Kanadai botránya kapcsán elég sokszor hangsúlyozta már a Meta, hogy a cég szerint a híreknek nincs gazdasági értéke, és azok nem is igazán érdeklik az embereket – legalábbis a Facebookon és az Instagramon biztosan nem.
Persze az álláspontot nagyban befolyásolja, hogy Ausztrália és az EU után Kanadában is fizetniük kell a média számára a megjelenő hírekért, a megállapodások részletei persze eltérőek, ezért is tiltották be a Metánál a híreket Kanadában. A hírellenesség azonban folytatódik a cégnél.
A Meta a héten jelezte, hogy a Facebook News funkció és fül eltűnik majd Nagy-Britanniában, Franciaországban és Németországban is, még az idén.
A hírekre mutató linkeket ezután is látják majd a felhasználók, az európai médiacégek pedig hozzáférnek majd a Facebook-fiókjukhoz és -oldalukhoz, a decemberi változtatások után is. De kereskedelmi megállapodásokat többé nem kötnek a Facebook News kapcsán, fejlesztéseket sem végeznek továbbá (az érintett országokban semmiképp).
A szekció egyébként válogatott hírfolyam, de a Meta közleménye szerint a világban az emberek hírfolyamainak 3 százalékát sem teszik ki a hírek, így a Facebook-élménynek teljesen elhanyagolható része a hírek felfedezése.
Persze ez az állásfoglalás részben azzal is magyarázható, hogy a világ legtöbb részén hasonló nyomás alá került a big tech, lassan mindenhol köteleznék őket, hogy fizessenek a platformokon megjelenő hírekért valamilyen formában, így a reklámbevételeket nagyobb arányban osszák meg. Malajzia kormánya is jelezte, hasonló törvény bevezetésére készülnek.