Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #57401 üzenetére

    Igazából az FPGA nem ezekre való. Nem olyan formában, hogy berakod csak úgy a GPU-ba és működik. Az pazarlás lenne.

    Az RT-nek az alapvető problémája a divergencia kezelése. Ez a bejárás és az árnyalás szempontjából is gond.

    Az árnyalás tekintetében a helyzet nehézkes, mert ez nem raszterizálás, itt csak az elsődleges sugarak koherensek, a többi meg szopás. Ezt a jelenlegi kutatások szerint nem igazán tudjuk majd hardveresen kezelni. Ahhoz nulláról újra kellene kezdeni a DXR-t, mert rossz irányba kezdte a Microsoft a fejlesztést. Tehát marad a szoftveres kezelés, amire van lehetőség, de oda meg shader powa kell.

    A bejárás tekintetében valamivel kedvezőbb a helyzet, mert arra lehet fixfunkciós hardvert tervezni, de ez valójában csak akkor működik, ha kurva sok VRAM-od van. Amint rájössz, hogy ebből a szempontból komoly limitek vannak, és bizony még a 32 GB VRAM is komoly limit, onnantól kezdve kell valami alternatíva. A jelenlegi alternatíva az, hogy ne lődd messzire a sugarakat, mert nem fogod bírni VRAM-mal. De ez amúgy csak most elfogadható, amíg csak PR-ben használatos az RT, de ha később ezt használni is akarjuk, és nem csak marketingért fejlesztettük, akkor előjön az a gond, hogy a fixfunkciós hardver hátrányossá válik, akkor a megoldás egy új programozható struktúra lesz. Tehát a messzire kilőtt sugarak esetében vagy lemondunk a fixfunkciós hardverről, vagy elkezdünk minimum 128 GB-nyi VRAM-ot rakni a VGA-kra.

    #57404 Petykemano : A sok cache az hasznos, de csakis az elsődleges sugaraknál. Amint másodlagos sugarakról van szó, már hasztalanná válik. Az RT mag nagyrészt adattár, de van benne feldolgozó is, de ennek a képességei eléggé limitáltak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák