Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Z10N #56112 üzenetére

    A Vulkan eléggé lemaradt a DirectX 12 mögött. Nagyon késve implementálják a Microsoft újításaihoz hasonló pipeline-okat, illetve a Microsoft fejlesztőeszközei lényegesen korszerűbbek. A DirectX 12 óriási előnyt kovácsol abból, hogy a Microsoft egy rakás pénzt önt a PIX-be, ami optimalizálva van AMD-re, NV-re és Intelre is. Tehát van egy alapvető fejlesztőeszközöd, amelyiket minden gyártó támogat, és alaposan fejleszti a Microsoft. Emiatt nem igazán tud annyira erősen terjedni a Vulkan, mert ott ez hiányzik. Van egy RenderDoc, ami önmagában marha jó, de szorosan csak a Radeon GPU Profilerrel van interoperabilitása. Tehát amit a PIX-ből meg tudsz csinálni AMD-re, NV-re és Intelre, azt Vulkan alatt csak AMD-re tudod megcsinálni, a többi gyártóra meg valahogy meg kell oldani a profilozást, erre nem éppen olcsó alternatívák vannak. Ez azért nem egy kedvező alap a fejlesztőknek. A Vulkan határozott előrelépés az OpenGL-hez viszonyítva, de a Microsoft azért még mindig jóval több pénzt tud ebbe belerakni, és ez látszódik is a DirectX 12-es játékok számán. Nem mellesleg amelyik cím támogatja a Vulkan és a DirectX 12 API-t is, annál is az utóbbi a gyorsabb, igaz elhanyagolható mértékben.

    Viszont ha megnézed a képességeket, akkor megint a Microsoft lép leghamarabb. A Vulkan nagyon messze van attól a bekötési modelltől, amit a shader modell 6.6 bevezetett.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák