Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsoltcube

    újonc

    Sziasztok!

    Végeláthatatlan utolsó elkeseredésemben fordulok hozzátok, nem igazán találok megoldást a problémára.. :D

    Nemrégiben Digis előfizető lettem, FTTH 1000. Tök jó, 850/325 sávszél, 8ms ping stb... de..
    Online FPS játék, meg megakadok, mintha laggolna, ping rendben, de mégis van, hogy kidob a szerverről timed outtal.
    Indítok parancssorból pingelést különböző külső szerverekre, packet loss.
    A csatolt képek ( [kép] [kép] [kép] ) egy óra eredményei azonos időben. google.com, bix.hu, illetve 8.8.8.8 1400as packettel. Nyilván ha 24 órát megy, nő a vesztett csomagok száma is. 24 órára levetítve kb 250-750 csomag veszik el.

    Digiék hoztak egy használt Huawei EchoLife HG8143A5 eszközt. Saját MikroTik hex routert használok, a modem bridge módban, gép kábelen.

    A következőket próbáltam a hiba felderítésére, mind eredménytelenül:
    - egyenest az ONT-re csatlakozva kábelen, gépen PPPoE beírva
    - ezen patch kábel cserélése
    - másik számítógéppel pingeltem
    - egy harmadik számítógéppel pingeltem
    - más okból router csere is volt, előtte is fennállt a jelenség, utána is
    - ONT csere szolgáltató által, ugyanaz a típus, használt, tápot nem cseréltek
    - de én igen
    - jelerősséget mértek: -4,45 dBm (a szerelő "sosem látott még ilyen jót")
    - de azért új csatlakozót kapott az optika
    - APC UPS-en van az egész, ezt megkerülve normál hálózatra is dugtam
    - nyilván A-Z-ig volt már újraindítva minden, kihúzva-bedugva

    Na de. Ha tudtok még követni, azért is lettem nemrég Digis, mert előtte UPC/Vodafone volt, ami szintén ugyanezt produkálta, csak még intenzívebben. Sokszor teljes netszakadás, használhatatlan volt. A fent leírt hibafeltárási próbálkozás erre a szolgáltatóra is igaz, szintén eredménytelenül.
    Hogy az véletlen volna, hogy két egymástól független szolgáltatónál is hasonló problémákkal küzdök... fura. :D
    Szóval cserélve lett a szolgáltató is.

    Mindez már csak azért is kellemetlen picit, mert a UPC-re még van fél év hűség, szóval kettőt fizetek és egyik sem tökéletes.
    Szomszédoknál nem nagyon van ilyen Digi, csak régi Inviteltől átvett telefonkábeles szolgáltatások, de ott nincs vele ilyen gond, 0 a packet loss 12 óra alatt.
    Másnak is volt már ilyen problémája? Azon kívül, hogy költözzek el, gyújtsam fel, mit tehetnék még? :D

    Köszönöm! :)

  • zsoltcube

    újonc

    válasz csabedly #81269 üzenetére

    Az a baj, a packet losson nem nagyon segít semmilyen szoftver, lehet nálad más gond van és azon tud segíteni a wtfast. Próbáltál már pingelni hasonló szervereket parancssorból? Kíváncsi lennék, nálad egy ilyen "teszten" mit mutat.

  • zsoltcube

    újonc

    válasz csabedly #81296 üzenetére

    Jaja, nekem is ez kb, kis mértékben változik több-kevesebb, de folyamatosan el-el dobál csomagokat.
    Sokra az ügyfélszolgálattal épp nem mentem, felhívtam őket a bekötés után 5 nappal, hogy ez a helyzet, hoztak egy használt ONT-t, lehet ez a gond, ha lehet cseréljék újra. Ők nem látják a problémát, szerintük minden oké. De tudod, miért nem látják...? Mert nem 10 percet pingelnek, hanem szám szerint 4 darabot... :D

    A hölgy továbbá azt mondta, ő ezt nem tudja felvenni hibaként, mert "vissza fogják dobni", írjak a hibabejelento@digikabel.hu -ra képekkel igazolva mi a problémám, 72 órán belül válaszolnak... Elküldtem azt a három ping eredményt, amit ide is, részletesen leírva mi a bajom. Gyorsan, kb 1 óra múlva jött válasz egy jól szituált úrtól, szintén nem látják a problémát, de felajánlott egy olyan lehetőséget, hogy egy szerelő kolléga kijön a kis laptopjával, rádugja, méreget, tesztel. Na mondom szuper, tuti ki fog bukni a hiba...
    Kijött az inkompetens kolléga minden nélkül, akinek elmagyaráztam mit jelent pingelni valamit, illetve miért is baj ez. :D
    Tök rendes volt egyébként, kicserélte az ONT-t, de azt mondja újat nem tudnak adni, nincs.

    Közben rájöttem, az utcánkban egy ismerősömnek ugyanez a nete van, kértem pingeljen már kicsit, nála is ugyanez a helyzet.

    Ebből azt gondolom nem egyéni probléma ez, ilyen itt jelenleg a Digi nete... Egy másik ismerősömnek már kb 5 éve van Invitel által kiépített üzemeltetett FTTH net/tv/telefon, amit átvett a Digi ugye, nála mehet egy hétig is a pingelés, egyetlen csomag sem fog eltűnni...

    Viszont ha csak itt, ebben az egy utcában (illetve akár más városokban is) csinálja ezt, lehet valahogy rájuk kellene erőltetni, nézzenek egy elosztót a környéken, hátha.. Email formában kellene szerintem valami normálisat fogalmazni, telefonon sokszor úgy érzem, nem is érti az ügyintéző, miről van szó.

    Ez Jászberény egyébként.

  • zsoltcube

    újonc

    válasz #07746304 #81306 üzenetére

    Én május elején rendeltem meg, 15 napot írtak, de most, június elején értek ide. Nem telefonáltam közben, nem történt semmi, ekkor hívott a szerelő és jött. Kertes családi házról van szó.

    Nyilván, amit írtál elég durva helyzet, attól függően mi a kínálat más szolgáltatóknál, vagy kivárnám őket, vagy nem. :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák