Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Dvix #1682 üzenetére

    Ezen most miért is lepődünk meg? Amikor ez már két éves előkészületek sokaságáról tudunk nap mint nap? Egy idézet 2018-ból a Renault csoportól:
    A gazdasági újság elektronikus kiadása szerint a francia gyártó vezetői először helyezték kilátásba az elmúlt években, hogy bővíthetik a dél-romániai Mioveni-ben működő Dacia üzem gyártási kapacitását. Legutóbb 2010-ben volt hasonló fejlesztés. A romániai üzem mellett azonban versenyben vannak a francia vállalat marokkói telephelyei is, hiszen Dacia járműveket Tangerben és Casablancában is gyártanak.

    Az újság Marc Susst, a Renault-csoport alelnökét idézte, aki elmondta: még nincs eldöntve, hogy melyik telephelyen lesz kapacitásbővítés, amit a “következő évekre” terveznek. Az alelnök szerint nagyon fontos szempont lesz a versenyképesség. A lap emlékeztetett, hogy a francia járműipari vállalat a romániai és a tangeri üzemében jelenleg 350-350 ezer Daciát gyárt évente, a casablancaiban pedig 60 ezret szerelnek össze.

    A romániai üzem versenyképességét csökkenti, hogy jelenleg nincs autópálya összeköttetés a Déli-Kárpátokon keresztül, ami növeli az exportálási költséget, a romániai üzem ugyanis 90 százalékban kivitelre dolgozik. A Dacia fő piacai Nyugat-Európában vannak. A román hatóságok már többször megígérték a Pitesti-Nagyszeben autópálya megépítését, de a lap szerint várhatóan 2020-ig sem fog elkezdődni a kivitelezés, ami csökkenti a romániai üzem versenyképességét és kihatással lehet a francia gyártó kapacitásbővítési döntésére. A lap egymilliárd euróra becsülte a Renault által tervezett fejlesztést.

    Megközelítőleg ebben az időtájba kerültek át Tanger, Marokkoi üzemébe és 19-ben a tulajok már onnan kapták meg kis hazánkba autóikat.
    Most csak annyi történik hogy most már minden odakerül. És ahogyan a cikk írja az új típus és a közkedvelt Dusterre koncentrálnak.

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Új hozzászólás Aktív témák