- Facebook és Messenger
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Synology NAS
- Opera böngésző
- Milyen routert?
- Windows 11
- ASUS routerek
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
realist #23610 üzenetére
"az eladó papíron nem a magyar asus, hanem egy külföldre bejegyzett cég volt aki EU-n belül értékesíti a mobilokat"
Ez a kulcsmondat. Mivel nem magyar cég adott el neked árut, a magyar jogszabályok nem vonatkoznak rá. Ha panaszod van a garanciális ügyintézéssel, akkor első körben a bolttal beszélném meg a dolgot, és ha ez esetleg eredménytelen lenne, akkor az Európai Fogyasztói Központ-hoz fordulnék.
-
válasz
deathbird69 #23663 üzenetére
Szia! Gyakran ismétlődő téma ez a topikban, hogy mi van akkor, ha drágult a meghibásodott termék, és a bolt csak pénzt akar visszafizetni. Ismert jogi precedens nélkül nehéz erre válaszolni, de az 100%, hogy polgári per nélkül egy ilyet vitát nem lehet megnyerni. A fogyasztóvédelem sem tud mit csinálni.
Egyetértek BB9000-rel, én is inkább a gyártónál próbálkoznék a cserekéréssel, a Logitechhel nekem is csak jó tapasztalataim vannak.[ Szerkesztve ]
-
válasz
turcsikg #23715 üzenetére
"6:173. § [A jótállási igény érvényesítése]
(1) A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
(2) A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.""6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
(3) Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.
(4) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik."[ Szerkesztve ]
-
Emagon amúgy is nehéz bármit leverni, főleg most hogy egyesültek az edigitallal, hatalmas a káosz. A másik, hogy vszleg nem 1 év garival vette a kérdező a szárítógépet, tehát már az 1 év kötelező jótálláson túl lehet, így még jogilag sem lehetne nagyon megfogni a boltot.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz
Lackooo84 #23778 üzenetére
"- Igen kötelesek pótolni, ha beazonosítható a vásárlás helye, ideje, és a termék."
Jogszabályt tudsz linkelni? Mert tudomásom szerint ez így nem igaz, még 1 éven belül sem."- A szerviz köteles elfogadni a számlát, nyugtát is, nem is értem ezt a kifogást... A jogszabályban van egy olyan bekezdés, hogy a jótállási jegy hiányos kitöltése, illetve kitöltésének elmulasztása esetén is él a jótállási igény.
- Minden cserélt fődarabra újraindul a jótállási idő, ez jogszabályba van vésve, tehát a kijelző, alaplap, meg minden fődarabra újra indul a jótállás. Fontos, hogy legyen dokumentum a cseréről, és hogy pontosan mik lettek cserélve."
Ez csak a kötelező jótállás ideje alatt érvényes, ami 1 év, utána a gyártó játékszabályai érvényesek.[ Szerkesztve ]
-
válasz
-cobra- #23814 üzenetére
"ennyit a fogyasztók jogairól"
Jogállamban a bíróság dönt, a békéltető testület csak segíti a laikus mezei usert. Ha nem fogadja el a bolt a békéltetők döntését, akkor lehet pereskedni. Előtte még megpróbálhatsz megbízni egy ügyvédet, hogy egy keményebb hangvételű levelet írjon. Sajnos nincs gyorsabb mód. Annyit tehetsz, hogy legközelebb nem vásárolsz onnan.
Egyébként megjegyzem, hogy szinte az összes minimális árréssel dolgozó webshop ilyen hozzáállású, mert egyszerűen nincs forrásuk hatékonyan és korrektül kezelni a reklamációkat. Olcsó húsnak...
-
válasz
Aprósólyom #23816 üzenetére
"A békéletető testület ilyenkor nem bünteti meg a céget, ha az nem jelenik meg vagy nem reagál tőle elvárható módon?"
Valóban van ilyen (annyi pontosítással, hogy nem a BT büntet, nekik erre nincs jogkörük, hanem a fogyvéd a BT bejelentésére), de ez csak akkor, ha a vállalkozás nem megy el a BT ülésre vagy írásban sem ad indoklást. Ha a vállalkozás egyébként részt vesz a folyamatban, de a végén nem fogadja el a BT javaslatát, akkor nem bünteti meg senki. Ilyenkor polgári pert lehet indítani.
-
válasz
pinnacle #23847 üzenetére
Az elállási szándék közlésétől számított 14 napon belül vissza kell jutattni az összeget.
Sajnos ezt a "közlést" egyes boltok elég szabadon értelmezik. Volt tapasztalatom olyan országosan ismert webshoppal, akiknek emailben jeleztem az elállási szándékom, amire azonnal válaszoltak, és leírták, hogy küldjek el egy minta Word doksit kitöltve, kézzel aláírva, és szkennelve, mert csak így tekintik érvényesnek az elállást (ez jogilag már vitatható) és csatoljam a csomaghoz is, amit visszaküldök. Erre gondolná az ember, hogy a szkennelt doksi elküldésétől számolták a 14 napot, de nem, hanem a csomag kézhezvételétől számított 2. vagy 3. napon (már nem emlékszem pontosan) állítottak ki egy sztornó számlát ezen naptól számított 14 napos határidővel, mert csak addigra sikerült végigvinni a pénzügyesekig a ügyet. Kitalálhatjátok a választ arra, hogy sikerült-e utalni az eredeti bejelentéstől számított 14 napig... Egy kicsit keményebb hangú email hatására már azonnal utaltak. Na azóta nem vásárolok ott olyan terméket, amelynél fennállhat az elállás lehetősége...
-
válasz
pinnacle #23865 üzenetére
"Külföldi cégekre tényleg nem érvényesek a magyarországi jogszabályok?"
Tényleg nem. Attól, hogy egy külföldi cégnek magyar nyelvű webshopja van .hu domainnel, még nem lesznek érvényesek rá a magyar jogszabályok. Sajnos ezért kell mindig tájékozódni ilyen random webshopoknál, mert kismillió ilyen oldal van. Sztem ilyenkor a legcélravezetőbb egy chargeback folyamatot elindítani a bankodnál, ha kártyával fizettél.
-
válasz
pinnacle #23869 üzenetére
"
Eshop üzemeltetőjeForCamping s.r.o.
C 194007 bejegyezve a Prágai Városi Bíróságnál
Praha 18 - Letňany, Veselská 699, PSČ 199 00
IČ: 24295825, DIČ: CZ24295825
"Ha online rendelsz, akkor velük fogsz szerződésben állni. A magyar bolt vszleg valóban magyar cég magyar alkalmazottakkal, de a fogyasztói szerződést nem velük kötöd, csak átveszed ott a terméket és a mellékelt cseh eredetű számlát.
Ezt a 14 napos EU-s pénzvisszafizetési jogot teljesen elfelejtettem, azt hittem csak magyar sajátosság.
A következő lépés akkor az, hogy linkeld be nekik emailben az EU oldalt, ahol ez le van írva.
-
válasz
Lackooo84 #23911 üzenetére
"Nincs ilyen, hogy meg kell állapodniuk. Ha EU piacra szánt terméket forgalmaz bármelyik webshop, azt kutya kötelessége minden márkaszerviznek gariztatnia itthon is (aminek van hivatalos hazai támogatása, szervize), ha megvan az eredeti EU-s számla."
Valami EU-s jogszabályt tudsz ehhez linkelni? Mert engem is érdekel.
-
válasz
Vikusz77 #23924 üzenetére
Kit terhelnek a postai és banki költségek az indokolás nélküli elállás esetén. Meg kell-e téríteni a vállalkozásnak a szállítás költségeit?
"Amikor a fogyasztó az indokolás nélküli elállás jogával és, akkor őt olyan helyzetbe kell hozni, mintha, a vásárlás nem is történt volna meg. tehát részére visszaját a termékért fizetett vételkáron kívül szállításért vagy ha az adott fizetési módért külön fizetett költség is. A visszaküldés költsége azonban általában a fogyasztót terheli."
[link] -
válasz
Spartans #23978 üzenetére
Szia!
A leírtakból ítélve 2020-as vagy azelőtti vásárlású a kártya. Alapvetően 1 év a kötelező jótállás, ami már lejárt, utána a bolt feltételei érvényesek. Meg kell nézni a garanciajegyet, hogy pontosan mik ezek a feltételek, ennek tudatában lehet esetleges jogi lépéseket tenni.
-
válasz
Spartans #23980 üzenetére
Ha megtalálható a papíron a 2 év jótállás fogalom (nem garancia!), akkor meg lehet próbálni kártérítési pert indítani a jogosulatlan elállás miatt. Azt viszont tudnod kell, hogy a perköltséget meg kell előlegezni és az ügyvédnek is van óradíja, továbbá a per évekig is elhúzódhat és az eredménye egyáltalán nem garantált (itt a topikban a hozzászólók között még senki sem csinált végig egy ilyen pert és a neten sem olvastam precedensről).
-
válasz
Spartans #23982 üzenetére
"Én igazából arról szeretnék meggyőződni,hogy a videokártyát nem ők nyúlták le , mert ugye azt írták a nekem ,hogy gyártói szervizbe került, a gyártói szerviz szerint meg biztos ,hogy nem járt náluk."
Videokártyáknak nincs Magyarországon hivatalos szervize. A kisker annyit tesz, hogy visszaküldi a nagykernek, a nagyker pedig bevizsgálja saját hatáskörben, és vagy továbbküldi ténylegesen a gyártónak RMA-ban, vagy csak simán jováír a kiskernek. Az is lehet, hogy a gyártó is jóvá tud írni, ebben a részben nem vagyok otthon... De az biztos, hogy ha a kisker már csak a zsetont kapja viszza, akkor a jelenlegi helyzetben csak jóváírni tud neked is, nem fog puszira bukni súlyos tízezreket azzal, hogy új kártyát ad hasonló teljesítményben. Ez nem biztos, hogy jogszerű, de mivel pert indítani vszleg költségesebb, mint a régi ár és új ár közötti különbözet, így senki nem vállalja be.
[ Szerkesztve ]
-
Szia! Én nem értek a szemüvegekhez, de ilyen helyzetben arra kell figyelni, hogy mindenképpen egy független szakértő vizsgálja be a terméket. Ha a bolt küldi el a saját szakijához vagy a gyártóhoz, azok nem függetlenek. Fogyasztóvédelem pedig egyéni esetekkel érdemben nem foglalkozik, a békéltető testület van fenntartva erre a célra.
[ Szerkesztve ]
-
"6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen." -
Általában ez azt jelenti, hogy amit ki tudsz próbálni a helyszínen, arra nem alkalmazható később a szavatosság, illetve azokra a hibákra, amikről tájékoztatást kaptál. Ergó ha téjékoztatott arról az eladó, hogy a memória forrasztva van és bármikor elfüstölhet újra, akkor rendben van a dolog, egyébként meg rejtett hiba, amire kiterjed a szavatosság...
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Apollo17hu #24194 üzenetére
Szia! Ha elektronikus, sztem ki sem kell nyomtatni, mert benne van a bolt rendszerében is. Elég, ha telefonon bemutatod. Nem lesz gond abból, hogy anyád nevére szól a számla. Viszont lehet, hogy kérnek elállási nyilatkozatot, ezt nézd meg a webshop oldalán.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen