Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RWhite

    csendes tag

    válasz betyarr #13585 üzenetére

    Érdemes és különösen hasznos lenne tájékozódni, mielőtt ilyen blődségeket (és akkor finoman fogalmaztam) ír le valaki! Nem az adórendszer miatt annyival drágábbak itt a lakossági mobiltávközlési szolgáltatások árai, mint amennyire azok, hanem az (egyelőre) "három nagy" árainak "különös együttmozgása" miatt. (Remélem óvatosan, de érthetően fogalmaztam. ;) ) Ezt egyébként az is bizonyítja, hogy a nagyvállalati, nagyfelhasználói piacon (ÁFÁ-val együtt is) igencsak versenyképes (flotta)árakat tudnak biztosítani már hosszú évek óta, majdnem a kezdetektől. Ott meglátszik, hogy kb. mi a valós költség-szintjük, és hogy kb. mi lenne a valós árszintjük, ha lenne valódi verseny, valódi piacgazdaság ezen a területen (mint ahogy a közgazdasági tankönyvekben meg vagyon írva). Valójában még ha kartell esetleg nincs is, de egy (ugyancsak tankönyvi) oligopólium azért van (és reméljük, hogy ebbe "rondít bele" a DIGI hamarosan). Az adórendszerre visszatérve: kimondott cél a jelenlegi kormány részéről, hogy az adókat fogyasztási oldalról szedjék be ezért magasabb, az ÁFA, 8 %-ponttal. Ez azonban egy romániai (mondjuk) 5 eurós havidíjnál csak kb. 130 Ft többletet jelent, tehát elvileg az ÁFA miatt CSAK ennyivel lehetne drágább nálunk egy hasonló vagy megegyező tartalmú előfizetés. Ehelyett alulról verdesik a 10 ezer Ft-ot (most a flotta-trükköktől tekintsünk el, mert az más tészta). A többi adó tekintetében, Mo. vs. Ro.: TAO 9% vs. 16%; (a munkabéreket érintő közterhek csak közvetve relevánsak egy ilyen számításnál, de - hogy ne érje szó a ház elejét - legyenek azok is itt) SZJA 15% vs. 10%, társadalombiztosítási járulékok (mindent egybeszámítva, a munkavállaló és munkáltató által fizetendőket is egybevéve) júniusig 39,5%, júliustól 37,5% vs. 37, 25%. Nálunk a távközlési adó 2 Ft/perc illetve /SMS, ott pedig az árbevétel 3%-a. Nem látszik egetverőnek a különbség, legalábbis biztosan nem ez a különbség indokolja a sokszoros (4-5-6x-os) árkülönbséget.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz Peter.70 #13601 üzenetére

    Azon van egy tisztességes haszon, a lakossági tarifákon pedig egy tisztességtelen mértékű.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz Zoli_2010 #13605 üzenetére

    Persze, hogy nem tudják, hogy mi az ÁFA, hiszen ott másként hívják, az ÁFA ugyanannak a dolognak, ami Európa (de legalábbis az EU) minden országában van, a mo.-i jogszabályok szerinti megnevezése - habár az embereknek (főleg pedig a magyaroknak) ott is illene tudniuk, hogy a kettő ugyanaz. De van ott is áruforgalmi adó (itteni nevén ÁFA), csak mint ahogy az angol VAT-nek (value-added tax) hívja, Ro.-ban meg TVA-nak (ugyanazon szavak kezdőbetűi más sorrendben, mint ahogy pl. franciául "Taxe sur la valeur ajoutée"), de Olaszo.-ban és Spanyolo.-ban IVA ("Imposta sul Valore Aggiunto" ill. "Impuesto sobre el Valor Añadido"). Mind ugyanannak az adótípusnak a különböző, helyi megnevezése.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz #08205312 #13587 üzenetére

    A "matelcsi adót" mantrázók bizonyára nem fogták fel, hogy annak a MAXIMUMA ( = legnagyobb lehetséges értéke) a 700 Ft, egyébként pedig percenként/SMS-enként 2 Ft. Tehát - még ha el is tekintünk attól, hogy 350 perc után 0% és 0 Ft az adó, ami különösen a korlátlan csomagoknál lényeges szempont -, vonj le minden mostani percdíjból 2 Ft-ot, és még akkor is távol leszel az optimális vagy éppen a romániai percdíjaktól.
    Ráadásul ott is bevezettek különféle különadókat, így pl. a távközlési cégekre árbevétel-arányos 3%-os "telekom-adót", ami nagyságrendileg a mi szektorális adónknak felel meg. Tehát - mint ahogy fentebb is írtam - nem az adózási rendszerben tapasztalható különbségek és még csak nem is a mo.-i távközlési adó indokolja a sokszoros árkülönbséget a kárunkra, hanem valami teljesen más.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz RoyBatty #13642 üzenetére

    Az ÁFA-különbözet és a "matelcsi" adó kb. 1000 Ft többletterhet jelent csupán, tehát ennyivel lehetne ezek miatt drágább ugyanaz a csomag itt, mint Ro.-ban. Ha az ottani 5 EUR-s csomagdíjhoz adjuk ezt hozzá, akkor 2600 Ft jön ki, ami azt mutatja, hogy elvileg nem lehetetlen. Ettől függetlenül én nem álmodozom ilyen alacsony csomagdíjról, de azért egy 10-12 EUR-s csomagdíj is fantasztikusan jó lenne és az is bőven kenterbe verné az elkényelmesedett három-nagy mostani pofátlanul magas csomagdíjait. Szóval, hajrá DIGI és hajrá igazi piaci verseny, mert ez utóbbit eddig egyáltalán nem tapasztaltam a lakossági mobiltávközlési piacon.
    A nem fizető ügyfelek néhány %-ot tesznek ki, az ezzel kapcsolatos tartalékképzés finanszírozási költsége pedig ugyancsak alig pár %-os mértékben fejezhető ki, tehát (kevés % x kevés %) az emiatt felmerülő többletköltség elhanyagolható.

    [ Szerkesztve ]

  • RWhite

    csendes tag

    A lefedettséggel és a minőséggel kapcsolatos aggodalmak vonatkozásában pedig "csak" annyi lenne a megjegyzésem, hogy mindhárom nagy szolgáltató mobilszolgáltatásait közelről ismerem, kettőét pedig sokat használom, és - elég sokat és sokfelé járva az országban, de anélkül, hogy a "pusztában" keringenék - a tapasztalataim (az egekben járó áraik ellenére) igencsak vegyesek mind hanghívás, mind pedig mobilinternet szempontjából, azaz egyáltalán nem vagyok elájulva, de még megelégedve sem velük. Előbbinél megszakadó hívások, hangminőség-problémák, utóbbinál pedig csapnivaló sebesség (pedig 4G-s, LTE-képes telefont használok, tehát nem a készüléken múlik). Szerintem ezt a színvonalat rövid időn belül a DIGI is hozni fogja, a lefedettség az, amiben gyorsan fejlődniük kell.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz ollie #13611 üzenetére

    Időközben számokkal is bemutattam, hogy ez nem igazán van így. A munkabért terhelő adók (amiket most már náluk a munkavállalóknak kell fizetniük, átterhelték rájuk, a munkáltatók helyett) nagyjából azonos szinten vannak ott is mint itt, az SZJA kivételével. Nem igazán szeretem/támogatom a bezzegromániázást, ugyanis elég nagy tévedés :)

  • RWhite

    csendes tag

    válasz ollie #13652 üzenetére

    OFFTOPIK!!!
    Publikus "forrás" most nem jut eszembe, azt meg érthető okokból nem teregethetem ki, hogy milyen háttérinformációkkal rendelkezem, de párhuzamként álljon itt egy rész egy elemzésből a magyarországi bankrendszerről és annak (hiányzó) versenyhelyzetéről a lakossági piacon. Nagyon hasonló a két szektor helyzete Mo.-n, a piaci verseny szempontjából.

    "A bankok közötti verseny intenzitásának mérésére az MNB idén először a vállalati és a háztartási hitelpiacra külön is kiszámította az úgynevezett Lerner-indexet. Ha a piacot tökéletes verseny jellemzi (a szereplők árelfogadók), akkor a mutató értéke nulla, ha viszont nagyobb a szereplők piaci ereje (oligopólium vagy akár monopólium alakul ki), akkor nagyobb értéket vesz fel. A szakértők azt találták, hogy a vállalati hitelpiacon mind az állomány, mind az új kibocsátású hitelek esetén nagyon erős a verseny. Ezzel szemben a háztartási hitelek piacán gyenge verseny és jelentős piaci erő jellemzi a bankokat. Itt 2004-től 2008-ig, a devizahitelezés felfutásával egyre intenzívebbé váló verseny a válság kitörésével megszűnt, és az index visszaemelkedett a 2004-es szintre. Kisebb hatást gyakorolt az indexre (elsősorban az új hiteleknél) a végtörlesztés, amikor csökkent a bankok hitelkínálata és megnövekedtek a hitelkamatok. A forintosítás és az ehhez kapcsolódó kamatcsökkentés szintén az új hitelek esetén gyakorolt átmeneti csökkentő hatást a mutatóra, azonban a forrásköltségek és a hitelezési veszteségek csökkenése 2016-ban ezt a változást ellensúlyozta, így az index visszaemelkedett 2014-es értékére. Az index alapján 2016-ban is gyenge volt a verseny a lakossági hitelpiacon - állapította meg az MNB."

    Forrás: Melyik bank húzza le a legjobban szegény magyarokat? 2017. július 14. portfolio.hu [link] - a cikk csak előfizetőknek érhető el.

    A gyenge verseny tisztességtelen mértékű hasznot (más szóval extraprofitot) eredményez, ugyebár.

  • RWhite

    csendes tag

    A Fondeo (6forint.hu) mobilflottás "cég" körüli problémákból (valószínűleg csődbe mentek, az emberek nem tudnak hívást indítani, a számukat is elveszíthetik) remélhetőleg mindenki tanul. Nagy szükség van már egy országos lefedettségű DIGI-re (vagy valami normális áron szolgáltatóra).

  • RWhite

    csendes tag

    válasz #71835392 #15204 üzenetére

    Ha ez szerinted "a Digi új kihívója", akkor valamit nagyon benéztél… :D

    Egyébként ez csak egy ócska flottás próbálkozásnak tűnik, "közösségi mobil", egymás között (egy irodában kötött szerződések esetén) ingyen, stb.. Nagyon gyenge! :)

  • RWhite

    csendes tag

    Sziasztok! Meghatalmazással történő teszt SIM-kártyák elhozatala ügyében mi a helyzet? Régebbi hozzászólásokban volt aki azt írta, hogy neki egy általános meghatalmazással sikerült, volt aki a DIGI oldaláról letöltöttel tudta intézni a dolgot, többen viszont azt írták, hogy nekik megtagadták az ügyintézést ("jogi osztály", stb.). Van valakinek friss tapasztalata? És ha sikerült, akkor hogyan és hol? Kösz!

  • RWhite

    csendes tag

    válasz bksgbr #16028 üzenetére

    Köszönöm az infót!
    ______
    Egyébként ezek nem "normálisak" a DIGInél, a meghatalmazás egy Ptk. szerint széleskörűen elfogadott képviseleti forma, igazából nem is vagyok benne biztos, hogy jogszerű az elfogadásának megtagadása!
    Ha a DIGIsek tényleg olvassák a fórumot - és mindenki másnak, aki fel szeretné használni ezt érvként -. ajánlom figyelmükbe:

    "2013. évi V. törvény. a Polgári Törvénykönyvről

    HATODIK KÖNYV
    KÖTELMI JOG

    ELSŐ RÉSZ
    A KÖTELMEK KÖZÖS SZABÁLYAI

    I. CÍM
    ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
    ...
    III. Fejezet
    A képviselet

    1. A képviselet általános szabályai

    6:11. § [Képviselet]
    (1) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, más személy útján is lehet jognyilatkozatot tenni. A képviselő által megtett jognyilatkozat közvetlenül a képviseltet jogosítja és kötelezi.
    (2) A képviseleti jog jogszabályon, bírósági vagy hatósági határozaton, létesítő okiraton vagy meghatalmazáson alapulhat.
    ...
    2. Ügyleti képviselet

    6:15. § [Meghatalmazás]
    (1) A meghatalmazás képviseleti jogot létesítő egyoldalú jognyilatkozat. A meghatalmazást a képviselőhöz, az érdekelt hatósághoz, bírósághoz vagy ahhoz a személyhez kell intézni, akihez a meghatalmazás alapján a képviselő jognyilatkozatot jogosult tenni.
    (2) A meghatalmazáshoz olyan alakszerűségek szükségesek, amilyeneket jogszabály a meghatalmazás alapján megtehető jognyilatkozatra előír.
    (3) A meghatalmazás visszavonásig érvényes.
    ...

    6:16. § [Általános meghatalmazás]
    Ügyek egyedileg meg nem határozott körére adott meghatalmazás akkor érvényes, ha teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalták. A határozatlan vagy öt évnél hosszabb időre szóló általános meghatalmazás öt év elteltével hatályát veszti.

    6:17. § [A képviselet terjedelme]
    A képviseleti jog kiterjed mindazon cselekmények elvégzésére és jognyilatkozatok megtételére, amelyek a képviselettel elérni kívánt cél érdekében szükségesek."

  • RWhite

    csendes tag

    válasz ollie #16036 üzenetére

    Ez így, ilyen formában nem igaz! :)
    Ott van a 6:16. §-ban, hogy "ha teljes bizonyító erejű magánokiratba ... foglalták", ez pedig egy papír, a meghatalmazó, a meghatalmazott és két tanú aláírásával - tehát egyáltalán nem csak ügyvéd vagy közjegyző által ellenjegyzett okirat.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz #72445440 #16045 üzenetére

    Én tudom, de ezek szerint te nem (hiába teszel ki :W-t, ezt nekem kellene tennem a te hozzászólásodra). Ahogy (#16042) -ban herdsman12 kiválóan leírta, a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint:

    325. § [A teljes bizonyító erejű magánokirat]
    (1) Teljes bizonyító erejű a magánokirat, ha
    a) a kiállító az okiratot saját kezűleg írta és aláírta,
    b) * két tanú igazolja, hogy az okirat aláírója a részben vagy egészben nem általa írt okiratot előttük írta alá, vagy aláírását előttük saját kezű aláírásának ismerte el; igazolásként az okiratot mindkét tanú aláírja, továbbá az okiraton a tanúk nevét és - ha törvény eltérően nem rendelkezik - lakóhelyét, ennek hiányában tartózkodási helyét olvashatóan is fel kell tüntetni,
    ...
    (3) A teljes bizonyító erejű magánokirat az ellenkező bizonyításáig teljes bizonyító erővel bizonyítja, hogy az okirat aláírója az abban foglalt nyilatkozatot megtette, illetve elfogadta vagy magára kötelezőnek ismerte el.
    (4) A teljes bizonyító erejű magánokirat valódiságát csak akkor kell bizonyítani, ha azt az ellenfél kétségbe vonja, vagy a valódiság bizonyítását a bíróság szükségesnek találja.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz ollie #16049 üzenetére

    Pontosan mit, ami lényeges és ellentmond annak, amit állítok?

  • RWhite

    csendes tag

    válasz Pferi #16040 üzenetére

    Sajnos hülyeségeket beszéltek az ügyfélszolgálaton. Előfordult már ilyen és még fog is ilyen megesni. Nincs ilyen kitétel vagy lehetőség semmilyen jogszabályban, ami alapján különbséget tehet meghatalmazás tekintetében aszerint, hogy helyhez kötött vagy "mobil" szolgáltatásról, dologról - vagy bármiről - van szó. Az, hogy kinek adja oda a 4 SIM-kártyát, az mindig az előfizető felelőssége - és a meghatalmazás tényétől független dolog -, akkor is ha személyesen jár el és akkor is, ha képviselő (meghatalmazott) útján. Utóbbi esetben a meghatalmazott (a meghatalmazásban foglalt ügykörökben úgy tekintendő, mint ha a meghatalmazó személyesen járna el, tenne jognyilatkozatot (mintha tényleg ő lenne ott). A meghatalmazott nem feltétlenül/szükségszerűen az, aki végül megkapja a SIM-kártyát, az lehet egy harmadik személy is. A szolgáltató semmilyen többletkockázatot nem vállal a meghatalmazás elfogadásával (amennyiben az formailag és tartalmilag is jogszerűen történt, ez nyilván ellenőrizendő) és az előfizető felelőssége sem más a SIM-kártyák felhasználása tekintetében (nem kevesebb és nem több), mintha személyesen járt volna el.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz sfdrakex #16053 üzenetére

    Nem abból érdemes kiindulni, hogy az emberek alapból (jelen esetben közbizalom elleni) bűncselekményt követnek el és hogy lehet egy eljárásrendet csalással, bűncselekménnyel az eredeti szándéktól eltérően, rosszhiszeműen is felhasználni - mert itt konkrétan négy bűnelkövetőt soroltál fel, akik magánokirat-hamisítást követnének el, melynek büntetési tétele 1 évig terjedő szabadságvesztés. Nem működne a társadalom, ha emiatt a közbizalom hiánya miatt mindent lehetetlenné tennénk/tennének.
    És egyébként nem, a Diginek nem kell egy hamis meghatalmazást elfogadnia, vizsgálnia kell a meghatalmazásokat és ha gyanú merül fel az eredetiségüket illetően akkor javasolt további intézkedéseket tennie (pl. megkeresi a meghatalmazót/előfizetőt a gyanús ügylet ellenőrzése érdekében) , de jog szerint általánosságban nem tagadhatja meg a meghatalmazások elfogadását. Meglehetősen életszerűtlenül hangzik, hogy egy hajléktalan a 4 SIM-kártyán megvalósított egy havi ingyen telefonálásért kockáztat 1 év szabadságvesztést és még nem is lesz gyanús senkinek, mikor bemegy egy ügyfélszolgálatra. Az általános felhasználási szokásoktól eltérő forgalmat pedig elvileg alapból figyelik a szolgáltatók, tehát igencsak hamar lebuknának amúgy is.
    A meghatalmazások mérlegelése szempontjából nincs jogi különbség, hogy egy szolgáltatás fix vagy mobil.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz tomazin #16041 üzenetére

    Nem zárhat ki a szolgáltatásából ilyen - általad említett - alapon senkit, nem válogathat az előfizetők között. Ezért sem mer pl. ilyet beírni egyik szolgáltató sem az ÁSZF-jébe. Szép kis perek elé nézne :D! Ilyet igazából egy sarki fűszeres sem tehet(ne jogi szempontból), nemhogy egy állami koncessziókkal rendelkező, szabályozott mobilszolgáltató.
    Szerintem egyébként az sem véletlen, hogy ez a "meghatalmazást nem fogadunk el" nincs az ÁSZF-jében. Én legalábbis eddig nem találtam, jelezze bárki, ha ő ráakadt erre a kitételre az ÁSZF-ben.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz ACE- #16071 üzenetére

    Teljesen igazad van! Az viszont nem a szolgáltatók, hivatalok és a komoly, alapos emberek hibája, hogy egyes emberek szívességből és/vagy tudatlanságból odafirkantják a nevüket tanúként (sőt kezesként is, de ez teljesen más téma) ide-oda. És ebből van a sírás, hogy "hát én ezt nem gondoltam JóskaPistáról" :) . Ha felfognák ennek a lehetséges következményeit, akkor biztosan nem tennék ezt.

    @(#16074) David2135 Hoppá! Ez NAGYON jó! :)

    [ Szerkesztve ]

  • RWhite

    csendes tag

    válasz Zsoleszhun #10742 üzenetére

    A nyamvadt "Jófogás" azóta (több mint 2 hónapja!!!) sem volt képes megoldani ezt az apró problémát. Hiába fejleszt a Digi, ha a mindenféle léhűtő egyéb szolgáltató egy apró módosítást sem képes elvégezni a weboldalán és ezért nem lehet normálisan használni a digis mobilszámokat. :W

  • RWhite

    csendes tag

    800 és/vagy 1800 Mhz-es LTE frekvenciapályázat nem lesz mostanában? Az megoldaná a DIGI problémáit, az 5G még hosszú évekig fölösleges "habverés", főleg az árérzékenyebb fogyasztói szegmensben.

    [ Szerkesztve ]

  • RWhite

    csendes tag

    válasz leviske #18590 üzenetére

    (Közben szerkesztettem és - a további - 1800-as frekvenciák lehetőségét is feldobtam)
    A 800 Mhz-et tudtommal (de egy 5 éve született cikk szerint is) kiürítette az AH és a Vodafone (?) használja is.

    Ez meg egy 2 évvel ezelőtti cikk, ahol szó van a 700-as és 800-as frekvenciák megpályáztatásáról is.

    [ Szerkesztve ]

  • RWhite

    csendes tag

    válasz DonMaster #18610 üzenetére

    Nagyvárad földrajzilag Partium. Viszont a hétköznapi nyelvben az egész elrabolt részt Erdélynek hívjuk.

    [ Szerkesztve ]

  • RWhite

    csendes tag

    válasz adolfo01 #27264 üzenetére

    Az SMS áráról volt hivatalos megerősítés, hogy 21 Ft lesz?

  • RWhite

    csendes tag

    válasz Lajosnagy17 #27164 üzenetére

    Majd sírok érte/értük, ha ráérek :P
    Főleg a mo.-i gaztetteik (értsd: "különös áregyezés" a szolgáltatók ajánlatai között) után

  • RWhite

    csendes tag

    válasz martonl #27179 üzenetére

    Szerintem a nemzeti roaming igencsak spekuláció, azaz nincs erre utaló jel. Az árakból meg azért nem érdemes kiindulni, mert ezzel a 4 Ft-os percdíjjal meg az 1000 Ff-os előfizetési díjjal kb. (durván!) a közvetlen veszteségeit akarja elkerülni ezeken a szolgáltatásokon, teát kb. (durván! mielőtt bárki belém kötne) ennyin lehetnek a közvetlen költségei.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz viktorhu #27337 üzenetére

    Milyen árlista? A 2021. január 1-től érvényes "árlistában" (ÜGYFÉLBARÁT TARIFACSOMAGOK RENDKÍVÜL KEDVEZŐ FELTÉTELEKKEL A DIGIMOBILTÓL) nincs SMS-re utalás (az új ÁSZF-et nem böngésztem)

  • RWhite

    csendes tag

    válasz viktorhu #27344 üzenetére

    Ja, kösz, én még mindig az új tarifákat bejelentő közleményt/oldalt nézegettem, azon lemaradt az SMS.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz Boond #27349 üzenetére

    Jó, azt én sem állítom, hogy a DIGI egy ártatlan széplelkű szűz kisangyal lenne, de szerintem a hibáiért, bűneiért pénzbüntetéssel kell sújtani, hogy elmenjen a kedve tőlük. Ilyenkor, mikor egy - a piacra belépő - új szolgáltatóról van szó, akkor a - legalább alapszintű országos lefedettséget elérő - frekvenciabővítési lehetőségek megvonása, korlátozása élet/halál kérdés a szolgáltatások komoly elindulása szempontjából és így versenykorlátozó, nem pedig "csak" a helyes és szabályos működésre ösztönző.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz viktorhu #27109 üzenetére

    "Igen, ha nem lépi valaki túl a matelcsi-határt, akkor a 4 forint is tiszta mínusz (2 forint + ÁFA), mielőtt egyáltalán az üzemeltetéssel kapcsolatos kérdések egyáltalán felmerülnének. Nettó 1 forint 17 fillérből kell kifizetniük a nettó 1 forint 71 fillér végződtetési díjat.
    Szóval aki nem beszél többet 350 percnél, amiért bruttó 1400 forintot fizet, amiből lejön a 700+ÁFA=889 Ft különadó, és a hívások többségét hálózaton kívül bonyolítja, és mondjuk minden hívása hálózaton kívüli, akkor jön még hozzá bruttó 2,17 végződtetési díj * 350 = 760 forint, az csak ezzel a két tétellel 1649 forint költséget termel. És ebben nincs villanyszámla, a közös költségbe fizetett milliók hogy az antenna ott lehessen a háztetőn, a frekvenciaadó, a munkabér stb."

    Négy dolog:
    1. 350 perc = 1600 Ft (1000 + 150 x 4) felhasználói díj
    2. a távközlési adónál hol van az szabályozva, hogy azt ÁFA terheli, azaz költség a vállalkozás számára?
    3. az ÁFÁ-t egyáltalán hogy is lehetne teljes mértékben a szolgáltató "költségének" beállítani? Van egy rakás levonandó ÁFÁ-ja, tehát messze nem fizeti be még azt az "összes" ÁFÁ-t sem, amit az előfizetőire kiterhel.
    4. némileg kapcsolódik az előzőhöz, hogy bruttó végződtetési díjjal számolsz, holott a szolgáltató az erre rárakodó ÁFÁ-t levonja, azaz neki csak a nettó végződtetési díj a valós költsége, azaz 1,71 Ft.

    [ Szerkesztve ]

  • RWhite

    csendes tag

    válasz viktorhu #27362 üzenetére

    Bocs, de te értesz ehhez, vagy csak úgy teszel, mintha értenél?

    1. "a végső árat is ÁFA terheli" - az 1000 Ft bruttó "végső árban" benne van az ÁFA, akárcsak a 350 percre vonatkozó 1600 Ft-ban (utóbbinak kb. 340 Ft az ÁFA-tartalma, de ahogy említettem ezt az ÁFÁ-t nem kell teljes mértékben befizetnie, mert vannak levonandó/levonható ÁFA-tételei! - egyébként azt még nem hallottam, hogy a 350 perc miért is lenne 1400 Ft...).
    Egyébként az ÁFÁnak csak a hozzáadott értéket terhelő része "költség" (ld. VAT, azaz value-added-tax) a vállakozás számára, a többi - leegyszerűsítve - "csak" átfolyik a gazdálkodón.

    2. "vagy bruttó árakkal számolunk költség- és fogyasztói oldalon is, vagy mindkét oldalon nettó árakkal." - ez így ilyen formában szépen hangzik, csakhogy te a levonandó ÁFÁ-t éppenhogy nem jól vetted számításba, a végződtetési díj percenkénti 0,46 Ft ÁFÁja "semleges" (azaz 0, "nem valós") költség a szolgáltatónál (DIGI), mivel levonhatja az általa fizetendő/fizetett ÁFÁ-ból, tehát csökkenti a fizetendőt, azaz egyszerre ugyanannyival növeli és csökkenti is a "költségeit" (feltéve ha van fizetendő ÁFA, amivel szembeállítható, de a leegyszerűsitett esetünkben - és a DIGI-hez hasonló szolgáltatók mindennapi gyakorlatában - van).

    3. "Az ÁFA minden fogyasztási jellegű adót terhel, a végső nettó fogyasztói árra kell rátenni." - azon, hogy a távközlési adó fogyasztási jellegű adó-e, el lehetne vitatkozni, különösképpen azért, mert adóként közvetlenül nem a fogyasztót terheli, hanem a távközlési szolgáltatót - az más kérdés, hogy a "szorosan együttműködő" szolgáltatók gyakorlatilag "egységesen, egyhangúlag" - megfelelő verseny hiányában - átterhelik-e a fogyasztókra (egy áremelés vagy "ártöbblet" formájában), de hivatalosan, számlában ezt nem tehetik meg - és tudtommal nem is teszik. Így továbbra is az az állításom, hogy ÁFA a távközlési adót nem terheli, mivel az adó alanya a távközlési szolgáltató, azaz nem történik az "állam"/adóhatóság részéről számla kiállítása (ez nevetségesen is hangzik, csak leírtam, hogy megmutassam a távközlési adóra kivetett ÁFA abszurditását), "egyszerűen" csak adóbevallás formájában be kell vallani a - 200 percet és magánszemélyt feltételezve - havi 700 Ft-ot és meg kell fizetni.

    Tehát szerintem a számításodban van egyszer egy fölösleges/téves 189 Ft és egy másik fölösleges/téves 161 ( = 350 x 0,46) Ft költség, azaz ennyivel több marad a DIGInek, ez a 350 Ft pedig az 1600 Ft-hoz képest igencsak jelentős (durván 22%-os) tétel, és ezzel az általad számolt 1649 Ft (1600 Ft-os bruttó bevétellel szembeni, távközlési adóból és végződtetésből származó) költséget "bevittük" 1300 Ft alá.

    [ Szerkesztve ]

  • RWhite

    csendes tag

    válasz vmarci21 #27376 üzenetére

    Ennyire ne legyünk már jóindulatúak (naivak?). Nyilván egy ilyen "együttműködést" nagyon nehéz (lenne) bebizonyítani, mert az érintettek mindannyian ellenérdekeltek abban, hogy bármi kiderüljön. Viszont az, hogy az "összedolgozásból" fakadó indokolatlanul magas árszint miatt extraprofitjuk van, az elég alapos indokkal feltételezhető. Erre utalnak azok a gyanúsan együtt mozgó tarifák, de ami ennél is érdekesebb, hogy számos "releváns" országban, amire rálátok/rálátunk döbbenetesen olcsóbbak a mobiltelefonálási kötségek. Délkeleti szomszédunk távközlési piacát - nyilván az érintettség és a DIGI ottani brutális árazása miatt is - már többször emlegették a fórumban, de pl. Lengyelo.-ban is sokkal olcsóbb egy korlátlan hívás és SMS csomag mint nálunk (30-35 PLN, Orange, Play, 2400-2800 Ft körül), az Egyesült Királyságban 18 GBP-ért (kb. 7200 Ft) teljesen korlátlan csomagot ad a "3". Olaszo.-ban 5 EUR a korlátlan hívás és SMS, 8 EUR az előbbiek + 50 GB és 10 EUR a korlátlan hívás+SMS és 100 GB adat (Iliad) És ne mondja senki, hogy Olaszo.-ban vagy pláne az Egy.Kir.-ban alacsonyabbak a költségek. És főleg senki ne jöjjön itt a hazai "flottázzunk okosba" balfaxkodásokkal, mert amiket írtam, azok teljesen publikus, idétlen trükkök nélküli, Mariska néninek és Józsi bácsinak is átlátható, korlátok nélkül igénybe vehető, a hétköznapokban is jól használható ajánlatok. És reméljük, hogy a DIGInek alkalma lesz azt bizonyítani, hogy mennyire elcseszett (hivatalosabb kifejezéssel: torz) a hazai mobiltelekommunikációs piac.

    [ Szerkesztve ]

  • RWhite

    csendes tag

    válasz vmarci21 #27399 üzenetére

    (Szlovéniát nem "vizsgáltuk", hogy ott van-e 4. szolgáltató és az általam hozott példák tetszőlegesek, lehet, hogy találnánk rá jobb példát is és olyat is ami az ellenkezőjére jó)
    Érdekes hozzáállás, hogy ha nincs verseny, akkor "állam bácsi" a hibás ezért. A piaci versenynek egyáltalán nem feltétele, hogy 3-nál többen legyenek egy piacon (nyilván minél többen vannak, annál valószínűbb és törvényszerűbb a komoly verseny, de nem alapfeltétel a nagy létszám). Éppen hogy az az anomália, azt nevezhetjük perverznek és torznak, hogy ha két egymástól független piaci szereplő (nem beszélve háromról) között nincs meg a piacgazdaság, szabadpiac és a kapitalizmus alapját képező versengés, ráadásul ezek a szereplők egészen a közelmúltig kivétel nélkül a "fejlett", egyesek által nyálfolyással egybekötve egekig magasztalt, minket ("elmaradott, betokosodott káeurópaikat" :) ) elvileg évtizedes szabadpiaci versenykultúrával "felemelő" Nyugatról származnak. Nehogy már egy "káeurópai" hatóság kellene versenyre ösztönözzön (kényszerítsen) egy Deutsche Telekomot, egy Vodafone-t, egy (pár éve még norvég, korábban holland-dán-finn-norvég) Telenort. "Elkényelmesedtek" a régi hármak, persze... Ebben az esetben azért kárhoztatjuk az államot, mert nem avatkozik bele a versenybe, ha meg ilyesmit tesz/tenne, akkor meg azért. "Van rajta sapka, nincs rajta sapka"?
    Egyébként ilyen alapon a 4. piaci szereplő sem garancia a megoldásra. Mi van ha a 4. (legyen az bárki, DIGI vagy más) ugyancsak beáll az "össztáncba"? Akkor kell egy 5.? És ha az is? Akkor 6 a bűvös szám?! Stb., stb.
    Az is elég különös, hogy "véletlenül" milyen egyformák voltak a tarifák 2012-ben (is). Mikor írtam az egyik korábbi hozzászólást ránéztem a Blue Mobile indulásával kapcsolatban egy hwsw cikkre (A legolcsóbb feltöltőkártyás tarifa lehet a Blue Mobile) és igencsak felnevettem azon, hogy az akkori cikkben is megjelent, hogy "véletlenül" +/- 1 Ft-on belül voltak akkor (is) a hármak feltöltőkártyás díjai (Vodafone VitaMAX 43 Ft, Telenor Praktikum 43,7 Ft, Telekom Domino 43-44 Ft). Ne mondja senki, hogy három teljesen különböző szolgáltatónak (különböző nemzetközi háttér, különböző adottságok, különböző mo.-i "történet", különböző mo.-i méret, különböző mo.-i piaci részesedés) "véletlenül" Forintra egyeznek a költségei. Nem, ez a világ röheje... És emiatt hányok tőlük valamint bármelyik reklámjuktól, az egész marketingjüktől, a képviselőik megnyilatkozásaitól, az egész "bullshit"-től. Ha külföldön járok (ami igen gyakran előfordul, szerencsére), amikor csak tehetem, elkerülöm őket és más szolgáltatót választok (még barangolásban is). Ennyit legalább elértek ezzel a "kemény" magyarországi versengésükkel. :D

    [ Szerkesztve ]

  • RWhite

    csendes tag

    válasz viktorhu #27407 üzenetére

    Nyilván csak az NMHH lehet a ludas, senki más, minden más szereplő tökéletes, mind Mo.-n, mind az EU-ban. :D Ez az eszmefuttatás is annyira "nem hibás", mint a korábbi költségszámításaid?

  • RWhite

    csendes tag

    válasz sifarr #27398 üzenetére

    Nem hiszem, hogy a fórumot "előrevivő" megnyilvánulás bármelyik fórumtagnak meghatározni, hogy mit (ne) csináljon :D ("Ne nagyon számolgass ... Szóval ne számolgass,,,"). Egyébként ha már valaki - az explicit felkérés ellenére - mégis csak "számolgatott", hadd engedtessék meg (légyszi, légyszi :P ), hogy másvalaki pedig az abban rejlő hibákra felhívja a figyelmet (ÁFA olyan tételre amelyre valójában nem kell fizetni, levonható ÁFA téves beleszámítása, ilyesmik). Azzal, hogy valaki eltúlozza az adók mértékét (350 Ft eltérés egy 1600 Ft-os tételen belül azért már "jelentős hibának" minősül minden józan standard alapján), mit ér el? Csak becsapja magát és azokat, akik felülnek neki...

    "Minden adó a fogyasztót, a végfelhasználót terheti, az fizeti!!!" - ez kb. a "nincs ingyenebéd"-nek megfelelő "bölcsesség". Persze, és hogy még jobban "triggereljelek", nem csak a termékek/szolgáltatások költségeiként azok árába beépülő adókat fizetik meg a fogyasztók, hanem - kapaszkodj! - a vállalkozások nyereségét és így azok tulajdonosainak jövedelmét is. Ilyen ez a mocskos kapitalizmus, ugyebár... Mindent a szegény elnyomott proletár fogyasztók fizetnek! Kellene már egy "ne legyen jövedelme a vállalkozások tulajdonosainak" bölcsesség/mozgalom is, a "ne fizessünk adót" mellé. :DD

  • RWhite

    csendes tag

    válasz viktorhu #27412 üzenetére

    Azt, hogy a hatóságnak mi az "érdeke", azt te nem tudod, úgyhogy innentől - téged szó szerint idézve - "a teljes eszmefuttatás hibás".
    Egyébként engem a hatóság kevésbé érdekel, mint a meglevő három extraprofitos versenykerülő magatartása, mivel én az "éjjeliőr állam" elképzelés felől közelítem meg ezeket a dolgokat, és nevetségesnek tartom azt a kettős mércét, hogy ha a kötelességekről van szó (adók fizetése, törvények betartása), akkor minden zavaros gondolkodású az állam ellen hőbörög, ha pedig valami nem tetszik neki a "szent szabadversenyes" piacon, akkor kiabálnak az általuk megszüntetni kívánt államért. Minden feltétel adott már most is az ennél sokkal erősebb versenyhez, a meglevő három között. Kb. 20 (de lehet, hogy 25) éve várjuk, "szívrepesve"! :P A DIGI csak egy (általam is kívánatosnak tartott) cseresznye lenne a hab tetején.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz viktorhu #27413 üzenetére

    Hogy ki mit ért félre, azt később megbeszélhetjük :)
    Mutass már egy olyan komoly, valós költségszámítást, ahol levonható ÁFA esetén "A" cég költségeinél a tőle teljesen független, neki "csak" beszállító "B" cég által fizetett ("A"-nál levonható) ÁFÁ-t számításba kell venni. A vásárló cég költsége ebben a viszonylatban nem több, mint a nettó számlaérték, nettó beszállítói ár, és még ragozhatnánk. Szóval "A" cég (DIGI) költségszámításánál nem költség a "B" cég (pl. Telekom) által a végződtetési díj kapcsán rá kiszámlázott (és a költségvetésnek T által megfizetett) ÁFA (feltéve, hogy levonható, de ez már tisztázásra került, hogy a tárgyalt esetben az). Most költségszámításról és nem a könyvelésről beszélek, mert nyilvánvaló, hogy a könyvelésben szerepel a levonandó ÁFA is, bár egyáltalán nem mindegy, hogy hol. Nem is megyek bele, hogy a levonható ÁFÁt (előzetesen felszámított általános forgalmi adónak hívják szaknyelven) hova is kell könyvelni, de annyit megsúgok, hogy nem a költségszámlák közé. Innentől kezdve pedig az a személy, aki egy költségszámításnál mégis figyelembe veszi a költségek között... hát, az egy nagy karót kap, ha egy komoly oktatási intézmény vizsgáján ilyennel előáll, illetve lapátra kerül a vállalkozásnál, ahol ilyeneket számol, mert igencsak jelentőset tévedett (esetünkben percenként 1 Ft-os szintű tévedésről, a költség ekkora mértékű eltúlzásáról van szó, 4 Ft-os percdíj alapra vetítve)
    Az a helyzet, hogy attól még nem lesz hitelesebb - és főleg nem pontosabb - a költségszámítás, hogy minden tételre rádobáljuk az ÁFÁt, ha kell, ha nem.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz DrBubo77 #27415 üzenetére

    Ebben nincs is vita közöttünk, az ellenkezőjét nem is állítottam. "Csak" annyit, hogy már most is minden feltétel adott a versenyre, a meglevő három között, nem kell(ene) várni Messiásként a 4. belépőre.
    Korábban azt is leírtam, hogy szerintem a "hatóságnak" addig kellene büntetnie a DIGIt, amíg szabályosan nem működik (most ne vigyük félre a témát azzal, hogy jogosak voltak-e az eddigi büntetések vagy nem, tegyük fel vagy fogadjuk el, hogy igen), de a frekvenciapályázaton teret kellene engedni neki.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz viktorhu #27422 üzenetére

    Csakhogy te azt érted félre, hogy ÁFÁt a számlaértékre (durván leegyszerűsítve az árra) fizet egy vállalkozás, nem pedig a költségeire, a 700 Ft pedig költség. Te azt állítod, hogy 700 Ft-ra (27%) 189 Ft ÁFA fizetendő.Ez egyáltalán nem igaz, mert a fizetendő ÁFÁnak nem ez a kiszámítási módja. (A 700 Ft-hoz nem is társul ÁFA-fizetési kötelezettség, még levonható ÁFA formájában sem.) A fizetendő ÁFÁnál a bevételed érdekes, és nem a költségeid mértéke, az "csak" csökkent(het)i a fizetendő ÁFA mértékét a "levonható" ÁFA révén. A levonható ÁFA pedig nyilvánvalóan nem költség.
    Nyugodtan utánanézhetsz még akár a DIGI pénzügyi adatainak is, ha ránézel az ÁFÁra, messze nem fog kijönni árbevételarányosan a 27%. Innentől elég érdekes a 27% ÁFÁt mechanikusan rádobni a távközlési adóra és/vagy a végződtetési díjra. Azt mivel fogod megmagyarázni, hogy a DIGI más, speciális adókulcsok alanya? Ráadásul minden évben más? Vagy pedig hogy a "költségei" között vannak 27%-os ÁFÁval terhelt tételek (nyilván csakis a távközlési adó és a végződtetési díj lehet ilyen) és sok más pedig 0%-os? :P

    [ Szerkesztve ]

  • RWhite

    csendes tag

    válasz Lackooo84 #28570 üzenetére

    Ez teljesen jogos, így lesznek pofára esések és reklamálások rendesen... Ki az aki a készüléken(!) a beszélgetés közben állandóan(!) figyeli, hogy "aktív-e" a VoWiFi jel?

  • RWhite

    csendes tag

    válasz leo81 #30659 üzenetére

    Azért az elég pikáns, hogy éppen egy olyan (ellenzéki, itt történetesen posztkommer) önkormányzat lehetetleníti el a területén a többletbevételek beszedését, akik amúgy egész nap amiatt rinyálnak, hogy ki vannak fosztva! :D

  • RWhite

    csendes tag

    válasz AtHoS #31228 üzenetére

    :Y :F Döbbenetes sötétség (finomabban: értetlenség és az értelmezési képesség jelentős hiánya) van egy csomó ember fejében, ha nem képes felfogni, hogy a január 1-től érvényes tarifákat, kedvezményeket, lebeszélhető perceket stb. még nem láthatja kiszámlázva a "számlájában", hiszen még csak január közepe van. Tehát amit most lát(hat), az még egyértelműen tavalyi, a korábbi (teszt) tarifarendszer "terméke", eredménye. :(( :(

  • RWhite

    csendes tag

    válasz lugosi #31290 üzenetére

    Ez az érvelés "elég gyenge lábakon áll"... :DD .
    Egyrészt, a "sokkal nagyobb hálózat, ezáltal nagyobb költséggel dolgozó" & "sokkal több alkalmazottat foglalkoztató nagy cég" "sokkal nagyobb" előfizetői számmal rendelkezik, tehát azt, hogy a percdíjak kb. egy nagyságrenddel (gyengébbek kedvéért: ez 10-es szorzót jelent) nagyobbak, mint a Digié EGYÁLTALÁN nem indokolják. A méretgazdaságosság (a.k.a. "economies of scale") miatt pedig egy nagyobb szervezetet arányosan kisebb fajlagos költséggel lehet működtetni, tehát még ebben is jobban állnak (kellene álljanak) egy percre vetítve. [A Telekom kb. 25x, a Telenor és a Voda nagyjából 15x több előfizetővel rendelkezik, ha viszont a költségeik 25x- illetve 15x-ösek (vagy még magasabbak), akkor igazi balfék cégek, akik versenyképtelenség miatt inkább ki kellene szoruljanak a piacról].
    Másrészt az, hogy "ők már [régóta] a piacon vannak", éppen azt indokolná, hogy (még) alacsonyabb árakkal tudjanak versenyezni, hiszen mind a bevezetési költségeik megtérül(het)tek már, mind pedig a beruházásaik nagy része megtérült - vagy legalábbis a megtérülés szempontjából előrehaladottabb állapotban vannak, mint egy újonnan hálózatot/piacot építő versenytársé.

Új hozzászólás Aktív témák