Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
"A 64 oldalas jelentés szerint kötelezni kellene az AI-cégeket, hogy tartsák magukat az alapértékekhez, törvényekhez, a szellemi tulajdon tiszteletben tartásához, az etikus viselkedéshez, a tévinformáció és a gyűlölet megfékezéséhez."
Remélem ezt nem AI írta.
Amúgy igazuk van. Nagyon gyorsan fog nagyon sokat változni a világ. És nem feltétlenül csak jó irányba, sőt.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
danih
addikt
a tanulók is előszeretettel használják, hiszen sok feladatot megold helyettük néhány bevitt sor alapján
Ömm, nem pont ezért fejlesztik az AI-t?
Komolyra fordítva - engem abban érint hogy nekem is van gyermekem, egyik már iskolás. Én nagyon tisztelem a kihalóban lévő, klasszikus, lexikális tudású embereket de azt is értékelem, ha valaki megfelelően tudja használni a rendelkezésre álló technológiákat. Szóval, támogatnám a gyerekemet hogy AI-t használjon? Én azt mondom igen. HA: nem a saját lustaságát akarja kiváltani vele, hanem mondjuk valamit ellenőrizne, vagy pl. saját munkáját hasonlítja hozzá. Tanulja meg hogy működik, mert a technológia jön, lesz, és maradni fog. Itt is megjelenik a szülői aspektus. Mindenki mindent szabályozással oldana meg, de ez az aspektus szerintem elsődlegesen a szülő feladata. Persze értem mennyien vannak manapság akik csak bevágnának a suliba a gyereket aztán a tanáron kérik számon a problémáit... -
Ribi
nagyúr
Ezzel annyi a gond, hogy a gyerek annyira rá lesz szorulva, hogy amúgy buta marad mint a föld és azon gívül, hogy majd beírom a keresőbe, semmit sem tud. Gyerek ne használja. Felnőtt használja, mert már megtanulta az alapokat. Gyereknek hiába mondod ezeket a szép dolgokat, hogy ne lustaság miatt használja, meg ellenőrzésre, meg ... Szokásos kép amikor már a 2+2-t is kalkulátorba íja, mert hozzászokott. Szülő meg nem azért van, hogy 0-24 azt lesse, hogy mit ír a csemete a gépbe. Je meg már kézzel sem tud írni, hiszen arra sincs szükség. Az agya meg sorvadt marad, mert az ember olyan hülye jószág, hogy szükséges különféle dolgokat művelnie, hogy fejlődjön. Túl sok oka van annak, hogy tiltani kell gyerekektől az AI-t és sok mást is mert amúgy "korcs" lesz belőle.
-
-
Ribi
nagyúr
válasz
aprokaroka87 #4 üzenetére
És ezért sorvasszuk el mégjobban? Vagy miért jön ez ide. Sok területen nagyon hasznos lehet az AI. De gyereknek akinek tanulnia kellene, ne az AI adja készen a sablonszutykot. Mert akkor a gyerek nem tanul. És hülye marad. Ennyi.
-
danih
addikt
Túl feketén-fehéren nézed a dolgot. Enyém (majd, később) használhatja, bizonyos alapokra és felelősségtudatos használatra én magam fogom megtanítani. Megfelelő nevelés mellett nem kell 0-24 lesni, mit csinál a gyerek (a gépnél, vagy máshol). De elfogadom, ha valaki úgy gondolja, hogy ilyen nem létezhet. Én is éppen csak felsős voltam amikor géphez jutottam, annó ez nagy szó volt a 90'-es évek elején. Szüleim mondták később, hogy nem egy ember kérdezte meg tőlük, biztos kell-e ez a gyereknek, nem fog-e buta maradni... Én meg szépen megtanultam belőle angolul, egy csomó más dolog mellett - a gépek és az IT lett a hobbim, majd később a munkám is.
A magyar oktatási rendszer még mindig nagyon poroszos, és nem igazán felel meg a modern kor kihívásainak. Mint szülő, nekem feladatom lesz ezt kompenzálni és megágyazni olyan skill-eknek és gondolkodásmódoknak, melyeknek a gyerek később nagy hasznát veheti.[ Szerkesztve ]
-
Gargouille
őstag
Azért ha szétnézek a mai felnőtt társadalomban, hogy mennyi a "hülye", akik még mind a nagy lexikális alapú tudáson nevelkedtek, akkor azt hiszem, hogy nem kell annyira félni. Attól senki nem lesz okos sajnos - és a való életre sem készít fel -, hogy bemagoltatnak vele 150 verset meg 600 évszámot, meg "sablonokat" aminek a felét azonnal elfelejti, amint kilép az iskolából, a többit meg a következő 2 évben...
Nem azt kell tréningezni, hogy minél több adatot tudj fejben megjegyezni, hanem a készségeket, képességeket kell(ene) fejleszteni inkább.Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
válasz
Gargouille #7 üzenetére
Kíváncsi lennék rá hogy itthon a lakosság mennyi %-a tudna eljutni odáig hogy be tudja írni azt amit szeretne a chatgpt-be.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Gargouille #7 üzenetére
ezeknek magolásoknak nem az az értelme, hogy majd vissza tudja mondani a felnőtt az ejmiakőtyúkanyokendet hanem az, hogy az agy megtanuljon tanulni. Hogy amikor majd műteni kell a szivedet akkor ne googlekeresés alapján találja meg sebészként , hogy hol milyen mélyre kezdjen vágni.
-
Gargouille
őstag
"Hogy amikor majd műteni kell a szivedet akkor ne googlekeresés alapján találja meg sebészként , hogy hol milyen mélyre kezdjen vágni."
A tévedés kockázatával szerintem ennek a kettőnek az égvilágon semmi köze nincs egymáshoz. A megértés nélküli magoltatásnak egyetlen gyakorlati haszna az, hogy nem kapsz egyest miatta az iskolában. A szövegértés fejlesztésének például sokkal több haszna lenne, de ahhoz meg pont nem a magoltatásra lenne szükség.Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
turikos
csendes tag
Az oktatásban, sőt, talán még inkább azt megelőzően (mármint a tantervi keretek közötti, iskolai oktatásra értve) ott kezdődik a probléma, hogy a gyerek egész nap a Subway Surferszt nyomja a telefonon, de azt nem tudja, hogy WC használat után kezet kell mosni. . .
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Gargouille #10 üzenetére
de van, a magoltatás alakítja ki az agyban azt a képességet, hogy olyan dolgokat képes legyél megtanulni amit nem megérteni kell hanem simán csak tudni. Rengeteg olyan dolgot kell tudni ami száraz információ de szükség van rá ha nem könyvből/gugliból akarsz feladatot megoldani. Ha ez a képesség nem alakul ki akkor lesz az amit fentebb írt valaki, hogy a 2x2-t is beütik a számológépbe. A szövegértés és magolás nem egymást kizáró képesség hanem párhuzamosan kell mindkettő. Hiába érted meg, hogy adott feladat a kör területének kiszámításásán alapul ha nem tudod a kör terület képletet és nem tudod mit jelentenek a képletben a betűk.
-
azbest
félisten
válasz
arnyekxxx #13 üzenetére
erre jó a négyjegyű függvénytáblázat. Meg kell mutatni midenféle ismeretet, hogy legyen róla emléke és tudja hogy hol kell keresni. De nem a magolást számonkérni. Az összefüggések és a probléma megoldási módszerek a fontosak, nem az, hogy vissza tudja mondani a bibliát.
#2 danih
pontosan. A saját emlékfoszlányok segítségével kiválasztani, hogy melyik a tényleg helyes megoldás a sok rossz közül, amit a kereső vagy épp az ai kiad. Ebben nagyon gyenge a hazai oktatás, mert ehhez az oktatónak is értenie kéne hozzá és munkásabb ellenőrizni is sokszor, mint a magolóst, hogy szó szerint egyezik -e a szöveg.[ Szerkesztve ]
-
robis74
újonc
Lexikális tudás ahhoz is kellene hogy megértse mi van odaírva. Sajnos a mai oktatásból kikerülő gyerekek többsége funkcionális analfabéta.
Pedig ami érdekli a gyereket, azt a tudást szívja magába, csak az a tudás nem lesz elég a jövőjükre tekintve. -
peppa
kezdő
válasz
arnyekxxx #13 üzenetére
Ez szerintem kor és tartalomfüggő. Az írás, olvasás, számolás, szorzótábla olyan alapkészségek, ami mindennek az alapja az általános iskolában. Ha ezek hiányoznak, az nagy baj. De szerintem egy gyerek számára nem annyira hasznos mindennek (is) a szintetikus bemagolása, ami számára nem jelent semmit. Olyat tanuljon, aminek számára is van jelentősége. Ha valaki az általános végére jó lesz matekból és aktívan tud szerepelni egy 1 órás színdarabban, annak szerintem a későbbiekben nem lesz több problémája annál, mint aki megtanult 150 verset és 600 évszámot.
-
peppa
kezdő
Hogy mi érdekli a gyereket az egy nagyon csalóka dolog tud lenni. Egy bizonyos korig kb bármi, amit szülőként, tanárként elé teszel. Előfordulhat az is, hogy egy gyerek nem akar majd annyira tudást magába szívni az iskolában, ha a figyelemlekötésre kimaxolt socialmédiában szabadon barangolva minden erőfeszítés nélkül érdekes tartalmak jönnek. Egy tantermi óra nagyon nehezen fogja lekötni a figyelmét, mi lenne neki érdekes benne? Erről a fordulatszámról lelassulni egy meséhez, könyvhöz, vershez szükséges tempóra, vagy kitartást igénylő feladatokra nagyon nehéz feladat.
Nem azt mondom, hogy a szabadjára engedett média fogyasztás okoz minden gondot, de ez is egy faktor abban, hogy az iskolában nehéz befogadni az anyagot és szerintem nem az jó irány, hogy az iskolát kell felpörgetni erre fordulatszámra.
-
Gargouille
őstag
válasz
arnyekxxx #13 üzenetére
"de van, a magoltatás alakítja ki az agyban azt a képességet, hogy olyan dolgokat képes legyél megtanulni amit nem megérteni kell hanem simán csak tudni."
De ez egyszerűen nem igaz. Egy gyerek például már jóval az iskola elkezdése előtt is bődületes mennyiségű adatot memorizál teljesen magától is, ezt a képességet nem az iskolai magoltatás alakítja ki. Gondolj csak rá, hogy mondjuk egy 5 éves gyerek mekkora szókinccsel rendelkezik, mennyi fogalmat tud, hány mese szereplőit vagy akár komplett részleteit tudja szó szerint is idézni stb. Ez a képesség eleve ott van a fejben, kinek-kinek más mértékben.
Ami érdekel vagy amit rendszeresen használsz, azt memorizálja az agy. Ami felesleges információ és nem is használod (például az iskolában magoltatott szövegek túlnyomó többsége is ilyen), azt egyszerűen el fogod felejteni idővel, maximum töredékek maradnak meg. Az orvosos példádat ha nézem, ott az orvos olyan lexikális tudást memorizál, amit nap mint nap használ is a munkájában, ez tehát nyilvánvalóan megmarad. De ezt a képességet nem az iskolai magoltatás alakítja ki, ez természetes módon adott.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Ezekiell
veterán
Az UNESCO szerint szenvedünk azzal, hogy az oktatási rendszer átalakulásának sebességét a technológiai fejlődés és a gépi tanulási modellek fejlődésének sebességéhez igazítsuk. Gyakran a kormányok és iskolák úgy karcolják fel az ismeretlen technológiát, hogy vezető tudósok is azt állítják, nem értik annak működését, tették hozzá.
Na, akkor kishazánk védve is van, mert lószart nem alakítunk az oktatási rendszeren, hanem hagyjuk lerohadni. Problem solved.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
válasz
Gargouille #20 üzenetére
Mint ha valahol azt olvastam volna hogy az agy direkt is " szelektál "
-
ddekany
veterán
Az oktatás, amilyen mostanában, egyszerűen undorító. Amikor direkt nem teszik semmihez oda, hogy miért van, csak hogy így van. Amkor direkt lényegtelen dolgokat tanítanak, amikor van több lényegesebb ami kimarad. Saját gyerekem könyveiben látom.
DE, ez semmit nem változtat azon, hogy a "generatív AI" hogyan fog hatni az emberek gondolkodási képességére. Főleg, hogy annak lényege, hogy majd, az ígéret szerint, rendesen fog majd tudni gondolkodni is. De már most is ad megoldásokat, amiket sima keresővel nem találnál, igaz, ellenőrzni még kell őket.
-
Tasunkó
aktív tag
Hogy hol, milyen mélyre kezdjen vágni az pont ugyanaz mint tűbefűzés, töklámpáskészítés. Remélhetőleg segédeszközökkel gyakorolják, és jó adottságokkal rendelkeznek, kézügyesség, koncentráció stb. illetve sok műtétet megnéznek. A magolásból ezeket sem lehet megtanulni, a töklámpást sokkal könyebb egy yutubvideóból leutánozni, minthogy elszavalni, hogy bal kezemben a tököm, jobb kezemben a késem...stb.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
-
Tasunkó
aktív tag
válasz
Gargouille #27 üzenetére
Igen. Sosem láttam még, de majdhogynem megrázó a Szent-Györgyi Albert-es videó, hogy ezt már milyen régen első kézből tudják, mert ugye magyar, és róla neveztek el egy csomó épületet. Azt hittem csak én jöttem rá, meg nyilván soksok ember, de itt van egy tényleg elismert tudós, és oda se neki. Minden szava igaz, és még nagyon kultúráltan, finoman fogalmazott. Meszebb is mennék, szerintem a megtapasztalás, ami gyakran fizikai munkával is jár, sokkal erősebb kötődést képez, és sokkal inkább nyúl utána az ember, mint amit megtanult. Már ahol lehet, tehát van az ismeretágnak fizikailag megtapasztalható része. Emiatt egy jóval kisebb tudással sokkal messzebb el lehet jutni, mert az valós, szemben a tanult tudással. Mármint nem karrierben, hanem ha valamit ténylegesen akar csinálni az illető. A könyvek csak arra kellenek, hogy választ adjanak a kérdésekre. Ebben meg viszont kiváló lehet a chatGPT, kombinálva videóanyagokkal, ráadásul a videómagyarázatok is sokat fejlődtek. Ha valahol ésszel fognak gondolkodni, és sikerül implementálni , az a közösség nagyon esélyes lesz, ebben a világban.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
robis74
újonc
Egyet tudok érteni a mondataiddal. De egy gyerekre nem csak a szülő, és a tanár hat, hanem a kortársai is. És manapság a gyerekek többsége a neten lóg, ezért hogy ne legyen kirekesztve a közösségből előbb utóbb mindegyik elkezd a net felé fordulni.
Viszont ez a tudás nem tudni hogy mire lesz elég. Bár azt mondják hogy a jövő szakmái még nem is léteznek. -
ddekany
veterán
-
robis74
újonc
Tény hogy függőséget okoz, de nem csak néhány gyereknél, hanem az egész generáció így nő fel, ez nekik természetes lesz, a mindennapi életük része lesz ami később változhat. Valahogy úgy ahogy nekünk volt a tv. Eleinte elhittük amit bemondanak, mert a tv nem hazudhat. Ma már ez a felfogás csak egy szűk rétegre jellemző.
Fiatalokra pedig egyáltalán nincs is hatással a tv. Ha be is kapcsolják YOUTUBE, NETFLIX és társait nézik nem a tv csatornákat. -
Gargouille
őstag
Nem csak a gyerekek, hanem az egész társadalom. Menj végig az utcán, várakozz egy rendelőben, menj el kirándulni, vacsorázni, mindenhol csak a telefonjába belebambuló vagy szelfiző embereket látok. A legtöbben még a kocsiban vezetés közben is a telefonjukat nyomkodják. Ha a felnőttek ilyen példát és képet mutatnak, akkor a gyerekek is természetes módon ebben fognak szocializálódni.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
ddekany
veterán
válasz
Gargouille #32 üzenetére
A tenyerükbe bámulnak mindig, de lehet, hogy atomfizikát meg hasonlókat szívnak magukba ennyire lelkesen...
-
Tasunkó
aktív tag
Akik egyetemre mennek, az csak hagyján. De akik fizikai munkára kerülnek, gyártósorra vagy kőművesnek, az iskola után,sokkot fognak kapni. Esetleg ha lesz olyan Google szemüveg amit ha felvesznek, úgy fog látszani, hogy nem vakolnak, hanem léggömböket vágnak szét karddal, az sokat segíthet.
Kérek egy számot a jútútú
Új hozzászólás Aktív témák
it Az UNESCO a technológia mielőbbi szabályozására sürgeti a kormányzatokat. Eközben a médiacégek vagy megegyezést vagy pereskedést fontolgatnak az AI-óriásokkal, a tartalmaik használata miatt.
- TCL LCD és LED TV-k
- Sony Vegas
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Cyberpunk 2077
- Elektromos cigaretta 🔞
- Opel topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Premier előzetest kapott a Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
- További aktív témák...
- IKEA PAX Gardrób rendszer !!!Féláron Eladó!!!
- LG 49WQ95X-W Super Ultrawide Gamer Monitor! 49"/5120x1440/Nano IPS/144hz/G-sync-Freesync/Type-C/HDR/
- LG 34GP950G Ívelt Ultrawide Gamer Monitor!34"/3440x1440/Nano IPS/180hz/1ms/G-sync Ultimate/HDR600
- Új Lenovo ideapad 5 14ALC05 Fémházas Ultrabook -25% 14" Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 6Mag 8/512 FHD
- EDIFIER MR4 Studio monitor hangfal pár, nagyon keveset használt, garancia 2025.7. -ig
Állásajánlatok
Cég: Morgan Stanley
Város: Budapest
Cég: Devops Team Kft.
Város: Budapest