó. Ez a csoport néha visszahozza az emberiségbe vetett hitem.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
Sokimm
senior tag
válasz moleculez #67376 üzenetére
Önmagában aki tákol, az valami barbári módon közelít meg egy dolgot, tehát nem célszerszámmal, nem tárgyilagosan, hanem a célnak megfelelően!
Ezért is van szerintem a rugalmasság ebben a csapatban, ami miatt rendszeresen merek kérdezni én is.
A "triviális" megoldásokat szajkózó emberek kerülik magát a topic-ot is, mert nekik ez színvonaltalan. -
lemmy71
őstag
válasz hentes555 #67374 üzenetére
Kérdés hogy milyen motor van rajta, a briggs és a tecumseh motorokon van leeresztő csavar. Abba egy négyszög kulcs megy bele, vagy egy [1/2" crova szár] Lehet olyan alaplapra van szerelve a motor hogy nincs rajta lyuk és azért nem látod a leeresztőt, találkoztam már ilyen géppel, ilyenkor vagy leveszed a motort az alaplapról vagy felfordítod és a beöntőn kifolyik, de előtte melegítsd fel, járasd pár percig. [Briggs 4T olaj 0,6]
-
lemmy71
őstag
Régen szinte csak olajtükrös légszűrők volta. Még a bogaramban is az volt
Anno amikor tejfelesszájúként kezdtem volánnál, az öreg "ráják" mesélték hogy amikor valamelyik delikvens túlöntötte a szintet a légszűrőben, akkor volt hogy a motor felszippantotta. Utána futás és szétrobbant a blokk a hatalmas fordulattól
Na ez a briggsnél nem fenyeget, ha csak meg nem tuningolod a regulátort -
EXIEZ
senior tag
Üdv szakik
Lenne egy hasonló lipo akkum:
Kérdésem a következő: Az akku felső részén látható 2 vég igen rövid. Az egyikre sikerült ráforrasztani, viszont a másik, kisebb kaparás után sem engedte a forrasztást, ugyanúgy ledobja. Hogyan lehetne normális csatlakozást összehozni az akkuval, és a töltőmodullal? a Negatív oldal teljesen jó, a pozitív nem akarja a dolgot. Be lenne építve egy dologba, szóval olyan kell amire rá lehet húzni egy zsugorcsövet hogy védjen is valamit.
-
imibogyo
veterán
Csak úgy érdekességként megemlítem, hogy túl vagyok életem első autó központi zár okosításán. Volt lelkesedés, anyázás, veríték, folyó vér minden, de végül sikerült. Ugyan az új univerzális kínai modul nem tudja a gyári központi vezérlőt és így a gyári riasztót vezérelni (ha egyel drágábbat veszek, akkor a riasztó megoldható lett volna), de magát a központi zárat igen és már ez is nagy segítség.
Hamarosan ha minden jól megy tudok majd immos kulcsot másolni (az RF részét, tehát a központi vezérlést nem), de legalább a nehezen felismerhető kulcsaim helyett tudok újakat másolni. Még arra is gondoltam, hogy másolok vagy 4-5 új transzpondert ugyanazzal a kóddal, aztán körberagasztom velük az olvasógyűrűt. Szerintem az nagyon topik-ON megoldás lesz majd.
(#67393) EXIEZ: forrasztáshoz hülye vagyok, de az nem járható út, hogy átfúrod a kis lemezt, mondjuk 1-es fúróval, "belehúzod" a lecsupaszított kábel egyik felét és ezt összesodrod a másik féllel. Majd ezt az egészet "folyasztod be" forrasz anyaggal. Végül mehet rá a zsugorcső. De ez csak egy totál laikus agymenése, majd jönnek az elektro szakik, vannak páran úgyis a topikban. A fenti az csak egy ilyen "én így csinálnám..." leírás.
[ Szerkesztve ]
-
EXIEZ
senior tag
válasz cinemazealot #67397 üzenetére
A kábelt át kell fűzni, aminek van egy minimális vastagsága
de terhelést mérve, majd minél kisebb kábelt választva megoldható.volt már púpos lipo akkum, meg ami pukkant is
de ami veszélyes, térkövön csinálom, ott max pukkan, nem gyullad ki semmi ami meg olyan akku ( látszik hogy rossz ) megy gyűjtőbe persze.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vallás
- Motoros topic
- Futás, futópályák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...