-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Abu általában váltig állítja, hogy azzal szemben, hogy az nvidia kitalál Valamit, ahhoz szállítja a hardvert és a szoftvert is és le akarja nyomni a piac torkán, a piac valódi igénye a programozhatóság és az AMD ehhez igazodik.
Ha engem kérdezel, szerintem ez nem ennyire egyértelmű.
programozhatóság vs fixfunkció :
szabadság <-> kényelem
flexibilitás <-> teljesítményMondjuk ha esetleg tényleg fpga-val oldják meg, azt legrosszabb esetben driverből tudják programozni. Az talán elég jó kompromisszum.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #57401 üzenetére
Egyetértek
Alapvetően más a két cég hozzáállása a fejlesztőkhöz is.Nvidia ugye zárt, fix de ennek az az előnye,hogy van egy alap minőség és elvárás amit hoz mind az RT mind a Gsync stb.stb.
AMD nyitott a fejlesztőn múlik mit hoz ebből ki.
Ennek az az eredménye,hogy vannak kiemelkedő AMD játékok,ahol pl egy Vega 64 elverte az 1080Ti- es vannak olyanok,ahol egy 1070 is gondot okozott.Mindkét dolognak meg van az előnye és a kockázata.Az elsőnél a zártság és fix funkció miatt nehéz kezelni és igazán elmozdulni az átlagosról a második pedig hullámzó.
Jelenleg nvidiának bejött a fixfunkció RT ben A Turing még mibdíg jó.
AMD nek előny a konzolok és így a játékfejlesztés iránya. azért kockázatos,hogy ha a következő Xbox mondjuk tisztán Intel vagy Nvidia lenne merre lépne a fejlesztés.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Ide példának az RT mellé DLSS és a saját tréning jó és azért évek alatt kiderült hogy jó elképzelés volt ez akkor és azóta se született jobb..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
a fixfunkciós RT - Abu elmondása szerint az RT mag tulajdonképpen egy speciális cache. bocs, ha kicsit pongyolán fogalmazok. Mindenesetre emlékeim szerint abu mindig azt hangsúlyozta, hogy az RT az elsősorban ilyen cache probléma. Sok cache kell neki és kész.
Mindegy. A lényeg, hogy a fixfunkciós RT valóban készülhetett a grafikának.Nekem az a gyanúm, hogy a tensor magok az AI piachoz készültek és az nvidia minden erejét (szoftver és marketing) latba vetette, hogy ugyanazt a hardvert eladja a a consumer grafikus piacon is (DLSS).
Ettől persze még válhat iparági standardé.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #57401 üzenetére
Igazából az FPGA nem ezekre való. Nem olyan formában, hogy berakod csak úgy a GPU-ba és működik. Az pazarlás lenne.
Az RT-nek az alapvető problémája a divergencia kezelése. Ez a bejárás és az árnyalás szempontjából is gond.
Az árnyalás tekintetében a helyzet nehézkes, mert ez nem raszterizálás, itt csak az elsődleges sugarak koherensek, a többi meg szopás. Ezt a jelenlegi kutatások szerint nem igazán tudjuk majd hardveresen kezelni. Ahhoz nulláról újra kellene kezdeni a DXR-t, mert rossz irányba kezdte a Microsoft a fejlesztést. Tehát marad a szoftveres kezelés, amire van lehetőség, de oda meg shader powa kell.
A bejárás tekintetében valamivel kedvezőbb a helyzet, mert arra lehet fixfunkciós hardvert tervezni, de ez valójában csak akkor működik, ha kurva sok VRAM-od van. Amint rájössz, hogy ebből a szempontból komoly limitek vannak, és bizony még a 32 GB VRAM is komoly limit, onnantól kezdve kell valami alternatíva. A jelenlegi alternatíva az, hogy ne lődd messzire a sugarakat, mert nem fogod bírni VRAM-mal. De ez amúgy csak most elfogadható, amíg csak PR-ben használatos az RT, de ha később ezt használni is akarjuk, és nem csak marketingért fejlesztettük, akkor előjön az a gond, hogy a fixfunkciós hardver hátrányossá válik, akkor a megoldás egy új programozható struktúra lesz. Tehát a messzire kilőtt sugarak esetében vagy lemondunk a fixfunkciós hardverről, vagy elkezdünk minimum 128 GB-nyi VRAM-ot rakni a VGA-kra.
#57404 Petykemano : A sok cache az hasznos, de csakis az elsődleges sugaraknál. Amint másodlagos sugarakról van szó, már hasztalanná válik. Az RT mag nagyrészt adattár, de van benne feldolgozó is, de ennek a képességei eléggé limitáltak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Petykemano #57404 üzenetére
A saját tréningre gondolok,nem is elsősorban a Tensor magokra.Van egy ket hasznos dolog amit ráépítettek,de nem sok vizet zavar mondjuk.A tensor alapon az RTX Voice lett nekem a leghasznosabb.
Az RT magok a BVH metszéspontokat es a bejárási út rovidítése es a denoiser feladatokban működnek közben feldolgozókkal, elméletileg,marketing diák szerint .Ez biztos kiváltható nagy cache,giga savszél es még nagyobb shader számítási teljesítménnyel,csak kérdés megtérül e még ez az áldozat.Nvidia amugy azt mondja,hogy a dxr ben sok olyan tenyező van ,ami lefékezi magát az eljárást.Film munkálatokban például nagyságrendekkel gyorsabb es komplexebb RT számításokat végeznek el azonos GPU-k.csak hat nem real time,de mennyisegileg sokkal összetettebb.De ott Cuda az optix API ,linux stb...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
A szóbanforgó 32-128GB VRAM egészének (random) alacsony késleltetésű DRAM-nak kell lennie ahhoz hogy ez működjön?
Vagy az ilyen jellegű kapacitás-kérdést esetleg lehetne kezelni alternatív, de értelemszerűen lassabb megközelítéssel, mint amilyen pl az SSG volt, vagy ahogy az intel kínál DIMM modulokba DRAM alternatívaként egy nagyságrenddel nagyobb kapacitású optane modult?
Vagy ez "sok hűhó semmiért" eset lenne?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Televan74
nagyúr
PC -n álom kategória ilyen mennyiségű ramot pakolni a kártyákra. A nagy többségnek nem lenne anyagi kerete hozzá. A játékfejlesztők meg nem készítenek kis számú vásárlónak ilyen szintű programokat. PC szempontból mindenképp meg kell találniuk a középutat, futni kell a játékoknak az én PC -men, sőt még ennél kisebb konfigurációkon is és a high end PC -ken is.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
félisten
válasz Petykemano #57407 üzenetére
Vagy pár giga HBM cache közé ...
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #57407 üzenetére
A késleltetés nem fontos. A probléma maga az adatmennyiség. Nagy sávszél kell és sok memória. Az SSG valós idejű számításra nem igazán jó, rosszul cache-selhető ez a jellegű probléma.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Ez egy elég érdekes grafikon.
A 6650XT 11%-os gyorsulása a 6600XT-hez képest még csak-csak hihető
de mégis mitől gyorsulna
- a 6950XT 20%-ot a 6900XT-hez képest?
- a 6750XT 16%-ot a 6700XT-hez képest?
?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #57411 üzenetére
Ilyenhez csoda kellene. De honnan jöhet a csoda?
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Csuda drájverből
Abu mit is mondtál, real time path tracinghez kb. mennyi TFLOPS kell? Nyilván bandwith is még bottleneck (HBM3 már elég lenne?), de ilyen 80-120 TFLOPS ami kéne, nem? A mostani trükközgetős FP32ből meg inkább még több is?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
félisten
válasz Petykemano #57411 üzenetére
5800X3D 3D cache + RDNA Infinity cahe ?
Mint az érkező Phonix csak itt különálló?vagy egyszerűen órajel és fogyasztás?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Petykemano
veterán
Igen, ez egy képbeillő válasz lenne.
De akkor a 5800X3D miért csak a 6(7|9)50XT esetén lök nagyot, a 6(7|9)00XT esetén miért nem? Csak az új kártyákhoz aktiválnának valami extra hardveres cumót, amit "csak egy új steppingben javítottak?", és ami csak az 5800X3D-vel jön ki? (Abban az esetben szarjanak sünt, hogy nincs 5600X3D)Máskülönben arra gondolnék, hogy minél nagyobb a lapka, annál inkább sávszél-limites. Ami hát egyrészt fura, hogy soha senki nem próbálta volna eddig, hogy ha túlhúzza a VRAM-ot, akkor mennyire jól reagál rá a kártya?
Még arra is gondolnék, hogy valójában N6-on készülnek és akkor az órajel és a VRAM órajel növekedése. Valamint ennyit számít, hogy mennyire régen fejezték be a designt. Tehát hogy a navi21 esetén több órajelet találták még, mert hamarabb le kellett zárni.
De ha ezek igazak lennének, Abu nem incselkedne itt a wundertreiber dumával.
Viszont ha az előrelépés tényleg driverből jön, akkor megintcsak érdekes, hogy hogy lehet, hogy csak az új változatoknál és a nagyobb lapkáknál érezhető?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #57413 üzenetére
Ez attól függ, hogy egy pixelből mennyi sugarat lősz ki és meddig számolsz. 80-120 TFLOPS ide a belépő, de kellene hozzá 2-3 TB/s-os sávszél is, ha vannak másodlagos sugarak. Ha nincsenek, akkor az 1 TB/s elég.
Sosem lesz nem trükközgetős RT valós időben.
#57416 Petykemano : Nyilván a csoda a régi hardverkre is érvényes, csak még nem találkoztak vele. Ezért hülyeség ezt így összemérni most.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Valami.így néz ki
Szerintem ez egy navi31 lehet
Ha jól emlékszem, a navi 31-ről írták, hogy 7 chipletből áll.
Gondolom a 4 kicsi az infinity cache a 2 nagyobbacska a IO. Vagy fordítva.Megtaláltam greymon írását [link]
Az alapján:
A 4 kicsi az IFC lehet
A 2 nagy az 5nm-es CCD
És a középső nagy az IOD
Milyen durva lenne, nem?
Mármint hogy akkor milyen pici a CCD
Viszont akkor fura lenne az elrendezés. Az IFC eddig a GDDR6 és a compute blokkok között volt. Itt meg elég távol ábrázolódik.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #57418 üzenetére
Ez egy ARM szerverprocesszor.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Koszi!
Hat ha jol tudom a top GDDR7-es kartyak 1.5TB/s kornyeken lesznek, a HBM3 meg ugye tudna 3.27-et is csak ugye a Radeon VII ota nem lattuk HMB-et hasznalni konzumer/gamer kartyakon De akkor ha nem is ebben a generacioban de a kovetkezoben (2024) mar gond nelkul meglesz a felsokozepkategorianak is a 120+ TFLOPS es a 2TB/sec.Egyebkent most ezeket a TFLOP-sokat most mennyire vegyuk komolyan? Regen az AMD-e volt tulzo az Nvidiahoz kepest, majd jott az Ampere ahol az INT32-es egysegek tudtak lebegopontos szamitast is vegezni idealis esetben. 3 esetben volt ugye problema (korabbi Amperes PH cikkedbol):
1.) ha kellett INT32-es feladatot vegezni, es ha igen mennyit
2.) ugyanarra az utemezore ne keruljon ket egymassal fuggosegben levo szamitas
3.) ha a shadernek nagy a regiszter nyomasaUgye nincs okolszabaly, hogy akkor az Nvidia FP32-e valosagban mennyi, mert teljesen szituacio fuggo, de kb az RDNA2-hoz kepest a legtobb szituacioban olyan 0.7-es szorzo a valos. Most ha jol ertem az AMD is lobogtatja majd hogy neki is 100TFLOPS kornyeken van a csucs, mindezt ugy hogy a 6900XT 23 volt. Nyilvan nem lesz 4.5szer erosebb, jo esetben is ennek a fele ha kijon, a kerdesem hogy az AMD az Nvidiat leutanozva szinten kitomi INT32 feldolgozoval es befogja oket FP32-re, vagy honnan ered ez a boduletes ugras?
Ha NDA erzekeny dolog, akkor csak viragnyelven hogy melyik iranyba kell gondolkozniHi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Petykemano
veterán
Igaz, ez a Graviton3
Elnézést a téves fellelkesülésért.Azért mondanál pár szót arról, hogy a Graviton3 esetén a chipletek miként kapcsolódnak egymáshoz? Ez ugyanolyan MCM, mint amit az AMD csinált eddig is, csak trükkösen közel teszik egymáshoz, vagy van valami speciális kapcsolat, mint amilyen az EFB? Interposert nem látok.
Az AMD miért nem használ ilyet? Vagy az RDNA3/zen4 esetén már fog?Köszi
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #57420 üzenetére
Ugye ez a co-issue képesség. Ilyet csinálhat az AMD is, de azt nem tudom, hogy csinálnak-e.
Az a helyzet, hogy a pletykák szerint több SIMD32 lesz egy WGP-ben. Állítólag 4 helyett 8, de nem tudni, hogy miképpen lesz beépítve. Ha ugye mindegyik SIMD32 kap skalár egységet, akkor ott ugye nincs co-issue, mert különállók. Ha két SIMD32 kap egy skalár egységet, akkor az sem feltétlenül jelent co-issue modellt, mert ettől még a SIMD32-höz tartozó regisztertár lehet különálló, lásd GCN. Akkor lehet ebből co-issue, ha két SIMD32 lesz egy regisztertáron és egy skalár egységen.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Tehat ha jol ertem eddig 4 SIMD32 volt 4 skalarral, most meg lesz 8 SIMD32 es a kerdes hogy 4 vagy 8 skalar lesz (illetve ha 4 akkor regisztar az hogy lesz). Erre van vmi adat, hogy mennyire tranzizsztor/koltseg/fogyasztas koltseges plusz skalar egysegeket berakni?
Valoban realis lehet hogy mondjuk a 6900XT 300wattbol tudott 23TFLOPS-ot most meg a 7900XT 92TFLOPS-ot hozna 500 wattbol? Ez kereken 2.5szeresen jobb FP32/watt arany lenne.
Tudom hogy ez nem valthato at valos teljesitmennye, de ez egy mernoki csoda lenne ha egy generacion belul 2.5szeres perf/watt ertek lenne. Ezert gyanakszom ra hogy az AMD-nel is ez egy ,,trukkozes" lesz, tulszep hogy altalanos esetekben ez az ertek igaz legyen.Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
_drk
addikt
Az Nvidia-nak nem lesz hátrány egy idő múlva, hogy alig megy játék a kártyáikon?
A fő gamer ipar a konzol, ahol AMD megy.
A PC ami vegyes lenne meg szűkölködik VGA-kban.
Ezáltal a vissza jövő információk tömkelege AMD, csak kevés Nvidia.
Vagy a konzol alapból nem számít és tök mindegy, mert mindenből kevés van? -
Petykemano
veterán
hosszú éveken keresztül az volt a várakozás a közönség részéről, hogy az AMD a konzolokon keresztül majd a maga irányába fordítja a dGPU piacot is.
Erre eddig nem került sor, az Nvidia nagyon ügyesen tartja a dGPU piacon elért részesedését és gyakorlatilag elsőszámú szállítónak számít - legalábbis GPU alapokra épülő - ML/AI hardverek tekintetében, tehát az adatközpontokban is.Persze ez nem jelenti azt, hogy a látszólagos status-quo valójában nem az általad kérdezett egymásnak feszülő nagyerejű érdekek miatt látszik-e mozdulatlannak.
Tehát hogy lehet, hogy a 20%-ban, amivel az AMD rendelkezik még a dGPU piacon lehet, hogy nagyonis benne van az, hogy a konzol az ő kezükben van és AMD hardverre készülnek a konzolos játékok. Lehet, hogy ha az nem lenne, abovo nvidia alapú lenne a konzol, akkor az AMD GPU részlege már csődbe állt volna.A jövő útjai kifürkészhetetlenek.
A piaci részesedéshez nyilvánvalóan több dolog is szükséges. Kell egy jó architektúra, amiből egyszerre kell tudni jobb (király termék) terméket készíteni és ezt elfogadható gyártási költségek mellett. A "mindshare" jelenleg olyan, hogy minden az nvidia mellett szól. Ha az Nvidia kártya 3-4%-kal gyorsabb, akkor akkor is az a tuti, ha egyébként kétszer annyiba kerül és kétszer annyit fogyaszt.
Azt mondják, hogy az RDNA2 jó belépő volt a Mindshare megtörésére (~zen2) és az RDNA3-mal az AMD úgy érkezik meg, mint a zen3. Mármint hogy tényleg jobb lesz. Ahhoz képest, hogy a GCN idejében látszólagosan mennyire állt a fejlesztés és mennyire csak ilyen low-hanging fruit jellegű kisebb átalakítások zajlottak, az RDNA-val nagyon beindultak. Twitteres csiripelők azt csiripelik, gyakorlatilag nincs olyan része az RDNA3-nak, ami ne került volna átdolgozásra.
Ugyanakkor azt is mondják - csak hogy ellenpontozzam -, hogy a következő 2-3 év során akár a MS, akár a Sony dönthet úgy, hogy a következő konzolt csak Intel vagy csak Nvidia alapon kéri (esetleg versenyeztetve a beszállítókat) - lévén, hogy már mindhárom gyártónak lesz olyan hardveres egyvelege, amivel meg tud felelni az elvárásoknak. (Én például arra látok esélyt, hogy a Sony a cloud gaming miatt az nvidia-val bűtorozzon össze a konkurens MS helyett.)A másik tényező pedig a gyártási kapacitás. AZ elmúlt 1-2 évben egészen biztosan minden gpu gyártó annyit kártyát adott el amennyit csak le tudott gurítani a gyártósorról. Így jött ki a 80-20. Valahogy az Nvidia mindig több gyártókapacitást talál. Márpedig megfelelő volumen hiányában hiába is volna elképesztően jó az RDNA3.
Úgyhogy ez egy összetett kérdés, valójában még sokkal több dologtól is függ, mint amiket én itt most elsoroltam. Ezért én nem aggódnék amiatt, hogy az Nvidia a konzolok miatt kerülne hátrányba.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #57426 üzenetére
"Azt mondják, hogy az RDNA2 jó belépő volt a Mindshare megtörésére (~zen2) és az RDNA3-mal az AMD úgy érkezik meg, mint a zen3. Mármint hogy tényleg jobb lesz."
Jobb lesz az RDNA 2-nél de az Ada-nál már inkább azt mondják az utóbbi hetekben , hogy nem igazán....
A Zen 3 nagyon jó és a kettő is az volt de ehhez az kellett hogy Intel töketlenkedjen, lekezelje AMD-t és mindenki mást.
Nvidiára sok mindent lehet mondani de hogy lekezelné az AMD-t vagy hagyná úgy lépni ,hogy nekik erre nincs válaszuk azt egyáltalán nem. Évek óta komolyan veszi, hiába bármilyen kis részesedés akár 20 % akár 50%. nem hiszem, hogy bármi áron is elengedné presztízsből a Konkurenciát .Teljesen más a két cég ( Intel -Nvidia) az AMD konkurenseként. Ha Intel nem áll le már rég 5 vagy 3 nm gyártáson tolná ki a GPu kat és AMD nem lenne most ekkora előnyben és valószínűleg nem is menne ennyire a szekér.
Nvidia nem áll le nekik tényleg mindig van egy fiók. Míg jensen vezeti a céget ez így is lesz szerintem.."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
"Jobb lesz az RDNA 2-nél de az Ada-nál már inkább azt mondják az utóbbi hetekben , hogy nem igazán...."
Már előre látom:
- De az AMD sokkal jobb, mert fejlettebb chiplet technológiát használ és így kevesebb lapka pazarlódik és gyorsabban képesek reagálni és igaz, hogy az Nvidia egy ujjnyival hosszabb, de az csak azért van, mert az AMD csak N5 gyártástechnológiát használ, az Nvidia meg 4N-t, vagyis 4nm és saját magukra szabva. (4N talán az egy évvel később érkező N4X előfutára lehet) Majd ha a vált az AMD is N4X-re, akkor majd le lesz alázva az Nvidia!
- De az Nvidia mekkora király már, hogy hagyományos módon, monolitikus chippel is behúzta. És lehet, hogy az egy ujjnyival való vezetéshez 100W-tal többet fogyaszt, de hát egyrészt ez kit érdekel, másrészt meg ATTYAÚÚÚÚRISTEN milyen alázás lesz itt, ha majd egyszer az Nvidia is chipleteket gyárt. A következő generációban földbe lesz döngölve az AMD![ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #57423 üzenetére
A vektor ALU annyira sok tranyót nem igényel, de a külön adatút, a regiszter hozzá, és a skalár egység azért nem olcsó.
A TFLOPS az egy csalóka adat manapság, mert a felépítést nem ismerni. Emellett ugye az is nagy kérdés, hogy az Infinity Cache mekkora lesz. A 128 MB az nem túl sok, de ha mondjuk lesz 512 MB, akkor az már elég kemény lenne, és az durván az egekbe lőné a tiling működését. Fél giga cache már 4K-n 64 bájtot tud tárolni pixelenként, az kurvára acélos, és ez például bőven nagyobb súllyal ad bele a teljesítménybe, mint a nyers TFLOPS.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Petykemano #57428 üzenetére
Nem hiszem hogy ez lesz
Mindkét cég valódi fejlesztést rak le most az asztalra ha igazak a pletykák és attól függetlenül ez MCM vagy Mono. Tök szuper dolog ez"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
[AMD preparing Smart Access Storage technology, coming to Corsair Voyager laptop]
Tehát AMD nél Smart Acess Storage)( SAS), Nvidiánál RTX IO . Intelnél ....?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel még a Resizable BAR-t se implementálta végleges formában. Egyelőre lassít a megoldásuk a teljesítményen. Ők majd hoznak rá egy új mikrokódot, de nagyon messze vannak attól, amit mondjuk az AMD-féle SAM tud. És még az NV-féle Resizable BAR teljesítményét sem érik el, pedig azt igazán nem nehéz behozni.
A Smart Access Storage-hez annyit, hogy az nem igazán szabványos megoldás. Ryzen és Radeon kell hozzá. Más kombóval nem fog menni. Talán az Intelhez is megoldják egyszer, de nehezebb a probléma, mint a Resizable BAR esetében, így nem elég csak a mikrokódot optimalizálni. Magát a hardvert kell úgy tervezni, hogy optimálisan működjön, és erre az Intel évek múlva tud reagálni. Ez nem fog ám működni minden Ryzenen, mert nem mindegyik van erre tervezve.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Vicces hogy jon az uj generacio es eszuk agaban nincs az 6x50-eseket 6x00 arban adni es a korabbiakat meg kivezetni. Az is nagy marha aki most ruhaz be ezekre (tudom, meselted hogy te EVGA-nal msot vettel, de nalad meg van esely hogy idoben kiszallsz es akar nyereseggel tuladsz rajtuk ). Nem tudom elkepzelni hogy a 3-4 honap mulva erkezo generacio ne legyen 1.5szer jobb perf/price aranyu. Meg ha emelnek is a kategoria arakon akkor is boven boven jobb lesz.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
félisten
válasz GeryFlash #57434 üzenetére
Már megtörtént, el is ment a 3080, barátomnak nyereség nélkül.( ő állta a grill partira a sört )
Kepler szerint ennek annyi értelme volt, hogy könnyebben elfogadják majd az RDNA3 MSRP árát mert ez valahol félúton lesz az RDNA 2 és az között talán.
.5600XT $300
6600XT $380
6650XT $400
7600XT $450[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GeryFlash
veterán
Igen ez benne van. Komoly lenne ha ket generacio alatt 1.5szerezodne az ar, de gondolom a banyaszlaz utan levontak a konzekvenciat a VGA gyartok, vagyis hogy a PC gamerek tureshatarat eddig alaposan alulbecsultek, es ha ketszeres arat nem is szivesen de masfelet lazan kifizetnek foleg a chip hianyos evek utan. Es ugye az sincs hogy bemesz a boltba es veszel egy uj konzolt, ha azt akarsz akkor joesellyel varni fogsz, szoval arrol az oldalrol se tortent nagy jatekos elszivas, ugyanannyit tudtak eladni PS5-bol ennyi ido alatt mint PS4bol (PS4bol 26honap alatt 18.5M, PS5bol 25 honap alatt 17.3M), nyilvanvalo a demand nagyobb lenne de hat... Xboxbol marginalisan de tobbet adtak el mint a prevgennel.
Milyen smokert hasznaltatok es mi volt a hus?
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
MZsoltee
veterán
válasz GeryFlash #57436 üzenetére
Ez azért is van, így mert lassul a fejlődés a jatékfejlesztés tekintetében, régen (2000-es évek) egy 3-5 éves vga-val egy új game nem is indult el.
Ma még egy RX 480-al vagy 1060-assal majdnem elindul az összes game és a legtöbb játszható is közepes beállításokkal. Ezek kb 6 éves középkategóriás vga-k.A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Petykemano
veterán
Az áremelési szándék valahol érthető.
Egyrészt biztosan drágább minden, mint amikor az RDNA2 elrajtolt. Azért a világon mindenütt van 5-10%-os infláció (ami persze nem azt jelenti, hogy minden egységesen 5-10%-ot drágul, ennek ellenére -), tehát nem ördögtől való gondolat.
Másrészt amennyiben a 7600XT a Navi33-ból készül majd, akkor elmondható, hogy elvileg a Navi33 egy nagyobb lapkaméretet is jelent majd, mint a 600-as szint eddigi tagjai (251mm2, 237mm2)
És ami még érdekesebb kérdés, hogy amennyiben a 7600XT valóban abból a vágatlan navi33-ból készül, ahogy azt pletykálják, ami megközelítőleg egy navi21 teljesítményét fogja hozni, akkor azért az egy kb 80%-os (1.8x) teljesítményjavulást is jelent a kategóriában. Az 5600XT-hez képest pedig 150%-os növekedést (2.5x)Számomra éppen ezért nehezen hihető, hogy a 7600XT egy vágatlan navi33 lenne, de ezt most hagyjuk.
Én továbbra is óva intenék mindenkit azzal kapcsolatban, hogy messzemenő következtetéseket vonjon le a DIY dGPU piac fizetőképességével, árrugalmasságával kapcsolatban.
Egyrészt nem tudhatjuk, hogy mennyi ment bányászatra. másrészt azt sem tudhatjuk, hogy akik nem kifjezetten bányászati célra vették, mennyien voltak hajlandók úgy kifizetni magasabb összeget, hogy a felár majd bányászattal visszajön. Ugyanők bányászati háttér nélkül már nem lesznek hajlandók kifizetni ugyanazt a felárat.
A kérdésről egyébként szerintem árulkodó a nem reprezentatív steam survey, ahol még mindig az 1060-as, 1650-es, 2060-as kártyák dominálnak. A 3000-es széria 50-es 60-as eladásai a steam survey által megmutatott kép alapján árnyékai az nvidia régi önmagának. Másként megfogalmazva a steam.-ben ezen kártyák penetrációja messze elmarad a szegmens korábbi generációitól. Ebből én bizony azt olvasom ki, hogy az elmúlt 1-2 év lokális csúcsnak minősülő emelkedett áron történt eladási számai nem ugyanazoktól származik, akik korábban 1050-2060 vásárlók voltak.A GPU árak folyamatosan csökkennek, a napokban már volt egy-két olyan akció, amelyben rebate-tel msrp alatt lehetett hozzájutni kártyákhoz. A AMD a saját store-jában $100-os akcióban árulja a 6900XT-t.
5-6 hónap lehet, míg az első RDNA3 kártya elrajtol. Az új kártyák árait látva többen úgy nyilatkoztak, hogy "ne vedd meg"Persze lehet, hogy van valami, amit nem tudunk. Például nagy dobás lenne, ha az AMD az RDNA2-t is úgy készítette volna el, hogy már fogadni képes 3D tokozott cache-bővítést. Na az mondjuk megmagyarázná, hogy miért annyival gyorsabbak és indokolná a magasabb árat is.
Bár nem tudom, nevezné-e Abu a 3D Infinity Cache-t csodának, vagy Wundertreiber-nek.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
_drk
addikt
válasz Petykemano #57426 üzenetére
Köszi a választ!
Az durva lenne hogyha az AMD vs Nvidia a konzolokban folytatódna.
Bár ott a háttérben én érzek egy dealt, hogyha ezen bukna be valaki az ciki lenne.
Meg amúgy csak az AMD tud jót csinálni prociból is és vga-ból is, ami egybe forrasztva igazán jó.
Az Intel örül majd ha összedob valami használható kártyát, Nvidia-nak meg nincs procija.
Külön-külön megegyezni, meg hogy ezek egybe tényleg jól is működjenek meg lehet hogy a nagy cégek se akarják. Túl sok lenne már a knowhow felfedés.De én ehhez nem értek
Egyébként ha egyszer véget ér a mostani bányakorszak, olyan káosz lesz itt...
Nvidia szerintem benyalja, ha az összes kártya a használt piacra kerül.
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #57438 üzenetére
MLiD Tom szerint szeptember végéig (2022 Q3) megérkezik a Navi33. Szóval valószínűleg valamikor nyár vége felé érkezhet majd. A Navi31 érkezik majd 5-6 hónapon belül, vagyis a karácsonyi szezonra ütemezve.
A frissített kártyákon esetleg használt 3D tokozott cache esélyének szerintem az mond ellent, hogy az 5800X frekvenciáját is vissza kellett fogni, míg az érkező 6x50 kártyák működési frekvenciája a hírek szerint határozottan magasabb lesz a korábbi stepping értékeihez képest. Persze azt nyilatkozta az AMD, hogy dolgozik a V-Cache miatti korlátozás elhárításán, de kétlem, hogy máris megoldották volna, és még további lazítást is elértek volna a frekvenciakorlátot illetően.
-
Petykemano
veterán
> Meg amúgy csak az AMD tud jót csinálni prociból is és vga-ból is, ami egybe forrasztva igazán jó.
> Az Intel örül majd ha összedob valami használható kártyát, Nvidia-nak meg nincs procija.
Hát én ebben azért nem lennék ennyire biztos.
Ma még lehet, hogy nem tudna az Intel letenni egy jó konzol lapkát. De úgy tűnik, hogy 1-2 év múlva már lehet. Az Intel előtt nyitva áll az ajtó, hogy csináljon olyan APU-t, amit nagyobb IGP-vel szerel. Mármint nekik a piaci dominanciájuk is megvan ahhoz, hogy egy ilyen terméket termékbe tegyenek, másrészt az AMD esetleg eddig azért sem csinált ilyet, mert egy ilyen szerkezet esetleg érdekkonfliktust eredményezett volna a hasonló hardverben utazó konzol megrendelőkkel. Az Intel kezét ilyesmi egyáltalán nem köti.Az Nvidia pedig nagyonis fejleszti az Arm processzorát. Azzal persze PC piacon még nehezen lehetne piacra lépni. Ebben lehet, hogy a Steam természetes partner lehetne. De egy MS vagy Sony által megrendelt konzol esetén nem biztos, hogy az ISA a legfontosabb tényező. Annyi ISA-t használtak már. Nem tudom, hogy az, hogy most x86 ISA van használatában, ez mennyit könnyít a fejlesztésen. Ha az azonos ISA a dev és a production környezet között sokat számít, akkor a dev környezetet is át lehet állítani. Persze ez nyilván az Nvidiával való együttműködésben egy plusz macera. De ha pl a Geforce Now alatt is Arm procik lesznek majd, akkor ha az ISA annyit számít, akkor a Geforce Now-val való összebútorozás adhat annyi többletet a Sony-nak, hogy megérje.
A lényeg, hogy szerintem nem annyira lefutott verseny ez mondjuk 2 év múlva.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #57441 üzenetére
Az Intel előtt nyitva áll az ajtó, hogy csináljon olyan APU-t, amit nagyobb IGP-vel szerel. Mármint nekik a piaci dominanciájuk is megvan ahhoz, hogy egy ilyen terméket termékbe tegyenek, másrészt az AMD esetleg eddig azért sem csinált ilyet, mert egy ilyen szerkezet esetleg érdekkonfliktust eredményezett volna a hasonló hardverben utazó konzol megrendelőkkel. Az Intel kezét ilyesmi egyáltalán nem köti.
Nem láttam akkora sikernek a Kaby Lake G-t, hogy ezt ennyire biztosan ki lehessen jelenteni.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #57440 üzenetére
Nem akarnék erősködni, mert eddig semmilyen jel nem utalt arra, amit felvetettem.
De én úgy tudom, hogy az 5800X3D frekvenciáját alapvetően a 1.35V értékben maximalizált feszültség miatt kellett visszavenni. Ennél a többi Ryzen chip magasabb feszültséggel (1.4-1.45V) is szokott menni.A GPU-k üzemi feszültsége meg tudtommal 1.1-1.2V táján van, tehát itt nem lehet ugyanaz a korlátozás, mint az 5800X3D esetén.
Egy 3D tokozott cache lapkának persze fogyasztása is nyilván van. De a frekvenciacsökkentést az 5800X3D esetén nem a fogyasztás indokolja, mert a tesztekből az derült ki, hogy a 3D tokozott L3$ bővítmény ellenére kevesebbet fogyaszt, mint az 5800X.
Ezzel azt akarom mondani, hogy szerintem ha lett volna lehetősége az AMD-nek magasabb TDP-vel kiadni az 5800X3D-t, akkor se tudta volna megtenni, mert nem azért alacsonyabb a frekvencia, mert már így is túl sokat fogyaszt, hanem valamilyen más okból szükséges 1.35V-os feszültség korlát miatt.
Viszont ez az 1.35V-os limit nem korlátoz, nem tesz szükségessé fekvenciacsökkentést a GPU-k esetén. Ráadásul a GPU-k esetén könnyebb növelni a TDP-t is, ha indokolt.
Ezzel együtt mondom, nem erősködnék amellett, hogy igazam van. Csak azt mondom, hogy a CPU-knál érvényes frekvencia-csökkentési kényszer annak oka miatt nem zárja ki, hogy a GPU-k esetén növelni tudják a frekvenciát.
Viszont a rendre
12%-os, 12%, 9%-os VRAM órajel emelkedés
és a 3%-os, 1%-os, 2%-os órajel emelkedés
nem igazán magyarázza a
20%-os, 16%-os, 11%-os teljesítménykülönbözetet
6950XT vs 6900XT, 6750XT vs 6700XT, 6650XT vs 6600XTUtóbbi esetében még so-so. De általában a VRAM frekvencia és a core frekvencia növekedésének mértani közepe szokott teljesítményben kijönni.
Még esetleg el tudnék képzelni, hogy boost órajelet nem, de alapórajelet találtak ennyit egy új steppingben.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #57442 üzenetére
a Kaby Lake G-t én se.
De azóta azért eltelt pár év.
Az AMD kitalálta az infinity cache-t, amiből 16-32MB szükségtelenné teheti a nagyobb méretű IGP-k esetében a dedikált memóriát. Se interposer, se HBM nem szükséges.(Megkockáztatom, hogy a Kaby Lake G létrejöttéhez lehetett köze a később Intelhez távozott Raja-nak. Úgy értem, hogy egy semi-custom megrendelés leple alatti technológia / know-how transzfer volt)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #57444 üzenetére
Egy Navi24-et simán be lehetne tokozni egy 4 magos CPU mellé, budget gamingre kiváló lenne. Ha mondjuk ugyanez menne 6 vagy 8 maggal is, akkor egy komolly APU-t hoznának létre, bár az ára is meglenne. Talán a magas ár miatt nem csinál ilyet az AMD, mert annyira niche piaci igény tudna kielégíteni vele.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #57445 üzenetére
Egyetértek.
Annyit kellene csak módosítani, hogy a 64 bites GDDR6 vezérlőt lecserélik IFOP-ra és mondjuk +16MB IFC-re, hogy kevésbé szorítson a DDR cipő.Magas ár? $169-$199-ért ezzel a 107mm2-es lapkával szerelve egy egész kártyát kapsz hűtőstül, GDDR6 ramostul, PCB-vel együtt. MLID egyszer készített BOM listát a 6500XT-hez, az alapján maga a lapka legfeljebb $30 lehet. Tehát egy $200-300-os 5600X/5800X árán legfeljebb $100-t dobhatna.
Vajon a Chromebookokba szánt 180mm2-es Cézanne Barcelo nevű új steppingjének 2 magos (60-70%) illetve 4 magos (50-60%) vágott változataiért mennyit kaphatnak?
Ezzel együtt lehet, hogy tényleg niche piaci igény. a DIY persze önmagában piaci. Máskülönben meg szerintem leginkább azért, mert az OEM-ek nem szeretnék, ha nem ők válogathatnák meg, hogy milyen CPU-t milyen GPU-val párosítanak.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Petykemano #57443 üzenetére
Álom volt az a 15-20%
Nincs itt semmiféle wundertriber vagy WunderzwischenspeicherTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
- New rasterizer control fields (Lightning accel.)
- 6 Shader Engines for RDNA3 (8 in another place)
- Variable Rate Shading (VRS) with 4 pixel supported, not only 2
- New Oreomode
- Removed Enhanced Quality Anti-Aliasing EQAA"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Petykemano #57438 üzenetére
Jó meglátások
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Linux kezdőknek
- Gaming notebook topik
- Autós topik
- Zyxel NAS326
- Milyen videókártyát?
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- ASUS RTX 3070 Ti TUF Gaming OC 8GB használt videókártya eladó garanciával!
- GeForce RTX 3060 Ti GAMING Z TRIO 8GB (ingyen posta)
- Palit RTX 2060 Super 8GB GDDR6 használt videókártya eladó garanciával!
- JÉG Kisbironak!ASUS TUF GAMING RTX 4090
- Sapphire Pulse AMD Radeon RX 6600 8GB használt videókártya eladó garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest