Új hozzászólás Aktív témák
-
Szalma
őstag
(Nem elég strapabíróak a Li-os akkumulátorok. Szűk az optimális működési hőmérséklettartományuk, necces/lehetetlen a töltés/kisütés nagy áramokkal, stb. NiCD eddig a legjobb a témában, de NiMH is felbukkan mostanában...
Már nem sok idő egyébként, hogy a 12V-os autóelektronikáról átálljanak 42V-ra, aminek hasznos következménye, hogy a generátor közvetlenül a főtengelyre csatlakozhat (alacsonyabb fordulat kell azonos teljesítmény kinyeréséhez) és inverz generátor (motor) üzemben önindító/kisegítő elektomotorként használható.
A kevert üzemű járművek gazdaságos hajtása (lsd. Honda IMA, Toyota Prius, stb.) elég combos mechanikai feladat, a teljesen diszkrét elválasztás (dupla kuplungszerkezet, mondjuk (ami a villanymotor nyomatéka miatt necces is)) pedig nagyon energiaigényes, így ebben senki sem gondolkodik... Esetleg ha hidromotoros lenne a ''főtengely'' kihajtása és a szivattyút tekerné az ember hol ezzel, hol azzal a motorral... Ezzel megúszható lenne a bonyolult erőmixelés, de sajnos a hidromotorok nem túl jó hatásfokúak... És hol jönne vissza az energia? Külön motor/generátor páros. Nem... Rossz ötlet a hidromotor is... Bolygóműves nyomatékváltó a legjobb szerintem is a közvetlen kihajtás után...)
Szeretettel:
Szalma
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Elemlámpa, zseblámpa
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen