Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Shadowbull #5 üzenetére
És mi a valóság?
Csak mert elég logikusnak hangzik, hogy ha valamit kevesebb alkatrészből, kevesebb kézi munkával rövidebb idő alatt lehet legyártani, az általában olcsóbb.
Nyilván van valami konkrét infód, hogy mitől nem így lesz ez most...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
bambano
titán
válasz Shadowbull #18 üzenetére
anno ezt írta az újság. de most nem fogom előkeresni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
válasz Shadowbull #20 üzenetére
Elgondolkodok néha, hogy simán trollkodsz, vagy csak annyira gyűlölöd Muskot, hogy bármilyen tényt, információt félreteszel, csak lehessen ekézni. Szerintem az utóbbi lehet.
Csak mert azt kizártnak tartom, hogy ne tudnád, miről van szó, hogy a Tesla hogyan használja ezeket a présöntő gépeket a többi autógyárhoz képest...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Shadowbull #27 üzenetére
Szóval akkor pontosan tisztában vagy vele, mi a különbség a Tesla és más autógyártók között ezen a téren. Akkor jól gondoltam, az utóbbi eset van...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Shadowbull #30 üzenetére
Nem kell tovább bizonygatnod, elhiszem, és így állok hozzá a jövőben, bármit írsz a Teslával kapcsolatban.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Fritz Teufel
addikt
válasz Shadowbull #29 üzenetére
Csak a "Tesla" szó miatt gondolják így. Ha kiveszed a képből a Tesla márkát, akkor máris önmagán túl mutat a dolog.
Igazából az autók gyártása semmit nem változott az elmúlt száz évben. Futószalag. Ez a technológia ezt felrúgja és új alapokra helyezi. Vagyis száz év után végre valami gyökeres változás lesz a gyártásban.
Az más kérdés, hogy ez milyen szinten és mennyiségben redukálja a beszállítói szükségletet és éppen én is TIER1 vagy alatta dolgozom. De a fejlődés már csak ilyen.[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Fritz Teufel
addikt
válasz Shadowbull #33 üzenetére
Persze, egy csomó minden változott, csak a lényeg nem. Most fog ;-)
Gondolom nem autóipari vagy...[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Fritz Teufel
addikt
válasz Shadowbull #36 üzenetére
Bakker. Akkor nincs mit mondanom. Menjél már körbe a gyárban a karosszéria shoptól kezdve. Aztán az nyilván megvan, hogy a shopba már TIER1-től kerülnek be a karosszéria elemek. Aztán mérd közben a métereket és takt time-ot már szóba sem hozom. Pont az interior igényli a legkevesebb időt és hosszt.
Szóval, de. Óriási a különbség a Tesla-féle gyártás és a mostani között. Gáz, ha nem látod és te is gyári vagy ;-)Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #49 üzenetére
Plusz a lehűlés + a megmunkálás. Ellenőrizni sem ártana, de a Tesla ilyesmivel valóban nem szeret foglalkozni.
Mivel ez a cycle-time, ennyi időnként kerül ki egy présből egy elem és nem áll addig az egész gyár, hanem szépen mennek a folyamatok párhuzamosítva. De ez a beszélgetés már megtörtént több hónappal ezelőtt. [link]
Amúgy szép, hogy hengerfejet tervezel, az még nem egy harmad autó méretű öntvény, így pont, hogy jobban értékelhetnéd, hogy az általad írt kihívásokat láthatóan képes volt a tesla megoldani nagyobb méretben - sorozatgyártásban. Most még nagyobb léptéken dolgoznak.. Sőt, azóta már prototípus szinten a toyota is a frissebb cikkek és képek szerint. Csak amibe a toyota most fog, az a teslánál már történelem és nem álltak le a fejlesztéssel.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #53 üzenetére
Láthatóan a valóság azóta sem zavar meg abban, hogy te mindent jobban tudjál. Az lesz majd nagyon vicces, amikor az utcán lelépve egy autó elé azzal érvelsz, hogy nincs is ot autó hiszen el sem ütött. Ha majd egy önvezető tesla nem üt el, mikor valóságtagadástól elvakultan mászkálsz az utcán
-
Tewe013
őstag
válasz Shadowbull #55 üzenetére
Vicces, ahogy az egyetlen hozzáértőt próbálja a sok fanatikus laikus meggyőzni, hogy a die cast az egy forradalmi csoda, ami még a rákot is gyógyítja.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #102 üzenetére
Ha nincs érdemi érved vagy legalább egy önálló gondolatod, akkor légyszi legalább ne zavard a felnőttek beszélgetését. Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #108 üzenetére
Továbbra is csak minősítesz és nem érvelsz, így lásd: #107
-
stellaz
veterán
válasz Shadowbull #110 üzenetére
És a legnagyobb sírás közepette.
-
Tewe013
őstag
válasz Shadowbull #102 üzenetére
Én jót szórakoztam rajta.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #112 üzenetére
Ha szerinted légből kapott orbitális hülyeség, akkor nyilván nem nehéz ellene érvelni.
Csak ahhoz ugye a buborékodból kiköpködni nem elég, másra meg a hozzászólásaidat tekintve nem nagyon vagy képes / hajlandó. -
Tasunkó
senior tag
válasz Shadowbull #108 üzenetére
Mintha egy cégnek lenne fogalma a hosszútávú tervről. A növekedésről van csak fogalma, azt próbálja elérni, így ha egy szakadékba esik, akkor ahhoz ahhoz képest akar növekedni, ahol talajt fogott. Ha az esés nem járt felvásárlással, mert akkor arról beszélhetünk hogy megszűnt.
Természetesen egy bedőlt cégnek is az utolsó pillanatfelvételén ott állnak a menedzsment, a mérnökök stb. és veszik fel a fizetésüket, a ceós meg próbálja elhitetni hogy minden rendben, és még felveszi az utolsó bónuszt, aztán próbál máshol érvényesülni.
Ha létezik klímakatasztrófa, és le lehet emiatt állítani a cégeket, akkor elméletileg lehet meglepetés az értéküket tekintve, de ez tényleg valószínűtlen, és nem az EU fogja meghozni, ami az óramutatót nem tudja eltekerni 15 éve, pedig kisujjal is megy .Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
Tasunkó
senior tag
válasz Shadowbull #125 üzenetére
a stratégiai döntések 10-15 évre előre születnek.
Hogy ezek pariban legyenek a valósággal, ahhoz kellene tudniuk hogy 10-15 év múlva milyen technológiák válnak elérhetővé. Persze azok eléréséhez, el kell venni más cégektől, akik szintén próbálják a jövőbeni növekedést megtervezni, stb. nyilván vesznek jól akadályokat, és kevésbé jól.
Így nem tudott a Nokia belépni a számítástechnikába. Megszűnt. Egyszer minden cég megszűnik, de a nagy cégek, nagy víziókat betárazva fognak megszűnni.
Ezen a részük, távol áll a tökéletestől, mert a vezetőség általában nagy mágusokból és bűvészekből áll és elhitetik vele, hogy szőnyeg van ott, közben meg szakadék. Ez a meglepi, az emberiség elkerülhetlen mellékhatása.#129 btprg Nekem kedvencem a kínai usb-töltőmárka neve a U-green. Te zöld. Ebben ennyi van, nagyon jól megfogták a lényeget. A környezetbarátság lényege, rá kell írni hogy Zöld Vagy és kész. Csak idő kérdése, hogy az ellentábornak fognak gyártani Fekete Dolgokat, ami direkt környezetszennyező lesz, hiszen Fekete.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
stellaz
veterán
válasz Shadowbull #124 üzenetére
Persze, azért szüntették meg az olcsó kisautókat, meg gondolom most akkor osztalékot sem fizetnek jó sokáig, hogy tartalékoljanak, fejlesszenek.....
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #158 üzenetére
Tehát szerinted a Tesla-nak nem nagy a termékein a profitja, és nem tudja eladni, amit legyárt?
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #163 üzenetére
"semmi kiemelkedő nincs az elért profitban"
vs.
"Tesla earned $15,653 in gross profit per vehicle in the third quarter of 2022 - more than twice as much as Volkswagen AG (VOWG_p.DE), four times the comparable figure at Toyota Motor Corp (7203.T) and five times more than Ford Motor Co (F.N), according to a Reuters analysis." [link]
"és nem tud annyit eladni, amennyit le tudna gyártani a meglévő kapacitásaival"
A Tesla idén a Q3 végére már annyi autót értékesített, mint 2022-ben összesen. Csak a Q3-ban 27%-al többet, mint egy évvel azelőtt. Ugyanakkor a Q3 eladás még így is 7%-al alacsonyabb a Q2-höz képest, mert több hétre leállították a gyárakat a Model 3 frissítése miatt. [link]
Ebből az következik, hogy egyrészt a Tesla termelési kapacitása évről-évre nő, másrészt a termeléssel arányosan változnak az eladási számok is, ergo annyit ad el, amennyit le tud gyártani, különben egy termék frissítés miatti leállás nem csökkentené az eladásokat.
De ha szerinted a Tesla-nak még ennél is jobban nőtt a gyártó kapacitása, csak azt már nem tudja kihasználni, akkor nyilván vannak ezt alátámasztó adataid is.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #165 üzenetére
Először is EV és nem általában autó eladásokról volt szó, mert ugye az eredeti felvetés (amire reagáltam) az volt, hogy miért nincsenek a piacon olcsó EV népautók.
Tehát nem az a kérdés, hogy általában ki mennyi nettó profitot termelt, hanem mennyi profitot termelt EV eladással, illetve melyik cégnek mekkora profitja van az egyes termékein, mert ezen múlik, hogy mekkora mozgástere van egy árversenyben.
A fent linkelt adatokból egyértelműen kiderül, hogy a Tesla-nak kétszer, háromszor, ötször akkora a mozgástere, mint a konkurenciának.
Értsd: ha egy tradicionális autógyártó kijön egy EV-vel, ami tudásában versenyképes valamelyik Tesla modellel, akkor a Tesla erre tud árcsökkentéssel reagálni és még úgy is nyereséget termelni az autóin, míg a konkurens gyártó a kisebb profitrátának köszönhetően nem, így a végén tudásban hasonló, árban viszont kedvezőtlenebb termékkel kell versenyeznie. Amíg ezt a Tesla meg tudja tenni, addig nincs értelme a gyártókapacitásait olcsó EV népautókra pazarolnia, amin értelemszerűen a profitja is alacsonyabb. A fordulat akkor fog bekövetkezni, amikor a Tesla-nak akkorára nő a gyártókapacitása, hogy már nem éri meg a drágább modellek árát csökkenteni, hanem más olcsóbb, de nagyobb volumenben eladható termékkel kell piacra lépnie."Ha a gyártás lenne a korlátozó tényező akkor:
- egyre hosszabb várakozási idők lennének. De nincsenek."Továbbá az eladási számok sem nőnének, hiszen ha nem lenne növekvő kereslet a Tesla-kra, akkor a meglévő gyártókapacitással is ki tudnák szolgálni.
Ergo azért nincsenek növekvő várakozási idők, mert a kereslettel arányosan tudták bővíteni a gyártókapacitást."nem kellene folyamatosan csökkenteni az árakat"
Az árcsökkentésről már volt szó, de akkor még egyszer: a Tesla a covid és a chiphiány miatt megemelt árak szintjére vitte vissza az árait, tehát a Tesla-k most annyiba kerülnek, mint pár évvel ezelőtt, tehát messze nem olyan jelentőségű az árcsökkentés, mint amennyit egyesek beleképzelnek, másrészt az USA-ban változtak az EV-k állami támogatásának sarokszámai és ahhoz kellet igazítani az árakat, hogy a Tesla-k is beleférjenek.
Továbbá ahogy erről is volt már szó, jelenleg az EV piacon nem kereslet, hanem vásárlóerő hiány van, azaz az emberek szeretnének EV-t csak nem mindenki bírja megfizetni.
Ha tehát a Tesla növeli a gyártókapacitását és annak arányában minden legyártott autót el is akar adni, akkor valamennyire a fizetőképes kereslethez kell igazítania az árait. Ezáltal persze a profitja is csökken, de azt ellensúlyozza az eladás növekvő volumenje. Na ez az, amiben a többi gyártónak sokkal kisebb a mozgástere (talán néhány kínait leszámítva, amiket a kínai állam direktben támogat). -
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #167 üzenetére
"Semmi ilyesmi nem derül ki, és a kijelentés nem is igaz, konkrétan butaság. "
Ezt a Reuters elemzőivel kellene megvitatnod.
"Eleve a Gross Profit marhára nem jelent mozgásteret, azt kizárólag a nettó profit ad."
Miért is? A gross profit az eladási ár mínusz az adott termék gyártási költsége a céget sújtó egyéb általános kiadások (adók, marketing költségek stb.) nélkül.
Tehát ha csak a Tesla nem költ többet markeringre, mint a többiek (nem költ), nem dolgozik nagyobb viszonteladói hálózattal és nagyobb kereskedői jutalékokkal (nem dolgozik) és nem fizet több adót (nem fizet), stb. mint a többiek és egy adott Tesla modell gross profitja nagyobb, mint mondjuk egy Ford-é, akkor értelem szerűen a Tesla árazásában nagyobb a mozgástér, mint a Ford-éban."Másrészt sehol sincs megtiltva, hogy a hagyományos gyártók az ICE eladásokból keresztfinanszírozzák a BEV-eket, ha szükséges. "
Valóban nincs, de így a BEV csökkenő nyereségét a csökkenő ICE eladásokból kellene kiegészíteniük.
"Harmadrészt sehol sincs adat arra hogy mennyit keresnek a hagyományos gyártók az EVkell. Feltételezések vannak."
Tehát feltételezésekre hivatkozva állítod, hogy "semmi kiemelkedő nincs az elért profitban"? Mert ugyebár a Tesla EV-kből származó nyereségét pontosan ismerjük.
"Nem ellensúlyoz az semmit."
-
stellaz
veterán
válasz Shadowbull #170 üzenetére
Ezt a kiskereskedelmi árrést mondjuk nem tudom értelmezni, hogy miért vonod le. Ha a tesla üzleti modelljének a része, hogy nagyobbrészt maga adja el az autóit, akkor az integráns része a bevételnek, nem olyasmi, amit le kéne vonni, mert mások nem így csinálják,
-
stellaz
veterán
válasz Shadowbull #173 üzenetére
Értem amit mondasz, érdekességnek is jó, de a végeredmény szempontjából teljesen irreleváns, hogy a gyártáson, vagy éppen az értékesítésen tud egy cég költséget csökkenteni. Sőt, ez azt is jelenti, hogy a gyártásban még van tartalék. Ezt speciel elég jól kitalálták.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #170 üzenetére
"ha elfogadom, hogy az a gross profit definíciója, amit írtál, akkor annak van rendes magyar neve: fedezet."
"Gross profits are the amount your company made over a specific amount of time, minus the cost of goods sold (COGS). The cost of goods sold includes items like raw materials, necessary labor, or even taxes on your building. "
"Net profits, on the other hand, are your total revenue, minus COGS and all operating expenses — that is, administrative expenses, non-operating expenses like taxes or interest, and any expenses related to selling."
"tehát ha a tesla gyárakat épít, kereskedéseknek vásárol ingatlant, töltőhálózatot épít, bővít, tart fenn, mások tankolását fizeti, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a szimpla képlettel kiszámolt gross profitja ellenére több a mozgástere."
Ez csak akkor lenne így, ha ezeket a tevékenységeit kizárólag az autók eladásaiból finanszírozná.
"Jellemzően fingjuk sincs arról amiről szakértenek, úgyhogy felesleges."
És ezt arra alapozva állítod, hogy ... ?
"A Tesla például nem vonja le költségként a fejlesztési költségeket, amikor kimutatja a Gross Profitot, mások meg levonják. "
A fejlesztési költség mióta része a gross profitnak?
"Ezért van az hogy az árcsökkentés az konkrétan a nettó hasznot csökkenti."
Egy darab eladott termékre nézve nyilvánvalóan, de a cég nyereségét csak akkor csökkenti, ha az eladási számok ezzel párhuzamosan nem nőnek. Ha az árcsökkentésnek köszönhetően nő az eladás volumene, akkor az összességében magasabb bevételt eredményez. Ha nem így lenne, akkor soha senki nem csökkentene árat.
Az pedig, hogy ki mennyit tud csökkenteni az árain a többiekhez képest, elsősorban vagy azon múlik, hogy mekkora a termék gyártási költsége és az ára közötti különbség vagy hogy van-e egyéb forrása, amit a piac szerzés (megtartás) érdekében átmenetileg fel tud használni."Annyit tudunk, hogy jópáran profitot termelnek az EVkel, konkrétan a VW-ről, a Merciről és a BMWről tudjuk ezt."
vs.
"Harmadrészt sehol sincs adat arra hogy mennyit keresnek a hagyományos gyártók az EVkell. Feltételezések vannak."
Akkor most tudjuk, vagy feltételezzük?
"Ehhez hozzájön még a kisker árrés, amit a kereskedő tesz el"
Azt mondjuk én sem értem, hogy miért hozzáadod és miért nem vonod le, ha nettó profitról beszélsz.
-
stellaz
veterán
válasz Shadowbull #177 üzenetére
A profit maximalizálása nem úgy néz ki, hogy nézed az egy termékre jutó árrést, majd az eladási számot figyelmen kívül hagyod.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
veterán
válasz Shadowbull #179 üzenetére
Ok, de a profitot végül dollárban számolják, nem százalékban. Erre épül az egész tömegtermelés.
-
stellaz
veterán
válasz Shadowbull #181 üzenetére
Amivel kevered szerintem, az beruházásra vetített jövedelem százalékos értéke. Az fontos, de a bevételből végül nominálisan kell értékelni.
Azzal analóg, mintha a Vertu a telefon értékesítésnek bevételéből 50% hasznot realizál, ami a befektetések 1%-a. Míg az Apple csak 30%-ot, ami a befektetések 40%-a. Az előbbi bukó már a banki kamatokhoz képest is, utóbbi vastagon jó üzlet. -
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #177 üzenetére
"Arra alapozom amit tapasztalok."
Amit továbbra sem közölsz velünk, csak a következtetést.
"Nézd meg az üzleti jelentéseket, hasonlitsd össze őket. Látni fogod hogy nem egyformán számolják."
És? Ha azt állítod, hogy a Reuters számai téves kalkuláción alapulnak, akkor ott vannak a konkrét számaik és tedd mellé az általad (vagy más, számodra hitelesebb forrás által) kalkuláltakat illetve azt is, hogy szerinted mi okozza az eltérést. Szimplán kijelenteni, hogy a számok nem jelentenek semmit, mert a cégek máshogy kalkulálják a gross profitot konkrétumok hiányában csak nettó terelés, ha nem tudod bizonyítani, hogy az általad említett szempontok érdemileg változtatnak-e az eredményen."Árat bármennyit lehet csökkenteni, hiszen akár veszteséges is lehet a cég. "
amire ki is tér a mondatom másik fele, amit már nem idéztél:"vagy hogy van-e egyéb forrása, amit a piac szerzés (megtartás) érdekében átmenetileg fel tud használni"
"A Tesla árbevételre számított nettó profitrátája úgy csökkent hogy az eladásai nőttek."Ez eddig oké, de ettől még megmarad a Tesla mozgástere az árazásban a konkurenseihez képest és ugye ez volt az eredeti kérdés.
"Tudjuk hogy nyereséget termelnek, a mértékét feltételezzük."
Honnan tudjuk, ha a konkrét adatokat csak feltételezzük?
"Hmm, azt gondoltam hogy ez azért nem bonyolult."Oké, akkor légyszi magyarázd el, hogy egy cég nettó profitját hogyan növeli az, amit a termékei eladásán mások keresnek?
-
stellaz
veterán
válasz Shadowbull #185 üzenetére
Pedig úgy tűnik.
-
stellaz
veterán
válasz Shadowbull #190 üzenetére
Kiskereskedelmi árrés: A probléma, hogy ezt az összeget te egy az egyben nyereségnek számítod, pedig az másik cégnél landol. A rendes szerviz hálózat lehet egy érv (valójában az is kiadás), de mivel a szervizek is nyereséggel dolgoznak, ezért mondjuk a 10% kiskereskedelmi árrésnek csak egy része kerül át szerviz szolgáltatásba, a többit a szerviz tulajdonosa nyereségként zsebre teszi. Elvileg semmi akadálya nincsen, hogy a Tesla üzemeltessen szervizeket, bár kétségtelen, hogy ez a necces része a történetnek, a kereskedéseket pedig tudja mellőzni pár bemutató és átvevő ponttal. A szervizek szükségességét elvileg tudja csökkenteni, ha van helyszíni kiszállás, sok mindent megold online, kevesebb karbantartás kell az autónak, Hogy a gyakorlatban ez mennyire működik, az másik kérdés. A hagyományos szervizek esetében is az egy probléma, hogy ha a gyártó előír bizonyos feltételeket és szolgáltatásokat, akkor az csak úgy működhet, ha van elég szerviz bevétel, hogy ne legyen veszteséges a dolog. A gyártó által üzemeltetett szerviz ezzel ellentétben rugalmasabban tervezhető ilyen szempontból, ott nem feltétlenül probléma, ha kevés az ügyfél.
Egy normális autógyártó esetén is a legnagyobb probléma a kereskedői és szerviz háttér biztosítása, szerintem ez az egyik legnagyobb iparági korlát is egyben. A tesla ezt elég jól megugrotta és bizonyos szempontból a hátrányából csinált előnyt.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
veterán
válasz Shadowbull #192 üzenetére
"Persze hogy másik cégnél landol, de attól még létezik, és a profittermelő képességek összehasonlításánál szükségszerűen figyelembe kell venni, különben hamis eredményre jutunk."
Ahogy ez igaz az összes beszállítóra és alvállalkozóra. Semmivel nem másabb költség.
"Majd azért kérdezz meg egy Tesla tulajt aki hónapokig vár szervizidőpontra, és ahhoz is jó messzire kell mennie, mekkora előny ez. "
Nem tudom az egyes országokban ez hogy van, itthon nem volt hivatalosan jelen talán egészen a közelmúltig. Ha kevesebb gond lenne az autókkal, akkor ez is jobban működhetne. Ez nyilván előfeltétele egy ilyen rendszernek. De itt én főleg az értékesítés részét írtam, azt szerintem jól csinálják, legalábbis valamennyire jól kell, hogy csinálják, ha mások is erre az útra léptek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- VMware
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Digitális Állampolgárság Program
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Elite: Dangerous
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- 1000W-os Hátsó Motoros Újszerű Mountain Bike gázkarral
- Eladó LG (49UH610V) UHD TV 4K. Led hibás (Kék árnyalatúl a kép)
- Steelseries Arctis Nova Pro Wireless
- Gamer PC v4 , R5 5500 , RX 6700 XT 12GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- Gamer PC v3 , i7 10700 , RX 6700 XT 12GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest