Új hozzászólás Aktív témák

  • Szalma

    őstag

    válasz tildy #1463 üzenetére

    (Nem elég strapabíróak a Li-os akkumulátorok. Szűk az optimális működési hőmérséklettartományuk, necces/lehetetlen a töltés/kisütés nagy áramokkal, stb. NiCD eddig a legjobb a témában, de NiMH is felbukkan mostanában...

    Már nem sok idő egyébként, hogy a 12V-os autóelektronikáról átálljanak 42V-ra, aminek hasznos következménye, hogy a generátor közvetlenül a főtengelyre csatlakozhat (alacsonyabb fordulat kell azonos teljesítmény kinyeréséhez) és inverz generátor (motor) üzemben önindító/kisegítő elektomotorként használható.

    A kevert üzemű járművek gazdaságos hajtása (lsd. Honda IMA, Toyota Prius, stb.) elég combos mechanikai feladat, a teljesen diszkrét elválasztás (dupla kuplungszerkezet, mondjuk (ami a villanymotor nyomatéka miatt necces is)) pedig nagyon energiaigényes, így ebben senki sem gondolkodik... Esetleg ha hidromotoros lenne a ''főtengely'' kihajtása és a szivattyút tekerné az ember hol ezzel, hol azzal a motorral... Ezzel megúszható lenne a bonyolult erőmixelés, de sajnos a hidromotorok nem túl jó hatásfokúak... És hol jönne vissza az energia? Külön motor/generátor páros. Nem... Rossz ötlet a hidromotor is... Bolygóműves nyomatékváltó a legjobb szerintem is a közvetlen kihajtás után...)

    Szeretettel:
    Szalma

Új hozzászólás Aktív témák