Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    Udv!
    Vegul a vegere ertem a gondolkodasnak, leirom, mi lett a dontes es miert, hatha valakit erdekel. Elore szolok, hogy rengeteg abszolut szubjektiv es/vagy szemelyes jellegu preferencia lesz benne, de nem fogom minden esetben irogatni, hogy szamomra, szerintem, stb, szoval legyszives ilyen szemmel olvassatok. Aki erre nem kepes, az inkabb csak lapozzon, ugyis csak fel fogja huzni magat. :)

    Paran tudjak itt, hogy En is agyaltam elektromos auton, akar ujon, akar hasznaltan.
    Meg paran tudjak, hogy mennyire nem trivialis modon veszek barmit (laptopvasarlasom 4 eve huzodik, mert nincs szerintem normalis a piacon :DDD).

    Szoval, nalam a folyamat ugy nez ki, hogy eldontok szamomra fontos szempontokat, aztan megnezem, milyen termekek tudjak azt teljesiteni. Fontos, hogy arat itt meg nem nezunk, mert ha a vegen az jon ki, hogy tul draga amit akarok, akkor semmi gond, varakozo allaspontra helyezem magam, par ev mulva visszaterunk ra, hatha addigra megfizetheto lesz.
    Elsore a design-al se foglalkozunk, se kivul, se belul. Amelyik autok ezeken atmennek, azok jutnak a kovetkezo korbe, amikor is megnezem az arakat. Ha van olyan, ami belefer a budzsebe, akkor elmegyek jol letaperolni, elviszem tesztvezetni. Azok, amik ezeken is atmennek, azokbol berelunk egy-egy peldanyt egy-egy kirandulashoz 1-1 hetre, megnezzuk, elni milyen benne. En nem 2, de meg nem is 5 evre veszek autot, ha uj autot veszek, az 10 evig kell birja.

    Szamomra amik fontosak voltak:
    - Valos autopalya tempo (gps szerinti 130) mellett minimum 300km egy toltessel, lehetoleg ugy, hogy 10-90% kozott marad az akku.
    - Maximum 10p/100km toltes, tehat 300km-enkent eleg legyen fel orara megallni.
    - Csend. Paran itt ismernek, tudjatok, hogy a lexust is elsosorban azert szeretem, mert csendes. Autopalya tempo mellett is lehet szepen halkan is beszelgetni.
    - Akusztika: Ez alatt azt ertem, hogy elso-hatso sor kommunikacio. Ne kelljen uvolteni, hogy hatul halljon a gyerek, de azert nem art, ha tudunk halkan beszelgetni elol, O meg tud aludni hosszu utak alatt, ha ugy van.
    - Jo hifi: Nem dubogos nagymelynyomos ghettoblaster borzalom, hanem JO. Fontos, hogy lehessen olyat csinalni, hogy csak az elol uloknek szoljon es akkor is szoljon elfogadhatoan.
    - Elektromosan mozgathato, allithato derektamaszos, memorias ulesek
    - Futheto ES hutheto ulesek
    - Hutheto es normalis meretu kesztyutarto (Ezen ki vagyok akadva mennyire ritka. Bakker, 2001-es pug 307 mar siman tudta...)
    - Tolatokamera, bonusz, ha 360 fokos, hatalmas bonusz, ha tud olyat, hogy ha rukvercbe rakom, akkor lebillenti a tukroket is, hogy lassam a padkat (hihetetlen, hogy 2021-ben ez mennyire nem trivialis, meg sokszor full extras autokban sem)
    - Barmilyen mennyisegu zorej/nyoszorges/nyekerges/rezges egy uj autotol abszolut elfogadhatatlan. Mindegy, milyen fos az ut. Lexusnak ment 20 eve is, akkor mehet masnak is ma is.

    Es akkor amin elhasalt a kb mindenki :( :
    A kovetkezoket tudni kell kezelni barmikor, vakon, fizikai kapcsoloval. Erinto nem jatszik, gombon baszkuralos menuben turkalas nem jatszik, autoval "beszelgetes" nem jatszik. Ez utobbi amugy annyira nem, hogy nem elvaras, de hatalmas bonusz, ha ki lehet kapcsolni a gecibe.
    - Ablaktorlo
    - Vilagitas
    - Klima homerseklet
    - Kulso/belso levegokeringetes

    Design:
    - Belul jo minosegu bornek kell lennie, ilyen hulye felbor megoldasok meg stb nem erdekelnek
    - Zongoralakk kizaro tenyezo, barmilyen mennyisegben. Kiveve, ha van valami

    Nos, sajnos az lett a dolog vege, hogy meg marad a benzinzabalo, minimum 5 evig.
    A probakorig el sem jutottam. :(

    Nagyon tetszenek az elektromos autok, de hogy miert kell mindegyikben eroltetni azt, hogy ahhoz, hogy egy teljesen alap dolgot meg tudjak csinalni le kell nyomni egy fel kor tetrist egy tableten, azt nem ertem. Milyen dolog mar, hogy ahhoz, hogy gyorsan be tudjam kapcsolni az ablaktorlot, mert NEM LATOK, beszelgetni kell az autoval. Az automata rendszerek persze, so-so mukodnek, de nem bizom bennuk annyira, hogy az egesz csalad eletet rabizzam.

    Vegul volt egy-ket tipus, ami annak ellenere is nagyon tetszett, hogy par dolgon erosen elhasalt, ugyhogy neztem tovabb a teszteket folyamatosan, magyar, angol, nemet, spanyol nyelven, es a kovetkezo derult ki:
    - Ami nem tesla, az jelenleg a TOLTOHALOZAT siralmas allapota miatt hasznalhatatlan hoszabb utra gyerekkel. 10 hosszutavu tesztbol legalabb 8-ban megszivjak nem mukodo toltokkel, fos applikaciokkal, stb-vel, illetve olyan teszt is volt, ahol kb az egi gondoskodas mentette meg a csavot attol, hogy trailert kelljen hivni, pedig direkt ugy tervezett, hogy 2 toltopont is legyen az utban, amikrol mindrol azt mondtak az appok is, meg az auto (Taycan) is, hogy fasza. Egyik se mukodott, csavo meg ott allt "kilogo fasszal" a meregdraga autoval.
    - A tesla meg kiesik ezer egyeb dolog miatt, pedig nagyon tetszene, de mar olyan dolgokat is kijelzore raktak, amik miatt En forgalomba se engednem oket. Az uj model S kormanya plane no comment, ha beledoglok se ertem, azt hogy engedhettek ki az utakra, konkretan eletveszelyesnek gondolom. Jo, hogy nem kurzormozgato nyilakra csereltek a kormanyt, az meg kevesebbet takar ki az n-edik hatalmas tabletbol. :(

    Vegul amugy az Audi e-tron, a Kia EV6/Hyundai Ioniq 5 maradt a szorasban.Ezek annyira tetszenek, hogy lehet igy is el fogok csabulni es elviszem oket egy korre, de felek, hogy vegul megvennem, annyira tetszenenek, de ahogy a toltohalozat jelenleg all, ez hatalmas hiba lenne.

    BMW mar pont kiesett, kesobb jott, mint vegeztem a borzevel, de a toltohalozat ramaty allpota ot is sujtja, ugyhogy mindegy is. Ettol fuggetlenul a tesztet meg fogom nezni, mert erdekel.

    Gondolkodtam azon is, hogy legyen hybrid a dologbol, az tokeletes kompromisszum, de 10-15 evre nem akarok meg benzinzabalot, es ha oszintek akarunk lenni, tokeletesen mukodik a mostani is, masik benzinesre cserelni baromsag, ertelmetlen penzegetes lenne. Ugyhogy sajnalom nagyon, de az lett a konkluzio, hogy 5 ev mulva ujravizsgaljuk a helyzetet, akkor mar azzal fogom kezdeni, hogy az EU/UK toltohalozat allapotat nezem elsosorban. Addig maradok bunko benzinpofekelo, ez van.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák