Aktív témák

  • hunnylander

    őstag

    válasz Peat;) #1618 üzenetére

    Régebben volt még 10-20% is a motorok teljesítménye között. A pre-kvalifikációs kiscsapatok mégsem mentek oda 'kalapáccsal szétverni' a Ferrari és a Renault motorokat.

    Érdekes módon az év elején a Toyota még pole-ra volt képes (és két mercis csapat meg sereghajtó lúzer volt), csak elügyetlenkedték a futamokat. Ennyire az aerodinamikai és mechanikai teljesítmény került az előtérbe. És ez a panaszkodók szégyene, ha úgy akarják, hogy még azt a kevés motorfejlesztési lehetőséget (amit igenis hagytak a szabályalkotók) is fel akarják adni és burkoltan egyenmotorokat akarnak.

    Az pedig szerződésbe van foglalba, hogy 2012-ben lejár a motorbefagyasztás és be fognak vezetni egy új specifikációt, ami remélhetőleg kellően modern, és még ha 'kicsi' motor is jön, de majd kalapot emelhetünk a mutatói előtt, és fejlesztési harc lehet a motorgyártók között, amelyből az utcai autók is profitálhatnak.

    Olvastam nemrég egy nyilatkozatot az Autosport PLUS-on az MB HPE szakemberével, aki azt mondta, hogy amikor elkezdték fejleszteni a KERS-t, akkor még a Mercedes utcai részlegéből áramlott az információ és tudásanyag a Forma-1-es részlegbe, de azóta már ez fordítva van. Vagyis hiába nyafogtak sokan, hogy miféle korlátozott KERS van csak engedélyezve a Forma-1-ben, de mégis profitál belőle az utcai autók fejlesztése is, egy év se kellett hozzá, hogy az F1-es részleg vigye a prímet és produkálja a tudásanyagot, ami áramlik vissza a közúti hibridek fejlesztésébe.

    Ezért örülök neki, hogy Frank papát nem érdekli a tőle független FOTA megállapodás, a Williams KERS-et akar használni jövőre, mivelhogy a szabálykönyv engedélyezni fogja.

    [ Szerkesztve ]

    www.HunnyF1.com

Aktív témák