Új hozzászólás Aktív témák
-
Andras6800
senior tag
Értem, akkor ha mindent beleveszünk, akkor hol van a matekból az üzemeltetési költség?
Illetve mivel a te EV-det méreg drágán javították, ezért minden EV túlárazott és drágább fenntartani, mint egy ICE-t.
Ennek az egésznek akkor lenne talán értelme, ha ugyan abból a márkából és típusból lenne egy ICE meg egy EV is, és ugyan olyan sérülést javíttatnál. Biztos volt róla szó, milyen autód van, sajnos én nem tudom.
Be kell vallanom, ez tipikusan az a téma, hogy mindenki kicsit másképp számol. Mit vesz bele a számolásba, mit nem. Jobbára mindenki úgy alakítja releváns adatok körét, hogy az az ő igazát bizonyítsa.Mint ahogy én is jelen esetben.
Szóval értem amit írsz, elfogadom, de részemről másképp látom.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
El is ismerem/ ismertem, hogy az autód márkájának nem tudása az én hiányosságom
Viszont akkor most ott vagyunk, hogy az taglalt 4,5 milliós kárú koccanás is Ioniq volt. Így a kérdés inkább az, hogy az ioni EV túlárazott? A Hyunay maga?
Kérlek ne értsd félre a szavaimat. Egyszer sem szándékoztam arra célozni, hogy bármit is ferdítesz.
Csupán számomra egy autó fix fenntartási költségeibe nem tartozik bele az, hogy drága megjavíttatni ha összetöröm. A meghibásodás okozta alkatrészcsere sem, de az már véleményesebb. Nekem azért nem, mert én fiatal autóban gondolkodom. Aki 5+ éves autóval kalkulál, ott kell erre is gondolni, ebben igazad van.
Csupán számomra ez továbbra is egy egy mintavételes mérés (Ioniq) ami nem tekinthető reprezentatívnak az egész piacra. Én abból indulok ki, amit 3 szomszéd is mond akiknek van EV (TESLA) és ICE is( Egyiknek Diesel VW, másik kettőnek Benzin BMW). Mindhárman sokat mennek eléggé. Km arányosan töredékét költik szervizre EV-nél mint ICE-nél.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
Az i3 hátsó ajtó, (kompletten egy formázott edzett üveg) 400-500e Ft. Benne a LED-es lámpák, hátsó szélvédő fűtéssel, ablakmosó, ablaktörlő, i3 logó, díszcsík stb... komplett!... csak fel kell tenni. Sokan cserélik, mert egy tolatási koccra egyszerűen szétrobban, és maga a formázott üveg alja külön nem elérhető...
Ennek fényében a neked kiszámlázott 1.7M színtiszta rablás kategória... mindegy hogy a Hyundai, a márkaszervíz, vagy a karosszériás csal... azt kell megbüntetni keményen, aki a hibás... majd a GVH kinyomozza.
Azért ilyen pofátlanok, mert mindenki szívja a fogát, de kifizeti, és nem lép fel ellene... egyszerűen elpofátlanodtak...
Lehet az a megoldás, nem szabad Hyundai-t venni emiatt... majd észbekapnak, ha eltűnnek a vevők...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
En ezzel nem azt akartam mondani h a q7 milyen draga mashoz viszonyitva. Bar hozzateszem van foto valahol h mit vsinaltak. Konkretan lokos le ket diszlec le egy szenzor csere es a foton lathato pattanas okan fenyezes. Mindez csak par ora volt.
Arra modtam ezt h minden szaki aki a gyari eloirasokat es minoseget hozza draga. Barmilyen pici is a tennivalo. Es azert mert valami nem olyan bonyolult meg lehet a szolgaltatas minosegi. Ok nem mindig de na.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Semin
senior tag
Egyre inkább körvolnalazódik az ioniq fórumokon, hogy nem csak ez az ON/OFF Sport a kiváltó ok. (persze rásegíteni tud sajnos)
Mind a motorcsapágy, mind a hajtómű problámák -eddig úgy tűnik - hogy kellemetlenül magas előfordulást mutatnak a holland és norvég import autók esetében. Ezeknek pedig a közös használati mód halmaza az autópálya.
Csak kíváncsiságból .. a te autód honnan származik?
szerk:
":..20-80% túl van lihegve. A teljes lemerülés nem tesz jót, de oda nem jutunk el. Én átlagban 90-95%-ra töltöm, 100-ra csak ha messzire megyek vele, ami ritka..."
Ez pontosan így van, de én azért ajánlanám hogy minden 3.-4. alkalommal (nyilván indulás előtt) töltsd tele az akkut.
Két embert is ismerek fórumokról akinek már nem 100%-os kapacitást írt ki a BMS.
Mindkettő tartotta a 20-80%-hoz, de 100-ra csak ritkán töltötte.
Aztán persze pánik jajveszékelés..."már csak 95% jajmileszmostátvertek"Ha nem tud az autó balanceolni abból lehet gríz..
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Ha csökkent is, néhány balance ciklus után helyre fog állni.
"..Egy srácnak behozott, de még garis autóját nem voltak hajlandók gariban javítani, az meg teljesen kiborult..."
Szomorú eset, és sajnos ez mindent elmond a Hyundai vevőközpontúságáról.
Szerencsére nem kellett velük alkudoznom soha.Viszatérve a kocsidra
Nem tudod, hogy az előző tulaj hol használta? város, agglo, autópálya?[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Én ugyan csak határ mentén voltam, de akkor MOL-on töltöttem, kint is van hálózat, ugyan valami más neve van, de mind működött, sose kellett várnom.
Más, mikor lesz kultúra itthon?
6 töltési pont 4 db foglalt töltés nélkül… Merci, BMW, Tesla… van minden.
[kép][ Szerkesztve ]
-
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Bandit21
addikt
Hát ezaz... Megy valami partrendezveny a Balatonon ahonnan tegnap este egy 1 perces videóban pólóban odaállt a youtube/titkokra az energia ügyi fő mágus és elmondta:
Nemsoká lesz ahol mégis lesz betáplalas az új szerződőknek.
24 január 1 tol jön az ujaknak a bruttó amit majd nemsoká elmondanak hogy mi is lesz.
Ja és aki régi szaldos az már úgyis jól járt és januártól havi lesz a szaldo.
Viszlát hol a sorom.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Noukoum
veterán
Milyen jó hogy 14 éve megy a sorozatgyártás, de az akkuk köszönik szépen jól vannak.
Inkább az a kérdés hogy mit kezdenek a gyártók azzal hogy az autók életciklusa piszkosul megnő. Tekintve hogy hamarabb fognak elrohadni, mint hogy tönkremenjen az akku. Kis túlzással napelem 2.0 (nyilván nem) de ott is ment a jajveszékelés (a mai napig) aztán 40 éve ott vannak a tetőn...
Ugye a hülye magyarok erre egyből mondják hogy mesterségesen elfogják őket avultatni, én azért úgy gondolom hogy csökkenő eladások / magasabb profit ráta, szoftveres fizetős funkciók, önvezetés miatt így is életkepes lehet az autópiac.
biker: úgy hallottam a tesla rohad leesik a teteje nagyok az illesztési hézagok nem kell senkinek, én tennék egy próbát hátha
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Semin
senior tag
Ebben eltér a véleményünk.
Ahogy öregszenek a villanyutók egyre jobban bebizonyosodik, hogy bár csökken a kapacitás nagyon is élhető még. Legjobb példa talán a C-Zero. 12 évesen 2m vagy afelett cserélnek gazdát.( Pedig van típushiba is, degradáció is bőven) Ismerősi körben is egyre többen veszik, holott a te értékrendedben 12 évesen ebbe belevágni öngyilkosság. Béka leaf detto.
Szerintem az a probléma, hogy befektetésként és nem használati tárgyként tekintesz ezekre az autókra.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Még azt is leírtam -értő olvasás, ugye-
akkor az EV-k javarésze bontóban végzi már 8-10 éves korában.
Ezt inkább itt hagyjuk abba, mert ütközik a konteó a valósággal. Utóbbi az hogy 13-14 éves akkumulátoroknak nincsen semmi baja, pont. Az hogy ki mit hisz, sajnos nem igazán érdekel. Az más szakma.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Semin
senior tag
Azt azért ne felejtsd el, hogy használt árak ellenére a villanyautó előnyei is megmaradnak.
Konkrét példát nézve egy C-Zero 12 évesen 2,5m-ért megvásárolva 5 év alatt (otthon töltve)már évi 12k km-el is ledolgozza az árát.
Ettől jobban nem tudod senkinek elmagyarázni.
Onnantól kb mindegy mikor megy a bontóba, mikor lesz gtk stb. Ha 7 évet megy már nyertél a bolton. Ezt semmilyen más autó nem tudja csak az olcsó használt elektromos.Ezért van/lesz piaca…
[ Szerkesztve ]
-
titán
Degradációtól nem lesz kuka egyetlen akksi sem. Attól legfeljebb csökken a hatótáv.
De ott van a grafikonon a Model 3 medián degradációja. Első három évben 9%, a következő 3-ban 2%, és egyre csökkenő tendencia. Ez alapján húsz év múlva a degradáció kb 15-20% lesz. Mennyit ér egy 20 éves autó? Egy hármas BMW 6-800 ezer. Model 3 sokkal jobban fogja tartani az árát, az akku sokkal jobb állapotú lesz, mint egy korabeli belső égésű motor állapota.
Kuka azért lesz egy akku, mert meghibásodott, és esetlegesen nem javítható. Pont mint egy belső égésű motor.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Teslák tízezrei futkosnak az utakon 8-10 éves életkorral. Nem az akkuval és főleg nem a degradációval van gondjuk. Egy-két kivétel van, de a nagy többségnek még évtizedei vannak hátra az akkuból. Üzemeltetünk egy csomó 8-10 éves Model S-t. Semmi gond nincs velük.
Nem tudom, ohnnan veszed ezt a 60% marhaságot.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Semin
senior tag
A mennyire lehet eladni résznél belekalkuláltad, hogy ezt nem csak autóként lehet tovább értékesíteni?
Maradjunk a C-Zeronál csak a példa kedvéért…
Megvetted használtad 5 évig. 60%-os az akku 17 éves a verda a kutyának sem kell….autóként.
Most itt egy (degradáltan, a legrosszabb cellák eltávolítása után) 10kW órás akkupakk BMS-el , inverterrel, töltésvezérlővel.
A nyakamat rá, hogy még 4-5 év, és sorra jelennek meg azok a cégek akik akkupakkà alakítják majd ezeket napelemek mellé.Vagy megcsinálod magadnak. Döntés kérdése
[ Szerkesztve ]
-
titán
Érdekes amit mondasz. A 320d BMW 2020-ban komoly flottakedvezmény után 14,5-ről indult, egy jobban felszerelt példány 15,5-16m körül állt meg. Most, 3 év múlva 9-10 millióért adják a jobban felszerelt változatokat. Tehát a kezdeti vételáruk 39%-át bukták el. Azért ezt a példát hoztam mert ezt közvetlenül tudom, egy barátom épp ilyet vett akkoriban a cégével, valamint fejből nem tudom más autók pillanatnyi valós vételárát (prémiuméknál a listaárak dísznek vannak). Ugyanebben a korban eladott Tesla Model 3 ára 16,5M volt. Jelentleg a használtpiacon 11-12 millióért van a 2020-as. Ez 31%-os értékcsökkentés.
El tudom képzelni, hogy van olyan EV, ami többet vesztett az értékéből, és létezik olyan ICE, ami kevesebbet, de azt nem tudom elképzelni, hogy kardinális eltérés van a két tábor között.
Neked miből adódik a tapasztalat? Milyen EV bukott sokat, és milyen belső égésűvel hasonlítottad össze, ami az elmúlt 3 évben keveset?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gorbep
senior tag
A beltér izlés dolga... a futóművét próbáltad? ...kognitív disszonancia
A számok majd mutatják.... azért pár cégnél idegesek ettől...
Szerk: mielőtt le TeslaFan-oznál... BMW-m van....
Azért az árelőny, a volumen valamint a várólista hiánya együttesen jelentős fegyver... különösen a mai helyzetben...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
A fapad i4 ami 4-el több. Egy hasonlóra extrázott i4 az 10 millával több mint a Model3.
(persze tudom egy prémium német BMW az sose fapad egyesek szerint. Szerintem meg 2023ban simán rámondható hogy fapad egy autó metál fényezés, ülésfűtés (hűtés), kormányfűtés, kulcsnélküli nyitás, fejlett vezetéstámogató rendszerek, elektromos memóriás ülésállítás, vezetéknélküli mobil töltő NÉLKÜL)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Én nem ízlés és egyéb szubjektív szempontok alapján hasonlítottam a kettőt. Sőt össze se hasonlítottam.
De szerintem, ha már árat akarunk egymás mellé tenni, akkor legalább hasonlóra konfigurált autóval tegyük. Mert ezzel az erővel lehetne egy fapad 116d-hez is hasonlítani a Model3 árát és máris a BMW olcsóbb.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
Füleske
addikt
-
WiZARD
addikt
Az, hogy van valamire igény, vagy csak gyártanak valamit, hátha van rá igény, az nem azt jelenti hogy az tényleg jó/fontos.
Pl a belinkelt videóban az indiai úriember, akinek van igénye a kijelző mellett kék ledes lábtérvilágításra, aftermarket yoke kormányra, piros-fehér "bőr" huzatra és még ki tudja mi minden gagyiságra amit megtalálsz a youtube csatornáján...[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Csomó embert ismerek, akik vásárlás előtt előre berendelték ezeket a szarokat. Egy részük már be se építette, páran pedig inkább kiszedték. Talán 2 embert ismerek, aki megtartotta, de szerintem ők is csak azért, hogy legalább maguknak igazolják a döntés jogosságát. Nem szoktak ódákat zengeni róla, hogy milyen jó.
Amúgy meg a legnagyobb marhaság szétcseszni a Model 3 messze legjobb funkcióját: a szellőzést. Hogy a levegő egyenletesen mindenhonnan jön. A kormány között is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Lattam eloben (virtualisan mar evekkel ezelott) es nekem kifejezetten tetszik. Nagyon jo aranyai vannak, es kifejezetten szep reszletei. A muszaki tartalom is teljesen rendben lesz. Jol teszi a Tesla hogy nem nagyon akarja eroltetni a premiumsagot meg a premium arakat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
Kb. le is írtad, miért nem lesz soha a koncepció szériában a német gyártóknál.
"a műszerfal sokkal szebb" Szintén régi stílusú. Mert a vásárlóiknak a megszokott dolgok kellenek.
"Abban mi az innovatív, hogy van a nagy üres semmi előtted, meg egy monitor középen?"
Kb. ezt a nyomógombos telefon vs. érintő képernyős telefonhoz tudnám hasonlítani. Minek eléd valami? Azon kívül, hogy azt szoktad meg. -
titán
Dehogy terjed gyorsan. Ezek az oltári marhaságok. Fantasztikus, hogy tanult felnőtt emberek 2023-ban ennyi marhaságot el tudnak képzelni. Úgy tűnik, a kémia oktatás Magyarországon kudarcot vallott. Ezt szomorúan veszem tudomásul, főleg, hogy kémia tanítással is foglalkozok. Az akku tűz sokkal lassabban fejlődik ki, mint a benzin, vagy gázolaj tüze. Egyszer azért, mert a tüzelőanyaghoz az oxidálószer szabad elemi állapotban van jelen, így sokkal könnyebben reagál, ellentétben az akkumulátorral, ahol vegyületekben kötve szerepel. Ezen felül a tüzelőanyag gyulladási hőmérséklete sokkal alacsonyabb, alacsony a forráspontja és könnyen krakkolódik, ezért hamar lesz gáz halmazállapotú, nagy lánggal ég. Az akku viszont pont az ellenkezője. Ezért lassan gyullad, de sokáig ég.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ugye megvan, hogy ezek egy-egy cellás eszközök. Ha az autóban egy gyári hibás cella megszalad valamiért, ugyanekkora tüzet okoz. Pontosan ekkorát. Valójában nem nagy tüzek, csak akkor, ha a kezedben tartod őket. Az akkuban bezárva egy jelentéktelen, pici tüzecske. Ami ugyan beindíthatja a további cellák kigyulladását, szépen lassan, és lehet belőle egy nagy tűz idővel. De nem gyorsan.
A második linkre: Mondtam, hogy nehéz eloltani a villanyautó tüzet, mert az akku lassan ég, és magával viszi a saját oxidálószerét, nem tudod a szokásos módszerekkel oltani (ami arról szól, hogy elzárjuk az oxigén utánpótlást). Nem az az akkuval a gond, hogy hirtelen nagy tüze van a semmiből, hanem hogy lassan ég sokáig.#8244Shadowbull
Azért lehet az elég gyors is.
[link]
Ez az autó néhány órával korábban kapott egy nagy ütést alulról, megsérült a pakk. Szépen lassan megszaladtak a sérült cellák. Ez nem egy gyors tűz volt, csak kifelé volt gyors. Ha ültek volna ebben az autóban, már jó ideje minden világított volna, mint a karácsonyfa a magas cellahőmérsékletek miatt, és rég lekapcsolt volna az autó.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ezt leírtam, konkrétan. [link]
Még az én autóm is figyeli az akku hőfokot és bekapcsolja a ventilátort, ha melegebb a kelleténél. Full lezárt, parkoló állapotában is.
Melyik autó az, amelyik alvó állapotban figyeli az akkut?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Lehet, hogy szabályos időközönként feléleszti a canbust és ránéz, tesla is ezt csinálja. Meg az is lehet, hogy a te autódnál (nem tudom milyen) az akku nem canbuson van fent, hanem csak a központi bms tud kommunikálni, a hőmérsékletmenedzsmentet a bms végzi.
Ennek a megoldásnak lehetnek előnyei és hátrányai is.evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Háztartási gépek
- Trollok komolyan
- Projektor topic
- Azonnali notebookos kérdések órája
- MSI Thin: gamer notebook két változatban
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Külpolitika
- Kompakt vízhűtés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs