Hirdetés
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
weres78
senior tag
Sziasztok!
Jó minőségű gumiszőnyeghez tudtok adni linket? -
::Trunks::
senior tag
válasz Xerath404 #51095 üzenetére
-Még- nem Sos,de jobb minél előbb megcsinálni. Teljesen ki kell szedni a rozsdát (homokszórás lenne a legjobb) , 2k epoxy alapozó, rá a metál bázis, és lakk. Ebből neked minimális kell ha ecseteled, és semmiből nem tudsz ilyen kis mennyiséget venni, szóval érdemes felkeresned egy fényezőt.
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
senior tag
válasz Morris #51096 üzenetére
Én ezt használom, nekem bevált:
Gyeon Q2M Bathe2-3 havonta ezzel törlöm át mosás után:
Gyeon Q2M Ceramic Detailer[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Kerámiás autóra melyik a legjobb sampon?
-
aktív tag
Sziasztok!
A mai nap vettem észre 3 db pici kavicsfelverődés az autó tetején, és sajnos elkezdtek rohadni. Mit tudok tenni és mennyire SOS a helyzet?
-
d4d
tag
Erre a színre vagy 1,5-2 éve pályaztam. Nagyobb méretben épp elfogyott, de ez is nagyon jó. A hivatalos amerikai oldalon vagy 8-10 féle szinből is lehetne választani. Onnan is megoldható a rendelés, de megint csak az extra költségek miatt nem éri meg. Így is elég vastagon fog náluk a ceruza.
-
d4d
tag
Megvan a francia csomag. Múlthét szerdai rendelés volt és már pénteken megérkezett az országba csak a hétvége miatt állt meg a folyamat, de ma hozta is a dpd. Ezekre semmilyen más EU-s forrást nem találtam. A franciákra is úgy akadtam rá hogy írtam az amerikai központnak, hogy mi van az euval, honnan tudom beszerezni a termékeiket, mert ami van az elég szegényes (trc eu, cardetail) és pl a curveball is out of stock mindenhol régóta. Na ők adtak két francia címet meg 1-2 UK forrást, ezekből csak az addict auto volt ami megfelelt. Itt se kapható a teljes paletta, de jóval több minden van mint máshol. A fél literes palack a méret összehasonlítás miatt került a curveball mellé, brutál. Nagy felületekhez kell majd pl ülések hátulja, ajtók esetleg műszerfal ilyesmi.
Szállításról: a chronopost oldalán végig követhető volt a csomag útja egészen ma reggelig illetve már a kézbesítést is lekönyvelték. Minden korrekt volt.[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz FeRRaR1 #51090 üzenetére
Sajnos amikor még lehetett rendelni évekkel ezelőtt, nem tudtam, most meg már az extra költségek miatt nem éri meg az angoloktól vásárolni. Legalábbis kisebb tételben. A 25 literes kiszerelés elég combos, ilyen mennyiségekre még gondolni se szoktam viszont elnézve az íreknél az autoglym professional vonalat, lehet visszatérek hozzájuk is, nem rossz cuccok ezek. De most nem fogok jelentős készleteket felhalmozni. Csak kint tudok dolgozni és emiatt a téli időszakban jóval korlátozottabb lehetőségeim vannak műhely, garázs stb hiányában. Ha rendelek is, inkább eszközöket, kiegészítőket.
-
d4d
tag
Épp a Bilt Hamber bitang üvegtisztítójához a Trace-Less-hez keresek forrást (UK kizárva). És találtam egy ír oldalt. Ugyan a szállítási költség 10 rugó körül mozog (fedex, ups), tehát fájdalmasan jelentős, de még így is, nézegettem pl Bilt Hamber Auto Wheel 5 literes 35e lenne a 10e ftos szállítási költséget beleszámítva... az ahifinél kapásból 43e ugyanez, tehát lehet itt mazsolázni.
Komoly választék van Bilt Hamberből, Labocosmetica/mafra, Autoglym Professional cuccokból, washme.ie
Apropó, ugye nekem a beltér a mániám, Labocosmetica Omnia 2.0-t ismeri-e valaki közelebbről? Szívesen kipróbálnám, megnézni mit tud a Gyeon Vinyl, P&S Xpress, Carpro Inside, KC Pol Star, MZR mellett.
-
DrDobos
őstag
Sziasztok! Valami jo kis autoapolo szettet szeretnek venni a paromnak, amivel szepen le tudja mosni-tisztitani kivul belul. Valodi bor nincs az belul, csak mubor es szovet. Tudtok ajanlani ar-ertek aranyban korrektet?
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy A55 5G
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz KilgoreTrout #51083 üzenetére
Végül vettem egy flakon Turtle Wax Redline-t, gondoltam ha pH semleges, nagy kárt nem okozhatok. Kis slagozással szépen leszedett mindent a külső oldalról, belülről meg majd még 2-3-szor átkefélem tavasszal.
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok,
Mivel tudom a legegyszerűbben letisztítani a felnin lévő nyári gumis felniket? Sajnos kapott az első sózásból, elsősorban a lakk maródást szeretném elkerülni. Sima langyos víz szivaccsal elég lehet? Van egy kis karcher magasnyomásúm, de csak szennymaró fej van hozzá, félek, hogy az túl erős. Hely sincs rá, szóval most a sérüléseket szeretném csak elkerülni valami minél egyszerűbb, hülyebiztos módszerrel. A felni amúgy kb. új állapotú, nem nagyon látható rajta fékpor, nincs lepadkázva.
-
d4d
tag
Bonjour!
A franciáktól jön majd egy csomag. A holland (trc eu, waxworld, carclean), belga (cardetail) shopok mellé be lehet majd tenni szerintem őket is, mint forrást: Addict Auto. A fizetés után 2 órával később jött az email a követési számmal majd nem sokkal ezután a DPD is küldött smst hogy érkezik majd egy csomag. Ott helyben egy Chronopost nevű cég intézi a szállítást, de utánanézve kiderült, hogy a DPD tulajdonában vannak így nem meglepetés, hogy itthon ők fogják kézbesíteni.
Az oldal francia nyelvű, nem lehet angolra állítani, de el lehet vele boldogulni és a google(chrome) fordítója is segít, ha kell. A postaköltség közepesen fájdalmas 16-18 eur körül mozog. Csomagpontra is kérhető, ez plusz ~3 eur. -
Gaborkik
tag
válasz 0021666 #51080 üzenetére
Szia,
Soft 99 Fusso 6-12 hónapot bír a tapasztalatok alapján.
A kerámia ami most népszerű ( elsősorban Gyeon) a topicban és hosszabb távot tud.
A tapasztalt kollégák pedig remélem megerősítenek vagy kiegészítenek.
Nekem egy teli edény Fussom van úgyhogy kerámiáig nem jutottam el személyesen. -
0021666
tag
Sziasztok,
van egy veterán kocsim, amit Soft 99 viasszal szoktam ápolni és nagyon bevált számomra, viszont jó pár éve nem jártam már itt a topikban.
Úgy alakult hogy lett egy vitorlázó repülőm, aminek a szárnya üvegszál, 2 komponensű festékkel /gyakorlatilag olyasmi a felülete mint egy autó festése/.
Van esetleg tanácsotok hogy a Soft 99 helyett milyen kemény viaszt lehetne beszerezni belföldön ami elég jó UV védelmet ad a felületnek, no meg jó sokáig fent is marad? Többször szeretném viaszolni, veterán autómon a Soft99 2-3 viaszolás után érte el a már megfelelő minőséget.
Avagy maradjak ennél és próbáljam meg mit tesz vele?
Köszi előre is!Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
-
d4d
tag
válasz bekiss #51076 üzenetére
Link nem rendeltem még tőlük csak keresgélés közben akadtam rá az oldalra.
Pety: nekem is baromi jó lenne kompresszor főleg egy tornadorral kiegészítve, de semmilyen helyem nincs erre. Ahhoz hogy a tornadort rendesen kiszolgálja meg ne zúgjon állandóan 80+ decibellel mellettem valami, ahhoz amúgy is komolyabb felszerelés kellene, ami nem egy hordozható méret. Társasházban esélytelen megoldanom.
Ettől függetlenül néhány ecsettel két kendővel Xpress Interiorral + Swifttel most épp egy V50-es Volvón dolgozgatok és nagyon szépen rendbe lehet szedni. Na nem az egész autónak álltam neki két kendővel, csak az első ajtók, belépők, műszerfal, kormány, középkonzol. Állt mindenhol a por, kutyás autó, takarítani nem nagyon takarították, se kívül se belül. Most annyit kellett elérni, hogy ha beülsz a kormány mögé, körülnézel, akkor azt mond, hogy igen ez rendben van.Eleve sokszor nem is tudok rendesen nekikészülni ezeknek a munkáknak. Amit magammal tudok vinni kisebb szettet, azzal kell dolgozni. Persze a porszivó hiányzik, de főleg csak a szőnyegek miatt. Az esetleges maradék szert ami marad a résekben, kapcsolók mellett itt-ott azt ugyanúgy ecsettel ki lehet szedni. Ecset nélkül lószar lenne az egész, kendővel csak felületes munkát lehet végezni.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
Nem tudom egzakt módon kevés-e, de nem a legideálisabb.
Én is csak fotelból bökdösöm a ködöt az előző bemondásommal, mert nem tudom milyen az a bőr/vinyl, csak az eddigi tapasztalatokra alapozva írtam.Az alábbi két példán remélhetőleg látni, hogy sokkal fényesebbek azok a részek, amik még koszosak.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
-
KrAt
veterán
válasz FeRRaR1 #51069 üzenetére
Köszi, valóban, most, hogy mentem ápolni, közelről nézve ott volt, de nem ez a rikító sárgás színben, hanem csak sötétebb, kékes színben (az ülés nagyon sötét kék).
Átmentem rajta ápolóval, 2x még a felkenés után is átmasszíroztam, ami felkerült rá, mert talán egy kicsit néhol jobban beszívta (nincs infóm előtte mikor mit kaphatott), úgyhogy most szárad
-
FeRRaR1
őstag
-
KrAt
veterán
válasz Petyyyyy #50997 üzenetére
Köszönöm a tippeket, a sofőrülés tisztításával megvagyok, még ápolás előtt hagyom egy kicsit száradni, azonban 1 dolgot abszolút nem értek:
ahogy beszállok, a deréktámasznál láttam egy kismértékű kopást, ahol világos színű volt a bőr (ez egyben a tisztítás előtti állapot):
Ami a tisztítás után akárhogy néztem, alig látszik / eltűnt:
Ezt így hogy lehet? Meg voltam győződve, hogy ott meg volt picit repedve, és azért volt olyan, de most elbizonytalanodtam... Megoldotta volna a festéket, és mint a polírozás, eltüntette?[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz vazee00 #51064 üzenetére
Ezzel a készlettel amit vettél. A bőrösök fél évente ajánlanak egy tisztítást és ápolást.
Kímélő tisztítód van, az erre hibátlan, időszakos tisztításra én is azt használom. Az elefántzsír szintén tökéletes az ápolásra.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
AIex
tag
válasz vazee00 #51064 üzenetére
Az IKEA-s bőrápolóval nagyon nem lehet melléfogni, régen (1-2 éve) még svédországban készült a termék, nem tudom, hogy most is igy van-e,
Ezen felül szerintem, főleg ha amúgy hobbi autó, és garázsban áll, egy jó minőségű bőrápolónak elégnek kell lennie, csak legyen benne viasz, vagy bármi olyan "adalék" ami hidratálja, és védi kiszáradás ellen,
Annak idején, én pl. azt is megcsináltam, hogy este letakaritottam az üléseket, bekentem ápolóval, éjszakára úgy hagytam, reggelre beszivta az egészet, átmentem rajta biztonság kedvéért egy mikroszálas ronggyal, hogy adott esetben a felesleget visszatöröljem, de a rongy száraz maradt,
@chopin42
Amennyiben 8p alatt bemelegszik 90 fokra, akkor nem szóltam, csupán sok esetben lehet olyat olvasni, hogy 30 perc alatt, fűtéssel nem melegszik be az autó, jönnek jobbnál jobb hozzászólások, pl. : az enyém is ilyen, rakj be egy műanyag lapot a hűtő elé, majd jó lesz és társai -
-
vazee00
tag
Bocs, hogy ismét előre hozom, de erre(autó bőr ülés ápolás) vonatkozóan van valakinek tapasztalata, tanácsa?
FayRPG: fayrpg.hu | Zöldhulladék, zöldség-gyümölcs hulladék újrahasznosítás: bioferet.hu | fayrpg.hu | kukamosok.hu | tejfelvasarlas.jomekft.hu | fantasyworld.hu | blackcatpub.hu | energym.hu | keramika.hu | TheVR Android App: thevrapp.hu | személyi edzés érd: stepandmove.hu
-
chopin42
addikt
-
Petyyyyy
addikt
Gyanítom a kommentelő mobil esernyőnek használja az autóját vagy simán csak teljesen hidegen hagyja az állapota. Nem verheti be mindenki annyira a fejét, mint a topiktagok.
Egyébként újabban a kompresszor+pisztoly kombón gondolkozom erre a célra. Vannak azok az állapotok, ahol ez simán tud segíteni.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
AIex
tag
válasz chopin42 #51052 üzenetére
Fűtés késleltetheti a motor bemelegedését, de ez sok minden függvénye, illetve az öregebb autóknál az a probléma, hogy nehéz meghatározni, hány km-en belül kellene elérnie a viznek a mutató szerinti 90 fokot, milyen külső hőmérséklet mellett,
Hogy a kérdésedre megpróbáljak válaszolni is, a páramentesitésben segitség lehet a silica gel golyó is, amit egy valamilyen szövet zsákban tudsz elhelyezni az autóban, mondjuk a műszerfalon.
-
d4d
tag
Nem egy árban vannak de, ha egybe számolom, akkor olyan 890 ftra jött ki a 300as/365ös darabja. Lehetett volna még faragni, ha az FTW kendők (csak 3db, de kb ugyanannyiba kerülnek, mint a 10db 300as) helyett még 1-2 tizes csomag jött volna. Ennyiből vannak kézben, benne van a szállítás költsége is, ami önmagában 18.xx eur volt, de a 30%-os BF kedvezmény sokat levont a végösszegből, jelentősen kompenzálta a húzós postaköltséget. Itthon kb 15e fttal többe kerültek volna, ugyanis ezekhez van magyar forrás is.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
Megnézném, hogy a szakértő kommentelő mivel portalanítana, takarítana egy autót belül hatékonyan és alaposan, ha kivesszük az ecsetet mint eszközt a képből.
-
d4d
tag
válasz chopin42 #51054 üzenetére
Van dedikált cucc, Gyeon AntiFog
-
Safranek
aktív tag
válasz chopin42 #51052 üzenetére
gyorsan megkérdeztem 'legjobb barátomat'.
Az abszolút nyertes
Az nevet, aki utoljára nevet, és az internet mégsem hazudik, legalábbis a páramentesítésben igazat mond, ugyanis a szélvédő egyetlen pontja, ahol a pára még csak nyomokban sem jelent meg, az ott volt, ahol vastagon bekentünk az 589 forintos borotvahabbal, majd letöröltük róla. Semmi extrára nem kell gondolni, sima egyszerű borotvahabot vettünk, a lehető legolcsóbbat, még csak nem is érzékeny bőrre szántat. Az eredmény viszont magáért beszél. Nemcsak az autó szélvédőjére, de fürdőszobai tükörre is alkalmazható, kicsit persze nehézkes kezelni, kicsit maszkulin illat is lesz tőle, viszont pára egy ideig nem.
Amik még működhetnek
Az internet számos tanácsot ad még a problémákra, de mindnek vagy egy kicsit nehézkes a kivitelezése, vagy pedig nem túl esztétikus. Sokan esküdnek arra, hogy egy kis macskaalmot tesznek egy zokniban a műszerfalra, ami megköti a nedvességet, mások ugyanígy tesznek a páramentesítő szivaccsal. Sőt, van, aki kisebb páramentesítő készülékekre esküszik, igaz, elég kényelmetlen egy ilyen az autóban, főleg ha üríthető víztartállyal rendelkezik és kiborul.„Attól tartok, Safranek, hogy maga gúnyolódik velem. Jöjjön közelebb!″
-
chopin42
addikt
válasz polonic #51047 üzenetére
Szevasz! Köszönöm a tippet, de érdemes utánaolvasni, a fűtés igenis késlelteti a motorhőfok elérését. Sajnos rövid távokat megyek, fél óra alatt azért bemelegszik 0 fok körül is. Másrészt a kocsi fűtés előtt párasodik, illetve ha beülünk. Szóval a fűtőkörrel nincs gond. Ezen kívül a klíma 4 fok alatt nem kapcsol be. Ezt típusa válogatja, de a legtöbb helyen elfelejtik hozzáttenni, hogy 0 fok fölött opció csak.
Gaborkik: beázás nemigen van, kerestem már. Levélrács kitakarítva. Szélvédőcsere volt, nem nálam, de a nyomok arra utalnak.
Szóval a kérdésem továbbra is: páragyűjtő cucc, illetve belső ablakra hidrofób bevonat.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
d4d
tag
válasz fulton #51049 üzenetére
Ha cseréltetnéd az ajtót, ezt a sérültet oda ne add nekik, ne engedd hogy lenyúlják. Ettől még nem értéktelen. A színnel kapcsolatban. Nem értek hozzá, de ennyire fiatal autónál nagyon fatökűnek kell lenni, hogy ne találják el a színt. Megmondanám, hogy ha színeltéres lesz, nem fizetek ki semmit, ennek tudatában vállalják a munkát. Amúgy ha lehetne inkább javítanám. A későbbiekben, ha mégis eladnád mégiscsak jobb kiindulópont, mint a telibefújt új ajtó plusz a ködölések. Másik, hogy lehetőleg minél több helyen érdeklődj utána mi erre a legjobb megoldás. Így kisebb az esély, hogy lehúznak.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Sziasztok
Szeretném kikérni a véleményetek.
Parkoban belém tolattak, mivel a hátsó ajtó épp nyitva volt, annak ütköztek, így hossz irányból kapta az ütést az ajtó ami záródás irányába hajtódott be.
Nem vagyok jártas a témában:
Márkaszervízben gondolkodom:
-előfordulhat hogy ajtócserével lesz javítva. Ilyen esetben bele ködölnek fényezésnél az első ajtóba és a hátsó sárvédőbe is. Megmondom őszintén félek ettől, ahogy kirajzolódott ez előttem vagy eltalálják a színt vagy nem és ha már "belemásznak" akkor .... a másik hogy a gyári fényezéshez képest milyen minőség lesz, nem e fog lepattogni idővel stb..-A másik opció hogy javítják gittelik stb.. ez esetben azt mondták nekem, idővel ez repedhet, állitólag a falctömítés is sérült bár én nem értek hozzá.
Gondolom itt kevésbé másznak bele az autó többi részébe.Szerintetek nem lehetne úgy javítani hogy kihúzni a horpadást, és csak a szélét/élét festeni? vagy ez nem járható? csak azért hogy akkor megmaradna a gyári szín fényezés.
A hézagokat jónak látom, (kivéve persze a két ponton ahol horpadt) illesztések is okék, tökéletesen záródik az ajtó.Ti hogy járnátok el a helyemben?
Nem tervezem eladni az autót a jövőben.
Egyébként 2021 es gyöngyház metál fényezés.
néhány kép róla: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép][ Szerkesztve ]
-
-
chopin42
addikt
Üdv!
Octavia Tour 1u2 nagyon szereti a párát-belül. Ha ketten utazunk és kicsit is párás az idő egyből gőzkabin. Ha nem fűtök, akkor esélytelen, de emiatt a motor sosem megy kb 70 °C fölé.
Belülre mi az ajánlott páramentesítő üvegre? A szélvédőn ultra galco van, elégedett vagyok vele, nagyon jól bírja eddig. De belül és a hátsó ablak belseje katasztrófa.
Használok egy ilyet, esetleg ebből van hatékonyabb? Ez segít, de az idei tél már megtelítette. Ha van valami bevált páraszívó párna, ami éjszaka elbánik a nagyjával és kocsiban is használható szuper lenne.
Köszönöm!Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
d4d
tag
válasz Safranek #51043 üzenetére
Ahogy Pety írta a futáros szállítás, az utolsó menet még csak csak, de egy eu-s 5-8 napos utaztatás/raktározás közben milyen körülmények vannak ki tudja. Automatába ilyet még nem kértem, akkor inkább csomagpont, de jellemzően a kintről érkezőkért bemegyek a depoba kora reggel, átveszem mielőtt a futár elindulna vele. Ha a depo nem megoldás akkor is kora reggel hívom a futárt és megyek elébe. GLS futárok különösen jó fejek és rugalmasak errefelé. Off téma, egyébként nem szeretik az automatákat, mert egy címnek számít, ők pedig ezután kapnak pénzt.. azt mondta nekem a gls-es, hogy a fizetése kb 30%-a ugrott emiatt. Pedig nekünk tényleg kényelmes megoldás.
Mindenesete nagy mínuszokban nem rendelek ilyesmit, max eszközöket. Még holnap megjön egy utolsó csomag (kendők) aztán ennyi. A téli hónapokban amúgy sem tudok annyit foglalkozni ezzel a témával, nincs garázs vagy más fedett helyem.[ Szerkesztve ]
-
::Trunks::
senior tag
Makita P6000C-re hol lehetne gyárinál kisebb talpat fellelni? Középen imbuszos ugye. Ali, ebay stb is szóba jöhet. Van aki már cserélte?
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
vazee00
tag
Sziasztok!
Nemrég vásároltam az autóba(2000 -es évjárat, BMW E39) (valódi)bőr üléseket, amiket a colourlock oldtimer ápolóval kezeltem. Maradt bőven bőr tisztító, de a későbbiek során milyen ápolóval érdemes kezelni/ápolni időszakosan az üléseket? Szeretném minél tovább megőrizni a jelenlegi állapotát.
Ezeken gondolkodom:
COLOURLOCK leder protektor bőrápoló
COLOURLOCK Elephant Bőrolaj
AUTOGLYM LEATHER CARE BALM
Auto Finesse Hide Leather Conditioner bőrvédő
Ikea bőrápolóMit ajánlotok, van esetleg más termék, ami megfelelőbb erre?
FayRPG: fayrpg.hu | Zöldhulladék, zöldség-gyümölcs hulladék újrahasznosítás: bioferet.hu | fayrpg.hu | kukamosok.hu | tejfelvasarlas.jomekft.hu | fantasyworld.hu | blackcatpub.hu | energym.hu | keramika.hu | TheVR Android App: thevrapp.hu | személyi edzés érd: stepandmove.hu
-
Ace owner
addikt
Sziasztok!
Regi papir suzuki ajtok folyton befagynak mit lehetne tenni ellene? Gumi kedereket lekezelnem valamivel megoldana?Galaxy Fold 4
-
Petyyyyy
addikt
-
n1nja
tag
Köszi a tippeket.
Időközben beugrott, hogy van autó kozmetikás ismerősöm. 30 perc alatt lepucolta és tett fel bevonatot is.
Mint kiderült fékfolyadék volt a szélvédőn...
Egyelőre jónak tűnik. Idővel kiderül, hogy sikerült-e maradéktalanul letisztítani. -
d4d
tag
Ahifin a Korrosol 30%os kedvezménnyel fut 6530ft
Erről jut eszembe, mennyire kell tartani szerintetek a téli rendelésektől? Gondolok itt a fagyra érzékeny vegyszerekre. Mert ugye a futár autók raktere nem éppen arról híres hogy nagyon fűtenék ezeket. Most nem az hogy konkrétan megfagynak, de vajon okozhat e gondot, ha napokig nulla vagy mínuszos raktérben zötyögnek?
-
d4d
tag
Swift után, kb 20 perccel, direkt napfényben. Nincs foltosodás, kenődés, pedig ezen az olcsóbb műanyag elemen minden ilyesmi látszik. Az oldal rekesz belül nem lett rendesen megcsinálva, most a nagyobb felület volt a lényeg.
-
-
hentes555
senior tag
Tegnap hasonlóan jártam Aurisban, 1:30-ba kevert GreenStar-ral letöröltem az ajtó műanyagjait, majd haladtam tovább a műszerfalon, mikor is pár perccel később elkezdett cseperegni az eső és a cseppek helyén kb. pont ilyen kékes-lilás színű foltok maradtak. Előtte nem tudom volt-e kezelve bármivel, én nem gondolom, nagyon elhanyagolt volt a beltér.
Másik: kéziféken vastagon sötétbarna zsíros réteg, azokon a részeken, ahol általában fogodni szokták. 1:30 Greenstar-t habosítóval ráfújtam, átecseteltem, majd mikroszálassal letöröltem. Azóta gyakorlatilag ragad az egész.
Ez mi miatt lehet, találkozott már valaki ilyennel? És ha igem, mit csináljak vele?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
d4d
tag
Nos, rövid kis tapasztalatom a Swifttel az, hogy nem szabad sajnálni, bőven mehet a felületre, át kell dolgozni, amire én egy microfiber madness scrub-a-roundot használok, majd visszatörlöm egy 245-300 gsmes kendővel, így szép egységes, ápolt kinézetű végeredményt kapok. Az illata ahogy írtam elsősorban narancsos, de ezt kb csak használat közben érezni valamennyire, nem marad meg tartósan. Elsőre ennyi, de még több autón, többféle műanyagon, anyagon is meg kell néznem.
-
d4d
tag
Waxworld-nél 20% kedvezmény mindenre (kivéve ami eleve le van árazva) a tartozékok kategóriában, kupon: "december1"
December 8-ig él. 100 eur felett nincs szállítási költség alatta vmi 13 eur. -
d4d
tag
válasz Safranek #51028 üzenetére
Két dologra gondolok. Vízbázisú az ápolószer és önmagában ez okozza a gondot és/vagy túl sok szert vittek fel a felületre nem törölték vissza rendesen esetleg egyszerűen a felület, az anyag nem is tudja beszívni magába. Nem tudom. De ha ez van mögötte akkor egy beltérre tervezett ápolószernek azért nem rónám fel durva hibának, hogy nem vízálló. Mindenesetre bármi is ez furcsa hogy akkor miért ilyen csíkokban jön elő, miért nem a teljes felület ilyen, esett rá annyi víz.
-
d4d
tag
válasz Petyal #51024 üzenetére
Ezt csak később vettem észre, letekerhető a feje. Nekem ecsetekből ezek a legpuhábbak, a három közül a carprot használnám ilyen célra, aztán a KC és a detail factory. Utóbbi a kicsit rövidebb, tömöttebb szálai miatt egy fokkal intenzívebb tisztítást tesz lehetővé. Az árát viszont sokallom, reálisan 3-4 ft között kellene mozognia max.
-
Petyal
tag
-
FeRRaR1
őstag
Kétlem hogy szélvédő cserére lenne szükség. IPA (alkohol), ecet, jar konyha szivaccsal ami 0 költség is megér egy próbát, wire wool 0000 és / vagy egy enyhe polírozás.
Ezeket próbálnám meg, és gyakorlatilag 100% hogy mindent el is tüntetne a felületről. Utána esetleg valami spray wax vagy üvegre való szerrel lefújni, rain x-et nem ajánlom.
-
n1nja
tag
Sziasztok.
Legyetek szívesek tanácsot adni.
Az utolsó szerviz látogatásom óta a szélvédő vezető oldalán szemmagasságban van egy nagyobb folt, amin a víz másképp viselkedik: cseppekbe összeáll. Törléskor is makacsul ragaszkodik, pár másodpercig homályos látást eredményezve, ami esőben, sötétben nagyon nem jó.
El tudom képzelni, hogy valamilyen olaj/szer került oda (akár ruhával), ami ezt váltotta ki.
Csináltam egy alaposabb áttörlést illetve lapátokat cseréltem, de a jelenség még mindig megvan.
Mivel próbálkozzak még szerintetek (a szélvédő csere előtt)?
Köszi a tippeket előre is.
üdv. -
bekiss
csendes tag
Szia! Az nem lehet hogy valaki már kezelésbe vette előtted és rakott rá valami kencét ami elfedi, és a te cuccod meg azt szedte le? Ugyan így jártam vettünk egy szép kis skodát nagyon szép belsővel, áttakarítottam és lejött ami eltakarta a szarrá fakított kapcsolókat valaki nagyon dúrva apc-vel adott neki mindenhol. Majdnem elsírtam magam…
-
d4d
tag
Swifthez: kibontva, használat közben egyértelműen narancsos illat dominál, kicsi sütis vaniliás beütéssel.
Ez tényleg csak gyors próba, egy scrub paddal kicsit átsikáltam. A benti quick detailereknek nem a tisztítás, inkább a karbantartás, lightosabb dolgok eltávolítása a feladatuk. Esetleg valami minimális ápolás, uv védelem, antisztatikus bevonat ilyesmi. Amikor egy alapvetően normális beltér az alap, de láthatóan jó ideje nem takarították, poros minden, ittott össze van fogdosva kicsit összekenve, üdítő, akármi kilöttyent stb akkor jól jönnek az ilyen gyors megoldások. Nekem is volt már hogy mittudomén 10-15 perc alatt kicsit össze kellett kapni a belteret, na akkor jól jönnek ezek. Így elsőre, ha a tisztítási képességet nézem szerintem erősebb, mint pl a carpro innerqd.
A kendőn az első törlés eredménye. -
hentes555
senior tag
Szia!
Köszi, hogy megnézted.
Igazából azóta lett egy kis helyzetváltozás, a cégnél volt egy kiárusítás Aurisokra, sikerült egy 2017-es példányt megkapni. 300k km-rel, ebből következik, hogy van rajta néhány kőfelverődés és a bogarak sem kímélték a (régen)hófehér külsejét, most épp arra várok, hogy kiszámlázzák, utána átveszem és indulhat a nagy takarítás, van hova nézni és majd kérdésem is lesz"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
d4d
tag
válasz hentes555 #50905 üzenetére
Még megvan tényleg szép, jó a színe élőben, 4 évszakos continental gumik, belül is szép. Gyári felnik, majdnem hibátlanok jobb hátsó peremén van egy kicsi húzás, illetve a jobb tükörben az index búra repedt. Ránézésre a vonalai, illesztések, lámpák szépek.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
Itt van egy összehasonlítás a carpro-s ecset és a detail factory ecsete között. De idevehetem a Koch Chemie zöld puha ecsetét is. Három, ránézésre képeken nagyon hasonló ecset, ha csak a fejüket nézi az ember, de igazából előben egymás mellett teljesen egyértelműen különböznek egymástól. Szó nincs arról hogy mind egy helyről jön csak át vannak címkézve. Főleg a carpo/detail factory volt érdekes ebből a szempontból, de még a fogantyú sem egyezik, a fej meg tök más kialakítású, ez látható is a lenti képeken. Átmérőben kb egyformának tünnek, de láthatóan a carpro picit hosszabb szálakat használ, emiatt lágyabb, terebélyesebb jobban alkalmassabb pl a műszeregység előtti plexihez és nagyobb felületekhez. A detail factory feje rövidebb, tömöttebb. Emiatt így látatlanban biztos egy fokkal jobban fog teljesíteni pl kapcsolók körüli szűk réseknél, ahova kellhet a picit határozottabb erő. Nyilván ha ez se elég jöhet a kisebbik valetpro ecset aztán fogkefe vagy a gyeon/koch kefe. A koch ecsete ahogy korábban írtam valamivel kisebb átmérővel rendelkezik ezért nem is annyira sűrű mint a másik kettő. A carpro hátránya hogy csak szettben lehet kapni, bár árban így is egálban van a detail factoryval.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz Gaborkik #51012 üzenetére
Pedig nyilván az interior shampoo is elég biztonságos, főleg, hogy készre kevert termék. Suzuki nálam is de volt egy 2005ös chevrolet lacetti is ahol a fenti képen láthatónál is csúnyábban foltosodott az el.ablak kapcsolói körüli műanyag a tisztítás után. Ápolóval egyébként egész jól el lehetett fedni. De logikus amit Ferrari is írt, ha a szer okozná azt az egész felületen látni lehetne.
Más. Megjött s trc-s csomag. A BF miatt jópár napot késett. Múlthét hétfőn indították. Igazából kendőkből kellett betankolni kicsit. A bead makerből majdnem elhasználtam már egy ilyen kis palackkal. Nagyon tetszik a mangós illata, könnyű használni és extrém sima lesz a felület utána. A swift viszont elég új cucc, csak pár hete hogy elérhető el az Eu-ban. Nekem eleve a beltér tisztítás a mániám úgyhogy amikor valami ilyesmi beltértisztitó vagy beltér quick detailer megjelenik akkor rögtön ráugrok, ha megtetszik az előzetes infók, visszajelzések alapján. Illata így flakonon keresztül vmi sütis dologra emlékeztet.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz FeRRaR1 #51010 üzenetére
Én is kb így szoktam felosztani az autót a mosáshoz, a második felosztás az ajtók közepéig, a díszlécig tart. Mindhárom részre dedikált kesztyűt használok.
A felni lecsapatása nálam is koszréteg kérdése, van hogy én is előbb átmegyek rajta magasnyomásúval.
A fenti észrevételek annak a videónak szóltak, nyilván minden mosás más, úgy kell igazítani a beavatkozás mértékét. Van hogy elég csak egy lándzsás szűrt vizes vagy mosószeres kör, esetleg egy habfürdő. De a vezérelv mégiscsak az, hogy a lehető legkevesebb fizikai kontaktot alkalmazzuk. Ha viszont kell, akkor azt jól csináljuk. Nyilván senki nem profiként jön a világra, azért sem hagytam kommentet a video alatt. A topiklakók figyelmét viszont szerettem volna felhívni.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
FeRRaR1
őstag
válasz Petyyyyy #51009 üzenetére
Nem néztem végig csak belepörgettem. Viszont az írásod alapján számomra a legnagyobb hiba a mosás. Én 3 részre osztom a kocsit mindig. Első az ablakok aljáig. Második az ajtó alsó egyharmadáig. Harmadik minden ami alatta van, legvégén megyek végig benyúlva alá.
Felnit néha én is veretem először, ha nagyon vastagon van rajta a fékpor. De akkor már átmegyek a gumin és a kerékíven is valamennyire hogy a nagyja lejöjjön. Mire körbe érsz már félszáraz az amit vegyszerezel. Egyébként ahogy mondod, mehet a szárazra.
Állapot és elérni akart eredmény alapján egy alapos habfürdő, leveretés, élek alapos leveretése után lehet rá még egy habot fújni az ecseteléshez. Akkor a dzsuva nagy része már nem lesz ott. Ez esetben is koszosságnak megfelelő habbal. Kerámiás gyakran mosottra nyilván más kell mint a 2 éve nem mosottra. Ezt néha megtoldom azzal hogy az 5 literes APC tartályból befújom az éleket, illesztéseket, ablak közöket, tanksapkát, stb, első habozás előtt hogy még jobb legyen az eredmény. Megint csak kocsi függő hogy kell e.
Nem annyira jó, de nem is ordítóan vészes ezek alapján. Sajnos láttam sokkal rosszabbat, saját szemmel is. Legalább próbálkozik, mindenki elkezdte valahol. Meg a videózás, vágás, feltöltés, videónak megfelelés is munka.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51006 üzenetére
Lássuk.
Az hogy lecsapatja a felniket, mielőtt a fallout removert felhordja még csak hagyján. Ha körbe járja mind a négyet és utána kezdi sprickolni, a víz egy része már lecsorgott, de szerintem száraz felületre fújva jobb a kontakt. Megy rá a hab majd elkezdi ecsetelni. Én ezen a ponton vetném be inkább a magasnyomásút - a vegyszer dolgozzon, ne te. Ráadásul azzal hogy ecsetel, csak összekaristolja a felületet. a koszt dörgöli össze-vissza. Videóban hű de látványos a before-after, de főleg hibás, elvégre minimalizálni szeretnénk a karcokat. Küllők közt sem fentről lefelé halad, pedig úgy legalább az alsó rész tovább ázhatna a keféből kicsorgó sampon miatt.
Gumit átdörgöli, majd a koszos kefét visszadugja a mosószeres vödörbe. Ahelyett hogy kimosná előtte.Tanksapkánál, csomiajtónál ismétli a fenti hibás sorrendet.
A vízlehúzókat legalább nem felejti el, ez plusz pont. Lehetne javítani rajta - annyiszor kell átmenni rajta bő folyadékkal, míg fehér marad a hab, sűrűn öblítve a felületet és az ecsetet is.
Kesztyűs kontakt mosás esetén megcsinálja a csomitetőt majd a lökhárítót egészen az aljáig - utóbbi az egyik legkoszosabb pont az autón. Hősünk meg onnan folytatja tovább a műveletet.
Ez akkor sem a legjobb, ha kimossa a kesztyűt 1-2 panelenként.
Fentről lefelé haladnék a helyében, az autót két félre osztva, fejben tartva a legkoszosabb részeket - csomiajtó/hátsó lökhárítő és az első ajtók alja.Az ülés-ajtó-ablak tisztításnál a vegyszert a felületre fújja. Inkább a kefére/mikroszálasra bitte.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
d4d
tag
Akkor azt mondjátok, hogy nem a szer okozhatja ezt?Visszagondolva, hogy hol találkoztam legtöbbször ilyen jelenséggel, jellemzően valóban olyan pontokon amit sokat fogdoshattak, kilincs környéki műanyag, mint a képen, elektromos ablak kezelőszervei környéki ugyanilyen műanyag elemek vagy maguk a kapcsolók is vagy pl bajuszkapcsolók, biztonsági övek csatjainál az érintési pontokon.
-
FeRRaR1
őstag
Érzékeny sz@r műanyag, ott volt többet fogdosva. Kopás és/vagy zsírok, olajok a bőrről kikezdték, tisztító szer meg lehozta. Ez miatt előtte kevésbé látszott.
KrenAtesz
[link] Nekem ilyesmi van, ez is szivacs csak rajta egy vékony mikroszálas réteg. Rengeteg helyen, millió féle kivitelben kapható. Amit a kolléga ajánlott is jó. Igazából nekem van vagy 5-6 fajta, sima szivacs, vagy ronggyal bevont. Kerek, kocka, vékonyabb, vastagabb.
Arra figyelj hogy ne legyen túl vastag, vagy túl vastagon bevonva mert akkor pazarolja valamennyire az anyagot és nehezebb vele dolgozni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest