Új hozzászólás Aktív témák

  • namaste

    tag

    válasz Abu85 #30558 üzenetére

    Az API felépítése miatt nem lehet kihasználni a sok magot: soros feldolgozás, felesleges ellenőrzések, ugyanazt az adatot a CPU az egyik kezéből (játék) a másik kezébe (API/driver) teszi és közben a GPU vár.
    A nyílt forrású Mesa OpenGL többszálú driverrel már vannak eredmények: nem működik, nincs érezhető hatása, lassul, illetve 5-10-20-...% FPS javulás. Egyelőre még fejlesztik.

    Másolás csak DX11-hez kell a DX11 korlátai miatt, mert nem tud egyszerre kezelni cbuffert és tömböt. És még másolással együtt is megéri, gyorsabb.
    Megnéztem GCN-en, lényegében ugyanazt a kódot fordítja StructuredBuffer és cbuffer használata esetén. A GCN fordító felismeri, hogy csak olvasás történik és az adatok ugyanazok minden szál számára, ezért a skalár egységen keresztül olvassa be a skalár regiszterekbe. Ez megmagyarázza miért mindegy a GCN-nek milyen kódot kap.
    Ha az AMD trükközik, akkor az NV-nek is lehet. De ez nem trükközés, hanem okos fordítás.
    Ez egy két és fél évvel ezelőtti cikk, érdemes lenne megnézni, hogy a régi és a mai driverekkel mennyi a különbség.

Új hozzászólás Aktív témák