Új hozzászólás Aktív témák

  • Users Kft.

    csendes tag

    válasz waithEard #1253 üzenetére

    Kedves waithEard!

    Távol álljon tőlem, hogy védjem azt, akinek erre nincs is szüksége, csak szeretném, ha mindenki kicsit tisztábban látna a garancia folyamatának kérdésében.
    Három lehetőség van:

    1. A gyártónak van magyarországi szakszervize, elméletileg ez a legegyszerűbb, beviszed (jobb esetben futár jön, hozza-viszi) gyorsan lezárul, mindenki örül. Pl.: Samsung, Acer, egyes Asus termékek. Természetesen ezeket is viheted (hozhatod) a forgalmazóhoz, de pont ugyan oda fogjuk vinni, küldeni, mint az Te tennéd, csak további egy-két nap átfutási idővel jön-megy. Ha Veszed a fáradságot és 1 perc gúglit hamarabb megkapod azt, amiért egyszer már nem is kevés pénzt fizettél.

    2. A gyártónak egy magyarországi hivatalos disztribútora van és nincs szervízhálózata. Bár ez ellent mond a piac logikájának, hisz nincs konkurens importőr, de még is az esetek java részében a hibás termékeket szó nélkül azonnal cserélik egy szép új dobozos eszközre. Gyorsan lezajlott, örülünk mind a ketten.

    3. A gyártónak zsebkendőnyi kis országunkban számtalan hivatalos importőre van. Pl.: Asus-Gigabyte alkatrészek. Nah itt jön a fekete leves. Elromlott, visszahozod. Elviszem a forgalmazóhoz (nem a gyártóhoz, ezt mind a ketten tudjuk, hogy butaság), eltelik jó esetben 1-1,5 hét rosszabb esetben 2-3, mire visszakapunk egy nem gyári csomagolásban, hanem antisztatikus zacskóban figyelő alkatrészt, ami gyárilag javított. Ezzel több probléma is van: Pl.: a sorozatszáma nem egyezik meg a leadott termék sorozatszámával. A magyar fogyasztóvédelmi törvény nem ismer olyat, hogy a gyártó új sorozat számot adott a terméknek, még ha ez így is van. Ilyenkor két dolgot tehetek:
    - Nem fogadom el a terméket, és elkezdődik egy meddő 1-2 hetes huzavona, amiért az összes garanciális ügyintéző nagyon utál, majd később némi nyomásra még is kicserélik szép újra, de addig Te 400* fogsz felhívni, teszem hozzá jogosan, hogy mi tart ennyi ideig, hisz ez alaphangon több mint egy hónap.
    - Elfogadom a javított alkatrészt, ezzel kockáztatok egy nem túl vicces összegű bírságot, illetve tapasztalataim szerint, ezek a garancia időn belül visszatérnek még egy fordulóra.

    Az, hogy nem azt a terméket kaptad vissza, amiért fizettél Ti vs. nem Ti illetve a történet további részét nem tudom kommentálni, nem is szeretném, mindössze arra szerettem volna rávilágítani nem feltétlen csak Neked, de a Te eseteden keresztül, milyen buktatókat rejt kis hazánkban egy garanciális ügyintézés.

    Üdv:
    Jahn Erhard

    [ Szerkesztve ]

    Jahn Erhard

Új hozzászólás Aktív témák