A The New York Times jelentése szerint a Meta azt fontolgatja, hogy bevezeti a fizetős Facebookot és Instagramot: aki fizetne az EU-ban, az reklámmentességet kapna cserébe. Erre a lépésre a hatóságok bírálatai miatt kerülhet sor.
Aki fizetne, az többé nem látna reklámot, míg az ingyenes, reklámos verziók ugyanúgy elérhetőek maradnának. A lépéssel a Meta elháríthatja állítólag a hatóságok aggályait, kritikáit, továbbá alternatívát nyújtana a reklámalapú szolgáltatásokra, ami az emberek adatainak elemzésére épít.
Hirdetés
Azt nem lehet tudni, hogy a fizetős Facebook és Instagram mennyibe kerülne.
Nem oldja fel a hírblokádot a Facebook
Ezzel párhuzamosan Kanada máris frissítette azt a törvényt, amelyben előírja a big tech cégeknek, hogy fizessenek a médiának a náluk megjelenő hírekért. A lépésre azért került sor, hogy eloszlassák az aggályokat – a Google és a Meta is jelezte, hogy az eredeti formában fenntarthatatlanná válik a működésük, a Meta ezért előre ki is tiltott minden hírt az országban a platformjairól. Ez az erdőtüzek és a lakosság tájékoztatása során komoly felháborodásokat okozott, de a Facebook-használat ennek ellenére sem csökkent az országban.
A Meta elégedetlen a kanadai kormány válaszaival, szerintük alapvetően hibás a törvény, ezt nem orvosolja a jelenlegi eljárás, így nem is érinti az üzleti döntésüket. Ezért a hírek továbbra sem lesznek elérhetőek Kanadában.
A Google mérlegeli a változtatásokat.
Mivel a média attól tart, hogy az online reklámpiacról kiszorítják a tech cégek, így mindenhol komolyabb szabályozást követel. Ausztrál és EU-s mintára indult a kanadai kezdeményezés, de egyelőre kevesebb engedménnyel.