- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology routerek
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
- Linux kezdőknek
- Facebook és Messenger
- Windows 10
- Windows 11
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz simonjoe #29402 üzenetére
Nem fűrészfogasra kopott? Elsőkerekes autón gyakori hogy a hátsók fűrészfogasra kopnak. Elől kiegyensúlyozottabb terhelést kap a gumi (gyorsítás, fékezés, gurulás), hátul viszont csak fékezés és gurulás koptatja. Emiatt félre tud kopni hátul. Nyilván sok egyéb dolog is számít hogy ez mennyire gyorsan alakul ki. Pl gumi mintája, keménygsége, nyomás, futómű állapota, vezetési stílus....
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz simonjoe #29402 üzenetére
Erre mondjuk pont jo egy kwikfit jellegu szerviz, hogy beesel utcarol es bemerik a lengescsillapitokat es a futomuvet par ezerert, mielott elversz 100-200-at gatlokra es egyebekre. Elvileg ok a gumikhoz is ertenek, szoval tudjak, hogy adott kopasi minta milyen okra vezeheto vissza es a megfelelo helyen kezdik el keresni.
-
veterán
válasz simonjoe #29412 üzenetére
A fűrészfogas kopástól is búg, olyan nekem is volt régen, azóta nem veszek "Rotation márkát" (=forgásirányos) nyári gumiból.
De kagylós kopást eddig csak a KRESZ-könyvben láttam - azt tanították, hogy az a rossz lengéscsillapítók miatt alakul ki.
Állítható karakterisztikájú futómű? -
veterán
-
sutszi
veterán
válasz simonjoe #33175 üzenetére
Nem szabad eltérni a gyári értéktől. A pattogás nem csak a kopás miatt érdekes, hanem ilyenkor túl sokáig nincs megfelelő tapadás...
Nálam például 2,2 mindkét tengelyre. De ha megpakolom a hátsót arra már 3,1 az ajánlás. Szóval nézd meg a gépkönyvet és aszerint fújd fel őket. Utána meg figyelgetni kellene a kopást...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
rbalint88
addikt
válasz simonjoe #33183 üzenetére
ha nem forgásirányos (rotation) típusú, akkor külső belsős, így outside feliratot keress rajta. forgásirányost nyilván nem lehet csak így forgatni, ott át kell szereltetni, de outside-ost szerelés nélkül is körbe lehet cserélgetni. egy a tré, hogy ehhez bak is kell, nem csak emelő, ha otthon akarod csinálni. emiatt inkább elmennék vele gumishoz, átdobják 10 perc alatt pici pénzért.
-
TFSi
őstag
válasz simonjoe #47493 üzenetére
Én azt használom, de nincs viszonyítási alapom. Ahhoz jó lenne egy tesztpálya és pár egyéb garnitúra.
Ettől függetlenül igen ritkán kellett vészfékeznem eddig. Tette a dolgát. Kopásban OK, zajban is. Vízen sem bizonytalan, de egy 245-ös gumi ne is legyen az.Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
kenguru99
aktív tag
válasz simonjoe #47489 üzenetére
"hajlamos a kagylósodásra a két hátsó"
Fűrészfogas kopásra hajlamos, de ez nagyon sok más autóra is igaz. A munkahelyemen az újabb céges passatok is ilyenek. Ez van, ez nem gumi hibája. Rendszeresen forgatni kell a gumikat (még a fűrészfogas kopás megjelenése előtt), ha a mintázat lehetővé teszi, akkor kereszben is. Plusz megfelelő guminyomást tartani. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #47493 üzenetére
Szevasz Joe! 😊
Normális, engedd el ezt a kérdést, a Barum a Continental harmad vonalas márkája, tehát low-budget kategória. Szinte az összes nagy bódés VAG ezt csinálja, a Passat mindegyik karosszéria változata ilyen, a kombinál jön elő leghamarabb. Fűrészfogas kopás a neve, a kagylosat lengescsillapito vagy kerékagy csapágy okozza. A Barum ilyen, de bármilyen harmadvonalas abroncs ilyen lesz,ezt le kell nyelni. Sorry. Próbálj ki egy Semperit szettet ha maradnál Conti vonalon,az kicsit drágább, de a fűrészfogas kopás ellen az sem véd. 10ezrenkent cseréld az elsőket a hatsokra és fordítva.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TFSi
őstag
válasz simonjoe #47518 üzenetére
Abszolút elfogadhatók az érveid, kopásálló gumi kell neked. Ebben jelenleg a Goodyear EfficientGrip Performance 2 a legjobb, de pl. a Semperit Speed-Life 3 se rossz.
Ha történetesen Barum Bravuris 5HM-et rendeltél, arról azért nincs ilyen adat, mert nem került bele a tesztelési TOP 20-ba, de sajnos nem is szokott. Kb. egy Laufenn kategória, legfeljebb később öregszik anyaga. Egyébként nem hinném, hogy a Skodák gyári gumija lenne, azok inkább már második garnitúrák.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
MC Pite
veterán
válasz simonjoe #47518 üzenetére
Méretet nem írsz, és csak a Sportcontacton rugózol (ott az Eco és Premiumcontact, utóbbi való leginkább az autóra).
Primacy4-et vennnék ha a zaj és kopás fontos és sokat mennék (nehéz autóval). De tyrereviewson hamar találsz egy csomó jó gumitesztet adott méretből.
Az más kérdés hogy hol olvastál erről jót... All tests Én előző autót Barum nyárival vettem, utána az Enegy Saver+ is érezhetően jobb volt (185/65R15), de a BluResponse meg aztán ég és föld volt már hozzá képest. (Ja várj, van egy tippen, autónavigátor kicsit sem fura tesztjeiben esetleg lehet hogy tök jónak tűnt, ok, csak mindenütt másutt mást látok, meg a max hatvanas fékezés is egy vicc.)Én amúgy 208on most cseréltem (november óta, 12k) az elsőt és hátsót(centír, alig kellett korrigálni), és kicsit változott a hang elsőre (utána családdal voltunk vásárolni, akkor nem tűnt fel, majd figyelem). Ez ugye eléggé kopós fajta, de nincs egy tonna, szemre nem láttam kopási rendellenességet.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz simonjoe #47518 üzenetére
Ha elegedett vagy amugy a Barummal akkor mardj annal, nem rossz gumi a maga szintjen. Csak csered at 10 ezrenkent. De egy Semperit jobb valasztas alig dragabb de jobn gumi sokkal.
Superb-en Barum? Az vmi fapad lehet, a mienk kozepes felszereltsegu de mar az is Conti PC5-ot kapott.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Zolás
addikt
válasz simonjoe #47758 üzenetére
Az egyik kamionunk oda van szerződve gumizni, így jár hozzá assistance, ha defekt van, küldik a szervízt egész európában. Szlovéniában defekt, jött a szervíz, valami noname gumit felraktak, majd később le lesz cserélve címszóval. Bementem a gumishoz, ők nem látják a rendszerben, nem is kértünk szervízt, ők biztos nem küldtek senkit, stb. Most a pótkocsi egyik gumija teljesen más mint a többi, mert nem hajlandóak kicserélni, mondván nem ők tették fel, nem rájuk tartozik. Egy ilyen akció, hogy kijön a tgk gumis, és helyszínen cserél nem két fillér, de valahogy eltűnik a rendszerükben.
Azt már nem is mondom, hogy 5 órát vártam a gumisra, mert csak egy állás van, és ott egy ember dolgozik. Már akkor tudtam, hogy nem kell velük foglalkozni.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
alázógyík
őstag
válasz simonjoe #47758 üzenetére
Szintén negatív véleményem van róluk.
Még 2 éve az akkori autómra rendeltem gumikat. 1 hét után rájuk írtam, hogy ami raktáron van, mennyi ideig tart feladni, vagy hogy lesz-e belőle valami.
Majd felhívott egy hölgy, hogy a 4. gumi elveszett. Hehe, lemondtam, majd máshonnan megrendeltem, másnap nálam volt.pepe091: Semmi se tarthat örökké. A 3 év utáni repedés azért durva. Írj nekik egy észrevételt, hátha kitalálnak rá valami frappáns választ.
[ Szerkesztve ]
-
saen
veterán
válasz simonjoe #61501 üzenetére
Tedd fel a nyárit amint tudod. Nincs értelme egy öreg, szar téligumival menni és a nyári kímélésnek sem. Arra való, hogy használd.
Én használtam már téli gumit nyáron, de nem ajánlom és én sem tervezem soha többet tenni. Lerobbanni nem fog a felniről, de a féktáv látványosan megnő, nem kell hozzá méricskélni semmit. Egyszerűen nem éri meg a kockázat, persze szigorúan szerintem. -
avl
aktív tag
válasz simonjoe #61532 üzenetére
nem értek teljesen egyet :-)
a tav szerint: igen 4evszakos
de: ha a tavot ugy teszi meg, hogy extremül akar tapadast kihasznalni, nyaron Sziciliaban, telen hegyekben, nem takaritott utakon gyorsabban haladva, akkor nem 4evszakost
azt nem mondom, hogy ez gyakori eset lenne :-)
azt akarom mondani: nem csak az éves km szám határozza meg a "helyes" választást
-
-
tboldi
nagyúr
válasz simonjoe #61883 üzenetére
Én megtehetem, hogy ne nagyon figyeljek erre, a pici gumiméretű autóinkkal nemigen van variálási lehetőség, adott abroncsból jellemzően csak egyféle változat létezik, az meg általában meghaladja a gyári előírást, de minimum egyenértékű azzal.
Példa: a most vásárolt Quatracok 195/55R15-ben 85H-sak, és bár kivételesen létezik ebben a méretben jobb is (89V), az Ypsilonhoz pont a kisebbet írták elő Lanciáék, szóval nem kellett gondolkodnom.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- iPhone topik
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Amazon Fire TV stick/box
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest