- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dvix
senior tag
Na urak, nekem is fél hónappal ezelőtt letelt az egy éves szervizem az 1.0TCe(101LE) Dacia Duster Celebration-nel. Cseréltettem az olajat a kötelező pollenszűrő mellett, mivel 8000km t eltelt és én ebben a tökmag motorban így lövöm be h jó lesz neki(rövidtáv-város).
Bal tükrömet egyszer lehúzta egy traktoros a boronálóval, de az autó jól fogta az utat, úgyhogy nem darált be a szerencsétlen hekus. Jah és hát persze utána mentem mert nem állt meg. Fincsi. Utána elismert mindent, a maradék tükör-csonk úgy felcsapódott mikor ütköztünk, hogy felkarcolta a festést, majdnem benyomta a ablakomat. Akkor rendőr, másnap sárga-kék kitöltése a traktoros koma cégénél, aznap már bent voltam a szalonban kaptam új tükröt. 1,5 hónap várakozás, biztosító azt mondta jöhet a festés, kicserélték a bal autó üveget és a műanyag elemet is. A hapikám biztosítója biztos örült egy liter ilyen Celebration(vagy ferrit kék) festék adalék nélkül, ügyfél áron 140 ezer forint.
Szóval már megérte lecserélni az Ignist, a biztonságosabb manőverezés véget.. az autóban olcsó(26e) de ugyanakkor premium minőségű üléshuzat teljesít szolgálatot gumi szőnyegekkel és csomagtértálcával egyetemben. Nekem megérte.
Hmmmm jött az új Renault Arkana terep-coupe-SUV, ne cseréljem be gyorsan arra? -
BloodRay
veterán
-
-
BloodRay
veterán
Mások vagyunk, számomra vicc, ugyan azzal a motorral mint ami most is van a kocsimban majdnem dupla áron... Persze tudom, hogy más a beltér, extrák, de ekkora felárat nekem legalábbis ez nem érne meg.
"A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83
-
gibae
csendes tag
Tavaly vettünk egy 2015. decemberi Dustert. (1.6 benzines) Nem sokkal a vásárlás után (kereskedőtől) kigyulladt egy narancssárga lámpa a műszerfalon, és kihagyott egy henger. Visszavittük a kereskedőhöz, ahol kicserélték a trafót. Van ismerősünk a Dacia szervizben, ő kiolvasta, hogy a 4. hengeren már négyszer cserélték a trafót. Csodálkozott is erősen, mert ilyen hiba nem szokott lenni. A hibajelenség elmúlt a trafócsere után. Most már kb. 5000 km-t mentünk vele, és újra kigyulladt a lámpa a műszerfalon, és ugyanaz a henger ki is hagy. (Páromat elkapta a harctéri idegesség!) Ha leállítjuk, utána megy újra, majd teljesen hektikusan újra kigyullad.... Mindegy hogy sima úton, vagy rázós terepen. Elvittük a szervizes sráchoz, aki azt mondta, hogy nem életszerű hogy 5000 km-renként trafót kellene cserélni, tippje szerint ez komputer-probléma, illetve csere lesz. Készüljünk fel egy több százezres cserére! (Lelkileg felkészültünk, anyagilag viszont nem annyira...) A párom tiszta ideg, mert amúgy szereti az az autót, ha nincs ez a hiba, tökéletesen húz, meg minden.
Szoftverfrissítés már megvolt, most a következő lépés a 250000 Ft-os komputer-csere lenne a szerviz szerint!
(Ja, amikor kigyullad ez a lámpa, akkor állítólag kimarad a befecskendezés... )
Szerintetek? Van valami ennél olcsóbb megoldás?
Köszönöm ha segítetek! Éva -
JoinR
senior tag
Ennyire távolról nem gondolnám, hogy ECU probléma. A diagnosztika viszont idő- és emiatt pénzigényes folyamat. Általában azért romlik el a trafó, mert folyamatosan megy és túlmelegszik. Ha megálltok, kicsit visszahűl, és újra jó egy darabig. Persze idővel végleg kimúlik, mert nem erre van tervezve.
A befecskendezés probléma okozhat trafó gondokat, és ezen a motoron a befecskendezés éppen egy jellemző hiba. Egy komolyabb szervizben lehet találnak pár paramétert, amik érdekesek lehetnek. A markaszerviz sajna általában csak cserélni akar, az egyszerűbb, de nem tudni, segítene-e egyáltalán. -
kelly416
veterán
Vagy megnézed, hogyan kell cserélni, kicseréled Te magad (vagy a párod) azt a párezres trafót amikor kell. Tudom, parasztos, de olcsó és működő megoldás lehet. Persze keresni kell egy embert, aki kiszűri a tényleges hibát (nem markaszervíz lesz az szerintem) és kijavítja majd, de addig is ez a megoldás működhet.
-
kelly416
veterán
Nektek is halovány a klíma hatásfoka? Gondolkozom rajta, hogy esetleg után kellene töltetni. Tavaly sem volt hidegnek nevezhető, de a fél éves gyerek miatt nem is igazán használtuk. Most viszont már volna igény rá, csak nagyon szolídan adja elő 20-30 perc folyamatos üzemmel is.
Tavaly februárban átvett új autóról van szó, illene jobban hűtenie szerintem. -
-
golyós
őstag
válasz kelly416 #2261 üzenetére
Nekünk a Lodgyban is halvány, de már figyelünk a kezelésre, így jobb.
Megmértem, 8 fokot fúj be 20 perc üzem után, az nem rossz.
Kiszellőztetjük a kocsit, addig megy a klima kinti levegőre állítva, majd amikor hideg jön és érezhetően hűlt a kocsi akkor átkapcsolom belső keringtetésre, így gyorsabban lehűl. 2-es fokozat gyenge, kell a 3as neki, viszont ha lehűl sokszor vissza kell venni 1esre is mert már hideg.
20 éves Scenicben nem kelet vele bíbelődni, igaz az automata digit klima volt.Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #2262 üzenetére
Én is ettől tartok, de már tavaly utána kellett volna ezek szerint. Ugyanilyen langyi semmit nyomott akkor is, csak teljesen huszadrangú volt a kérdés akkor még. Beviszem Kecsóra gariba első körben, aztán a többit majd látom.
-
-
BloodRay
veterán
válasz kelly416 #2265 üzenetére
Hát nem tudom... Nekem digit van a Duster-ben, de kb manuálisként használom.
Múltkor benyomtam auto-ra mikor indultam volna valahova a dögvész melegben, ez a szerencsétlen meg maxon akart elkezdeni fújni... Persze hosszú úton már jobb lehet, de azt még nem teszteltem."A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #2266 üzenetére
Én is így gondolom, ha már hűtővíz is min. alatt volt meg benzingőzön jöttünk ki a szalonból.
-
kelly416
veterán
válasz BloodRay #2267 üzenetére
Persze, hogy maxon kezdi, mert igyekszik teljesíteni kisgazdája parancsát és mihamarabb el akarja érni a beállított 18-22-39 akárhány fokot. Ha nagyjából elérte azt a hőmérsékletet, akkor már nagyon jól tud jönni, finoman szabályozza, fejhez, ablakra fújja és hőfüggönyt csinál, mérsékli a fordulatot is min. közelébe. De gondolj bele, az elején van mit kínlódjon 40+ fokról eljusson mondjuk 25-re. A céges s-cross sem kíméli a fordulatot meg a teljesítményt, a régi fókám sem finomkodott, szerintem minden digit klíma ilyen, max. a prémium autóknak jobb a hangszigetelésük és a befúvás is jobban van megoldva így nincs szélzaj nagy fordulatnál sem.
-
-
BloodRay
veterán
válasz kelly416 #2269 üzenetére
Tudom, hogy így működik, de eddig csak manuál klímásom volt privátban, a cégeseknél, meg (igaz nem kánikulában használtam őket) nem tűnt fel ez az agresszivitás. De majd akkor ahogy terveztem is manuálon használom rövid távon és auto-n a hosszabb utakon.
"A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #2273 üzenetére
Kolléga is ezt mondta/írta. Nekem meg nem fájt még sosem 2-4 perc intenzív hűtés, nekem maradhat az automata végig. Ezért is sajnálom, hogy a Lodgy nem automata digit klímás, dr ez van.
-
BloodRay
veterán
Duster faceliftet láttátok?
[link]"A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83
-
-
BloodRay
veterán
válasz Luck Dragon #2277 üzenetére
Igen, én is erre. Tippre egy 500.000-es emelést simán el tudnék képzelni.
kelly416 - > Igen, én se ájultam el. De legalább egy percig nem bántam meg, hogy 3 hónapja megvettük a miénket.
Amúgy a lámpákon kívül a multimédiás kijelző, a váltógomb, a 4x4 melletti 150LE-s motor és a kétkerekeshez kérhető duplakuplungos automata újdonságok. Ezek közül nekem semmi se érdekes szerencsére."A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83
-
válasz BloodRay #2278 üzenetére
Mikor megjelent a mostani Duster lehetett kérni hozzá EDC-t utánna kivették a listából , de Romániába kérhető továbbra is. Most vissza hozzák az első pár hónapra megint aztán megint kivonják mint a Logan & Sandero esetében a robotizált váltót .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kelly416
veterán
-
Brekecs
aktív tag
válasz BloodRay #2282 üzenetére
Sziasztok !
Van egy 2020 - as Dacia lodgy 1,5dci, az a gond vele hogy autópályán, 120-130-as tempónál, bal kanyarokban rázza kormányt, illetve bal kézzel fogva a csuklomon lévő óra is láthatóan remeg, vettem hozzá téli gumi /lemez felni szettet is, azzal is ezt éreztem, most a nyárit már elvittem centiroztatni, mégis fent áll ez a hiba, érdekes hogy pár kilométer után megszűnik majd később újra érezhető, mi lehet a probléma ? 5e km van az autóban,
ÜdvWindows 11 Pro x64 :-) Malwarebytes' Anti-Malware (Lifetime) + AdGuard (lifetime) ! + Wise Care 365 (lifetime) :-)
-
-
konyi79
addikt
válasz BloodRay #2278 üzenetére
4x4 TCE150 volt 2019.09 és 2020.01 hónapokban rendelhet .
A CO2 kvóta miatt most sem nagyon hiszem, hogy sokkal tovább tartana, szóval aki olyat akar, le kell rá csapni hamar.Már akkor is a dízellel volt egy árban, most sem lesz ez másképp, sőt. Talán még annál is több lesz.
[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
válasz kelly416 #2269 üzenetére
Engem nem zavar.
Tény nem ennek a kocsinak van a élegerősebb klímája de nem is jégyhegyre van szükségem.
Nekem az automata klíma megfelel külső levegő használattal.
Én akkor nem szeretem csak ha egy ideje használom és érzem a kocsiban azt hogy nedvesebb melegebb levegő van mivel lefagyott a klíma és nem tud tovább dolgozni. De ez max időről időre 10-15 perc.
A gyerekek miatt meg extrém hideget amúgy sem csinálhatok.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #2288 üzenetére
Nem extrém hidegről van szó. Tegnap 20 perc alatt kezdett elfogadható hőmérséklet lenni az autóban, holott 3-as fokozaton hangoskodott a rendszer végig. A céges s-cross kb. 2 perc alatt éri el ugyanazt a hőmérsékletet, és ennyivel nem szűkebb az utastere.
De majd kedden gariban megmondják, hogy jó ez így, ne akarjak tőle többet, csak azt hiszem, ha klíma szerelőhöz vinném, jó pénzért ugyan, de feltöltené normálisan a rendszert és jobban dolgozna a klíma. Több klímással beszéltem kollégák közül is és akihez vittem a régi autóimat, mindenki szerint minimum közelében van a gáztöltet. Csak senki nem foglalkozik még 1234YF gázzal, drága a felszerelés, kevés az igény. -
Amondó vagyok , érdemes rá nézni és ha kell tölteni , mert olcsóbb mint új kompresszort venni és újra tölteni az egész rendszert. Plusz munka díjról nem is beszélve.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
konyi79
addikt
válasz kelly416 #2289 üzenetére
Már a tiedben is 1234yf a klímagáz, amivel több gyártónak is meggyűlt a baja hogy rendesen hűtsön vele a klíma. Meg ugye gyárban nem is olyan nagyon szeretik szerintem ezeket tele tölteni, meg szökhetett is belőle neked is már.
Klíma működése garancia, szóval vidd be, szólj nekik mi a szitu, ránéznek, feltöltik és fasza lesz.Nekem a Dusban jégvermet csinál pillanatok alatt.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz konyi79 #2292 üzenetére
Az lesz, hátha töltenek rá. Az sem baj, ha a gázt ki kell fizessem, 80Ft/g ahol láttam. Ebbe talán 475g megy vagy valami hasonló, 35g pluszba vagy mínuszba. Mivel működik, határon belül van, azaz legrosszabb esetben is 70g-ot fizetek, de szerintem gariban megcsinálják.
-
kelly416
veterán
válasz kelly416 #2294 üzenetére
NOS... Ja? Az más fajta gáz.
Szóval, töltöttek rá százegynéhány gramm gázt elmondás szerint, de sokkal jobb nem lett. Hűvösebbet fúj be mostmár, az biztos, de ezek szerint ennyit tud ez a rendszer. Nem baj, jobb lett mint volt, úgyhogy nem volt felesleges út. A szervízben most is segítőkészek, kedvesek voltak, rájuk rossz szavam nem lehet, a klíma rendszer meg sajnos ilyen ezek szerint. Legalább megfázni nem fogunk. :)) -
gyemipapa
senior tag
válasz kelly416 #2295 üzenetére
A hidegérzet szerintem elég szubjektív. Meg kell mérni a klíma kifújt levegőjét maxra állítva egy hőmérővel, aminek az érzékelője bedugható a kiömlő rostélyába. Ha 10 fok vagy az alatt van, akkor normálisan működik a klíma. Nekem 1 éve újonan 8 fok volt, most 11 fokokat mértem. Ez még elmegy ebben a szezonban, jövő tavasszal a kétéves kötelező szerviznél majd utántöltetek.
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
Dvix
senior tag
Gyerekek ezek az árak azért nem semmik az új ráncfelvarrott Dustereken. Az enyém 4,8m volt a kis háromhengeres Celebration, de konfigurátorban 5,6 milla már. Plusz egy prestige felszereltség 3 henger csak 90 lóval 5,3 tól megy nem semmi halljátok
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest