-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
titán
válasz Kornel #48352 üzenetére
Nyilván, számítottam erre a válaszra. Ha ennyire sarkítjuk a dolgot, hogy majd fog, akkor felejtsük is el például a négyévszakost, mert az sem nyújtja mindenhol a legjobbat és nincs kizárva, hogy épp az a kis tapadáshiány okozza majd a problémát, ami nem lépne fel egy arra a szezonra való guminál. Ennek az egésznek nem látom értelmét. Aki szezononként cseréli a prémium gumit elmondhatja, hogy a legtöbbet áldozza a biztonságért. A többi fogja be a száját és vegye tudomásul, hogy a biztonság kárára spórol. Én ezt is tudomásul veszem, javaslom másoknak is ahelyett, hogy keresik az önigazolást.
Azt hiszem én zárom ezt a témát, mert amíg én saját tapasztalatokat osztok meg (nem egynyári kaland, hanem 8 év és körülbelül 50 ezer km, amióta így használom ezt az autót), itt a legtöbben csak beszélnek a dologról kézzel fogható saját tapasztalat nélkül.
Jó volt kicsit átbeszélni a témát.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
Tegnap is "zártad".
Amikor írtad, hogy te a téli/nyári szett híve vagy akkor még úgy tűnt, hogy oké a dolog, de miután kiderült, hogy téli gumival nyomod nyáron is akkor megváltozott a kép. Nekem van tapasztalatom, voltam tesztpályán kipróbálni, hogy miként viselkedik nyári körülmények között a téli és téli körülmények között a nyári, annyit írok, hogy inkább maradj a téli/nyári verziónál ha már a 4 évszakost nem preferálod. Egyébként neked van tapasztalatod a prémium 4 évszakosokkal?
Azért eléggé komolyan veszélyezteted önmagad és mások életét ezzel a "nyáron is téli gumival járok" dolgot. Ahogy mások is télen a nyári gumival.ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
MC Pite
veterán
2 év alatt többet megyek, és mindenféle autón mindenféle gumival mentem, beleértve nyáron télit és télen nyárit is. Ezekre, és a tesztekre alapozva írtam; amit, hogy én mást szűrtem le, és mások a tapasztalataim. Amúgy már 3× törték meg hátulról különböző az autóimat (meg egyszer Moszkvában hátsó sarkon nyomott minket egy kamion a taxiban, pont ahol ültem), így lehet hogy az átlagnál jobban ki vagyok élezve az ilyenekre. [Meg a bringás vonal miatt is, mert ott néha sokkal durvábban jönnek ki a különbségek gumi és gumi között.]
De, vótmá' (én nem voltam rajta), és én szívesen mennék ph-s veztech tréningre. Ott szívesen megértekezném ezt a szünetben egy cappucino meg egy pogi mellett.
És még biztonságos körülmények között a cica-egér játékot is tolhatnánk (2 kanyargó sávban megyünk, az első véletlenszerűen fékez, a másik a másik sávban követi hogy közúton menne mögötte - szoktak meglepetések lenni, pedig feszülve várják a hátsók hogy mikor fékez az első). Egy csoki lenne a tét
Egyébként második szett GY 4S gen2-őt használom telente (nyáriként épp PC6), és 4S2 van a másikon egész évre, hogy 4S vonalról is legyen több tapasztalat (családban Quatrac 5 és Nexen N Blue 4 Season is volt/van).
Megjegyzem 4S és 4S tesz között is van sok különbség, jobb helyeken van ahol több eredményt is hirdetnek, pl : [TR 2020 4S].
Nagyon nem mindenható a 4S, csak ha már egy szett, akkor inkább ilyen.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #48355 üzenetére
Rossz a link TR 2020 4S
Megjegyzem, ez is relatív sokat nyomott latba a rengeteg teszt után a 4S2 beszerzésénélamellett hogy még nem volt Quatrac a méretünkben, hogy az észak-közép európai és a brit időjárásos súlyozás szerint is második lett. MO is valahol itt,egyre közelebb az utóbbihozhelyezkedik el kb. Illetve a plusz infók amiket mond a videóban és nem szerepelnek a táblázatban (ezek hasznosak szoktak lenni, érdemes végignézni a videóikat).[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Drughi
addikt
Sziasztok!
Tavaly vásároltunk egy MK 2.5 Ford Focus kombit (2008, 1.6)
A gyári méretek: nyári: 205/50 R17 (alu) , téli: 205/55 R16 (vas felni)A télit lefutottam, a nyáriba sincs még egy szezon (2 gyerekkel hátul adott esetben) így fel kell gumizni a kocsit.
Használt gumikat még nem néztem, de tervbe van, maximum 2-3 éves, maximum 30e-et futott jöhet képbe, ha jó az ár, de inkább újba gondolkodok.
Évi 12-15 ezret megy az autó, 60-40%-ba nyáron többet.
Érdemes inkább 4 évszakosat venni? Pont annyiba kerülne egy Crossclimate+ mint egy alap barum nyári-téli szett mondjuk.
Vagy érjem be egy alap, de új télivel, pl: Nordexx Wintersafe 14.000Ft-ért?
Sokat nem tudok és nem is akarok költeni, egyedül a 4 évszakosnál fizetnén ki a minőséget és a márkanevet is.
A másik kocsinkon Hankook W452 Winter iCept van, amit nagyon szeretek, de most nem adnék ki 23ezret rá.Szóval ha van valakinek ötlete, hogy mondjuk 18e ft-ig mi lenne a legjobb várom az ajánlatokat.
-
Puma K
nagyúr
válasz Zsombe #48263 üzenetére
Tegnap jutottam el oda hogy akkor rendelek 4 db-ot.
Erre még abban az órában ahol leadtam a rendelést hívnak, hogy nincs ilyen gumijuk, de úgy nagyon sehol máshol sincs. A téli gumik várhatóan szeptember 15 és utána érkeznek majd. És ha így telefonon nem módosítom a rendelésemet, akkor törlik.
Törölték én meg majd nézegetem hogy mi a helyzet a téligumikkal....
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
MC Pite
veterán
Olcsó szezonálisnál jobb a minőségi 4S összességében (beleértve azt is hogy hanarabb cseréled újra, és nem 6-8 éves újonnan is gyenge gumival jársz majd).
Quatrac, 4S², CC+ amiket nézz meg.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Az év elején már említettem, hogy tavaly év végén a legjobban tapadó gumit szerettem volna megvenni az S-Cross autómra, ehelyett rámsózták a Momo Northpole W2 (mondván, hogy az a legjobb) gumikat (addig fogalmam se volt arról, hogy mifán terem a gumi, de az elmúlt időben nagyon sokat tanultam tőletek).
Ezért most úgy döntöttem, hogy a kb. 1000km-t futott gumikat megpróbálom eladni, viszont vennem kell helyettük valami normálisat. Téli időszakban max. 1-2 ezer km-t megyek, ezért a cél, hogy minél lassabban öregedjen (az autó garázsban áll, a gumik is ott vannak tárolva, jó lenne minimum 6 évre tervezni velük).A Michelin gumiról is olvastam, hogy némely esetben darabokban válik le a futófelület (láttam is képeket róla). A Nokianra sokan mondják, hogy igazi téli gumi, mivel olyan országból származik, ahol van tél. A Bridgestone szóba se jöhet, szinte mindenki mondja, hogy 1-2 év alatt megkeményedik.
Nekem sajnos nincs viszonyítási alapom, ezért ragaszkodok a papírforma szerinti legalább "B" tapadási kategóriához (a Momo sajnos csak "E" tapadású, ezért cserélem most le), már csak az öregedés a kérdés (erre sajnos nincs jelrendszer). Tudom, hogy nehéz a választás, ezért főként a tapasztalatokra lennék kíváncsi.- Michelin Alpin 6 XL 215/60 R16 99H
B Tapadás, 69dB, 43000Ft/db- Goodyear UG Performance+ XL 215/60 R16 99H
B Tapadás, 72dB, 41000Ft/db- Dunlop SP Winter Sport 5 XL 215/60 R16 99H
B Tapadás, 72dB, 38000Ft/db- Vredestein WINTRAC XL 215/60 R16 99H
B Tapadás, 70dB, 37000Ft/db- Nokian XL WSNOWPROOF 215/60 R16 99H
B Tapadás, 69dB, 36000Ft/db- Kleber Krisalp HP3 XL 215/60 R16 99H
B Tapadás, 69dB, 33000Ft/dbAz árakat a BHP Gumi oldalon néztem. Az az érdekes, hogy ugyan olyan gumi esetében többféle ár látható, gyártási időt nem írnak (gondolom, hogy az olcsóbb régebbi).
Ár szerint csökkenő sorrendet írtam fel, gondolom, hogy nem minden esetben tükrözi az ár-érték arányt.
Előre is köszönöm a segítséget.
TommyY
-
veterán
válasz TommyY2 #48363 üzenetére
Tapasztalati alapon a Nokiant kizárnám. A többi jó lesz.
Apám 3,5 szezont futott, 2017. végi sütésű Kleber Krisalp HP3 szettje még nagyon puha, megéri az árát. Viszont ha szeretsz csapatni, akkor inkább Goodyear / Dunlop / Michelin, mert a Kléber olyankor "billegős" érzetet ad.
-
rbalint88
addikt
válasz Drughi #48367 üzenetére
Teliben minimum olyan, ami ajanlott a tesztekben. Kb hankooktol felfele, neha nexen, kleber, vredestein belecsuszik, de inkabb a tradicionalis top gyartok gumijai.
Nekem a kabriora van teli felnim is es megvettem ra a barumot, de egy kalap fos. Olyan bizonytalan szutyok minden korulmeny kozott, hogy hibetetlen. Ja meg 3-ban 80-nal be lehet villogtatni a kiporgesgatlot amikor bekoszon a turbonyomas Oke, ket szezon alatt ment bele 1000km, arra jo, hogy ez rogyjon meg az auto sulya alatt, de mindennapos hasznalatra nem ajanlanam.
De a hankook teli is olyan so-so… van amin jol mukodik, van amin nem. Suzuki Splashen inkabb nem jo a w452, golf4-en es passaton jo volt az elodje.A helyedben en eladnam mindket szett kereket, vennek gyari 16” alut es arra vredestein quatrac-ot.
TommyY: dunlop ws5 van unokatesom volvo v60-jan 215/50r17-ben, fasza 👌most lesz ot eves, nem kell cserelni oregedes miatt.
[ Szerkesztve ]
-
atenza
senior tag
Sziasztok, látom végre megjelentek árukeresőn a crossclimate 2 gumik
Már csak új tesztek kellenének h kiderüljön mit tud a goodyear v4s gen3-hez képest. -
-
SPeti1984
senior tag
Nekem egy Fiesta-n volt Polaris 5, de nagyon megvoltam elégedve vele, pedig előtte inkább jobb középkategóriás vagy prémium gumijaim voltak, így azokkal tudtam összehasonlítani. pl egy Hankook W452-höz képest semmivel nem volt rosszabb, sőt kevésbé pörgött ki nyálkás úton mikor pl kikanyarodtam pici emelkedős részen.
-
TommyY2
tag
válasz focvis #48366 üzenetére
Mit tapasztaltál a Nokian-al?
Én tavaly vettem a Splash-re Nokian SnowProof gumit a 3 éves Momo helett (ami már előző évben is életveszélyes volt). Első telén nagyon jónak tűnt, nagyon halk is, szerintem idén se lesz rossz, aztán majd az idő eldönti. Sokan dicsérik.TommyY
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
Nekem volt az elődje a W310-es. Na az sem volt a legjobb. Bementem vele egy iskola udvarára ahol kavicsos a terület de friss hó esett rá kb 15cm és alul jeges volt. Nem tudtam szinte kijönni vele, csak nagy hintázás árán. Meg a körforgalomban is nagyon csúszott kifelé. Ehhez képest a w452 ég és föld volt. De hát messze voltak a Continentál meg a Goodyear gumiktól amiket használtam még.
-
nagyúr
válasz TommyY2 #48386 üzenetére
Énis azt koptatom 2. szenzonján nyári Wetproof téli Snowproof...
Énis eddig elégedett vagyok mindkét szettel.
Jól tapadnak, csendesek, nagyon kopást se vettem észre még, igaz én nem megyek sokat évi 5-10k.Persze ez nem zárja ki, hogy a négyszezonos az rosszabb.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
veterán
válasz TommyY2 #48386 üzenetére
3-4 éves korára mind a 4 szétrepedezett egészen a fémszálig [link].
Egyetlen pozitívum, a Marso garanciája helytállt.
Szerk: A történetem 4,5 éves, tehát azokat a gumikat kb. 8 éve gyártotta a Nokian. Bizonyára tanultak a hibából, mert szvsz nem egyedi eset volt.
(Nálam no go maradt.)[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
TommyY2
tag
válasz szimi57 #48390 üzenetére
Ez nagyon jó cikk volt, hiába, az ember mindig tanul valamit.
A régi szép időkben nagyon sokfajta gumim volt, de soha egy se volt berepedezve még 8-10 év után se.
Az utóbbi időkben viszont a legfőbb gondom az idő előtti bekeményedés.
Focvis: ha jól láttam, a tiéd nem SnowProof volt. Nekem a régi szép időkben szinte csak Nokian (Hakkapeliitta) téli gumijaim voltak, de akkor most lehet, hogy kihagyom (erre megveszem valamelyik másikat, a Splash-en meg majd meglátom hogy bizonyít?).
TommyY
-
őstag
Igen, a Polaris 3 egy teljesen jó minőségű gumi volt, bár 7 évesen már betonkeményép vált, ami nem is csoda. A Barum valahogy nagyon rácsúszott az Uniroyalra, talán ezért kellett butítani. Az Uniroyal egyébként egy se íze se bűze márka mostanság. A Semperit ellenben a kis Conti lett.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
őstag
Szerintem inkább az Uniroyalt fogják felhozni. Az osztrák Semperit a Conti Kléberje, de még az sem kizárt, hogy olyanná válik, mint a Goodyear csoportnál a Dunlop. Ugyanazt tudja kb, mint a főmárka csak ritkábban updatelik. Ha nem, akkor elmegy mellettük a konkurencia, mivel egy Dunlop, vagy akár egy Kléber még mindig ismertebb márka a Semperitnèl. Szóval erősíteni kellene az osztrák márkát marketingben is.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
MC Pite
veterán
Kleber ismert, de az elmúlt 6-8 évben bármit vezettem ezekkel, nem tetszett...
Qru: 4S² már drága? Nexen havon jobb egy kicsit, minden másban a hankuki sztem üti. Ja, papíron kopásban is jobb a nexen, de ez egyik autónkon se látszik.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Fotók, videók mobillal
- Futás, futópályák
- Automata kávégépek
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest