Jönnek a reklámok a Disney+-ra is

Bár a korábbi célkitűzéseket mérsékelni kellett, a vállalatnál optimistán néznek a jövőbe – és burkoltan árat is emeltek.

A Walt Disney Company szerdán tette közzé a Disney+ legutóbbi negyedévi üzleti jelentését, és ezek szerint 2022 harmadik negyedéve jobbra sikerült, mint azt várták.

Ami pozitívum: az előfizetések száma jelentősen, 152,1 millióra nőtt – ez 14,4 milliós bővülést jelent, vagyis bőven meghaladja a 10 milliós várakozást.

Ugyanakkor még mindig jelentős az operatív veszteség, ahogyan arra számítottak is, ezért meghoztak néhány intézkedést.

Az egyik, hogy a középtávú növekedési célt módosították: 2024-re nem 230-260 millió előfizetővel számolnak, hanem „csak” 215-245 millióval.

A másik egy már korábban kiszivárgott változtatás: várhatóan az év végétől bevezetik a reklámos, illetve a reklámmentes előfizetést. Ez az Egyesült Államokban azt jelenti, hogy a reklámokkal tűzdelt szolgáltatást a korábbi áron adják, 7,99 dollárért. Aki viszont reklámmentes Disney+-ra vágyik, annak már többet, 10,99 dollárt kell fizetnie. Hasonló változás történik a Hulu és az ESPN+ esetében is.

A Disney streamingvállalatok összességében igen jól állnak az egyre inkább telítődő amerikai piacon, ugyanis a Disney+, a Hulu és az ESPN+ együttesen 221,1 millió előfizetővel rendelkeznek, így közösen már nagyobbak a Netflixnél – ez utóbbi piacvesztésről számolt be a harmadik negyedévben, ugyanis közel egymillióval kevesebb előfizető tűnt el.

Frissítés:

Időközben megkereste lapunkat a Netflix hazai képviselője, aki a következő pontosítást közölte veleünk:

A Disney 221 millió előfizetésről számolt be, nem pedig előfizetőről (a Netflix a jelentéseiben előfizetőkre hivatkozik). Ahogy a Disney jelentésének 11. oldalán is olvasható, amikor egy felhasználó előfizet egy csomagra (”bundle"), amiben a Disney+, Hulu és ESPN+ is benne van, a Disney háromszor számolja az adott személyt, a külön az ESPN+-ra és Disney+-ra előfizetőket pedig kétszer számolja – a Netflix számára mindeközben egy feliratkozás csak egyszer számolandó.

Mivel a Netflix és a Disney számítási módszere merőben eltér egymástól, és a Disney nem adta meg a duplikáció nélküli előfizetők számát, a számok összehasonlításából nem lehet érdemi következtetéseket levonni. A fentiek alapján kijelenthető, hogy a Netflix továbbra is vezető szerepet tölt be a streamingpiacon az előfizetők száma tekintetében.

Azóta történt

Előzmények