- Windows 10
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Crypto Trade
- ASUS routerek
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Mikrotik routerek
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Szerintem ha a futásteljesítmény és az idő fontos, akkor ár/"ilyen érték" szempontból a Michelinnel járnál legjobban. Mivel hosszútávra van így szerintem időarányosan megéri a felárat (már ha van egyáltalán).
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Qru
MODERÁTOR
A CC+ az elég nyárias az télen elég gyenge, főleg 4-5 évesen leszel bajban vele. Inkább a téliesebb GY felé mennék. Az max nyáron nyikorogni fog de nem 60-al veszed a kanyart hanem csak 55-el na bumm. Viszont ha télen megcsúszol ott nincs mozgástér, csak utas leszel a saját kocsidban. Nekem bevált a CC de én télen alig használom. A Conti kiegyensúlyozott az is egy jó irány (cserébe se hóban se nyáron nem az igazi egy télies/nyárias 4S gumihoz képest).
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Kis méretben nekünk annyira nem volt erős Quatrac5(ami kb középre hangolt), a Nexen télen nyáron jobban teljesít.
GY-t venném ha téli 1-3 napos hótól félsz jobban, Hankook 4S2-őt venném ebben a méretben ha inkább nyáron mész többet/normálisabb sebességgel/pályán. Elvileg relatív gyorsan kopik, pár hsz-el fentebb értekeztünk erről/mértem.
Tyrerevies elég alapos tesztjén (225ös méretben!) az európai havas, és a brit szinte hó nélküli rangsorolásban is a második helyen végzett; nekem a Nexennel van téli és nyári összehasonlítási alapom, télen kicsit jobb a Nexen, nyáron kicsit jobb a Hankook; ez utóbbit választottuk nejem autójára.A Conti ASC inkább közép-télies szvsz mint közepes/kiegyensúlyozott (téli szettnek nekem nem elég erős, arra GY kerül fel évek óta; egész évre meg nálam más a prió, így mindig kiesik a kosárból). 'Vakon' a Dunlop papucsát merném esetleg bevállalni, sajna még nem találtam róla tesztet. Kis méretben eleve nem nagyon tesztelnek mostanában.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kurfürst
csendes tag
Ha 80% nyár és a kopás fontos szempont, akkor a paraméterek alapján egyértelműen Michelin CC+ a választás.
Nekem télen se volt vele semmi bajom, 2 év és 25 000 km alatt sosem csúsztam vele, de ugye nem is nagyon volt komoly tél. Kopás alig, az is inkább a hajtott kerekeken.
-
rbalint88
addikt
Lehet nem volt akkor egyertelmu
szoval ha ugy nezzuk, hogy Quatrac 5 vs Goodyear, akkor Goodyear. Viszont ha van adott meretben a szam nelkuli Quatrac vs Goodyear, akkor Quatrac Legalabbis nalam ez lenne a preferencia. Asszony Priusan Quatrac 5 van, nem rossz gumi egyebkent, de a tesztek szerint a Goodyear sokkal jobb nala. Maximum 20% felarat megerne nekem a Goodyear, ebben a nem draga 175/65R14meretben.[ Szerkesztve ]
-
sepsi0
őstag
3 éve van fent a Nexen, előtte 6,5-8 liter volt a fogyasztás (nyári/téli), most minimum 7/8,5 de néha 9 liter. Először nem is vettem észre, aztán kezdtem gyanakodni. Nexen előtt téli/nyári szett volt. Mondom, lehet most a gyertyacsere is beleszól egy kicsit és ahogy látod nincs teljesen 1 liter.
Ugyan az az útvonal, körülmények.
Félre ne érts, egyáltalán nem bánom a Nexent, sőt akinek lehet ajánlom is. Csak gondoltam megnézem milyen a "prémium".
De jó lesz nekem az ár/érték győztes is.Azért én nem hinnék ennyire a gyári cimkéknek, besorolásoknak, mert tudtommal nem ellenőrzi senki, a gyártó sorolja be a gimijait. Javítsatok ki, ha tévedek.
Nekem azért reális ez a fogyasztás növekedés, hiszen téli nyári egyben van.... A téli gumival mindig többet evett a kocsi.
Ezért nem ülnék fel a cimkék által jósólt fogyasztás csökkenésnek....10 évig biztos nem marad fent a gumi, legjobb esetben 5 vagy 6 évet tervezek vele, nem hiszem tovább lenne jó, elöregszik az hamarabb, meg gondolom felkeményedik. Most 3 éves.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
Attól függ milyen nyomáson használod, 4 éve van négyévszakos gumim, kezdetektől fogva (szalonból kijövet) vezetem a fogyasztást és nem tapasztalok semmilyen extra nagy különbséget, 1l már annak számítana, ugyanúgy tartom a 6,4 és 7,4l/100km fogyasztást télen-nyáron. Mindenféle beírások miatt az emberek kétségbe vonnak dolgokat, főleg a szkeptikusok ilyenkor mantrázzák a téli/nyári szettet. Bátran ajánlom a négyévszakos gumikat, persze a jó minőségűeket.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
veterán
A Centrum Gumi Budakalászon szépen dolgozik, az árakat itt találod. A gumit viheted ha úgy tetszik.
Szokásom itt ríni, hogy a BS Turanza T005 még 225/40R18-ban is peremvédő nélkül készül. Tegnap hazafelé egy szűk utcába fordultam be, közben telefonban voltam, látom 2 autó koccant, szembe jönnek a sávomba, lehúzódok jobbra, hogy elférjenek a szembejövők félig a bal oldali járdán. Persze, hogy nekidörzsöltem a jobb első felnit az kiemelt szegélynek. :/
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez a felni már volt "peremcsiszolva", ami nem a legszebben sikerült, így kevésbé fog fájni az újabb esztergálása.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem igazán értem miért vajúdsz ezen, ez egy rém egyszerű történet:
Ha online rendeled van benne lutri (hidd el nekünk hogy igen csekély, nagyon sokszor rendeltünk már online itt mindannyian), ezt fizeted meg ha hibás a gumi és újra időpont meg egyebek kell a gumishoz, a hibásat visszaküldeni, stb. Ez neked mind idő, energia és pénz.
Amelyik gumis ezen elkezd balhézni hogy nem tőle vettem, annak szólok hogy állj, vissza az egész, és nem fizetem ki. Ő egy szolgáltatást árul, nevesül gumiabroncs szerelési szolgáltatást, én a szerelési szolgáltatást veszem meg tőle. Nem tudom hova jártok gumishoz, de nekem ezen nem szoktak rugózni hogy honnan van, semmi köze hozzá. Annyit szoktak kérdezni hogy online vettem e. Bemegyek (gyakran időpont nélkül) és megmondom hogy "ezeket azoknak a helyére, a régi marad/nem marad, kell a pénzem vagy vigyem máshová?" Nem szokott sok ellenkezés lenni, megcsinálják, szólnak ha valami böki a szemüket, de itt BP-en könnyű ugatni, mert arrébb mész két utcával és ott is van gumis, szóval konkurenciában nincsen hiány... Bemész, megmondod mit akarsz, nálad a lóvé, amelyik gumis nem így működik azzal nem szabad szóba állni. A kereskedő a pénzedre pályázik, te a felkínált termékre (vagy szolgáltatásra), ha ez a két akarat találkozik akkor van biznisz, ha nem akkor nincs. Ott állsz végig, ha olyan történik amit nem értesz vagy bizonytalan vagy hogy jól csinálja e, van szád és kérdezz!"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
MC Pite
veterán
Abban a méretben Quatrac helyett a hasonló 4S²_őt vettem.
Ha lett volna, akkor Vredesteint.
GY és Nexen inkább téliesek.alázógyík: +1
A Lauffen téli alulmúlhatatlan.
TommyY2: Klebertől jobb, de ha belefér, inkább újat vegyél.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rbalint88
addikt
Nem csak a vredestein nem hasznal mar termeszetes kaucsukot, hanem senki. Azt hirtelen nem tudom, hogy tilos vagy csak tul draga. Negyevszakos gumiban a vredestein az egyik huzonev, ok kezdtek el eloszor komolyabban foglalkozni 4S fejlesztessel. Szerencsere eziranyu erofesziteseiket altalaban a teszteredmenyek is mutatjak
-
MC Pite
veterán
Quatrac 5 bénább mint a sima Quatrac.
Az én tapasztalataim nem támasztják alá, hogy jobb a Quatrac 5 nyáron mint a GY 4S, ellenben télen határozottan gyengébb a GY-től. Régi fejlesztés, nem tudom minek jönnek ezzel még...
Jazzen kb mindegy a kopás szerintem.
Hopp: A Goodyear Vector 5 valami régi ****. GY Vector 4 Seasonről van szó a nálunk/tesztekben. Bár amit írnak az is igaz az utóbbira.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
1 év alatt már igazán vehettél volna valamit.
-
-
Veron
őstag
köszi a visszajelzéseket, megnyugtató.
valóban Corolla TS 1.2T. a gyári előírás 160 km/h-ig elöl 2,3, hátul 2,1 bar. Nekem elöl volt 2,6 és hátul 2,5.
azért izgultam, mert a DIY profilmérőmmel (kulcs + mérőszalag) 6 mm körüli számot mértem a fél éves gumiknél... de nem egy precíziós műszerről van szó.[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."